Jako za covidu. V metru se kvůli žloutence opět budou otevírat všechny dveře bez tlačítka

Souprava metra M1. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýSouprava metra M1. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Pražské metro od sobotního rána zavede plošné centrální otevírání dveří.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
thegrid

Tak ještě jednou za rok prosím vxměnit látkové potahy sedaček v metru. A jestli to jednou za rok nejde, tak tam dejte koženku. Ona už nepomáhá ani ta krycí textura látky, aby špína nebyla vidět.

Ra

Zní mi to trochu alibisticky. Myslím, že na šíření nemocí to bude mít minimální dopad. Jestli se chceme věnovat prevenci v MHD, mnohem efektivnější by bylo pravidelné hloubkové čištění. A zavést povinné zastavování všude pro busy a tramvaje je úplná hloupost

Luk

U busů a tramvají se nic nemění.

Marťas

Případně nekompromisně vylučovat z přepravy silně zrající spoluobčany…

David

Většinou jsem na home office, ale ted 2 týdny dojíždím do kanclu v centru. Docela me zaráží, že ráno jsou v metru cítit hovna, kolik lidí vyloženě smrdí od potu… večer (19) jsou zajímavým zpestřením fetky co tam vedou hádky s někým koho vidí jen oni. No a pak určitě pomáhají látkové potahy sedaček.

Nedivím se ani trochu, že někdo pak raději jede autem.

Punkz

Já nechápu, proč není na tohle nějaký předpis. Všeobecně by mělo platit žepokud se ve vozidle topí/klimatizuje, otevírání všech dveří řidičem by mělo být explicitně zakázáno (i na vytížených zastávkách, ať si lidi zvyknou že to tlačítko prostě mají mačkat vždy).

Luk

V rámci Prahy to řidiči nedělají pro zábavu, nýbrž proto, aby stáhli zpoždění. Otevřít hned všechny dveře je rychlejší, než když zastaví a čekají, až lidé dojdou ke dveřím a stisknou tlačítko (tím spíš, že ne každý ho najde hned – jezdí různé typy tramvají a busů a tak může být člověk zmatený, kde to má vlastně stisknout). Mimo Prahu bývá kompletní otevírání někdy nutností, protože někde pořád ještě jezdí staré busy, které nemají potřebná tlačítka.

Lukáš

V autobusech a tramvajich tlacitka na dverich vyznam maji, ale v metru?

Luk

Menší opotřebovávání dveřních mechanismů. I když je samozřejmě otázka, v kolika procentech se dveře skutečně neotvírají. Naopak otevírání na tlačítko zdržuje a tedy může způsobovat zpoždění nebo obecně prodlužování jízdní doby. Pokud není jasný ekonomický důvod, tak bych tlačítka v metru zrušil.