Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje

Jablonec nad Nisou je dočasně bez tramvaje, důvodem jsou velké opravy ve městě

Pohled na tramvajovou trať v Jablonci nad Nisou z Tyršových sadů do ulic Budovatelů a Poštovní. Foto: Petr Vitvar / www.mestojablonec.cz
Pohled na tramvajovou trať v Jablonci nad Nisou z Tyršových sadů do ulic Budovatelů a Poštovní. Foto: Petr Vitvar / www.mestojablonec.cz

Obyvatelé Jablonce nad Nisou i Liberce si mohou od včerejšího dne vyzkoušet, jaké to je jezdit mezi oběma městy bez přímého tramvajového spojení. Jeho ukončení kvůli přístupu Jablonce stále hrozí.

Od neděle začala výluka v úseku Vratislavice nad Nisou – Jablonce nad Nisou, místo tramvají jezdí autobusy. Důvodem je rozsáhlá oprava inženýrských sítí v Jablonci nad Nisou, která omezila i provoz tramvají. Uzavírky potrvají do konce listopadu.

Na velké komplikace se kvůli této akci musejí připravit i řidiči v Jablonci nad Nisou, stejně tak i cestující v jablonecké MHD. Práce zcela uzavřely křižovatku ulic Poštovní a Budovatelů včetně mostu k ulici U Balvanu.

Práce začaly později kvůli tomu, že jablonecká radnice nestihla včas vysoutěžit dodavatele stavby. Původně měly začít už v červenci, aby nezasáhly do rušnějších částí roku. Zpoždění způsobily problémy s výběrem dodavatele i odvolání některých obyvatel ke stavebnímu řízení. Město v pondělí odpoledne oznámilo, že kvůli sporům o stavební povolení ještě křižovatku nakonec nechá otevřenou.

„V ulici Budovatelů bychom rádi dokončili rekonstrukci křižovatky zhruba do poloviny objektu lázní, v ulici Poštovní vzhůru až po vchod do polikliniky. Plyn musí být v polovině října opět propojený, do konce listopadu musí být hotové dočasné povrchy ulic a vrácené koleje. Hodně bude záležet na počasí,“ konstatoval vedoucí odboru rozvoje Otakar Kypta s tím, že stavba by měla další etapou pokračovat na jaře příštího roku.

Objízdné trasy povedou od křižovatky Turnovská ve směru na Liberec ulicí Skřivánčí, Vodní a z ní vlevo ulicí U Nisy do ulice Liberecká a dál k okružní křižovatce Tovární. Ve směru od Liberce bude objízdná trasa vedená od OK Tovární ulicí Libereckou na křižovatku s ulicí Vodní, do které budou moci odbočit všichni kromě nákladních automobilů delších jak 12 m. Ty budou muset pokračovat dále ulicí Libereckou, následně Budovatelů až na křižovatku s u licí u Nisy, do které odbočí doprava a touto částečně jednosměrnou ulicí se dostanou na křižovatku s ulicí Vodní, do níž pak budou moci odbočit doleva a pokračovat směrem do ulice Skřivánčí a tou opět na Novou Pražskou a k okružní křižovatce Turnovská. Po nových trasách jezdí i autobusy MHD.

Podrobné informace jsou na stránkách Jablonce. Celý rozměr má zjevně i značně politický rozměr.

Jindřich Horák z ODS se snaží zastavit projekt prodloužení tramvaje, který ODS spustila. Podle svých slov: aby…

Gepostet von Jakub Chuchlik am Dienstag, 3. September 2019

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Trať z Vratislavic do Jablonce měl Liberec v devadesátých letech zrušit. Na příkladu Olomouce můžeme vidět, jaké jsou reálné tramvajové možnosti českého stotisícového města. Liberec ovšem má 1,4krát delší síť a ta byla z velké části jednokolejná. Díky chybným rozhodnutím a nerealistickému projektu Regiotram Nisa, je v Liberci měněn rozchod. V Olomouci byla v roce 1997 zprovozněna 1,8 km dlouhá trať od nádraží k Tržnici a v roce 2013 1,3 km dlouhá 1. etapa tratě do Nových Sadů. Další cca 1 km je ve stavbě. Byly zde rekonstruovány některé tratě, ale značná část sítě rekonstrukci od roku 1989 ještě nepotřebovala.… Číst vice »

Romanero

Nechci paušalizovat, ale podle těch zpráv z dopravní branže nabývám dojmu, že v Jablonci voliči skočili na špek nějakým neschopným populistům..

Divočák

Voliči volili jinak, chce to znát situaci, ale opravy sítí bych zařadil mezi apolitické rozhodnutí, jen se to potkalo s dalšími problémy s tram linkou 11

Jackub

S těmi tramvajemi mezi LBC a Jabloncem je pořád něco. Pár kilometrů úzkorozchodné jednokolejky a věčně nějaké problémy a zádrhele… To už jeden neví, jestli se smát, nebo brečet… Zajímalo by mě, kdy bude celá trať konečně po reko a tramvaje budou spolehlivě jezdit.

AAA

přitom tam maj vlak, co by za to jiní dali ….

Jiří Šrámek

Kteří jiní?

Cestující LBC MHD

Když už jsme zase u MHD Liberec, dneska ráno jsem si všimnul, že DPMLJ v Liberci mohutně nasadil kloubové autobusy i na linku 25. Dřív jezdily jen 12 a výpadek za tramvaje. Jsou žluto modře / fialově zbarvené. To zas byla akvizice nějakých muzejních kousků, které někde splašili, nebo to mají vypůjčené? Nevíte něco o tom, nebo mi ta zpráva unikla?

David

Pokud vím, po koupi Urbanwayů se DPMLJ chlubil, že bude mít jeden z nejmladších vozových parků. Po koupi Mercedesů už to úplně neplatí, ale i tak bych funkční muzeum hledal jinde.

Navíc ve vzduchu leží otázka, zda radši ojeté Mercedesy, nebo SORky BN (byť třeba nové).

David

Tramvaje jsou jiná kategorie

Sitgestravel

Asi nejste z Liberce nebo nejezdite LBC MHD. Jasne, Medvedi lepsi nez Sorky nebo Tedom, to je taky exoticke.vozidlo, u ktereho clovel nevi, kdy se rozpadne, ale moderni MHD nejsou ani SORky, ktere jsou konstrukcne za zenitem, ani deset let stare Renaulty. Navic pokud jsem to dobre zachytil, tak ty Urbanway jsou zajistene policii. Kdo vi, jaky bude jeste jejich osud. A elektrobusy jsou kde? Liberec se svym klimatem a terenem je idealni na testovani nejruznejaich elektrobusu. Tech busu na CNG s odchodem BusLine taky nejak pokleslo. Moderni nemuzejni MHD je doprava ekologicka a nizkoemisni, a to v LBC neni… Číst vice »

jva

MHD má být spolehlivá, ne testovací polygon ekopopulistických technologií (co asi s dojezdem udělají místní nemírné zimy – dá se tam bufík, který sežere – vzhledem k nízké oběžné rychlosti ve městě – tři čtvrtiny toho, co nafťák včetně pohonu)?.

Nikolaj M.

Čistě pro doplnění – jde o tento vůz – https://seznam-autobusu.cz/vuz/16014

Martin

DPMLJ použil autobusy, které jezdily výluku. Ostaně to píše ve své zprávě ke změně JŘ.

Yellowhammer

To je teď v LB moderní.. I ČSAD mají nějaké akvizice Karos z Transcentrum bus, Arrivy, ČSAD Karviná, apod 😄 barevně lehce rozpoznatelné

Sitgestravel

Na lince 25 zadna vyluka neni. Jezdi tam ted nove normalne.