Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

Jablonec nad Nisou je dočasně bez tramvaje, důvodem jsou velké opravy ve městě

Pohled na tramvajovou trať v Jablonci nad Nisou z Tyršových sadů do ulic Budovatelů a Poštovní. Foto: Petr Vitvar / www.mestojablonec.cz
Pohled na tramvajovou trať v Jablonci nad Nisou z Tyršových sadů do ulic Budovatelů a Poštovní. Foto: Petr Vitvar / www.mestojablonec.cz

Obyvatelé Jablonce nad Nisou i Liberce si mohou od včerejšího dne vyzkoušet, jaké to je jezdit mezi oběma městy bez přímého tramvajového spojení. Jeho ukončení kvůli přístupu Jablonce stále hrozí.

Od neděle začala výluka v úseku Vratislavice nad Nisou – Jablonce nad Nisou, místo tramvají jezdí autobusy. Důvodem je rozsáhlá oprava inženýrských sítí v Jablonci nad Nisou, která omezila i provoz tramvají. Uzavírky potrvají do konce listopadu.

Na velké komplikace se kvůli této akci musejí připravit i řidiči v Jablonci nad Nisou, stejně tak i cestující v jablonecké MHD. Práce zcela uzavřely křižovatku ulic Poštovní a Budovatelů včetně mostu k ulici U Balvanu.

Práce začaly později kvůli tomu, že jablonecká radnice nestihla včas vysoutěžit dodavatele stavby. Původně měly začít už v červenci, aby nezasáhly do rušnějších částí roku. Zpoždění způsobily problémy s výběrem dodavatele i odvolání některých obyvatel ke stavebnímu řízení. Město v pondělí odpoledne oznámilo, že kvůli sporům o stavební povolení ještě křižovatku nakonec nechá otevřenou.

„V ulici Budovatelů bychom rádi dokončili rekonstrukci křižovatky zhruba do poloviny objektu lázní, v ulici Poštovní vzhůru až po vchod do polikliniky. Plyn musí být v polovině října opět propojený, do konce listopadu musí být hotové dočasné povrchy ulic a vrácené koleje. Hodně bude záležet na počasí,“ konstatoval vedoucí odboru rozvoje Otakar Kypta s tím, že stavba by měla další etapou pokračovat na jaře příštího roku.

Objízdné trasy povedou od křižovatky Turnovská ve směru na Liberec ulicí Skřivánčí, Vodní a z ní vlevo ulicí U Nisy do ulice Liberecká a dál k okružní křižovatce Tovární. Ve směru od Liberce bude objízdná trasa vedená od OK Tovární ulicí Libereckou na křižovatku s ulicí Vodní, do které budou moci odbočit všichni kromě nákladních automobilů delších jak 12 m. Ty budou muset pokračovat dále ulicí Libereckou, následně Budovatelů až na křižovatku s u licí u Nisy, do které odbočí doprava a touto částečně jednosměrnou ulicí se dostanou na křižovatku s ulicí Vodní, do níž pak budou moci odbočit doleva a pokračovat směrem do ulice Skřivánčí a tou opět na Novou Pražskou a k okružní křižovatce Turnovská. Po nových trasách jezdí i autobusy MHD.

Podrobné informace jsou na stránkách Jablonce. Celý rozměr má zjevně i značně politický rozměr.

Jindřich Horák z ODS se snaží zastavit projekt prodloužení tramvaje, který ODS spustila. Podle svých slov: aby…

Gepostet von Jakub Chuchlik am Dienstag, 3. September 2019

20
Diskuze

avatar
5 Komentáře
15 Reakce na komentáře
15 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
16 Autoři komentářů
Ryk MatDivočákjvaJan SůraSitgestravel Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ryk Mat
Host
Ryk Mat

Trať z Vratislavic do Jablonce měl Liberec v devadesátých letech zrušit. Na příkladu Olomouce můžeme vidět, jaké jsou reálné tramvajové možnosti českého stotisícového města. Liberec ovšem má 1,4krát delší síť a ta byla z velké části jednokolejná. Díky chybným rozhodnutím a nerealistickému projektu Regiotram Nisa, je v Liberci měněn rozchod. V Olomouci byla v roce 1997 zprovozněna 1,8 km dlouhá trať od nádraží k Tržnici a v roce 2013 1,3 km dlouhá 1. etapa tratě do Nových Sadů. Další cca 1 km je ve stavbě. Byly zde rekonstruovány některé tratě, ale značná část sítě rekonstrukci od roku 1989 ještě nepotřebovala.… Číst vice »

Romanero
Host
Romanero

Nechci paušalizovat, ale podle těch zpráv z dopravní branže nabývám dojmu, že v Jablonci voliči skočili na špek nějakým neschopným populistům..

Divočák
Host
Divočák

Voliči volili jinak, chce to znát situaci, ale opravy sítí bych zařadil mezi apolitické rozhodnutí, jen se to potkalo s dalšími problémy s tram linkou 11

Jackub
Host
Jackub

S těmi tramvajemi mezi LBC a Jabloncem je pořád něco. Pár kilometrů úzkorozchodné jednokolejky a věčně nějaké problémy a zádrhele… To už jeden neví, jestli se smát, nebo brečet… Zajímalo by mě, kdy bude celá trať konečně po reko a tramvaje budou spolehlivě jezdit.

AAA
Host
AAA

přitom tam maj vlak, co by za to jiní dali ….

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Kteří jiní?

Petr
Host
Cestující LBC MHD
Host
Cestující LBC MHD

Když už jsme zase u MHD Liberec, dneska ráno jsem si všimnul, že DPMLJ v Liberci mohutně nasadil kloubové autobusy i na linku 25. Dřív jezdily jen 12 a výpadek za tramvaje. Jsou žluto modře / fialově zbarvené. To zas byla akvizice nějakých muzejních kousků, které někde splašili, nebo to mají vypůjčené? Nevíte něco o tom, nebo mi ta zpráva unikla?

Nikolaj M.
Host
Nikolaj M.

Čistě pro doplnění – jde o tento vůz – https://seznam-autobusu.cz/vuz/16014

Martin
Host
Martin

DPMLJ použil autobusy, které jezdily výluku. Ostaně to píše ve své zprávě ke změně JŘ.

Yellowhammer
Host
Yellowhammer

To je teď v LB moderní.. I ČSAD mají nějaké akvizice Karos z Transcentrum bus, Arrivy, ČSAD Karviná, apod 😄 barevně lehce rozpoznatelné

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

Na lince 25 zadna vyluka neni. Jezdi tam ted nove normalne.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll