Jak je důležité být připoután. Průlet turbulencí zranil 12 cestujících

Paluba A330 Aerolínias Argentinas po průletu turbulencí. Foto: A Fly Guy's Cabin Crew Lounge / Facebook.comPaluba A330 Aerolínias Argentinas po průletu turbulencí. Foto: A Fly Guy's Cabin Crew Lounge / Facebook.com

Všichni zranění odmítli použít bezpečnostní pás.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chleba Nakup

Při turbulencích v motoráku 810 občas taky padají věci ze stolku, případně hrozí nechtěný dotek o WC mušli. Je to ale dobrý trénink před cestou letadlem.

Osamělý Vlk

Aneb turbulence přece neexistují…

Jan

Využili své právo být nepřipoutáni a rozbít si hubu. Snad u toho měli nasazené respirátory, to je pak ten dopad trochu měkčí…

jackbrno

Já bych byl pro to, aby doporučení být připoutaný, když člověk sedí, bylo změněno na povinnost. A k tomu aby neuposlechnutí pokynu k posazení na místo a připoutání se při varování před turbulencí, bylo automaticky považováno za porušení letecké bezpečnosti, protože člověk ploteující volně kabinou při silné turbulenci, může snadno zranit někoho jiného, kdo pokyn poslech a sedí připoutaný.

Air Traveller

no jo… kdyz ono “cestujici” jsou experti na vsechno.

a ti, co pak argumentuji tim, ze jim nema kdo co zakazovat, protoze to neni v zakone, jslu nejvetsi -vy vite co-

martin749

Evidentně znalci jejich ústavních práv – pásy omezují svobodu pohybu.

TheBearspook

Lítám každý rok a stejně jak v autě, jsem připoutaný celou cestu. Netuším, proč s tím má někdo problém.

Leinad

Asi tak. Když chci něco z báglu, třeba vstanu a vezmu si to z poličky. Když chci na WC, tak jdu. (Což dělám jenom když je to povolený) Ale normálně když sedím, tak sem připoutanej, bez ohledu na kontrolky.

jackbrno

Přesně tak, maximálně si pás lehce povolím, ale nevidím žádný důvod, proč ho nemít zapnutý, když stejně sedím na místě.

Antonín

Nelítám příliš často, ale pokaždé raději zůstávám připoután trvale – pás se dá povolit a pak ho ani necítíte a když se náhodou chci projít, nebo musím na jeden z konců letadla, tak není problém se odpoutat a pak raději zapnout – nikdy nevíte, do čeho vletíte, ani pilot ne – někdy to je opravdu nečekané a i když je pás povolený přeci jen vás udrží.

Cestující

Typická ukázka pořekadla: „když je blbá hlava, trpí celé tělo!“

Libcha

Nijak neobhajuju lehkovážné cestující, kteří svým chováním ohrozili zdraví a majetek nejen svůj, ale i těch ostatních. Nicméně si dovolím takovou poznámku, jestli to nesouvisí s tím, že varování o turbulencích se dává velmi často a to i v případě, kdy jsou malé a nakonec to skoro ani není cítit. A taky, že požadavek na připoutání se dává velmi často a na velmi dlouho, už jsem zažil, že svítil po celou dobu letu. Jestli to, když varovný a bezpečnostní prvek je možná nadužíván, pak nevede k jakési jeho „erozi“, že ho pak lidé berou méně vážně. A to se týká… Číst vice »

Mad_Majk

Ono těžko soudit, jak vážné ty turbulence budou.

A ano, všiml jsem si, že občas svítí znamení k připoutání celou délku letu, pak není ale problém si přivolat cabin crew a zeptat se, zda náhodou pilot neopomněl znamení vypnout (a už se mi 2x stalo, že ano.. že po optání se bylo znamení vypnuto)

Tom_Matoo

Ja zazil, ze kdyz se cekali velke turbulence, tak letusky chodili a upozornovali na pripoutani. Z clanku jsem pochopil, ze tady to bylo obdobne.

Apex

Doporučení být připoután, když člověk sedí, dnes mají jako standard všechny letecké společnosti. A domnívám se, že je velmi rozumný nápad se tohoto doporučení držet. Pás nemusí být za letu nijak utažen a při sezeni ho jeden ani nevnímá a nijak to neobtěžuje. Koneckonců, jistota je lepší než naděje a proto neberu argumet o nadužívání použití transparentů o připoutání. Pokud je na trati předpověď o možnosti clear sky turbulence, tak ani pilot neví přesně, kdy se může neočekávaná turbulence objevit a proto požadavek na připoutání je v zájmu bezpečnosti cestujících.

Apex

Oprava, správně má být clear air turbulence…

Y.K.

To bude tím, že vzduch není silnice. Větší kupovitá oblačnost, předpověď počasí to je maximum z čeho se dá usuzovat riziko a oni to fakt nezapínají kvůli tomu „vytřásání“, které i docela velké ničemu zase tak nevadí, ale kvůli nečekanému klesáku, nebo rotoru kdy z ničeho nic rána záporného přetížení či párkrát zacyklovat a všichni nepřipoutaní mají rozbitou hlavu. Když je blbé počasí může to být celý let. Když je olej vypnou to po pár minutách. I tak může někde být překvapení zvané clear air turbulece (jako žádný mrak, jasno, takže nic na radaru a přesto tam něco číhá) a… Číst vice »

Air Traveller

tolik textu… a pritom takove blbosti.

jackbrno

Ano, dost pravděpodobně to souvisí s tím, že i když je hlášená turbulence a svítí nápis o připoutání, často se žádné významné turbulence neobjeví. Nicméně toho se nejde nijak zbavit, protože turbulence není nijak vidět a varování před ní je založeno čistě na pozorování podmínek, ve kterých se turbulence objevují (ale není jistota, že se objeví), nikoliv na pozorování samotných turbulencí.

Zdeněk

Je lepší, když pilot varuje před turbulencí, a ty nakonec nejsou nebo jsou slabé, než aby se na varování vykašlal a pak nastal mazec.

Ivo

Bylo by vhodné s tím taky už něco udělat, protože nejen že ničí letadlo, ale takto mohou snadno zranit i jiné cestující. Asi by bylo vhodné dávat upozornění, že za vzniklé škody budou zodpovědni cestující, kteří je způsobí v případě, že nebudou připoutáni. Stejně tak bych jim dal k úhradě prostoje a náklady na ošetření. Ty náklady budou asi značné proti ceně letenky.

Jiří Kocurek

Teď už to vědí, proč. Propříště.

Milan

Podobnou situaci jsem zažil v B767 při letu z San Franciska do Honolulu. Cestujícího to vyhodilo ze sedačky až ke stropu. Stevardky k němu lezli po kolenou, aby ho usadili a připoutali.

Aleš

Omlouvám se za OT, ale jak je to dlouho a co to bylo za aerolinku? Myslím, že teď už na této trase žádná 767 nelétá, bohužel…

Martin Csabo

tipuji Hawaiian, který kdysi lital s B767-300er i několikrát denně

Aleš

Dík, koukám že je měli do ledna 2019. Škoda, teď už mají na transpacificke lety jen Airbusy (330 a 321, nemají tak výhodné rozložení sedaček).

Aleš

Tedy ne že bych měl něco proti Airbusu, ale konfigurace sedaček 2-3-2 je ideální na to, aby jakákoli skupina lidí od 2 výše mohla sedět bez cizího člověka. Samozřejmě v economy existuje i konfigurace 3-2, ale to už není na strojích středního doletu.

Georg

nejsou ovce, néasi?

Xaver

Kdo chce kam…:))

Poudy

De**nti, by se vyplatilo ošéfovat tak že když se nejdou člověk bude v letadle chovat jako úplný idiot tak ho z bezpečnostních důvodů příště už na palubu letecká společnost nepustí…

Igor

Možná bych jim ještě zpáteční let umožnil, protože nemusíme být tak úplně zlí, pokud po dovolené cestuje domů, ale další už ne.

Jiří Kocurek

Letecká společnosti beztak ví, kdo to byl. Žlutá karta. Dvě žluté = červená. Tohle chápou i „velikáni“ jako Lobotomík Řepka.