Istanbul napojil na metro asijské letiště Sabiha Gökçen
Otevírání nového metra na letiště Sabiha Gökçen. Foto: turecké ministerstvo dopravy
Přes tři roky neexistovalo žádné kolejové napojení na istanbulská letiště.
Přes tři roky neexistovalo žádné kolejové napojení na istanbulská letiště.
Byl jsem tam nekdy v r. 2005. Cesta z letiste autobusem sice dlouha, ale na pohodu. Zpet sem si koupil jizdenku u travel agenta na nedeli rano, spoj nikdy neprijel. Nezbylo mi nez zaplatit taxik ktery vysel v souctu s tema ukradenejma penezma za autobus na stejny penize jako ta low cost letenka…
Nechápu, proč radši nepostaví na takovou dálku klasickou železnici. 45 minut ve tmě v metru, které staví každé dvě minuty, to musí být výživné.
45 minut je fakt tragédie. Lituji všechny, co musí třeba ze Stodůlek na Černý most ( na autobus do Liberce, Krkonoš, atd. )
To musí být strašný.
No komplet zakopávat metro vedoucí vedle dálnice je fakt podivnost.
No myslete si co chcete, ale pokud je vzdálenost CENTRUM-letiště (a ne druhá konečná-letiště) metrem 45 minut, tak to opravdu není pro metro, ale pro něco rychlejšího, méně zastavujícího.
„každý druhý vlak je zdvojený“ … no, nějak se mi chce pochybovat, že tohle je optimální provozní koncept.
Snad se dočkáme i Pražské rychlodráhy na letiště!Ale nevěřím tomu,u nás jsme snad nejpomalejší v Evropě.Naše taxikářská lobby bude zpomalovat vše kolem, mají svoje lidi i na MD,jen aby měla kšefty co nejdéle!
Tak taxikářskymu lobby je nějaká rychlodráha úplně u prde.. jediný co by je mohlo ohrozit je metro a to nebude
Podle toho letadlového snímku to vypadá, že to zavedli někam do polí vedle letiště, místo na letiště. Takže z toho metra ještě kus pěšky, dále než autem.
Přičemž normální je, aby právě metro bylo přímo pod terminálem, aby lidé za delší cestu dostali bonus v podobě kratšího docházení.
Je to cca 200 metrů od hlavního terminálu.
Ze stanice metra se jde přímo do haly. Těch 200 metrů by mohlo sedět.
Při úterní cestě na SAW to potěšilo 🙂
“ Síť istanbulského metra aktuálně měří 144 kilometrů. “
Marmaray není metro…je to takový S-Bahn provozováno TCDD a ne městem..
spojuje evropskou, asijskou část + město Gebze…
Metro to úplně není, ale dost tak působí.
I linka M4 je velmi zvláštní metro. Vede pod dálnicí, která pochopitelně míjí všechna lokální centra v asijské části a stanice má u nebo dokonce uprostřed MÚK. Většina cestujících tak ke stanicím musí dojet autobusem. Ale ono to možná lépe nejde, když stavíte první linku v asijské části která má kolik 6 milionů obyvatel?
Nicméně jsem tím před pár lety jel a divil jsem se, jak to bylo natřískané. Drtivá většina cestujících pak vystoupila ve stanici Ayrilik Cesmeni, kde je přestup na vlak do evropské části (dál na Kadiköy k přístavu trajektů na druhou stranu, nás jelo už jen pár).
144 km měří opravdu jenom metro (linky M1-9). Marmaray v tom NENÍ započítán, ten měří dalších 77 km. Plus dalších 41 km měří tramvajová síť (T1, 4 a 5). A ještě něco málo přes kilák mají dvě po(d)zemní lanovky (F1 a 2). Zkrátka je to trochu větší město…
144 km je bez Marmaraye.