Iveco se prosazuje v Africe. Do senegalského Dakaru dodává 370 českých Crosswayů
Autobusy Crossway pro Senegal čekají v přístavu. Zdroj: Iveco
Iveco poskytne Dakaru i podpůrné služby, tedy servis a know-how.
Iveco poskytne Dakaru i podpůrné služby, tedy servis a know-how.
Ale jo. Chová se to předvídatelně i při vyšších rychlostech, výhled od volantu celkem fajn, líné to není, ovladatelnost taky fajn, nastavení podvozku ujde…takový střed, který neurazí.
Vážně Euro 3? Tak to mi vysvětlete prosím, proč v Africe to stačí a v Evropě už je nám šestka málo?
Vysvětlení je jednoduché, je to Euro norma, nikoliv Africa norma.
Njn, ale zemegula je furt jen jedna..
Protože Afrika…
Budou rádi, že zvládnou základní servis a kdyby ještě měli řešit periferie kvůli emisním požadavkům ( např. SCR/AdBlue + otázka zda to má vůbec DPF – pokud má pořádně řešené vstřikování, tak to dokáže plnit i bez něho), tak to stejně za chvíli vykuchají a bude to ještě horší, než když reálně plní nižší emisní normy 🌬️. Požadavky na emise se samozřejmě liší napříč zeměmi a natož kontinenty.
Pro redakci a odborníky: neměly by se emisní normy pro Truck 🚚 a Bus 🚌 psát římskými číslicemi (tzn. Euro III)? Díky.
Přesně tak. To je naprosté scifi, že BLM obyvatelstvo zvládne údržbu nejmodernějších technologií.
Pokud se tam něco moderního dodává, tak to musí být včetně servisu. Proto je Afrika plná Číňanů nebo tam neustále létají technici z Evropy.
Když tyto autobusy nahradí ty staré (i když norma Euro 3) , které tam jezdí , sníží se množství emisí hodně a hodně radikálně.
Nejlepší je v těch autobusech u středních dveří klec pro prodejce lístků , žlutě lakovaná.
Chtěl bych je vidět třeba po 2 letech provozu 😀 Francii je plná Senegalců, takže určitě ví, do čeho jdou. I tak je to na africké poměry dost revoluční…
Nechápu množství mínusů, které jste dostal. Senegal byl kdysi top africkou zemí. Dakaru se přezdívalo Paříž Afriky. Jenže jak slábne evropský vliv, jde tato země do kopru. Zatímco v Evropě se různé věci ohledně klimatu a ekologie dohání do extrému, tady si nikdo neláme hlavy ani s tak jasnou otázkou, jako je například likvidace odpadů. Je to jednoduché – všechen bordel se nahází do moře, případně na megaskládky ze kterých toxické látky unikají do moře. Místní obyvatelstvo je líné, laxní.. takže dokázalo zlikvidovat jednu z nejkrásnějších dakarských pláží, kam jezdily spousty turistů z Evropy a vytvořit tam další skládku. A… Číst vice »
Jo to mě vůbec nenapadlo. Jaktože se tam neobjevily čínské busy… :-O
Několik desítek by se zatím mohlo půjčit do KV kraje, ať se dostanou alespoň do konce 20 století, s kulturou cestování….
Nemá někdo znalý věci představu, jak funguje přesun takového množství autobusů na takovou dálku? Na obrázku čeká v přístavu nějakých 30 autobusů. To fakt mají v záloze 30 řidičů a jede celá kolona, nebo jede třeba 10 řidičů a 3x se otočí? A z jakého přístavu do vyplouvá? Předpokládám, že to nevozí k nalodění nijak daleko a lodí to pak dopluje až do Dakaru. Jinak kdyby autobusy většinu cesty překonaly po vlastní ose, tak už by je dopravce dostal slušně zajeté. 🙂
Iveco má těch řidičů hodně. Někteří jako hlavní práci jiní vedlejší poměr. Dlouho stáli na různých místech okolo Mýta. Na místo se to vozí chvíli před naloděním když mají termín. Předpokládám že to jelo ho Hamburku.
Přesně tak. Vozit to po vlastní ose do Španělska a pak přes Maroko a Mauritánii do Senegalu je nesmysl.
V Hamburském přístavu je autoterminál ale nikterak velký.
90% export/import z Německa jde z Bremerhavenu. Jsou tam specialisté kteří dokáží nahodit jak vojenskou tak i zemědělskou či stavební techniku ale i obří jeřáby od Liebherru.
Nebylo by praktičtější mít jen pár řidičů, kteří s busy najedou na vlak a v přístavu pak z vlaku do lodě?
Ne, opravdu se nevyplatí vozit kusovky vlakem. Vozit vlakem se vyplatí jen specifické věci ve specifických případech.
pokud se 350ks autobusů nevyplatí vozit vlakem, tak je něco trochu špatně..neřeknu kvůli 3..ale tady jsou jich stovky
Tam jeli všichni autobusem po jednom, a zpět naopak všichni jedním autobusem 🙂