Jablonec nechce vlastního dopravce, chystá desetiletou soutěž
Autobusy Umbrelly pro provoz v Jablonci nad Nisou. Foto: Umbrella
Vítěz soutěže naváže na smlouvu, kterou má město do konce ledna 2023 se společností Umbrella.
Tak doufám že se korýtko, kde ředitel dělá sám sobě ředitele a ještě má kolem sebe přisáto 6 darmožroutů ze zastupitelstvy coby dozorčí a správní rady, zruší a Jablonec ušetří 😉
Jablonečtí zastupitelé mají narozdíl od krajských ještě aspoň zbytek normálního rozumu – samospráva má spravovat, řídit a kontrolovat, ne podnikat v autodopravě. Politické trafiky v DPMLJ budiž dostatečným varováním…
…teda pokud nejsme toho názoru, že by si „erár“ měl pořídit i pohřební službu, aby se tu kvůli „soukromým rukám“ neválely mrtvoly po ulicích.
Už jen to, že Umbrella jezdí ca o 20Kč na km levněji než předchůdce je úspěch. Teď jde jen o to, aby se Jbc neleknul toho, že to je tak možné provozovat 🙂
A navíc mám dnes svátek, zdravím všechny Pepíky!
Přání i Vám, do depa 🙂 .. Kraj ( ne ten Pytlíkův) má pěkné autobusy a určitě senákup většího objemu techniky promítne do celkové ceny..
DPMLJ je měst Lbc a Jbc ( asi 98/2% ), určitě ne Kraje, jen pro upřesnění. A že je obě města nezvládají? No comment.. 🙂
„U vlastního dopravce nám v porovnávané variantě chyběl nákup vozů, jde o to, za kolik budeme schopni nakoupit autobusy. Tam ta finanční zátěž na straně Jablonecké dopravní, potažmo města, bude výrazná,“
Chtěl si založit autodopravce ale musel koupit autobusy
Taky jsem na to čuměl. Dělali rozpočet na dopravní podnik, zapomněli rozpočtovat autobusy i mzdy řidičům. A tohle chce vést město, přitom by pohořeli kdyby měli provozovat taxíka.
Že to měli nějako ošetřené, nebo jde o (nepovedený) vtip. Prosím! Že to nemyslel vážně!
To už tady jednou bylo. V našich podmínkách se tento model neosvědčil.
V Ústeckém kraji se moc neosvědčil (díky ÚOHS) ani model založím si vlastního dopravce a koupím autobusy. Bohužel jediná jistota je vlastní dopravce s vlastními vozy, které již má…klidně 30 let staré, ale nutné je mít do začátku něco, co zvládne vyjet (a dle možností modernizovat flotilu).
No jasně… mají DPMLJ, ten má busy, zázemí lidi a schopnost v místě dopravu provozovat… ale protože mají i pana Wejnara, který se zmíněný podnik pokusil zničit a převést do soukromých rukou a mimo to i syndrom menšího bráchy, tak se vrhneme do dobrodružství, které už jednou skončilo strašlivou blamáží…
No, bude co sledovat za komedii.
no zajímalo by mě jestli tohle pan Wejnar ustojí
Mám obavu, že majitelé budou za 30 let staré autobusy chtít daleko víc peněz než za jiní za 10 roků staré autobusy. A ty 30 let staré se rozpadnou po druhé zimě. Rez je sviňa, sůl větší.
To bude zase problém….