Jako za covidu. V metru se kvůli žloutence opět budou otevírat všechny dveře bez tlačítka

Pražské metro od sobotního rána zavede plošné centrální otevírání dveří.
Pražské metro od sobotního rána zavede plošné centrální otevírání dveří, aby cestující nemuseli v soupravách vůbec používat tlačítka. Město tak reaguje na stále se zhoršující epidemiologickou situaci v souvislosti s šířením žloutenky typu A. Deníku Zdopravy.cz to řekl končící náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib.
„Ve špičkách už dnes většina strojvedoucích otevírá dveře automaticky kvůli rychlejšímu odbavení, takže změna bude nejvíce patrná mimo špičku, večer a o víkendech. Všechna tlačítka i madla v MHD se navíc dlouhodobě pravidelně dezinfikují v rámci běžného úklidu vozidel,“ řekl pro Zdopravy.cz Hřib.
Další plošná opatření v MHD v souvislosti s epidemiologickou situací týkající se žloutenky Praha podle něj v tuto chvíli nezavádí. Hygienická stanice totiž žádná mimořádná opatření zatím po vedení města nepožaduje.
V tramvajích, autobusech i metru zavoní intenzivní dezinfekce. Praha se obává epidemie žloutenky
Aktuální opatření byla zavedena i během pandemie Covidu-19 před pěti lety. Tehdy ji však doprovázelo i zrušení tlačítek pro zastavení na znamení v autobusech a tramvajích. Vozidla MHD tak musela zastavovat ve všech zastávkách.
„U tramvají a autobusů není možné plošně zavést zastavování ve všech zastávkách, protože zastávky na znamení jsou nezbytné pro plynulost provozu a dodržení jízdních řádů. Tlačítka jsou ale k dispozici i na tyčích, takže je lze stisknout například přes rukáv nebo loktem,“ doplnil k tomu Hřib.
Stejně se k možnému zpřísnění opatření staví i organizátor dopravy Ropid. „V tuto chvíli tedy o žádných změnách neuvažujeme, zejména z důvodu provozních komplikací, které by povinné zastavování a otvírání dveří v každé zastávce přineslo,“ uvedl na dotaz Zdopravy.cz mluvčí Ropidu Filip Drápal.
V Praze jsou nyní na znamení všechny autobusové a trolejbusové zastávky. Krok by tak podle Drápala přinesl zpožďování spojů, a to zejména u autobusů.
„Zároveň by to u tramvají i autobusů (trolejbusů) znamenalo i zbytečné větrání, což by v těchto chladnějších dnech cestující nesli nelibě,“ doplnil mluvčí Ropidu.