lot
Doprava ve městě Metro Zprávy

Jak bude vypadat proměna souprav metra C: Uvažuje se o výměně čalounění za plast

Testovací vagon v "plastovém" designu na lince metra C. Pramen: DPP
Testovací vagon v "plastovém" designu na lince metra C. Pramen: DPP

Dopravní podnik hlavního města Prahy chystá na příští léta obnovu interiéru souprav metra M1 od Siemensu, které jezdí na trase C. Jak bude taková proměna vypadat, se deník Zdopravy.cz zeptal mluvčí DPP Anety Řehkové.

Co přesně se v interiéru souprav metra na trase C změní?

Otázka definitivní podoby modernizace interiéru vlaků metra typu M1 ještě nebyla uzavřena. Uvažuje se o výměně čalouněných sedáků za plastové, instalaci úspornějšího LED osvětlení interiéru a obnově povrchové úpravy části vnitřních ploch. Prozatím jako o samostatném projektu je uvažováno o modernizaci informačního systému pro cestující a instalaci bezpečnostního kamerového systému.

Jak budou vypadat nové sedačky (kdo bude jejich dodavatel)?

V současné době společnost Siemens testuje ve zkušebním provozu s cestujícími na voze číslo 4270 (souprava s čelními vozy 4147-4148) nová plastová sedadla. O definitivní podobě bude rozhodnuto na základě vyhodnocení zkušebního provozu.

Testovací design vagonu na lince metra C. Pramen: DPP
Testovací design vagonu na lince metra C.
Pramen: DPP

Kde bude omlazení probíhat?

Modernizace interiéru proběhne dodavatelským způsobem společností Siemens. Předpokládá se, že realizace proběhne v prostorách depa Kačerov.

V jakých termínech?

Výměna sedadel a dalších prvků interiéru je řešena jako součást připravované generální opravy stupně N7.
O bezpečnostním a informačním systému dosud nebylo rozhodnuto. (K redesignu vlaků má dojít po roce 2019, pozn. aut.)

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asdf

Ty sedačky se Kotasovi opravdu ale opravdu vůbec nepovedly. A to je ještě velmi mírně řečeno.

TPal.

Nemůžu si pomoc, ale ty oranžová madla v kombinaci s těmi červenočernými a bíločernými sedačkami…. To je designově pěst na oko. Přitom červená a bílá jsou kombinace, které k sobě ladí, ale… Tady to někdo nedomyslel.

Garry

Nóó když jsem byl naposledy v Praze a použil metro.Bylo mi líto jak to v něm vypadá.Doškrábaná skla,počmáraný interiér,docela humus ,ale na to, kolik si platí obyvatel Prahy za roční litačku to je luxus.Zaměstnanci dopr.podniku to asi nedevastují.Buďte rádi že za ty prachy vám neco jezdí.Praha má jeden z nejlepších MHD na světě.Poměr cena/výkon.A ze by někdo přestal jezdit metrem kvůli tomu že tam budou plastové sedačky?To je blbost!A že bych chtěl sedět na polstru po bezďákoj?To opravdu nee!

Romanero

Za mě jasně varianta: turnikety a polstrované sedačky, tj. bez homlessáků a zároveň bez zpocenýho zadku s trochou komfortu.

VJ

Absolutně nejhnusnější vagony, jaké kdy v metru jezdily. Odporný plast ve všech ohledech (design, funkčnost, barva) + při zkušební jízdně tam osadili nějaké mrtvolně chladné zářivky. Když to jezdilo, tak jsem se tomu vyhýbal. Metro musí být příjemné místo, aby tím lidé jezdili a ne, že z toho udělají dobytčák. Doufám, že to neprojde.

Souprava

Konečně hygienické. Chce to trochu lepší design, ale co se týče hygieny, bude to skok o 50 let dopředu.

Romanero

Hygienické není nic. Hygienu se musí nejprve naučit lidi, kteří v tom budou cestovat..

AAA

Já myslím že jsme považovali za skok o 50 let dopředu když koženku v metru a autobusech a laminát v tramvajích nahradilo první polstrování….
Ale lidem se holt zavděčit nelze.

Tom

TY PLASTOVÝ SEDAČKY JSOU KATASTROFA! NEVER EVER PROSIM!!!! Na tom se nedá sedět. Chápu, že je to jednodušší na údržbu, ale za tu cenu snad i stojí tam nechat ten textil…

LiborV

Tyto plastové sedačky se již testovaly. Tento materiál lze potkat na sedačkách v zahraničí běžně. Tady my však vadí tvar sedačky. Pokud máte 190 cm + je to velmi nepříjemné.

VJ

Ono je to nepříjmé i 30cm +.

thegrid

bože hlavně to ne, už je ten design, a to pohodlí sedět na plastu bych přál lidem, co o tom rozhodují

bkp

S těma plastovejma sedačkama, navíc v rádoby tradiční barevné kombinaci si fakt dělají legraci.

Michal

Hezký jsou ty otevřený dveře. Škoda, že v rámci modernizace nedojde ke zprůchodnění… 🙂

Milan

Průchozí souprava by byla fajn, taky mě to při pohledu na fotku napadlo. Ale proč tvrdé plastové sedačky, když stejně dobře omyvatelná je i polstrovaná konženka, jako např. v autobusech? Podobné nesmysly zkoušejí se sedadly i v tramvajích – překližka, plyš, tvrdá umělá hmota.

JirkaJZM

Protože drážní vozidla. To, co lze mít v autobusech, nelze mít v trmavji a už vůbec ne v metru.

Qěcy

To není pravda, poněvadž to by nesměla být koženka ani na pohlavnících ve vozech, které smějí do dlouhých tunelů dle TSI, tam musí být interiér také se sníženou hořlavostí a málo toxickými zplodinami hoření.
A syntetická kůže se používá na moderní sedačky všude možně v drážních vozidlech, ovšem tohoto materiálu je víc druhů, některé jsou z mleté pravé kůže.

Koženek je taková více druhů.

XXXD

Naneštěstí bude čištění polstrované koženky nejspíš stále o trochu dražší, než čištění těch plastových a cílem DPP je asi, co nejvíce ušetřit za údržbu. Je to rozhodně i škoda, protože současné sedačky jsou, řekl bych, vůbec ty nejpohodlnější, když tedy nejsou zrovna znečištěné.

Qěcy

Pište mejly DPP a ropidu.
Již jsem jim psal, že nechci cestovat v tvrdých studených plastových sedačkách. Je potřeba ty panáky donutit, oni v tom asi cestovat nebudou. Nebo ať si to dají do svých aut, je to přece jednodušší a méně nákladné na údržbu.
V 21. století chci cestovat na úrovni tohoto století.
To potom nemusí DPP dávat ani klimatizace. A ani řidičům. Dřív také vydrželi řídit vozidla bez klimatizace.

Pište mejly, že chcete čalouněné sedačky s hlavovymi opěrkami. Třeba i v kožence.

ApolloXI.

Pod dopis se musíte podepsat a to bolí. Navíc tu panuje názor, že je to stejně snaha k ničemu, což je dost často pravda.

Qěcy

Ale udělám pro zachování komfortu aspoň něco. Aspoň se zasnažím. A ne, že jen budu pyskovat třeba tady. Mne podepsání plným jménem neboli. A ten kousek času na sepsání obětuji.

Juraj

Ona zase koženka má svoje jasné negatívna v teplých mesiacoch.
Plast nie je problém, problém môže byť akurát blbá ergonómia. Tvrdé sedačky roky využíva napr. Madrid a problém to nikdy nebol. Nové sedadlá v 15T sú tiež celkom super, a ani nemusia mať ten gumený sedák.

thegrid

jaká negativa, plast je jak dobytčák, látka nechutná

Qěcy

A koho zajímá, že jinde jezděj jako dobytek? To je argument? Jinde, třeba v Luzernu, mají hlavové nádraží. V železničně nejvyspělejší zemi. Takže kvůli tomu třeba nemají předělávat hlavová nádraží na průjezdná? Nebo zřejmě se nikdy nepodaří dokončit dálniční obchvat Mnichova kvůli odporu určitých skupin. Takže to my také nemusíme dodělat obchvat Prahy. Jinak v Německu i jinde se v rámci šetřilkovství před pár lety dávaly do všech vlaků tvrdé neergonomické čalouněné sedačky. Bylo to silně kritizováno i v odborném tisku. Ale ze začátku to bylo vychvalováno jako super řešení. Ušetřená hmotnost, materiál. Ale cestujícím se nechtělo tak nepříjemnými vozidly… Číst vice »

Jan Sůra

V Luzernu se nádraží bude předělávat na průjezdné.

Qěcy

To bude, právě proto jsem lucernské nádraží použil jako argument.
Protože to, že v horkém letním Španělsku mají plastovky v metru, vůbec nijak neukazuje, že to cestujícím vyhovuje. Upozorňuji, že nevim, jaký vzduch ve španělských metrech je v létě. V římském metrů je v létě nedýchatelné dusno, pro mne nesnesitelné. V Praze je i při letošních dlouhodobých tricitkach celkem chládek. Jenže v zimě je třeba na ČM nekdy i mráz. A sedat si na vymrzlý plast je krajně nepříjemné, zdraví ohrožující. Polstrovaná sedačka i ta koženková, izoluje podstatně líp, než neporézní plast. Čili „studí jen chvilku“.