Jak si z domova přepsat auto či požádat o nové značky. Stát zveřejnil podrobnosti revoluční změny
On-line podání žádosti o řidičský průkaz.
Podívejte se, jak elektronický přepis auta funguje a kde jsou zatím jeho úskalí.
Úřady budou nadále fungovat spíše jako výdejní místa. Co kdyby jako výdejní místa fungovaly pobočky České pošty?
Super! Tak teď bych minimálně jeden uzavřel. ( logicky ten, který není ve svém, ale v nájmu.)
https://www.praha.eu/jnp/cz/potrebuji_resit/zivotni_situace/dopravnespravni_cinnosti/registr_vozidel/registr_vozidel-motorova_a_pripojna_vozidla.html
Na Pankráci
Jarov
Vysočany
Bohdalec
Břevnov
Který?
Platební brána už příští rok? Kde se ten pokrok zastaví?
Zprávu do Austrálie za 100 milisekund namísto 100 dnů plavby za dobrého počasí a příznivého větru, bez rizika chytit kurděje?
A když jste do té Austrálie posílal ten dopis lodí, tak Vás nějak ohrožovaly kurděje? Zajímavé…
Problém je, že od 1.1.2024 při překlopení systému zmizely některé údaje ze systému, které jsou v TP v poznámkách. Takže je úředníci musí ručně dopsat. Proč? Máte ctverku Oktávku a jdete letos poprvé na STK. V techničáku máte jako hlavní kola 18”. V poznámkách pak všechny ostatní… Přijdete na STK a tam vás technik vyhodí, protože na autě máte 17” a ty on v systému nevidí… Takže šup na úřad a musí je úředník ručně napsat k vozidlu zpět a můžete znovu na Úřad. Proto se doporučuje jít na STK i s velkým TP… mají k tomu přihlédnout. Jenomže… Takže… Číst vice »
Chválím. Akorát nechápu proč to nemohou používat právnické osoby kdyby se identifikovaly datovou schránkou. Ta je přeci také unikátní.
Datová schránka je unikátní, ale komptetence pro správu DS nemusí být shodné s kompetencí k převodu vozidel. Prostě je třeba pohlídat, aby převod mohl udělat ten, kdo j k tomu oprávněn. Jinak by se taky mohlo stát, že v nějaké firmě zjistí, že jim náhle zmizela všechna auta 😮
Jednoznačně správný krok .. jen si teda počkám na ten úbytek úředníků .. jsem zvědav. 🙂
No vzhledem k tomu, že aktuálně kontrolují velké techničáky a odebírají je, tak aktuálně asi úspora moc nebude.
Nevím kolik úkonů dělají , ale čekal bych, že zadá VIN/SPZ, zkontroluje identifikaci majitele, napíše RČ nového majitele a šup předělá údaje na techničáku.
Až bude možné zaplatit online a opravdu jenom vyzvednout, nebo někam poslat, bude to významná úspora úředníků.
(Předpokládám, že ten registr není tak hloupý, aby tam úředník i nyní při přepisu vyplňoval všechny údaje sám a nestačilo by napsat jednoznačný identifikátor.)
Divil byste se, ale většina státních systémů funguje na ručním přepisování údajů z papírových žádostí a nebo někdy dokonce na ručním přepisování dat z jednoho systému do druhého. Každý systém totiž vysoutěžil v jiné době jiný soukromý dodavatel, zdrojové kódy jsou jeho vlastnictvím a každá úprava je buďto nemožná nebo velmi drahá. Dodavatelům to takhle dost vyhovuje a stát si nedokáže najmout vlastní vývojáře, protože za 26 tabulkových tisíc nepůjde pracovat ani čerstvý absolvent průmyslovky.
Přitom se to dá dost často pořešit SQL dotazem do databáze, jeho strukrutra je standardizovaná. Stačí ten přístup požadovat v zadání.
Neřekl bych, že banky mají systémy od jediného dodavatele, jinak by museli úředníci přepisovat mzdy ručně.
Princip státní zakázky je takový, že se bude jednat o uzavřený systém, který vlastní dodavatel a je nekompatibilní s čímkoli dalším.
V ideálním případě se bude jednat o nevypověditelnou smlouvu 😀
„aktuálně kontrolují velké techničáky a odebírají je,“
+ by měli opravovat údaje, které se mezi TP a jejich evidencí liší
+ doplňovat údaje, které v TP jsou, ale v registru vozidel nikoli
+ přepisovat data mezi systémy
Žádný nebude. Jedná se o úředníky územních samospráv, které jich mají nedostatek. Tudíž budou převedeni (zcela logicky) na jiné agendy. Samozřejmě za předpokladu, že tento nový systém to dovolí. Jinak ale pokud jde o státní úředníky, je zvláštní, jaká jim je v tomto ohledu věnována pozornost. Přitom tvoří cca 7 % státních zaměstnanců. Pokud se má zeštíhlit stát, ten problém je úplně někde jinde.