Jako na Šumavě. Koleje Dolnośląskie předělají nákladní vagony na cyklovozy, netají se českou inspirací
Koleje Dolnośląskie zvolily fakticky stejné řešení jako česká společnost GW Train Regio na šumavských lokálkách.
Koleje Dolnośląskie zvolily fakticky stejné řešení jako česká společnost GW Train Regio na šumavských lokálkách.
A nějaké plány na které trasy a se kterými jednotkami by to mělo jezdit?
S jednočlankovými motorovými jednotkami o délce 60 metrů z Pesy a Newagu https://kolejedolnoslaskie.pl/o-spolce-2/tabor/pojazdy-spalinowe/sa135/ https://kolejedolnoslaskie.pl/o-spolce-2/tabor/pojazdy-spalinowe/sa106/ na nejméně vytížených tratích, kde uvnitř jednotky není místo pro kola.
Tato jednočlánková jednotka má délku 24, 5 metru. Pokud by měla 60 metrů, tak bych se snad i přišel podívat na průjezd obloukem 😉
Zase, kdyby byl hajzlik uprostřed, dal by se kabel klást docela daleko od koleji, při průjezdu obloukem…
Vypadá to sice jako cirkus, lidé se tomu na začátku smáli (já také), ale po jedné dovolené na Šumavě musím uznat, že je to dobré a funkční. Oproti (B)Ds mnohem více háků či stojanů na kola – žádná jedna velká hromada; doprovod v „pracovním“ oblečení, který si kolo převezme a který se nebojí, že se umaže; každé kolo má své číslo a svůj zámeček, takže nemůže dojít k záměně, což je rozhodně lepší systém než žluté samolepky ÚBP v podání Dráhy, které vlakvedoucí z časových důvodů stejně ani nelepí.
816.002 jezdí K. Vary – M. Lázně
Chci se zeptat znalých, kde GW nasazuje řadu 816? Na Šumavě jsem na ni nenarazil. Díky.
Jak to má GWTR s nasazováním vozidel na Šumavě netuším, ale u nás v Moravskoslezském kraji jezdí 816.001 na trati z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem.
nějaká 81x.x stává v Budějovicích asi jako záloha, když si zítra vzpomenu kouknu po ní.
Je to 810.492, která v pracovní dny jezdí na posilových vlacích 8122 Kájov – České Budějovice, 8121 České Budějovice – Kájov a 8124 Kájov -Český Krumlov.
Ovšem občas se na těchto vlacích vyskytne i řada 816.
Dle Wiki
Vozy jsou udržovány ve Volarech, v provozu se objevují na tratích Číčenice – Nové Údolí a Volary–Strakonice. Jeden vůz je od GVD 2019/2020 (konkrétně 816.001) provozován na trati Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem. Příležitostně lze tyto vozy potkat i na tratích Karlovy Vary – Mariánské Lázně a Trutnov – Svoboda nad Úpou, kde zaskakují za kmenová vozidla.
Řádu 816 používá GWTR na trati Číčenice – Nové Údolí hlavně přes léto, kdy jezdí 816+cyklovůz+816. Mimo prázdniny jezdí většinou Regiosprintery samostatně.
Nějaký maj oběh v MSK
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2021&jmeno=&vuz=GWTR+816&cislo_vozu=&relace=&najit=Hledat