dpp

Italové nepustí část švýcarských vlaků do země. Kvůli protipožárnímu předpisu

Vlaky SBB v Brigu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlaky SBB v Brigu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zrušena bude více než desetina přeshraničních spojů.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš z MB

Nemohu si pomoci: pokud požadavek Italů vychází ze 4. železničního balíčku, tak vychází právě ze snahy harmonizovat železnice EU – a že tomu země mimo EU neodpovídá, je problém její, ne EU. Harmonizováno není Švýcarsko.

Aileeen

Je to tak, míč je na straně Švýcarů.

Martin

No tak mic je na strane Svycaru a zaroven neni 😉 Kdyz neni schopny italsky ministerstvo dopravy pul roku podepsat prislusnych par papiru, ktery v Rime lezej uz toho pul roku a klasicky se nic nedeje (situace byla SBB jasna dost dopredu a proto i dost dopredu usilovali o reseni), tak co s tim ze 🙁 Klasicky opet neresime problem bezpecnosti a (treba) nejakych dodatecnych pozadavku na vozidla, ale ceka se na formality z Rima. Porad to samy… A to ze to pak musej podepisovat a resit 31. prosince je proste vlastne jejich ostuda. Apropo trat Brig-Domodossola je takova italsko-svycarska… Číst vice »

Martin

Největší pravdu tady v diskuzi má pan Jirsák…. Ať si ty vlaky nechají. Nikdo není v Itálii zvědavý na hořící pochodně na kolejích zapalujicí obce, kterými projíždí!!

Eda

A není v tom reálně něco jiného a toto je jen nastrčený důvod?

Jinak- proč jako někdo nezkontroluje
– zda nové podmínky s něčím nebudou kolidovat a nezpůsobí třeba omezení nebo zastavení dopravy, včas a dopředu?
– zda se nové vlaky vejdou do tunelu, nástupišš´t apod?
Skoro se nechce nepředejítí takovým chybám věřit.. a i proto se ptám.

mgr.pavel

Dokážete si podobné omezení představit na silnici?

Že by jako nějaký stát rozhodl, že kamiony či auta z nějakého jiného státu k sobě nepustí, protože bezpečnost?

(aneb další negativní důsledek roztříštěnosti národních regulací železniční dopravy)

Filip Jirsák

To rozlišení není „z nějakého jiného státu“ ale „nesplňující určitá pravidla“. A to se běžně na silnicích děje. Někam vás nepustí bez sněžných řetězů, někde dostanete pokutu pokud nemáte správný obsah lékárničky, správný počet výstražných vest apod.

Rozdíl je v tom, že na železnici je pár typů vozidel, takže se to řeší dopředu a ne dodatečně, že by policie někde odstavila vlak a dělala technickou kontrolu. Rozdíl je i v tom, že na železnici je těch nejednotných národních pravidel více. Ale neznamená to, že by se to na silnici nedělo.

mgr.pavel

Nu ano, ale ta „určitá pravidla“ mají působnost právě na území nějakého státu. A je dost rozdíl mezi „nemáte v lékárničce nůžky, zaplatíte sto eur“ a „nepustíme vlak vůbec na naši infrastrukturu (protože rozdíl v předpisech)“. V praxi jsou ty rozdíly mnohem více omezující železnici, protože: 1) rozdílů v národních předpisech je mnohem více 2) vynucení regulací jsou přísnější (na železnici typicky nepovolení vjezdu vs. na silnici častěji jen pokuta) 3) na železnici se to řeší dopředu („dokud mne nepřesvědčíte, že souprava splňuje předpisy, tak sem nesmí“), na silnici povětšinou namátkovými kontrolami zpětně („nemáte XY v lékárničce“ nebo přetížený kamion)… Číst vice »

Aileeen

Jestli to nebude tím, že Švýcarsko není v EU?

Jan

Děje se to, ale dle dohody na úrovni EU by se dít nemělo. Preventivně s sebou taky vozím do Rakouska 4 reflexní vesty, protože se o tom nehodlám s nikým dohadovat…

Jiří Kocurek

Například hasící přístroj, do Polska vás bez něj nepustí, jinde je povinný jenom pro náklaďáky.
A kdyby to náhodou bylo v kolizi s Vídeňsku úmluvou, tak se povinná výbava vozidla přesune do povinností řidiče a tím pádem neplatí ani ta věta o vybavení podle země, kde je vůz registrován.

Leinad

Povinnosti řidiče? Takže když si vezmu auto z půjčovny, tak za výbavu neodpovídá půjčovna, ale mám si do pujčovny přinést v kapsách lekárničku, rezervu, hasičák.

Jiří Kocurek

Máte si zkontrolovat, že v autě povinná výbava je.

Detailněji je to rozepsané např. tady
https://www.autoklub.cz/autoklub-cr/vozidlem-do-zahranici/vseobecne-informace-pri-ceste-do-zahranici/zenevska-a-videnska-umluva/

a ano, někde si tu vestu holt musíte koupit, ikdyž to není povinná výbava vozidla v ČR.

Fsp

Ano, „povinností řidiče“ třeba ve Francii obcházeli (již zrušenou) povinnost mít alkoholtester i pro cizince.

mgr.pavel

„do Polska vás bez hasicího přístroje nepustí“ – to jako na hranicích kontrolují každé vozidlo, zda jej má?

Anebo až při náhodné policejní kontrole?

David

Náhodně všeteční polští důchodci před jejich obchoďáky – a kdo z Čechů nemá, propíchají mu kola.

Jiří Kocurek

Samozřejmě že při náhodné kontrole, nikdo nebude šacovat každého, kdo v Tešíně jede přes řeku.

mgr.pavel

No právě, „jen“ při náhodné kontrole.

Zato každý vlak musí splňovat specifické národní předpisy, jinak nesmí vyjet – viz i tento článek.

Tedy ta analogie s hasicím přístrojem nesedí.

Jiří Kocurek

Nebýt Schengenu, tak ta kontrola náhodná není.

Což teda nemá být návod pro zrušení schengenu, aby to bylo i na silnici stejně blbé.

František

To, že je železnice roztroušeny národní skanzen je hlavně díky lidem kolem železnice.

Náklaďáky, letadla a i lodě si tu cestu k unifikaci našli.

asdf

Trebárs autá z veľkej časti ani nie, tam sa vyslovene hreší na to, že nejde postihovať všetkých porušovateľov predpisov.

Lukáš Chytil

To je totiž zažité dogma některých dráhogumů, že když budeme trvat na některé ptákovině, tak se nám tady žádná konkurence nenakýbluje.

Co se silnic týče, tam až k takové unifikaci nedošlo, ale stačí se chvilku postavit k jakékoliv jedničce a během minuty hned napočítáte několik vozidel, které na první pohled nejsou v pořádku. U nás se zkontroluje jen pár promile těch problémových.

V naší zemi není skoro pro nikoho problém ani soudní zákaz řízení vozidla.
Na dráze vám seberou licenci a dojezdil jste.

MaT

A čeho konkrétně se má ten protipožární předpis týkat? Co ty vlaky přesně nesplňují, resp. na co potřebují tu výjimku? Nebo co nesplňovaly už před tím, ale výjimku na to měly?

Prostě nějak po přečtení článku mě napadaly tyto otázky a v článku zodpovězené nejsou…

Jiří Kocurek

Mě napadlo především: „Co že tak naráz?“

S vědomím, že se i v ČR podařilo protlačit zákon o DPH podepsaný prezidentem mezi Vánocemi a Novým rokem, aby mohl od 1.1. platit. Firmy měly celé 2 týdny na změnu, co to parlament odhlasoval, ale až do posledního pracovního dne se čekalo, jestli ano, nebo ne.

Leinad

Co je tam za změnu? V pokladně změním nějakou hodnotu, předpokládal bych max 10 minut práce účetního (pokud počítám i čas na zapnutí PC a login do pokladny). Když nevyplním čas, tak první účtenka vyjetá po tomhle bude s novým dph.

Jiří Kocurek

To už je tak 10 roků starý případ, podepisoval to Zeman.
Nejde jen o pokladnu v obchodě, ale taky o faktury a vůbec celou evidenci, kde je několik stovek položek – překontrolovat sazby.
To že program vytiskně na účtenku 5 nebo 7, protože to volá z proměnné „sazbaN“, pak tiskne „mezera“ a „znak procenta“, to je to nejmenší. Účetní se v kódu hrabat nebude, musí se odvolat IT z Vánoční dovolené.

Leinad

Neni potřeba se hrabat v kódu, stačí přístup poweuser.
Je čiselník sazeb DPH (a=snížená=15, b=základní=22, c=0), pokud zakládám nové zboží vyberu sazbu z číselníku. Poweruser (šéf účetních?) může přepsat čiselník.

Musil

Hasící systém ve vozech, jedoucích v tunelech.

Mates

To už ani vtipné nie je.

Jan

Asi je to předpojatost, ale nějak mi nesedí, že zrovna Italové chtějí školit z bezpečnosti zrovna Švýcary…

Martas

No tak zrovna letošní rok Švýcarům nepřeje 🙂

mgr.pavel

No ale ani Italové by neměli moc mluvit, se svými vlaky co se jim nevejdou do tunelů (sic!) 🙂