Jančura opožděně ukázal čísla za 2016. Vlaky spadly do mírné ztráty, klesl zisk z autobusů
Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet
Hospodaření největšího soukromého osobního dopravce na železnici v Česku v roce 2016 skončilo ztrátou, o téměř polovinu pak klesla Radimu
Rád bych se dočetl o článku, ve kterém je citace Jančury či jeho nohsleda a nebylo tam obviňování někoho jiného 🙂
Já bych zase rád jednou potkal modrého, který by nebyl bez sebe, když už jen uslyší to jméno… Já jezdím rád oběma, každý provozovatel má své silné i slabší stránky, a tu zášť prostě nechápu.
A jaka byla pokuta za to zverejneni po zakonne lhute ?
nejdříve rejstříkový soud by měl firmu vyzvat, aby tak učinila po té lhůtě a kdyby tak neučinila, tak by dal sankce, ale myslím, že RJ není sama a sankce nejsou v tomto případě vhodný. I čd přeci sankce za cosi bylo odpuštěno.
Dávám Jančurovi rok, maximálně dva.
Eskimo Joe: Slovy jednadvacet.
To už tady bylo několikrát od začátku. Uvidíme. V každém případě, je obrovský rozdíl jet třeba s dětmi do Prahy s Regiojetem nebo ČD – za cenu jízdného v ČD ve dvojce máme u Regiojetu vlastní kupé, kde nikoho děti neruší (a nikdo nás), mají tam dost místa klidně i na hraní a o možnosti občerstvení ani nemluvě. Nebo když se podaří dětské kupé ve Standardu jen pro sebe, tak cenově naprosto bezkonkurenční. V Railjetu, pokud není místo někde u „kina“ v dětském oddílu, tak se cesta delší jak hodina stává utrpením (a ne, děcka opravdu nevydrží celou cestu v… Číst vice »
Cestovné zadarmo pochovalo Regiojet? Ale noták…
Ako je možné ,že ZSSK je schopná viesť svoje IC v pluse a neplatí v nich cestovné zadarmo? (pozn. prevádzkuje ich na vlastné riziko)
Možno preto lebo dala ceny ktoré reálne aj vygenerujú zisk a nestavia vzdušné zámky o 9€ z BA do KE aby vytlačila konkurenciu a nastavila vyššie ceny. Oh, wait…
Jaký je zdroj informace, že v době působení RJ byly vlaky IC ZSSK v plusu?
Čítanie s porozumením 🙂
Jančura vravel ,že proti RÝCHLIKOM ZADARMO sa nedá bojovať ,nie proti IC ZSSK. A aha. Ups. Jejda. Ono sa to dá. Len sa škaredo prepočítal a myslel si ,že bude mať väčšinu na tejto linke a bude sosať štátne dotácie. Ale nevidalo.
Já se ptám na zdroj informace, že IC ZSSK byly v plusu.
Počas boja proti RJ resp. keď bol RJ ešte na trhu boli ICčka stratové. Namátkovo článok z decembra 2015:
https://www.etrend.sk/ekonomika/zssk-opat-v-strate-tento-rok-sa-predpoklada-6-milionov-eur.html
V strate bol ale aj RJ:
https://www.aktuality.sk/clanok/403868/regiojet-bol-v-strate-aj-po-zvyseni-cien-listkov/
V januári 2016 boli zrušené a Jančura sa sťažoval ,že aj on chce zľavu pritom zľava v IC ZSSK bola/je na riziko ZSSK (resp. nedotuje ju štát):
https://www.aktuality.sk/clanok/477758/bude-regiojet-jazdit-aj-zadarmo-dopravca-chce-od-statu-dotacie-na-zlavy/
Nakoniec sa IC ZSSK vrátili ,Jančura odišiel lebo mu nevyšiel plán a IC ZSSK vygenerovali zisk aj bez dotovania zliav ,ktoré by chcel Jančura:
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/449952-statne-ic-vlaky-maju-prevadzkovy-zisk-1-7-miliona-eur/
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/449952-statne-ic-vlaky-maju-prevadzkovy-zisk-1-7-miliona-eur/
Re. Okoloidůci
Hm. Ale zde pletete jablka s hruškama.
Článek obsahuje informace z období, kdy už Regiojet na dané trase nejezdil.
Dá se to tedy zjednodušeně přirovnat k fotbalistovi, který je na hřišti sám a raduje se ze vstřeleného gólu. VIP sekce tleská a zájezd z ústavu pro choromyslné taky, neb tomu vůbec nerozumí.
Ps. Nejsem horlivým fandou Rregiojetu.
Jen si věci dávám do souvislostí.
Ja chcem vysvetliť ,že Jančurove požiadavky na to aby boli jeho vlaky dotované sú úplne zbytočné , pretože aj bez dotácií sa dá jazdiť v zisku. Tu nejde o porovnanie hospodárstva IC ZSSK a RJ
Dá. Když si to dráhy zadotují z toho zbytku a je jim vlastně jedno, jestli jim jízdné zaplatí cestující v IC nebo dosype stát v rychlíku zdarma. Kdežto Jančurovi to nikdo nedosype odjinud, takže má smůlu. Na druhou stranu, lepší když ty jeho vlaky jezdí tady přes Brno (vše se odchodem z SK urychlilo) než aby jezdili někde, kde bych z toho nic neměl…
Nie ,ZSSK si to nemôže dosypať z dotácií na rýchliky – tzv. krížové dotácie sú u nás trestné. To ,že to Jančurovi nikto nedospeli tiež nie je úplne pravda – dostáva predsa dotácie z trate BA – Komárno. Nehovoriac o tom ,že on si to môže dosypať aj zo svojich súkromných vecí ako autobusy alebo iné spoje.
Text je o roce 2016, předpokládám, že jste psal i o tom, že byly IC v roce 2016 v zisku. 2017 už tam RJ nebyl. Zisk byl poměrně logický, když zůstal jediný hráč a část klientů byla do IC vypuzena, protože se do rychlíků nevešla.
Skoro celý rok (od januára do decembra) mal v roku 2016 RJ voľno so svojimi vlakmi. Jediná konkurencia mu boli R ZSSK. Zvýšil ceny a plakal aby dostal dotácie od štátu. Ako sme sa teraz dozvedeli ,tak skončil v strate. Necelý rok. Ako zaviedli naspäť IC ZSSK tak sa v januári/februári (nie som si istý) RJ spakoval. A IC ZSSK dokázali za približne rovnaký čas (a za rovnakých podmienok) vygenerovať zisk (keď započítame ceny opráv tak vygenerovali nulu). A ani si nepýtali dotácie od štátu.
—
Pozn. Aj v roku 2016 boli ľudia vypudení z R do RJ kvôli zadarmistom.
Ve ztrátě skončil proto, že odešel, Vy hlavo…
Skončil v roku 2017. Toto je výsledok za rok 2016. Keď bol sám. „Vy chytra hlavo“
Co je na té ceně divného? Já jsem jel za 13 EUR Praha-Kremnica s ČSD.
Pravda, nějaký vliv na té ceně Jančura mít bude… 🙂
Michal:
Pokud to bylo s CSD tak to bylo nekdy do roku 1993…. a ty dobe ještě nemel vlaky…
Jojo, a euro se jmenovalo ECU… nicméně bylo to minulý týden a ještě byla půlka cesty railjetem…
jak byla válka mezi slovenskem a jančurou(chtěli ho zastřelit) tak slovenský dráhy pronajali čd lokomotivy a vagony a na slovensku se vedla debata, že aby měli na výplaty.
Kolik Vám Jančura platí za tu nesmyslnou obhajobu a útoky na ČD na tomto webu?Jste tu pořád a píšete nesmysly.
Teď jedu přes Brno a Jančurův Express stojí ani ne 20 metrů za rychlíkem ČD n trati.Měl by své zaměstnance poslat na školení…
Jestli tam je autoblok, kde je problém?
Přečtěte si Dopravní předpis,autoblok tam je a je to
jeho hrubé porušení
Doporučil bych Vám přečtení předpisu D1, asi máte na mysli, že vlak po zastavení na stůj u odd. návěstidla AB mohl pokračovat, ale poté musel vlak zastavit hned jak viděl konec vlaku před ním (za normální viditelnosti, sníženou popisovat nebudu), ale to již několik let neplatí, po zastavení na stůj AB vlak pokračuje dle rozhledových poměrů (nic víc tam není), čl. 2572 předpisu D1, co je jízda podle rozhledových poměrů Vám snad nemusím vysvětlovat. Takže v čem strojvedoucí pochybil?
můžete napsat podrobnosti?
Nebudu bonzovat na kolegu,prostě se to stalo..
a co se stalo? kdyby se něco stalo, tak je to ve věstníku. A jak jste to viděl, nepřejel čd červenou a nevracel se náhodou do cesty RJ? Vy jste ve vyšetřovací týmu a víte už závěry hodinu po?
A proto na leasing nic nebrat.
Trollit umite dobre, akorat uz je to trochu nuda. Kdyz nemate co rict k veci, proc to komentujete?
tomáši, máte něco na leasing, vyděláváte si nebo jste na někom závislí. No nic dostanete někdy rozum, kdy se musíte postarat sám o sebe. Já jsem napsal svůj názor a jestli mě ho zakazujete, tak vám to nezakazuji, je přeci demokracie, ale podle vašeho tonu tomu asi z vaší strany tak není… Pro druhé než mašinku tomáš- jančura to řekl otevřeně, že leasing už asi ne a proto pořídil traxxy néé na leasing, ale tohle mašinka tomáš nevědí, ono jenom vědí co je to trollit, jestli vás rozčiluji, tak se podívejte nejdříve na sebe a jděte k psychiatrovi nebot se… Číst vice »
Jste si jist, že máte zcela korektní informace, jakým způsobem Jančura financuje ty TRAXXy? Ono výroky tohoto pána a jeho tiskového lokaje bylo vždycky nutné brát s rezervou.
Regiojet traxxy kupoval v rámci úvěru. Má to tři výhody:
1) úrokové sazby jsou v současné době u úvěrů nižší oproti leasingu
2)cena servisu a oprav je u vlastních lokomotiv nižší než u leasingových vozidel
3) vozidla jsou pořád v majetku, při leasingu jsou do úplného zaplacení majetkem leasingové společnosti
správně. Já nechápu tomáše, ale děti mám.
„Má to jednu nevýhodu“,nikdy to bez pomoci spřátelených politiků nezaplatí…Proto se tak lísá k Babišovi,Ťokovi a budou další.On potřebuje silně nadstandardní podmínky,ale bude mít plná ústa onrovném přístupu.Teď to může ukázat Flixbusu…
Zatím přepravuje na trasách, kde jezdí oba dopravci více lidí Student agency. U částí linek je podle mne flixbus ztrátový.
No tak už se k nim až tak „nelísá“, ba naopak je i docela kritický.
Flixbus není normální firma, normální konkurence, je to produkt spekulativního kapitálu, který vše skupuje a který může linky v ČR dotovat neomezeně dlouho i když jim většina autobusů jezdí stále velmi slabě obsazená. Nakonec je to vidět u jejich neustálých kolotočů s JŘ, kdy nasadili nesmyslné množství spojů mezi Brnem a Prahou a po pár týdnech či měsících je zase všechno jinak… (a to jim ještě Jančura v podstatě vyklidil Brno – Praha zrušením spousty spojů…).