Jablonec nad Nisou je dočasně bez tramvaje, důvodem jsou velké opravy ve městě
Pohled na tramvajovou trať v Jablonci nad Nisou z Tyršových sadů do ulic Budovatelů a Poštovní. Foto: Petr Vitvar / www.mestojablonec.cz
Obyvatelé Jablonce nad Nisou i Liberce si mohou od včerejšího dne vyzkoušet, jaké to je jezdit mezi oběma městy bez
Trať z Vratislavic do Jablonce měl Liberec v devadesátých letech zrušit. Na příkladu Olomouce můžeme vidět, jaké jsou reálné tramvajové možnosti českého stotisícového města. Liberec ovšem má 1,4krát delší síť a ta byla z velké části jednokolejná. Díky chybným rozhodnutím a nerealistickému projektu Regiotram Nisa, je v Liberci měněn rozchod. V Olomouci byla v roce 1997 zprovozněna 1,8 km dlouhá trať od nádraží k Tržnici a v roce 2013 1,3 km dlouhá 1. etapa tratě do Nových Sadů. Další cca 1 km je ve stavbě. Byly zde rekonstruovány některé tratě, ale značná část sítě rekonstrukci od roku 1989 ještě nepotřebovala.… Číst vice »
Nechci paušalizovat, ale podle těch zpráv z dopravní branže nabývám dojmu, že v Jablonci voliči skočili na špek nějakým neschopným populistům..
Voliči volili jinak, chce to znát situaci, ale opravy sítí bych zařadil mezi apolitické rozhodnutí, jen se to potkalo s dalšími problémy s tram linkou 11
S těmi tramvajemi mezi LBC a Jabloncem je pořád něco. Pár kilometrů úzkorozchodné jednokolejky a věčně nějaké problémy a zádrhele… To už jeden neví, jestli se smát, nebo brečet… Zajímalo by mě, kdy bude celá trať konečně po reko a tramvaje budou spolehlivě jezdit.
přitom tam maj vlak, co by za to jiní dali ….
Kteří jiní?
Jen na doplnění.
https://m.mestojablonec.cz/cs/magistrat/informace/zpravy/aktualni-zpravy/krizovatka-ulic-postovni-a-budovatelu-se-jeste-na-nekolik-dni-otevre.html
díky za doplnění.
Když už jsme zase u MHD Liberec, dneska ráno jsem si všimnul, že DPMLJ v Liberci mohutně nasadil kloubové autobusy i na linku 25. Dřív jezdily jen 12 a výpadek za tramvaje. Jsou žluto modře / fialově zbarvené. To zas byla akvizice nějakých muzejních kousků, které někde splašili, nebo to mají vypůjčené? Nevíte něco o tom, nebo mi ta zpráva unikla?
To je jeden bus ze Zlína (ano, rozšíření funkčního muzea). Kvůli jednomu busu se mi úplně nechtěl psát text.
Pokud vím, po koupi Urbanwayů se DPMLJ chlubil, že bude mít jeden z nejmladších vozových parků. Po koupi Mercedesů už to úplně neplatí, ale i tak bych funkční muzeum hledal jinde.
Navíc ve vzduchu leží otázka, zda radši ojeté Mercedesy, nebo SORky BN (byť třeba nové).
Zapomínáte ještě na tramvaje a jejich nákupy. A také vozy po DPP.
Tramvaje jsou jiná kategorie
Asi nejste z Liberce nebo nejezdite LBC MHD. Jasne, Medvedi lepsi nez Sorky nebo Tedom, to je taky exoticke.vozidlo, u ktereho clovel nevi, kdy se rozpadne, ale moderni MHD nejsou ani SORky, ktere jsou konstrukcne za zenitem, ani deset let stare Renaulty. Navic pokud jsem to dobre zachytil, tak ty Urbanway jsou zajistene policii. Kdo vi, jaky bude jeste jejich osud. A elektrobusy jsou kde? Liberec se svym klimatem a terenem je idealni na testovani nejruznejaich elektrobusu. Tech busu na CNG s odchodem BusLine taky nejak pokleslo. Moderni nemuzejni MHD je doprava ekologicka a nizkoemisni, a to v LBC neni… Číst vice »
MHD má být spolehlivá, ne testovací polygon ekopopulistických technologií (co asi s dojezdem udělají místní nemírné zimy – dá se tam bufík, který sežere – vzhledem k nízké oběžné rychlosti ve městě – tři čtvrtiny toho, co nafťák včetně pohonu)?.
Čistě pro doplnění – jde o tento vůz – https://seznam-autobusu.cz/vuz/16014
DPMLJ použil autobusy, které jezdily výluku. Ostaně to píše ve své zprávě ke změně JŘ.
To je teď v LB moderní.. I ČSAD mají nějaké akvizice Karos z Transcentrum bus, Arrivy, ČSAD Karviná, apod 😄 barevně lehce rozpoznatelné
Tak je to hlavně důsledek toho, co ve městě navařila jistá společnost snažící se ovládnout dopravu ideálně v celém kraji.
Na lince 25 zadna vyluka neni. Jezdi tam ted nove normalne.