Jak budou vypadat nové rychlovlaky pro Británii? HS2 vybírá z pěti nabídek
Vysokorychlostní vlaky pro HS2 od Alstomu
Projekt vysokorychlostního spojení High Speed 2 (HS2) z Londýna na sever Anglie a do Skotska pokročil do další fáze. Do
Já nevím lidi, ale design těch vysokorychlostních jednotek je krabicoidní. Nechápu proč ty vlaky nevypadají víc špičatě, aby měli co nejmenší aerodynamický odpor. Pří rychlosti 360 km/h to hraje velkou roli.
Jsem si téměř jistý, že to vyhraje Bombardier s Hitachi. Za prvé Hitachi má továrnu v Británii a jistě se tam bude i něco pro tyhle valky vyrábět, takže to bude částečně domácí výroba a navíc pro hrdé Brity je mnohem přijatelnější kanadsko-japonské konsorcium než Francouzi nebo Němci. CAF je dle mě zcela mimo hru (nevím ani o tom, že by někdy vyrobil vysokorychlostní jednotku nad 300 km/h) a Talgo taky moc pravděpodobně nevidím i s ohledem na svojí specifičnost. Jak se např. ty nízké skříně snoubí s vysokými britskými perony?
Talgo vyrabí jednotky na 350 km/h (Talgo 350) a před pár lety představil i jednotku na 380 km/h (Talgo AVRIL).
Talgo jsem také v této souvislosti nezmiňoval.
A CAF má taky vyvinutou jednotku na 350 km/h (CAF Oaris).
OK, Oaris mně unikl. I tak ale CAF vidím jako outsidera.
Víc se mi líbí vizualizace od Alstomu. Budu mu fandit.
Design obou stojí za … .
Divím se, že se jim tam nepřihlásily i číňani. Ale asi Britové si dali do podmínek, že nějaká ta výroba bude u nich na ostrovech.
Možná podali, ale nedostali se do užšího výběru.
Divím se, že se nepřihlásil tradiční český výrobce kolejových vozidel. Tendr v SRN vyhrál. V UK by jim to taky tzv. nandal