Italské dráhy pomáhají řecké dceři, posílají pendolino. Zatím na testy

Jednotka italských drah ETR480 pendolino. Autor: By Guybrush Threepwood at Italian Wikipedia(Original text: Guybrush Threepwood) - Immagine personale, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3964387Jednotka italských drah ETR480 pendolino. Autor: By Guybrush Threepwood at Italian Wikipedia(Original text: Guybrush Threepwood) - Immagine personale, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3964387

Řecko se v září zařadí k zemím, kde se na kolejích objevila jednotka pendolino. Italské dráhy Trenitalia ze skupiny FS

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

„Mimo jiné je třeba je přizpůsobit řecké napájecí soustavě s napětím 25 kV.“ A budou pak jen jednosystémové (na napětí 25 kV), nebo jim zůstane i možnost jezdit i na dosavadní napájecí soustavě? A z trochu „jiného soudku“: Když se Italové chtějí touto cestou zbavovat „šrotů“, možná by se i ČD mohly zajímat o to, zda by nebylo možné nějaké ty jednotky jako „ojetiny“ získat – třeba pro trať do Brna přes Havlíčkův Brod, kterou SŽDC v posledních letech postupně upravuje pro možnost provozu s naklápěním – právě tam by vozidla s naklápěcími skříněmi výrazně pomohla zrychlit „dálkovou“ dopravu =… Číst vice »

Láďa

Zajímavá úvaha, taky by mě zajímalo by za kolik by to Praha – Brno zvládla jednotka Pendolino jet přes vysočinu. Je tu někdo kdo to vi?

železničář v důchodu

Až to SŽDC všechno dodělá, tak odhaduji, že s pobytem jen v Kolíně a v Havlíčkově Brodu by cestovní doba mohla činit i dost pod 3 hodiny – a přidám ještě jeden „hec“: rychlostníky pro naklápění jsou už nějakou dobu i na trati Havlíčkův Brod – Jihlava …
Aby to ovšem mělo skutečně smysl, musela by tam být „Pendolina“ provozována v režimu „normálních“rychlíků (= jako mezi Prahou a Chebskem).

DJ

V jednotlivém oblouku to dost záleží na detailech typu kde jsou výhybky nebo návěstidla nebo jak dlouhé a strmé jsou vzestupnice. To udělá dejme tomu zrychlení ze 110 na 135 km/h. Po celé trati pak na tom, jestli se srovná rychlostní „cimbuří“ střídajících se maximálních rychlostí do jedné vyšší (což má vcelku znatelný přínos), nebo zda se tím už existujícímu cimbuří jednotlivé „zuby“ ještě zvětší (což žere spoustu energie na neustálé zrychlování a zpomalování, zkrácení na každém zubu pak je docela malé a celkově se to hodí jen při krácení zpoždění).

Petr.R

je ještě otázka jestli to jsou pindové s naklápěcí skříní. Zrychlit dopravu možná, ale uzký interiér je z kapacitních důvodů nežádoucí. Ale navrhuji redakci se na to zeptat na čd, i RJ jestli by nebyla možnost odkupu, ale ta linka by musela být brno-praha, možná jedna zastávka v HB, to by se mohlo jmenovat D1.

Martin

Take si myslim, ze by CD mohli koupit nejakou tu ojetinu k soucasnym pendolinum co uz ma, jako zalohu i pro dalsi linku, treba severojizni z usti do budejovic..
ETR 485 je dvousystemova 3kV DC a 25kV 50Hz AC… nebo si nechat upravit ETR 480, ev. jiny typ podobne kostrukce…
Nase pendolina prochazeji modernizaci interieru..
Uz jsem se o tom tady nekde na serveru pod nejakym clankem zminoval…

mgr.pavel

„Nejlepší obrázky s přesunu pendolina“ – nerad jsem grammar nazi, ale takováto chyba..?

PP

Nechápal jsem poznámku o úpravě na 25 kV, když se tam bude testovat.
Tak ostatním ušetřím čas, kdyby je to taky zaujalo.
Na testy jela ETR 485, která 25 kV umí a pokud testy dopadnou, tak se do Řecka přesunou ETR 470, které 25 kV neumí, tedy se budou muset upravit…

Petr.R

díky já jsem to pochopil tak jak je psaný, že jedno pendolíno tam pojede na zkoušku a jak to zkusí, tak tam pošlou upravených 15ks jiných. Mně zajímá kdo dá ty razítka a tak dále, když do velimi musí jezdit kdeco i stejná souprava od stadleru dvakrát a tam to fiknou na trat a udělají si testy.