Iveco dovezlo z Turecka první „krátký“ Streetway pro DPP, celkem jich má dodat 44
První autobus Iveco Streetway 12M pro Prahu. Foto: Ondřej Kubát / DPP
DPP má objednáno celkem 44 těchto autobusů.
DPP má objednáno celkem 44 těchto autobusů.
Nerezový madla uvnitř jsou fajn, neoloupe se to časem. Interier dejme tomu, zvenku se mi líbí víc jak SOR – ale ty zrcátka vypadají, jako by je někdo urazil a todle tam naroubovali na cestu do servisu na opravu.
To je článek, my výrobce autobusů dovážíme předražené autobusy z Turecka!!! Co tedy když „Karosa“ byla dobrým výrobcem a vyráběla estetické autobusy. Prodat dobře do ciziny a rozkrást peníze z prodeje. To je naše nová politika…..-)
A který autobusy to měly být ? 7xx ani 9xx určitě ne.
Doporučoval bych si nejprve nastudovat realitu.
SOR ťažko čelí konkurencii tureckých výrobcov. Iveco urobilo veľmi dobrý strategický ťah spoluprácou s Otokarom. Osobne len dúfam, že spolupráca funguje aj na úrovni distribúcie dielov a nie len na úrovni marketingu. Kvalita spracovania je tu bohužiaľ biedna, sám som videl v Turecku vozidlá tejto značky a som zvedavý ako budú vyzerať v podmienkach DPP o 10 rokov. Nejaké pukanie a vŕzganie interiéru neriešim. Ešte sa mi nestalo u žiadnej značky, aby interiér nevydával pazvuky. Nebudem tu písať žiaden hate na Otokar, podobná situácia tu bola 14 rokov dozadu pri prvých NB. Dnes majú tie vozidlá okolo miliónu bez GO… Číst vice »
Ad titulek, není to první krátký Streetway pro Prahu, ale pro DPP. Na pražské lince 103 už jezdí dost dlouho.
Díky za upozornění, doplnil jsem a upravil.
Pořád tady neremcejte lidi a buďte rádi za mnohem hezčí autobusy než ty ohavný SORky
Počkal bych, jestli tyhle vozy najezdí tolik co SORky… Zatím to tak moc nevypadá.
Co vás k tomu přesvědčení vede? SORky toho nenajezdily až tolik v porovnání třeba k onehdy Citybusům a jako nějaký extra „držák“ zrovna nepůsobí.
když se podívám na Citybusy, tak byly vyřazovaný zhruba po 15-16 letech. Sorky mají v průměry nějakých 14 let.. A když jsem se díval na odprodeje autobusů. tak nájuezd okolo milionu nebyl až takovej problém. Na to že to je bez GO , tak to není špatný. Citybusy se vyřazovaly s podobným nájezdem.
Často slýchávám názor, jak jsou SORky strašné. Nikdo z kritiků mi ale zatím nebyl schopen tenhle názor rozumně zdůvodnit. Většinou se ohánějí právě nehezkým vzhledem a podobně.
Pokusím se o rozumné zdůvodnění: -Hrozné vrzání všeho možného v interiéru. -U NB 18 euro 6 se na každé nerovnosti naklepáváte jako řízek. – Dále spousta novějších NB 18 dělá zvenku při odjezdu neskutečný randál (kolem 90dB) a slyšet jsou i na vzdálenost 200 metrů. – Autobusy BN jsou samostatná kapitola, často děravý výfuk, uvnitř příšerné vibrace, 8,5 a 9,5 verze se na každé nerovnosti houpou jako plachetnice na rozbouřeném moři. – Autobusy NB 12 euro 6 při jízdě duní (někomu to možná nevadí, ale mě je to celkem nepříjemné) a při stání až moc vibrují. – Do zelených tlačítek… Číst vice »
Vrzání? Tak to v SORech není žádné, skoro ani žádné praskání.
To by mě také zajímalo. Jestli bylo NB od začátku z pohledu cestujícího v něčem lepší než Citybus, tak právě v tom, že v interiéru vše netříská a nemlátí. V tomto ohledu tišší městský autobus neznám – a to NB opravdu nemám rád.
Tak designově jsou SORy hezčí. Nicméně důležitější je funkčnost. Blbý je, že ty první Streetwaye se zrovna nevyznamenaly.
Chválím koženky. Před lety jsem se tu dočetl, že to z důvodu hořlavosti nejde. A ejhle ono jde. Sedat si na ty polstrované je vyloženě nechutné. Hlavně v metru. A plastové jsou zase třída dobytčinec.
To jste se tehdy dočetl, že z důvodu hořlavosti nelze mít koženku v metru. U dpp snad nenajdete autobus, co by neměl koženkové sedačky.
Dnes jsem s kloubovým Ivecem této řady jel, už poněkolikáté a poprvé jsem seděl, ale tak málo místa to jsem nečekal a radši jsem postavil.
Fakt? Mám bez 3 cm dva metry a v tomto autobuse jsem neměl problém. Ze subjektivního hlediska prostornější než SOR.
Myslím že, Jiří myslí jako nízký počet sedaček oproti jiným typům autobusu.
Ano, míst k sezení je v kloub. Streetway fakt málo. Záměr objednatele? Proč?
Proč ne? Je to snad dálkový bus?
Naopak pro cestujícího s kočárkem je Streetway velká výhra a obecně na 136 mnohem lépe zvládá návaly, když je v interiéru souvislý volný prostor místo překážkové dráhy à la SOR NB.
Zrovna na 136 jsou relace, které vycházejí časově nejlépe jet půl hodiny tím autobusem, např. Letňan k Orionce. Půl hodiny vlát na tyči, to není zrovna komfortní cestování.
Používám 136 denně – 30-60 minut v závislosti na provozu. IVECO má pouze 4 dveře, což viditelně prodlužuje nastupování a vystupování. V zadní části – je o 8 míst méně a menší prostor. Přední část jsem nepočítal, ale také méně místa podle pohledu.
Tento autobus je krok zpět – někde na úrovni Citybusu.
Pro mě jako cestujícího, ne busofil, je to velký problém a na ty, kterým se tento skvělý nákup podařil, budu myslet při každé cestě.
Až na ty nádory na střeše vypadá docela dobře
Tak si říkám, jestli by nemohlo být místo pro kočárek integrované s místem pro vozík. A na zbytku by mohla být místa k sezení. Nebo jak často se stává, že se potká kočárek a vozík? Řekl bych, že výjimečně.
Nemusí to být jen vozík a kočár. Mohou to být i dva kočáry. Takovou situaci vídám velice často. A ono se to hodí i jako místo na stání nebo na kufr, když tam je volno. Po městě nepotřebuje každý sedět
2 kočárky se vejdou do jednoho místa také, příčně.
O té potřebě míst k sezení snad nebudeme diskutovat, to by bylo návrat před rok 1989.
Někteří řidiči kočáry takto vozit odmítají.. a je pravda, že protisměru je to bezpečnější.
Poznámku o návratu do minulosti vůbec nechápu. Po městě se jezdí často na krátké vzdálenosti a plno lidí si vůbec sedat nechce. Běžná je tlačenice u dveří a přitom jsou sedačky poloprázdné.
Říká vám něco bezpečnost?
Říká.
15T budiž důkazem, že víc míst k sezení není pro celkovou kapacitu vždy lepší.
Jinak míst k sezení je možná méně, ale oproti SORu NB jsou aspoň nějaká nad nízkou podlahou a ne na podestách.
Tak to jste nepochopil problém. Jde snad o to, aby veřejná doprava byla kulturní, pohodlná (sedí se) a interval se přizpůsobil kapacitě vozů. A nenastávalo například to, že když chcete jet mezi 19. a 22. hodinou tramvají do Modřan, tak musíte v té 15T minimálně do Belárie stát. To rozhodně nevyřeší menší počet sedaček, ale menší interval.
Je to obchod, něco za něco. Já jsem z Modřan též, ale časteji jezdím busem a na linkách 139, 150 a 190 pozoruji ve špičce ve směru z centra dost hloupý jev. Zpoždění způsobené nevhodnou konstrukcí interiéru SORu/jeho nacpaností. Na významnějších zastávkách se nejprve z busu vyvalí hlouček cestujících, co pustí těch pár, co vystupují a pak se znova s pár novými nalodí. Ty SORu umí dobře lidi sbírat pro svoz na metro, ale neumí je dobře rozvážet ve špičce na trasách, kde zároveň lidi přistupují a kapacita je stále na hraně. Podle mě to při návrhu někdo zanedbal. Delší… Číst vice »
A jste ochoten si podstatně doplatit ? Tak aby se dalo kdykoliv sedět ? To bude intervat tak 1 minuta. Kde vzít na další řidiče a vozy ? Nehledě na to , že na leckterých úsecích by se to ani nevlezlo.
Jsem ochoten si se zamyslet před tím, než vytáhnu peněženku. Zatímco linky do Braníka jezdí po nábřeží v tomto čase poloprázdné, linky do Modřan jezdí téměř do cílové stanice na stojáka. Řešení se nabízí i při zachování vozkm.
A jezdí prázný i na druhým konci linky ?
Zase jak vidím, většina důchodců jde v SORu NB 12/18 na sedadlo s podestu a ne na sedadlo bez podesty. Kdo se má taky zvedat skoro ze země