umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Autobusy

RegioJet vyndal z prvního autobusu sedačky, začal s velkým posilování wifi

Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency
Scania Irizar i8 RegioJet, foto: Student Agency

Autobusový dopravce RegioJet upravil svůj první autobus Irizar i8 do podoby s větším prostorem na nohy. Jde o jeden z kroků, který majitel firmy Radim Jančura slíbil při loňském nástupu Flixbusu.

Na rozdíl od většiny žlutých autobusů má nově upravený autobus místo 63 sedaček o čtyři méně. Pro dopravce to znamenalo nejen vyndat čtyři sedačky z autobusu, ale zcela demontovat celý interiér a znovu ho sestavit.

„Aktuálně nasazujeme tento autobus na trasu Praha – Brno – Bratislava a zpět,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. O úpravách dalších autobusů zatím není rozhodnuto, firma chce nejprve vyhodnotit zkušenosti z provozu. Autobus má svůj specifický nákres v rezervačním systému.

Nově uspořádaný autobus má celkem tři různé velikosti roztečí mezi sedačkami. Na straně řidiče je v celé délce rozteč 855 mm, na pravé straně mezi předkem autobusu a výstupními dveřmi 930 milimetrů, na pravé straně za dveřmi pak 780 milimetrů. Zadní pětisedačka v něm zůstala.

Po mnoha letech začal RegioJet také měnit technologiii na šíření wifi připojení. Ta stávající už často nezvládala nápor zájmu cestujících a nebylo výjimkou, že se nešlo připojit vůbec. „Měla by představovat absolutní špičku na trhu a zajistit vysoce silný a stabilní příjem internetového signálu v průběhu celé cesty. Technologie skládá příjem datového signálu od více operátorů – podobně, jak je tomu v případě vlakových spojů RegioJet. Tím zajišťuje průběžnou vysokou stabilitu a kvalitu,“ dodal Ondrůj.

RegioJet zatím vylepšil wifi u 12 autobusů, do konce února jich bude hotových 40. „Autobusy aktuálně nasazujeme na linku Praha – Liberec a zpět a postupně budou přecházet i na další trasy,“ upřesnil Ondrůj.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

Kolikátka bus to je? Je to ta 269?

Filip

Volvo Irizar i8 286 🙂

Petr 766

Přiznám se, že tomu úplně nerozumím. Pokud by vyndali 4 sedačky, tak někde musel zůstat prostor stejný, ne? Počítám že jedna dvojsedačka zmizela za řidičem a zbytek se roztáhl a je všude stejně místa. Druhá asi podle těch čísel zmizela z přední části vpravo (930 mm) a od dveří dozadu to muselo zůstat původní, tam neměli co kam posunovat. Takže rezervovat ideálně do pravé přední části ve směru jízdy. A u těch neupravených je víc místa kde? Mám pocit že na straně za řidičem a pak se dobře sedí na 27/28 (poslední před zadními dveřmi, je vyvýšená asi kvůli wc… Číst vice »

Kulhán

Furt je to málo, Flix má v nepatrových třínapravových busech 53 míst…
Jestli vyndal Jančura za řidičem jednu dvojsedačku, tak na tý lajně jsou to tak 2-3 cm pro jednu sedačku :-)))

Petr 766

Tak na trasy, které jezdím autobusem, tj. max do 2h, to místo bohatě stačí, pokud člověk nemá 2 metry. Na delších samozřejmě čím víc místa tím líp a to nejen na délku, ale i na šířku, např. možnost vysunout sedačku do boku, to u RJ nejde myslím nikde. Jako nemyslím si, že zrovna pár cm plus nebo mínus bude mít u většiny cestujících extra vliv na to, jestli pojedou jiným dopravcem. A Flix má hlavně dostatek místa proto, že jezdí poloprázdný, takže člověk většinou má pro sebe celou dvojsedačku, což je mnohem lepší než rozdíl pár cm na délku 😉… Číst vice »

Netris

Já jezdím pravidelně trasu Praha Karlovy Vary, měřím 190 cm a kvůli více místu na nohy (+ kvůli tomu, že autobusy nejezdí tak plné a většinou sedím sám) jsem začal jezdit FlixBusem (pokud to časově vychází). V RegioJetu je ten prostor tak malý, že jsem úplně zkroucený.

Jan

Mě to příjde, že na kratší trasy a ideálné to možná vyřešil Leo – 1 třída.
A divím se, že zrovna ruší Hradec, když už nyní tam jezdily vlaky pěkné úseky 50 kou a další pekla příjdou.
+ rekonstrukce..

Josef Petrák

1. třída v busech LE je tragédie – místa sice hodně, ale zas je stolek úplně k ničemu, protože na něj nedosáhnete.