50 zastávek, 19 hodin. Renfe potvrdilo plány Leo Expressu na železniční propojení Slovenska a Belgie

Jednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LEJednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LE

Nové spojení je plánováno denně.

Společnost Leo Express plánuje od prosince příštího roku spuštění nové přímé železniční linky mezi slovenskou Bratislavou a belgickým přístavním městem Ostende. V červnu oznámený záměr českému Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře nyní potvrdil spolumajitel Leo Expressu, španělský státní dopravce Renfe. Žádost o novou linku už posuzuje i belgický drážní regulátor.

Belgie, Německo, Polsko i vnitrostátní linky. Leo Express ohlásil velkou expanzi z Česka a Slovenska

Na jeho stránkách je i plánovaný jízdní řád, který počítá s celkem 50 zastávkami a jízdní dobou 19 hodin. Renfe tento týden potvrdilo ve španělských médiích, že skutečně se zahájením provozu této linky provozované Leo Expressem počítá.

Na rozdíl od žádosti českým úřadům je u belgického regulátora kompletní jízdní řád, který počítá s jedním párem spojů denně s celkem 50 zastávkami. Vlak má vyjet v 6:20 z Bratislavy, v Česku mine Brno a pojede přes Přerov a Olomouc do Prahy a dál do Děčína, v Německu pak přes Drážďany, Lipsko, Hannover a Kolín nad Rýnem do Belgie. V Belgii obslouží například Lutych či Brusel, krátce po 1 hodině ráno skončí spoj v Ostende. Dopravce počítá, že by na trasu nasadil soupravu klasických vozů a lokomotivy Siemens Vectron.

Leo Express je dlouhodobě pověstný velkými plány na zahraniční expanzi, která zůstává především na papíře. Současné plány ale poprvé kryje silný zahraniční akcionář. „U toho záměru jsme aktuálně ve fázi analýzy trhu. Bližší informace nyní bohužel nemůžeme podat,“ řekl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.

Tagy LEO Express renfe
157 komentářů