- Železnice •
- Cestovní ruch •
- Letectví •
- Silnice •
- Voda
Jak si zabalit do vlaku či do letadla. Praktické vychytávky a na co rozhodně nezapomenout
Zavazadla a kufry na letišti. Foto: w_lemay, CC0, via Wikimedia Commons
Experti oslovení deníkem Zdopravy.cz popisují, s čím zákazníci při výběru nejčastěji narážejí a dávají tipy, čeho si všímat.
Zbytečnější text jsem už dlouho neviděl.
To je článek teda . Jako by už nebylo o čem
Zaujímala by ma predstava autorov toho výroku o tom čo sa deje na lodi. Lebo teda mám niekoľko plavieb za sebou, a ak odmyslíme dážď, nikdy mi batožina nezmokla, ani neviem ako presne by sa to malo stať. To že vnútri lode je sucho je pomerne kľúčové pre bezpečnú plavbu, ak tam začne natekať voda, tak cestujúci bude mať oveľa väčšie starosti ako stav batožiny.
Taky jsem si říkal, že to s tou lodí není moc přesné, jako úprava proti vodě se hodí vždy, pokud je zavazadlo náhodou někde venku. Na lodi dle typu lodi, na velké výletní lodi, podle mne klasika kufry, na malé plachetnici, byla dobrá taška, tak aby se vešla pod palandu. Taky se balení liší dost podle destinace, ale to bylo možná v předchozím článku.
Taky mě zaujala ta loď do které asi zatéká. Spíš to hrozí u letecké dopravy, třeba když mám větší příručák a letím nějakou Dášenou, musím ho taky u letadla odevzdat. Po přistání se všechno vyndá na plochu do deště o několik minut dřív než stihnu vystoupit a odnést to.
Tak třeba u plachetnice je při určitém větru a náklonu poměrně běžné, že máte v kajutě mokro, když nezavřete okýnko. Ale pokud předpokládáme, že autor měl na mysli spíše nesoukromé plavby lodí ve formě nějaké veřejné dopravy, tak si teda taky nedovedu úplně představit, jak by mi třeba na trajektu zmoklo zavazadlo.
Jinak – at neodbiham od tematu – na lod je zavazadlo s kolečky trosku blby v tom, ze vetsinou jde o kufr nebo tašku s pevným dnem, oboje nejde slozit a rozumne ulozit a tim padem zabere moc mista v uz tak stisnenem prostoru – manipulace v pristavu je sice jednodussi, ale manipulace na lodi uz ne. Navic kufr na koleckach pak rad cestuje po cele kajute. Mne obecne se na cestovani lodi (at uz mala plachetnice nebo velka vyletni lod) osvedcil cca 50 litrovy batoh na zada – s tim je ale zase problem na letistich (nebezny tvar, couhajici… Číst vice »
tu lod popsali celkem presne. nepredpokladam, ze mluvili o vyletni zaoceansky megalodi, sle o male plachetnici… a tam muze byt voda vsude 🙂
To mi povidejte. Ale zas – kdyz mne u kormidla neosplouchne voda, povazuju vylet za nudny 😅 Samozrejme ne vzdy to osadka oceni, je dobry vzdycky vedet, co si clovek muze dovolit nejen v ramci moznosti lodi, ale i lidi na palube.
Ještě nezapomenout to všechno obalit potravinovou fólií. To je taková česká vychytávka 😀
jsem zrovna na letisti v kodani, pulka kufru omotana igelitama.
nevsiml jsem si, ze bychom anektovali dansko.
a predevcirem viden a to samy – ale tu, jako byvalou spucast rakouskouherska uznam jako cechy.
Až budete mít v kufru (i ve skořepině) nejrůznější zapáchající cizí tekutiny, tak začnete balit taky, než aby jste řešil reklamaci. A balení do fólie je mnohem méně rozšířené u nás než ve světě.
jestli je predrecnik balikar, tak mu rozumim. ono ty igelitem obaleny kufry jsou pro ne dost naprd. blbe se drzi a chytaj.
Pro méně chápavé. Většina světa si tu bagáž nechá zabalit na letišti od profíků. Proti tomu ani Ň. Češi vydají za letenku tisíce, ale dvě kilča na zabalení na letišti už jim asi nezbyla. No a tak se koupí za tři pětky v Lidlu potravinová fólie a tou si to tak nějak obalí. Nezřídka si tu fólii vezou ještě sebou pro použití na cestu zpět.
Už pochopili? 😀
Pro méně chápavého. Někteří Češi vydají za letenku i jen stokoruny a dvě kilča na zabalení na letišti považují za vyhozené peníze. Nicméně můžete založit obalovou policii a začít to na přilehlých letištích kontrolovat. 😂
Jen pro pořádek: sám zapsaná zavazadla nevozím, nepotřebuju stěhovat šatník ani kuchyňskou linku. 😆
zapsana zavazadla nejsou nutne na stehovani satniku. odbavuju si i pidikufr, jen proste proto abych se s nim nemusel s*at v letadle a na pripadnych prestupech 🙂
Mně už několikrát poztráceli odbavený batoh (naštěstí se vždycky nakonec našel), takže se rád uskrovním, abych takové věci nemusel vůbec řešit, a beru si s sebou jen to nutné na palubu.
Má někdo zkušenost s tím, že by mu kontrolovali hmotnost a rozměry příručního zavazadla?? Já jsem se s tím tedy zatím nesetkal.
na lowcostech jsou vahove a rozmerove kontroly bezne. u klasickych dopravcu vyjimecne – jednou kontrolovali manzelku, a jednou lred mnoha lety u csa me.
ono zalezi, co mate za prirucak. pokud to vypada od pohledu, ze se to tam vejde, tak vas nikdy prudit nebudou.
pokud mate napechovany prirucak na hranici limitu rozmeru, tak se s tom potkate casto.
Nejpřísněji mě kontrolovali v Basileji. Letěl jsem LX v C….
KLM, Lufthansa, Air France, Austrian, ČSA, Hawaiian. Většinou jen váha, ale někdy i rozměry.
Bohužel nepříjemnou a na Ruzyni. Za příruční kufr, který podle výrobce je kabinovým zavazadlem, jsme u nizkonákladové společnosti zaplatili 1400,- Kč. A přesahoval o 4 cm tu bednu, do které je strkají, aby zjistili rozměr.
jenze ono je vicerorozmeru prirucnich zavazadel. zejmena lowcosty maj mensi, nez bezne aerolinky.
takze nestqci jen “koupit prirucak”, ale prirucak pro spravne aerolinky.
treba rozdil ryanair vs. austrian jemprave 3 cm v tloustce.
On je celý odstavec „Letadlo“ v tomto článku tak trochu naprd. 😊
U lowcost se rozměry kontrolují často, naposled velmi nekompromisní EasyJet v Praze – mají také trochu jiné limity a překročili jsme výšku krosny o 3 cm, protože jsme kvůli počasí museli nabalit víc věcí. Stálo to 48 EUR krát 2 krosny. Na zpáteční cestu jsem se díval kolik by stálo dokoupit to, a bylo to 44 EUR, tak jsem to nechal osudu 🙂
Pokud to jde, tak používám batoh do velikosti příručního zavazadla. Je tam ta výhoda, že se dá docela slušně zmáčknout když je o něco menší klec na měření.
Taky záleží kam a proč člověk cestuje.
Paříž, CDG.
Kontrolovali VŠECHNY cestující, a to už před sekuritou (takže opravdu všechny). Klec (kontrola rozměrů) a hned i váha.
Naštěstí jsem se už vracel domů, takže svačina snědená 🙂 a limit dodržený.
Na některých letištích se neobtěžují, na jiných často, na dalších občas. Mě s tím otravovali málokdy, ale já mám celkem malý batoh, který už na první pohled vypadá, že by přepravu v podpalubí nemusel vydržet a aerolinka by musela platit za poškození. Vybírají si hlavně kufříkáře, protože ti své zavazadlo do klece nezmáčknou, ani kdyby se na hlavu postavili a taky málokdo chce kvůli poplatku lámat svému kufru kolečka či jiné vyčnívající součásti (v lepším případě). Kontrolují hlavně nízkonákladovky, protože jejich byznys je založený na dodatečných poplatcích. A taky s nimi létá spousta jelimanů, kteří si ani nepřečtou, co odklikávají,… Číst vice »
V jednom odstavci dva nesmysly, které můžou někoho přijít dost draho: „Pokud máte tašku či kufr do zavazadlového prostoru, větší omezení rozměrů zde nejsou, ale narazit můžete s jejich váhou, zejména u nízkonákladových dopravců. Volit můžete i větší společný kufr, například s partnerem, kdy váha kufru může být až 30 kg.“ – Odbavené zavazadlo má striktní rozměry, obvykle jde o součet tří rozměrů v maximální hodnotě 158 centimetrů. Nadrozměr se mastně platí, obvykle ke doplatek vyšší než cena za další zavazadlo. – Čistě váhový koncept už prakticky nikdo nepoužívá, natož slučování váhy. Takže opět velmi mastný doplatek za nadváhu (u… Číst vice »
Je to dost odbytý článek, co si budeme povídat. Slučování občas někde snad i funguje, ale…
Takže vlastně všude můžeš mít to stejný. 😂
Trochu pozdní rady na letní dovolenou.. 🙂
s tim tvrzenim o tom, ze jde sloucit dva kufry do jednoho 30 kg bych byl velmi opatrny. tedy s tim napsat to takto genericky.
rada aerolinek pooling vubec neumoznuje a u tech, ktere to umuznuji plati casto dost odlisna pravidla (treba u ryanairu a easyjetu je limit 32 kilo atd)
Limit 32 kg je handlingu. Nemá to nic společného z aerolinkami. Navíc je to možná jen přepočet 50 lb.
50 liber je 23 kg, tedy standardní váha (bez příplatku za nadváhu) u legacy aerolinek.
Doplňuji: v economy. V Businessu a First je to 32 kg, což je 70 liber.
Diky. Mate pravdu, blbě jsem si to pamatoval.
Rozdiel je v tom že tých 70lb/32kg je u väčšiny spoločnosti tvrdý limit ktorý nejde prekročiť ani pri poolingu, a ani za extra poplatok. Napr. ak majú cestujúci poolovanú allowance 50 kg, stále jeden kus batožiny môže mať najviac 32 kg, napr. 40-kilový kufor odbaviť proste nejde.
Čokoľvek nad 32 kg už musí ísť ako cargo.
Není to u většiny, je to u všech, protože jak již psal Gundul