Jadran, Balt i Severní moře. Leo Express odhalil velké plány na další expanzi, chce až 12 nových linek
Elektrická jednotka Stadler Flirt ve službách Leo Expressu. Pramen: LE

Zčásti jde o recyklaci již dříve oznámených a neuskutečněných plánů.
Tak jak jsem mu od začátku fandil, tak víceméně za mě zklamání. Ta firma se prostě neumí posunout nějak výrazněji kupředu. I ty jednotky Sirius teď trhá Jančura. Ve veřejných zakázkách krajů a MD prakticky bez většího úspěchu s nějakou přemrštěnou cenou.
Projekt na Podunajsku berete jako neúspěch? :O
Výrazněji kupředu jsem napsal. Stačí srovnat s posunem Arrivy a RJ oproti LE…
Škoda že nevyjede spojení Moldava nad Bodvou město – Bruxelles-Midi… 😢 Leoš mě tentokrát zklamal.
Kdyby vyjel, tak bych si dal Králíky – Venezia.
#síťovýefekt
Také skromné plány. Čo trebárs Orient express, kľudne až na Gruzínske hranice, alebo rovno do Tbilisi? Zmenu rozchodu za jazdy už Renfe zvláda.
Kľudne prejazdný model cez PHA hl.n., s konečnou v Narviku.
Ale nočné lehátkové linky smer Alpy/Benátky by boli fajn.
Není málo Leoši Leošoviči, vzhledem k matce LE?
Čekal jsem minimálně spojení Humenné – Sevilla Santa Justa a Staré Město u Uherského Hradiště – Madrid-Puerta de Atocha-Almudena Grandes.
A nebo obnovení legendárního EC 1000000 Hans Christian Andersen.
Pohádky ovčí babičky, autor: LE, díl IV.
Dobře, chytám návnadu a pojďme na to. Budeme hodní a budeme ignorovat fakt, že zatím jediným úspěšným rozšířením open access sítě LE od roku 2011 byl Krakov a nic dalšího se nikdy implementovat nepovedlo. – Praha – Venezia Santa Lucia Ehm…. ok? Každopádně good luck, ale kdo je cílovka, pokud to nebude opravdu, opravdu levné? – Praha – České Velenice – Vídeň – Bratislava Komu je toto určeno? Ano, Porta Bohemica své cestující má, ale je to výrazně horší cesta do Vídně, natož Bratislavy. Fakt jen pokud to bude extra levné, což při tak dlouhé trase přes Rakousko jde těžko.… Číst vice »
Do Vídně jezdí Silva Nortica, nikoli Porta Bohemica.
Pravda, díky za opravu.
To je teď už fakt nový folklór že kdejaký dopravce vyhlašuje bombastické ambiciózní plány, z kterých nakonec nic není. To je nějaký strategický krok v boji o kapacitu dráhy nebo jaký to má smysl?
Zoufalé plány, zoufalé chyby, zoufalé vedení!!!! Slibů není nikdy dost!
Asi by nebylo od věci, aby SŽ zavedla nemalé penále za zpracování nikdy neuskutečněných komerčních osobních vlaků. Objednáš JŘ a nikdy nevyjedeš? Zaplať.
Co bych dal za lehátkový Praha – Benátky nebo Praha – Rijeka…
Mě by stačil i sedátkový. A možná dál než do Benátek (nejlíp Neapol nebo aspoň Řím, přinejhorším Boloňa), ale i ty Benátky by byly pěkný pokrok. Na druhou stranu, potřebuju to jednou do roka na dovolenou, to žádného dopravce neuživí. (Stávající spojení je s přestupem ve Vídni na vlak do Říma, který Benátky (nádraží Mestre) jenom projíždí, respektive podle jř tam stavět nemá.)
Navíc v Itálii nebudou „klasické“ vozy na VRT moc chtít. Takže maximálně s přestupem někde na severu Itálie.
Itálie je zrovna letecky hodně levná destinace. Např. ty Benátky nás na podzim stály asi 3500 Kč pro 3 osoby a za hodinu letu jste tam.
To jsou moc hezké pohádky. Většina z toho zůstane zase jen na papíře. Spíš nechápu ČD, které mají obrovskou výhodu a oporu v partnerských národních dopravcích jako PKP nebo OBB. Mohly by tedy rozšířit síť destinací díky nabídce přímých vozů bez nutnosti vypravovat celý vlak. Např. Paříž 3 x týdně (s přívěsem v Linci), Hamburk, Zakopane atp.
Těch trochu schopných WLABmz ale taky není neomezený počet a je otázka, jak moc by byla Paříž 3x týdně za 10 tisíc konkurenceschopná.
Vlaky budou odjíždět z Prahy-Braníku, Prahy-Čakovic, Prahy-Cibulky a Prahy-Kolovrat. 😉
Vypadá to, že v oblasti presentací vzdušných zámků LE zřejmě chce trumfnout svého žlutého konkurenta. Chápu, že v každé nové trase je mnoho neznámých, které navrhovatel nemá sílu ovlivnit, ale člověk, který má základní zeměpis v hlavě, by mohl údivem zvednout obočí. Exotické relace, jako Žilina – Binz, Bratislava – Basel Bad DB (přes Lipsko), nebo Čop – Kiel, musí jednoznačně zaujmout. Tyto spoje vypadají spíš jako vymetáky úsekové frekvence, protože asi jen málokdo soudný pojede z Bratislavy na jih Německa/ do Švýcarska přes Lipsko. Bude zajímavé sledovat, kolik spojů se z kapacitních důvodů na straně infra podaří LE realizovat… Číst vice »
Už dva týdny se tady v diskusích volá po průjezdných linkách kvůli přetíženému pražskému hlaváku, tak teď LE hodil do placu pár boss-level návrhů slepených linek 🙂
neasi, Leoš vytíží Holešovice na max
Super vánoční dárek pro šoto nadšence. Jízdenka Žilina-Rujána přes Bratislavu, Břeclav, Olomouc, Prahu. To chci!
A myslím to vážně bez sarkasmu 🙂
Konečně někoho napadlo proměnit skrytá přání železničního cestovatele v realitu 🙂
Tak to ať opráší ty svoje autobusy, či co to měli. Můžou pindat, že chtějí vlakem na měsíc a bude to pravděpodobné zhruba stejně, jako Praha – Plzeň.
Bylo mi 70, už se těším, až se to za dvacet let uskuteční.😄
Pohádky na dobrou noc v podání Leo Expresu
To není pohádka, ale vlhký sen
Líbí se mi ty odjezdy z Plzně ve stejnou minutu jako Západní expresy.
Ok, to nebude stačit nový perón na hlavním, pro Leoše by se hodilo nové nádraží.:-)
To radši, aby to točily na Smíchově
Takový krátký příspěvek a máte v něm dvě hrubky a jeden naprostý nesmysl (netýká se linky do Plzně).
To vyjede v nějaké počítačové hře ne?
Už ho moc nesleduji, ale kolik že vlastní lokomotiv a osobních vagónu ?
no reálně s pěti jednotkami jsou to opravdu unreal plány
A to musí vlastniť nejaké lokomotívy a vagóny?
Vagónů vlastní dost. Cca 20 půjčil ÖBB, něco možná Flixtrainu a dalším. A lokomotivy si lze půjčit. Jen české firmy Lokotrain, CT-train a další mají k pronájmu okolo 50 Vectronů.
Myslím že z uvedených návrhu by ekonomicky nejrealnejsi bylo noční propojení Prahy s Benatkami, možná i denní přes Linec a Graz. Ostatní mezinárodní spojení moc nedávají smysl. Pokud se týká vnitrostátních linek, tak tam by musel uspět v soutěži anebo je provozovat bez dotace.
Já často jezdím na trase Praha – Tábor, a tam většinu dne jedu v pohodě a sednu si i bez místenky. Tak velké zahustovani dopravy bych jako reálné neviděl. A do doby elektrizace úseku Veselí nad Lužnicí – České Velenice nemá smysl tahat další vlaky do Vídně přes České Velenice a to ani přes České Budějovice.
Možná ještě ta Rieka pokud by provozoval síť lodních linek na okolní ostrovy jako Krk, Rab. Cres, Lošinj ( nebo alespoň spolupracovat s Jadroliniou ) Samotná Rijeka neni moc hlavní destinací potenciálních cestujících a síť stávajících lodních linek v rijecké oblasti také nic moc. A ještě by musel přrsvědčit, že nebude mít stejné problémy jako měl Regiojet.
Super, tak každoroční zábavný článek o čem u LE sní, když právě spí, máme. Za těch deset let měli už plánů, že by měli síť hustší než Emirates a mezitím stále jezdí na dvou trasách a zmizeli i ze Starého Města.
To jsou jen takové šotovýstřely.
Třeba ta linka z Žiliny na Rujánu. Vyjíždí pozdě a přijíždí brzo. Když chce vymést republiku, mělo by to by to aspoň být v rozumných časech. Tedy odjezd z Prahy nejpozději kolem půlnoci a né kolem druhé a příjezd zase cca o dvě hodiny později.
Jako teda Praha – Benátky… S jídelákem bych se hned hlásil 🤣🤣. Ovšem planý plány… Leoš toho chtěl už tolik a kolik z toho se zadařilo… Ovšem je to nesmírně levná reklama… O firmě se všude píše, opět se drápkem zaryje v podvědomí ostatních, a kdo si za rok na nějaké plány vzpomene… Budou další…
Napište až skutečně vyjede. Do té doby je to bezpředmětné.
Přesně tak 👍👍👍Takových vyjádření už tu bylo řečeno mnoho 😉😉😉
Především Budějovice zatrhnout nebo udělat výchozí z Praha Hostivař. Už teď se doprava na trať 221 nevejde.