IV. koridor: Místo kratších výluk jedna delší. Spací vůz do Curychu bude začínat v Budějovicích

Stará jednokolejná trať Ševětín – Č. Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStará jednokolejná trať Ševětín – Č. Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Práce budou probíhat na celém úseku tratě mezi Budějovicemi a Veselím, zahrnou například výměnu jazyků a opornic u výhybek.

Cestující využívající vlaky na IV. koridoru čeká ve druhé polovině června delší výluka mezi Českými Budějovicemi a Veselím nad Lužnicí/Táborem. Vlaky budou nahrazeny autobusy od 13. června (7:45) do 29. června (19:15).

„Výluka bude způsobena rozsáhlou údržbovou činností a také rekonstrukcí infrastruktury,“ uvedl mluvčí Správy železnic Jan Nevola. Práce budou probíhat na celém úseku tratě mezi Budějovicemi a Veselím, zahrnou například výměnu jazyků a opornic u výhybek, údržbu železničního svršku, trakčního vedení a osvětlení, rekonstrukci vedení 22 kV. Mimo tento úsek projde kontrolou Zvěrotický tunel u Soběslavi.

Správa železnic přitom původně chtěla práce rozdělit do více kratších výluk. „Na základě interní koordinace bylo rozhodnuto, že proběhne pouze tato výluka, v jejímž rámci bude proveden větší objem údržbových a opravných prací,“ doplnil Nevola.

Během výluky budou muset cestující využít náhradní autobusovou dopravu, a to místo expresů v úseku České Budějovice – Tábor, místo rychlíků a osobních vlaků v úseku České Budějovice – Veselí nad Lužnicí. Provoz přímého spacího vozu Praha – Curych a Curych – Praha vyřešily České dráhy tak, že bude začínat a končit v Českých Budějovicích.

V úseku Praha – Tábor budou cestující do Curychu přepraveni vlakem EC 337 ve vozech k sezení (odjezd ze stanice Praha hl. n. 18:21) a v úseku Tábor – České Budějovice autobusy náhradní dopravy za vlak EC 337.

V opačném směru budou cestující v úseku České Budějovice – Veselí nad Lužnicí přepraveni autobusy náhradní dopravy za vlak R 724 a v úseku Veselí nad Lužnicí – Praha hlavní nádraží vlakem R 724 ve vozech k sezení. „Předpokládané zpoždění je 10 až 20 minut,“ doplnil mluvčí drah Petr Pošta.

Detaily jsou na stránkách Českých drah.

Tagy České dráhy IV. koridor Správa železnic výluka
43 komentářů