Jablonec hledá na poslední chvíli provozovatele MHD, nabídku BusLine odmítl
Autobus BusLine MHD Jablonecko v Jablonci nad Nisou. Foto: FB Jablonce nad Nisou
Jablonec nad Nisou neví necelé čtyři měsíce před koncem smlouvy, kdo převezme provoz městské hromadné dopravy.
Tady nejde o to, že je Busline stíhanou firmou. To je zase jen zámiňka k nějaké další levárně pro někoho jiného. Krom toho, jezdit dneska za 48 korun na kilometr jak původně podala firma About Me, tak to je další hotová sebevražda ! V dnešní době kdy se náklady zvyšují včetně odpisů, výplat atd..atd…je naprostý nesmysl jezdit za takové ceny. Cena Busline 70 kč mi přijde reálná na dnešní dobu.
Akorát se divím, že to řeší až teď…..že by úmysl ?
Také bych nejradši viděl obnovení spolupráce s DPMLJ, městská hromadná doprava je v Jablonci navíc lehce předimenzovaná, takže by nebyl takový problém že začátku rozjezd v lehce provizorním režimu, než by se sehnalo potřebné množství autobusů…
Pro tu bandu Modrejch strak, co obsadila radnici v Jbc. to bude strašně těžký na poslední chvíli najít někoho, kdo by alespoň trochu kvalitně pracoval pro cestující a přitom pořádně podmazával ty modrý zloděje, co neumí pracovat bez korupční.
Jenže to si moc nevyberete. Vemte v potaz to, že se v tom točí miliony a to je bussines jako prase. To není jenom Busline, to je každá firma v republice. To jsou lukrativní kšefty, které přinesou peníze a hlavně peníze pro určitou zainteresovanou skupinu lidí. Je to politika a pokud budou na radnici správní lidé, tak je vymalováno.
Kdyz se dopravni pidnik jmenuje Dopravni podnik mest Liberce a Jablonce n Nisou, tak by to melo pripadnout jemu.
„Pane Vachmajstr, vy jste hlava!“ 😀 😀 😀 Akorát používáte logiku houpacího koně. Takhle to opravdu nefunguje.
Teda ne, že by jim to „mělo připadnout“, ale zájem by mít mohli, ne? Zkušenosti s nákupem ojetých vozů z jiných měst už mají, zázemí mají blízko, tak pokud by sehnali řidiče a ekonomicky by jim to dávalo smysl, tak proč ne?
Po „velmi dobré zkušenosti“ v otázce modernizace a prodloužení tramvajové tratě do centra, nebude mít DPMLJ asi velký zájem s vedením Jablonce na toto téma jednat.
Dát to Arriva, ta je lepší a spolehlivější jak BusLine.
Tak to určitě 🤣
svatá pravda 🙂
Lepší než Bus Line je všechno, ale autobusy Arrivy jsou něco strašného. Aspoň teda v Ústeckém kraji.
Jaké si to kraj s dopravcem udělá, takové to má. V Olomouckém kraji je drží pěkně zkrátka a nebál bych se říci, že Arriva Morava tu má busy celkem v pohodě. 😀
Říkám si, že by mohli pomoci zájezdoví dopravci. Řidičů je dost a vozy by se daly také nějak pořešit. Do dodání nových vozů by si mohli dopravci nějaké pronajmout od velký dopravních podniků, zapůjčit nějaké předváděčky, nakoupit nějaké ojeté vozy (dočasně) a v nejhorším případě by se mohl na lince objevit i nějaký ten zájezďák. Vše je lepší než aby spoj nejel vůbec, nebo aby vyhrál Busline, který si bude moct diktovat.
Připomenu stávku řidičů MHD v Olomouci (1998?). Radnice posbírala autobusy od ČSAD z celé Moravy. Na městských linkách jezdily C, LC, linkové Ikarusy, zájezdové autobusy, cokoli, co se dalo sehnat. Bylo to nepohodlné pro nástupy a výstupy, spoje nabíraly zpoždění kvůli zdržení při výměně cestujících na frekventovaných zastávkách, s kočárkem se moc cestovat nedalo, ale udržet základní obslužnost města se podařilo. V podstatě jediný větší problém bylo chaotické provizorní linkové vedení, které nebralo v potaz dosavadní linky a cestující na miniaturních pláncích složitě hledali, co kam jede. Ale vyjezdit se to dalo, hned jak se řidiči aspoň přibližně naučili trasu… Číst vice »
Stat plati za odstaveny autobusy a v Jablonci neni cim jezdit? Tomu rikam Korourkov! Pelta ven!
Akorát takový zájezdní autobus není nízkopodlažní
Tyhle „transparentní“ soutěže a tendry zatím v dopravě nic moc dobrého nepřinesly, pouze průtahy a nejistotu. Snad jsou to jen porodní bolesti.
No ja neviem, v takom Juhomoravskom kraji sa roky rokúce doprava tendruje a celkom to tam funguje a to aj v prípade, že sa tu a tam vymení dopravca…
Je to bohužel z velké části vina ÚOHS, který rozhoduje zcela nepředvídatelně a nekoncepčně a mnoho soutěží ruší na základě marginálií. Protikorupční organizace navrhují jeho reformaci na nezávislejší úřad, jako je tomu v jiných zemích. Ale bohužel zatím chybí jakýkoli politický tlak na takovou změnu.
Tak to mi snad jedině vychází na DP Praha a asi arriva by to po republice posbírala.