Doprava ve městě Tramvaje

IPR slaví pět, do pražských ulic vyjela černá tramvaj ForCity

Trojský most a černá tramvaj 15T ForCity. Autor: IPR

V pražských ulicích se začala objevovat netradičně oděná tramvaj 15T. Černá tramvaj s bílým nápisem ARCHITEKTURA připomíná pět let od založení městského Institutu plánování a rozvoje. Ještě celý příští rok bude lidi zvát na nejrůznější akce IPR.

Institut vznikl v listopadu 2013 transformací tehdejšího Útvaru rozvoje města (ÚRM). Mezi jeho nejdůležitější projekty patří nový územní plán Prahy – Metropolitní plán. Ten zamezuje hlavnímu městu rozrůstat se do šířky a poprvé přichází s výškovou regulací. Představen byl na jaře.

Ředitel IPR Ondřej Boháč a tramvaj 15T ForCity. Autor: IPR
Ředitel IPR Ondřej Boháč a tramvaj 15T ForCity.
Autor: IPR

„Nevýhodou naší činnosti je fakt, že vše, na čem pracujeme, se ve městě reálně objeví až za delší čas. Pět let je ale doba, za kterou už v Praze první vlaštovky vidět jsou,“ uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč. Příkladem je podle něj proměna okolí Národního muzea.

IPR loni také otevřel Centrum architektury a městského plánování (CAMP), kde představuje své nápady a projekty. Na akce v CAMPu bude také zvát černá tramvaj. „Většinou si lidé myslí, že jsme dům plný architektů. Možná, že někoho překvapí, že v areálu Emauzského opatství, kde se IPR i CAMP nachází, potkáte kromě nich hlavně dopravní specialisty, urbanisty, geografy, ekonomy nebo datové specialisty,“ doplnil Boháč.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin
Host
Martin

Spis by meli vyrazneji propagovat CAMP, kolik lidi o nem v Praze vi?

řidič z Prahy 8
Host
řidič z Prahy 8

Naprostou zhovadilost nápadu s černou tramvají poznáte, až pojedete večer z Kobylisáku nahoru po Horňátecké, neuvidíte žádná přední světla, ani světla uvnitř tramvaje (bude zhasnuto) a ani na Vás nemávne nikdo ve vestě. A najednou zjistíte, že před vozovnou Kobylisy, ve tmě, stojí napříč přes celou silnici černá tramvaj !!! A v klidu si čeká, až ji zatáhnou do vozovny! Myslel jsem, že zaparkuji a půjdu tramvajákovi i vrátnému z vozovny rozbít _ !

Ještě je možné, že právě tohle je obrázek kvality architektonické práce a pochopení zásad bezpečnosti provozu, co nám Útvar aktuálně nabízí …

R.L.m.
Host
R.L.m.

Nejspíše ta písmena a (nebo alepoň) ty body měly být z reflexního materiálu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Když je ta nesmyslná a hlavně v provozu velmi nebezpečná barva lhostejná i Drážnímu úřadu ČR, tak se nemůžeme už divit vůbec ničemu: bezpečnostní prvky na vozidle (a zbarvení ploch zajišťujících viditelnost vozidla i ve zhoršených světelných podmínkách k nim rozhodně patří) by měly být samozřejmou podmínkou pro schválení souladu výrobku s typem …

Márty
Host
Márty

Bože ta tramvaj je skvělá!!!😄

petr.r
Host
petr.r

mohli potáhnout folií celovozově, na okna ty perforovaný, ten nápis se bude v protisvětle ztrácet.

Bram
Host
Bram

A protože přemýšleli, tak to folií celovozově nepotáhli. Proč si jinak hezkou reklamou nasírat lidi uvnitř tramvaje? Vždyť by se to obrátilo ihned proti IPR a novináři by si smlsli…

Petr.R
Host
Petr.R

kvalitní perforovaná folie lidi nenaštve, spíš vnitřek ochrání proti slunku.