Jadran, Balt i Severní moře. Leo Express odhalil velké plány na další expanzi, chce až 12 nových linek

Elektrická jednotka Stadler Flirt ve službách Leo Expressu. Pramen: LEElektrická jednotka Stadler Flirt ve službách Leo Expressu. Pramen: LE

Zčásti jde o recyklaci již dříve oznámených a neuskutečněných plánů.

Společnost Leo Express chce od prosince 2026 zavést až 12 nových dálkových linek po celé Evropě. Zčásti jde o recyklované plány, které už firma oznamovala dříve. Na seznamu nových spojení jsou ale i úplně nové relace.

Vyplývá to z oznámení o plánované nové službě, kterou dopravce podal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže jako drážnímu regulátorovi. Oznámení není nijak právně závazné a neznamená, že vlaky skutečně vyjedou.

Belgie, Německo, Polsko i vnitrostátní linky. Leo Express ohlásil velkou expanzi z Česka a Slovenska

Z dvanácti nových linek je deset mezinárodních, část ani nezačíná a nekončí v Česku. Firma se ale chce zaměřit i na vnitrostátní spoje v Česku, chce vstoupit na trasu Praha – Plzeň a Praha – České Budějovice. Vzhledem k tomu, že zde jezdí vlaky v objednávce státu, bude muset proběhnout takzvaný test hospodářské vyváženosti.

Všechny vlaky mají být provozovány jako klasické soupravy osobních, v některých případech i lehátkových vozů tažených lokomotivou Siemens Vectron. Kde je dopravce vezme není jasné, zakladatel Leo Express Leoš Novotný se ale v posledních letech pustil do byznysu pronájmu drážních vozidel. V řadě zemí nemá také dopravce licenci, musel by tak řešit spolupráci s jinými dopravci.

50 zastávek, 19 hodin. Renfe potvrdilo plány Leo Expressu na železniční propojení Slovenska a Belgie

Dopravce své plány nijak nekomentoval.

Přehled plánovaných linek Leo Express

Praha – Benátky (Venezia Santa Lucia)
2x denně, odj. Praha 6.06 a 18:06, příjezd Venezia Santa Lucia 18:36 a 06:36.
Zpět 8:00 a 20:00, příjezd 20:30 a 8:30. Klasické soupravy 6 vozů, tažené lokomotivou Siemens Vectron

Praha – České Velenice – Vídeň – Bratislava
2x denně. Odjezd Praha hl. n. 8:06 a 16:06, příjezd do Bratislavy 15:00 a 22:54
Zpět 8:00 a 16:00, příjezd 14:54 a 22:54
Klasické soupravy 6 vozů, tažené lokomotivou Siemens Vectron

Žilina – Ostseebad Binz
Odjezd Žilina 20:58 – příjezd 12:26 Ostseebad Binz
zpět odjezd 16:37, příjezd 8:04
1x denně, trasa přes Bratislavu, Břeclav, Olomouc, Prahu a Berlín až na Rujánu.
7 osobních vozů s přepravou cestujících v 1. a 2. vozové třídě, 1 lehátkový vůz

Praha – Nové Zámky
Trasa přes Olomouc a Bratislavu.
2x denně Praha – Nové Zámky: odj. 11:00 a 15:00. Zpět Nové Zámky – Praha: odj. 09:08 a18:00
Klasické soupravy 6 vozů, tažené lokomotivou Siemens Vectron

Bratislava – Basel Bad
Trasa přes Olomouc, Prahu, Drážďany, Lipsko, Karlsruhe.
jednou denně. Odjezd 18:44 z Bratislavy, příjezd Basel Basel Bad 10:33. Zpět odj. 18:19 – příj. 10:18. , 7 osobních vozů s přepravou cestujících v 1. a 2. vozové třídě, 1 lehátkový vůz.

Praha – Rijeka
Trasa přes Brno, Vídeň, Semmering a Lublaň. Praha – Rijeka: odjezd Praha 00:00-příjezd Rijeka 12:25. Zpět 14:35- 03:00 Klasické soupravy 6 vozů, tažené lokomotivou Siemens Vectron

Praha – České Budějovice
4 páry vlaků denně odjezd z Prahy 8:06, 10:40, 14:06 a 16:40, zpět 08:07, 10:30, 14:07 a 16:30. Klasické soupravy 6 vozů, tažené lokomotivou Siemens Vectron

Praha – Plzeň
6 párů spojů denně. Z Prahy odjezd 8:15, 10:15, 13:15, 15:15, 17:15 a 19:15. Z Plzně 8:00, 10:00, 13:00, 15:00, 17:00 a 19:00.
Klasické soupravy 6 vozů, tažené lokomotivou Siemens Vectron

Čop – Kiel
1 pár vlaků denně přes Košice, Bohumín, Prahu, Berlín a Hamburg.
Čop odjezd 15:00 – příjezd 9:56. Zpět 15:07 – 9:42
7 osobních vozů s přepravou cestujících v 1. a 2. vozové třídě, 1 lehátkový vůz.

Bratislava – Oostende
1 pár vlaků denně, trasa přes Olomouc, Prahu, Drážďany, Kolín nad Rýnem a Brusel. Odjezd z Bratislavy 14:44, Oostende 9:52. Zpět 19:10 – 14:18
7 osobních vozů s přepravou cestujících v 1. a 2. vozové třídě, 1 lehátkový vůz.

Bohumín – Bratislava
6 párů denně. Odjezd z Bohumína 00:00, 6:00, 12:00, 16:00, 18:00 a 22:00, zpět stejné časy.
Klasické soupravy 6 vozů, tažené lokomotivou Siemens Vectron

Tagy LEO Express
34 komentářů