Jako Kašpar, ale na elektřinu. Letecký nadšenec uctil výročí prvního českého letu
Pilot Martin Štěpánek před elektrickým letounem Phoenix. Foto: Spolek Jana Kašpara
Pilot Martin Štěpánek dnes netradičním způsobem připomněl jedno z klíčových dat českého letectví. Z Pardubic do Prahy se vydal po
Letadlo se stále jmenuje ΦNIX. Má vyměnitelné konce křídel a tudíž variabilní rozpětí 11 nebo 15 m. s delšími má klouzavost 1:32. Takže si s ním človek pěkně vyhraje a navečer místo shánění dopravy z pole si na elektřinu doletí na letiště k zaparkovanému autu. 🙂
Bude to znít divně, ale lelektro ultralight mi zní lépe než elektroauto. Letadlo je mimo jiné velmi elegantní, líbí se mi!
Ta zpráva vypadá hodně nenápadně, ale pokud si přečtete článek https://www.czechcrunch.cz/2019/01/cesi-sestrojili-unikatni-elektricke-letadlo-%cf%86nix-a-chteji-zmenit-poradky-v-leteckem-prumyslu/ může se letectví během 5 až 10 let začít zásadně měnit a do hry vstupovat dnes nemyslitelné relace nebo nemyslitelná letiště.
Hezký počin, pionýry je třeba připomínat.