Italské specifikum: Alitalia míří do rukou italských státních drah

Boeing 777 společnosti Alitalia. Foto: AlitaliaBoeing 777 společnosti Alitalia. Foto: Alitalia

Italskou ztrátovou leteckou společnost Alitalia zřejmě převezme rovněž státní firma, italské dráhy Ferrovie dello Stato (FS). Informace s odvoláním na

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Že by to nějak na dálku řídil zkušený supermanažer Tvrdík? Není to alespoň jejich poradce?

Člověk

To České Dráhy leteckou společnost naštěstí vlastnit nemohou, neboť v Najbrtu už léta KLM.

I love traveling

ČD by hlavně nemohly provozovat leteckou společnost, protože by se hned dostaly na seznam aerolinek, které nesmí z bezpečnostních důvodů létat do EU už jen za ty otevřené dveře za jízdy. Přitom ČR je v EU. Jen si představte, co by se stalo, kdyby se za letu otevřely dveře. A za ty důchodce u nouzového východu by se ČD hned dostaly na blacklist.

Alibaba

Budujeme socialismus a světlé zítřky.
Jak to vlastně vypadá po převzetí OSE v Řecku? (doufám že se nepletu, ale měl jsem pocit že Italské státní dráhy převzali ty řecké v rámci umočování řeckého dluhu)

Netris

Zrovna v Řecku studijně pobývám a celkem dobře. Vlaky jezdí a brzy bude spuštěna vysokorychlostní trať mezi Soluní a Athénami.
https://greece.greekreporter.com/2018/08/21/trainoses-new-high-speed-train-makes-athens-thessaloniki-trip-under-3-5-hours/

B2

Pozor, vysokorychlostní trať v Řecku žádná není. Po modernizované trati se má jezdit až 200 km/h, zkoušeno Pendoliny, jejich maximální rychlost je ta uvedená v článku. Každopádně slušné, tratě pro 200 km/h u nás ještě nemáme.

Alibaba

Dík za odkaz. Otázka je co si představujete pod pojmem dobře? 🙂
Jak píše předřečník, tak tohle by u nás VRT nebyla, nevím jak v Řecku.
Tohle staví už cca 30 let.
Takže konečně finále, jsem zvědavej jak změní jízdní řády, tam už cca 20 let jezdí podle stejných (stejný rámec obsluhy a počet vlaků).

Matěj

Nechápu, proč Itálie se svými dluhy a problémy obecně stále výživuje tu černou díru, když se zcela liberalizovaný trh letecké dopravy bez státních aerolinek pohodlně obejde.

liberal shark

Koukám, že si ty „vyspělé západní demokracie“ s nějakou liberalizací dopravních služeb hlavu nelámou :-(.

bkp

Právě že lámou, resp lámou si hlavu, jak jí hodit klacky pod nohy.

Juraj

Tento krok je ale čistý populizmus, ktorý vo výsledku neprospeje ani Alitalii, ani Trenitalii, a už vôbec nie daňovému poplatníkovi. Hlavne ale orgány, ktoré na toto dohliadajú na európskej úrovni, nie sú úplne tupé. Stále je možné, že sa to vyhodnotí ako nedovolená štátna podpora, a dosť dobre môže Alitalia skončiť ako Malév.

Jen tak

Tohle je model aeroholding… nic vic. Jen tady misto “letiste praha” zaskocily italske drahy.

Jen tak

Jak souvisi vlastnitvi alitalie s liberalizaci letecke dopravy?

Ta probehla v dobe, kdy se u zeleznic o liberalizaci jeste ani lidi neodvazili mluvit.