Jak zlepšit podmínky práce strojvedoucích. Ptejte se Davida Votroubka z Federace strojvůdců
I když většinu času věnuje již práci pro odbory, stále je aktivním strojvedoucím.
Připravujeme pro vás nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz, jehož hostem bude tentokrát strojvedoucí ČD Cargo a také člen prezidia Federace strojvůdců David Votroubek. Budeme mluvit především o podmínkách práce strojvedoucích na české železnici.
David Votroubek je členem nejužšího vedení Federace strojvůdců už druhým volebním obdobím, zastupuje tu především zájmy strojvedoucích nákladní dopravy a dráze věnoval celý svůj profesní život. V roce 2003 nastupoval jako signalista do depa v pražských Vršovicích, pak tu pracoval jako dozorce depa i jako elektromechanik a až později nastoupil do kurzu na strojvedoucího. Začínal jako strojvedoucí v Pardubicích v osobní dopravě, když se však od Českých drah oddělilo ČD Cargo jako samostatná společnost, přešel k nákladním vlakům, kterým zůstal věrný dodnes. Většinu času teď věnuje práci pro Federaci, stále si ale občas bere šichty u Carga, aby neztratil potřebnou způsobilost.
Je jedním z těch strojvedoucích, kteří mají už zkoušky pro jízdu pod ETCS a je také jedním z těch, kdo stojí za přehlednou navigací pro strojvedoucí v tabletech. Když tehdejší ministr dopravy Karel Havlíček ustavil po sérii vážných železničních nehod Bezpečnostní komisi ministra dopravy, stal se jejím členem, působí v ní dodnes.
Zlepšují se podmínky strojvedoucích u nás? Proč se někdy může zdát, že strojvedoucí často chybují? Jak je spokojený se srozumitelností českých předpisů? Bude skutečně přínosem monitoring pracovní doby a sankční systém strojvedoucích z novely zákona o dráhách? Stačí se vůbec strojvedoucí v potřebné míře proškolit na ETCS a budou mít dost času získat potřebné zkušenosti, než začne na koridorech výhradní provoz?
Své otázky Davidu Votroubkovi pište i vy v diskusi k tomuto článku. Čas na to máte až do úterního odpoledne. Samotný rozhovor ve formě podcastu vám pak přineseme v pátek 13. října v čase oběda.