Jako Kašpar, ale na elektřinu. Letecký nadšenec uctil výročí prvního českého letu

Pilot Martin Štěpánek před elektrickým letounem Phoenix. Foto: Spolek Jana KašparaPilot Martin Štěpánek před elektrickým letounem Phoenix. Foto: Spolek Jana Kašpara

Pilot Martin Štěpánek dnes netradičním způsobem připomněl jedno z klíčových dat českého letectví. Z Pardubic do Prahy se vydal po

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Letadlo se stále jmenuje ΦNIX. Má vyměnitelné konce křídel a tudíž variabilní rozpětí 11 nebo 15 m. s delšími má klouzavost 1:32. Takže si s ním človek pěkně vyhraje a navečer místo shánění dopravy z pole si na elektřinu doletí na letiště k zaparkovanému autu. 🙂

Dáda

Bude to znít divně, ale lelektro ultralight mi zní lépe než elektroauto. Letadlo je mimo jiné velmi elegantní, líbí se mi!

Radovan Komínek

Ta zpráva vypadá hodně nenápadně, ale pokud si přečtete článek https://www.czechcrunch.cz/2019/01/cesi-sestrojili-unikatni-elektricke-letadlo-%cf%86nix-a-chteji-zmenit-poradky-v-leteckem-prumyslu/ může se letectví během 5 až 10 let začít zásadně měnit a do hry vstupovat dnes nemyslitelné relace nebo nemyslitelná letiště.

Greta

Hezký počin, pionýry je třeba připomínat.