Italské specifikum: Alitalia míří do rukou italských státních drah
Boeing 777 společnosti Alitalia. Foto: Alitalia
Italskou ztrátovou leteckou společnost Alitalia zřejmě převezme rovněž státní firma, italské dráhy Ferrovie dello Stato (FS). Informace s odvoláním na
Že by to nějak na dálku řídil zkušený supermanažer Tvrdík? Není to alespoň jejich poradce?
To České Dráhy leteckou společnost naštěstí vlastnit nemohou, neboť v Najbrtu už léta KLM.
ČD by hlavně nemohly provozovat leteckou společnost, protože by se hned dostaly na seznam aerolinek, které nesmí z bezpečnostních důvodů létat do EU už jen za ty otevřené dveře za jízdy. Přitom ČR je v EU. Jen si představte, co by se stalo, kdyby se za letu otevřely dveře. A za ty důchodce u nouzového východu by se ČD hned dostaly na blacklist.
Budujeme socialismus a světlé zítřky.
Jak to vlastně vypadá po převzetí OSE v Řecku? (doufám že se nepletu, ale měl jsem pocit že Italské státní dráhy převzali ty řecké v rámci umočování řeckého dluhu)
Zrovna v Řecku studijně pobývám a celkem dobře. Vlaky jezdí a brzy bude spuštěna vysokorychlostní trať mezi Soluní a Athénami.
https://greece.greekreporter.com/2018/08/21/trainoses-new-high-speed-train-makes-athens-thessaloniki-trip-under-3-5-hours/
Pozor, vysokorychlostní trať v Řecku žádná není. Po modernizované trati se má jezdit až 200 km/h, zkoušeno Pendoliny, jejich maximální rychlost je ta uvedená v článku. Každopádně slušné, tratě pro 200 km/h u nás ještě nemáme.
Dík za odkaz. Otázka je co si představujete pod pojmem dobře? 🙂
Jak píše předřečník, tak tohle by u nás VRT nebyla, nevím jak v Řecku.
Tohle staví už cca 30 let.
Takže konečně finále, jsem zvědavej jak změní jízdní řády, tam už cca 20 let jezdí podle stejných (stejný rámec obsluhy a počet vlaků).
Nechápu, proč Itálie se svými dluhy a problémy obecně stále výživuje tu černou díru, když se zcela liberalizovaný trh letecké dopravy bez státních aerolinek pohodlně obejde.
Koukám, že si ty „vyspělé západní demokracie“ s nějakou liberalizací dopravních služeb hlavu nelámou :-(.
Právě že lámou, resp lámou si hlavu, jak jí hodit klacky pod nohy.
Tento krok je ale čistý populizmus, ktorý vo výsledku neprospeje ani Alitalii, ani Trenitalii, a už vôbec nie daňovému poplatníkovi. Hlavne ale orgány, ktoré na toto dohliadajú na európskej úrovni, nie sú úplne tupé. Stále je možné, že sa to vyhodnotí ako nedovolená štátna podpora, a dosť dobre môže Alitalia skončiť ako Malév.
Tohle je model aeroholding… nic vic. Jen tady misto “letiste praha” zaskocily italske drahy.
Jak souvisi vlastnitvi alitalie s liberalizaci letecke dopravy?
Ta probehla v dobe, kdy se u zeleznic o liberalizaci jeste ani lidi neodvazili mluvit.