V pražských ulicích se začala objevovat netradičně oděná tramvaj 15T. Černá tramvaj s bílým nápisem ARCHITEKTURA připomíná pět let od založení městského Institutu plánování a rozvoje. Ještě celý příští rok bude lidi zvát na nejrůznější akce IPR.
Institut vznikl v listopadu 2013 transformací tehdejšího Útvaru rozvoje města (ÚRM). Mezi jeho nejdůležitější projekty patří nový územní plán Prahy – Metropolitní plán. Ten zamezuje hlavnímu městu rozrůstat se do šířky a poprvé přichází s výškovou regulací. Představen byl na jaře.

Autor: IPR
„Nevýhodou naší činnosti je fakt, že vše, na čem pracujeme, se ve městě reálně objeví až za delší čas. Pět let je ale doba, za kterou už v Praze první vlaštovky vidět jsou,“ uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč. Příkladem je podle něj proměna okolí Národního muzea.
IPR loni také otevřel Centrum architektury a městského plánování (CAMP), kde představuje své nápady a projekty. Na akce v CAMPu bude také zvát černá tramvaj. „Většinou si lidé myslí, že jsme dům plný architektů. Možná, že někoho překvapí, že v areálu Emauzského opatství, kde se IPR i CAMP nachází, potkáte kromě nich hlavně dopravní specialisty, urbanisty, geografy, ekonomy nebo datové specialisty,“ doplnil Boháč.
Spis by meli vyrazneji propagovat CAMP, kolik lidi o nem v Praze vi?
Naprostou zhovadilost nápadu s černou tramvají poznáte, až pojedete večer z Kobylisáku nahoru po Horňátecké, neuvidíte žádná přední světla, ani světla uvnitř tramvaje (bude zhasnuto) a ani na Vás nemávne nikdo ve vestě. A najednou zjistíte, že před vozovnou Kobylisy, ve tmě, stojí napříč přes celou silnici černá tramvaj !!! A v klidu si čeká, až ji zatáhnou do vozovny! Myslel jsem, že zaparkuji a půjdu tramvajákovi i vrátnému z vozovny rozbít _ !
Ještě je možné, že právě tohle je obrázek kvality architektonické práce a pochopení zásad bezpečnosti provozu, co nám Útvar aktuálně nabízí …
Nejspíše ta písmena a (nebo alepoň) ty body měly být z reflexního materiálu.
Když je ta nesmyslná a hlavně v provozu velmi nebezpečná barva lhostejná i Drážnímu úřadu ČR, tak se nemůžeme už divit vůbec ničemu: bezpečnostní prvky na vozidle (a zbarvení ploch zajišťujících viditelnost vozidla i ve zhoršených světelných podmínkách k nim rozhodně patří) by měly být samozřejmou podmínkou pro schválení souladu výrobku s typem …
Bože ta tramvaj je skvělá!!!😄
mohli potáhnout folií celovozově, na okna ty perforovaný, ten nápis se bude v protisvětle ztrácet.
A protože přemýšleli, tak to folií celovozově nepotáhli. Proč si jinak hezkou reklamou nasírat lidi uvnitř tramvaje? Vždyť by se to obrátilo ihned proti IPR a novináři by si smlsli…
kvalitní perforovaná folie lidi nenaštve, spíš vnitřek ochrání proti slunku.