Jančura si rozmyslel úpravy autobusů, jednu řadu sedaček nevymontuje

Scania Flixbusu a Scania Irizar RegioJetu. Kdo zůstane po cenové válce vpředu? Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářScania Flixbusu a Scania Irizar RegioJetu. Kdo zůstane po cenové válce vpředu? Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Autobusový dopravce RegioJet ustoupil od plánů vymontovat ze všech autobusů jednu řadu sedaček, aby měli cestující více místa. Změnu plánoval

Autobusový dopravce RegioJet ustoupil od plánů vymontovat ze všech autobusů jednu řadu sedaček, aby měli cestující více místa. Změnu plánoval loni po nástupu FlixBusu majitel firmy Radim Jančura, nakonec zůstalo u úpravy jediného autobusu

Odstoupení od plánu potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. RegioJet představil autobus bez jedné řady sedaček letos v únoru. Ten dál jezdí, zůstane ale ve flotile osamocený.

Po vyhodnocení zkušebního provozu se ukázalo, že tato změna není z pohledu zákazníků něco, co by považovali za podstatné. Samozřejmě více místa je pro cestujícího vždy pohodlnější, na druhou stranu, zde se spíše ukázalo, že přestavba uspořádání sedaček by nepřinesla tak vysoký zákaznický užitek, jak se původně předpokládalo – navíc by snížení kapacity znamenalo komplikace u spojů, kde je vysoká poptávka po cestování,“ řekl Ondrůj.

Pro RegioJet by úpravy interiéru byly značně nákladné, znamenaly by nejen vypadnutí čtyř míst, ale také náklady na novou kabeláž do všech sedaček kvůli systému palubní zábavy. „Není vyloučeno, že v budoucnu k úpravě uspořádání sedaček může dojít,“ dodal Ondrůj. FlixBus má prostor na nohy v autobusech větší.

Kromě více místa na nohy sliboval Jančura i lepší připojení k internetu. Podle Ondrůje je zatím osazeno novou technologií s rychlejším a stabilnějším signálem 60 % autobusů. „Instalace nové technologie pokračuje také u zbývajících autobusů a postupně bude provedena u všech vozů,“ dodal Ondrůj. Nově mohou cestující využívat připojení i v zahraničí.

Nástup FlixBusu na tuzemské linky přinutil RegioJet k řadě změn. Ne všechny zůstaly jen v úrovni slibů. Například namísto půl hodiny je už rok možné stornovat jízdenku bezplatně patnáct minut před odjezdem, změnil se i systém kompenzací: k platbě dochází bez ohledu na to, z jakého důvodu zpoždění vzniklo. „Cestující dnes berou jako samozřejmost, že ve chvíli, kdy zpoždění překročí určitou hranici, mají automaticky nárok na kompenzaci, aniž by o ni museli někde žádat, vyplňovat formuláře nebo nakonec dostali jako kompenzaci nějaké vouchery či body, které mají omezenou možnost využití,“ řekl Ondrůj.

Podle Ondrůje s nástupem FlixBusu přišel RegioJet v autobusech o 5-7 % zákazníků. „Pro Flixbus se Česká republika stala de facto první zemí, kde neuspěl a některé linky dokonce musel už omezit,“ řekl Ondrůj. RegioJet letos očekává, že ve svých autobusových a vlakových spojích přepraví rekordních více než 16 milionů cestujících.

Tagy FlixBus Radim Jančura RegioJet
24 komentářů