Letecká společnost El Al se po měsících jednání dočkala státní pomoci od izraelské vlády a současně došlo i k výměně vlastníků. Stát jí poskytne záruku ve výší 75 % na úvěr v hodnotě 250 milionů dolarů. Výměnou za to museli stávající majitelé nabídnout akcie veřejnosti.
Novým majitelem se stala firma Kanfei Nesharim Aviation. Oficiálně patří sedmadvacetiletému studentovi náboženství Eli Rozenbergovi. Ve skutečnosti ale podle izraelských médií, například The Jerusalem Post, patří Kennymu Rozenbergovi. Americký občan má v USA síť pečovatelských domů Centers Health Care. Izraelské zákony ale neumožňují, aby aerolinky patřily zahraničním investorům, a proto stojí v čele firmy papírově jeho syn.
Za 45 % akcií firmy zaplatil nový majitel podle agentury Reuters 107 milionů dolarů. V aerolinkách tak bude největším akcionářem a bude je prakticky ovládat.
Podle serveru The Globes chce nový majitel do aerolinek výrazně investovat, zejména pak do zvýšení přesnosti letů i kvality palubního občerstvení. El Al prakticky půl roku téměř nelétá, jeho pauzy využila konkurence: na vytížených letech do USA mezi tím američtí dopravci navýšili počty letů.
El Al dosud ovládala izraelská rodinná firma Knafaim Holdings, ta svůj podíl výrazně zredukovala. Desetinu akcií od ní koupil také Izrael. El Al byl v problémech už před pandemií koronaviru, i proto stát s pomocí největšímu dopravci v zemi dlouho otálel a kladl si řadu podmínek. El Al plánuje v říjnu postupně obnovit provoz.
Pozor, nejdelší let pouze 1000 m.
Oni psali, že Covid zasahuje i mozek a u části příspěvků je to tady vidět, main got 🙂
Bude-li Izrael pokracovat ve své hloupé ustrašene politice karantény, bude mít na podíl v podobne firmě brzy každý student, který si odloží bokem pár dolarů.
Ustrašená karanténa? Kde žiješ, krasavče?
Nemel ustrasence
Investorská ruleta? Každopádně ta cena za podíl je trochu přes polovinu hodnoty jednoho devítkového Dreamlineru…
Otazka, jakej maj El al ve skutecnosti majetek. Je totiz mozny ze jim nepatri ani pulka devitkovyho dreamlineru..
Předtím než něco napíšete, tak si ověřte fakta. El Al z flotily 45 wide-body a narow-body letadel vlastní 27 letadel ostatní jsou leasing. K 31.3.2020 current assets 324 Mio US $, non-current assets 3 060 Mio US $.
Dopravci navýšili, ne dopravci navýšily, ti dopravci.
Nebo už začal přechod na moderní češtinu?
Kéž by začal!
Posledni dobou jsou ty nadpisy citove podbarvene jako v nejakem bulvaru nebo letaku okrajove politicke strany.