Invaze RegioPanterů na českou železnici. České dráhy jich příští rok převezmou více než padesát
RegioPanter ve Šternberku. Pramen: FB Správy železnic
Škoda slibuje dohnat zpoždění v dodávkách.
Škoda slibuje dohnat zpoždění v dodávkách.
Unifikace a sjednocení vozového parku je asi potřeba….jen šotouši budou brečet, že není co fotit…ale je to výhodné z hlediska oprav, obsluhy i cestujících…. Pantery mám opravdu rád a moc se mi líbí…jediné, co mě zarazilo, když jsem jednou trochu nadrzo vlezl do první třídy… docela dost to tam pískalo a sedačky také nic moc proti dvojce…chtěl bych vidět myšlenkové pochody toho, kdo by si za to připlácel. 😂…. V plno panterech už teď je první třída přeznačena na druhou a já bych se nebál ani označit ji jako 3 😂….
Pořád je co fotit .nikdo nebrečí.
Ok .. tím líp a koníčkům zdar 👍
Ta první třída je přeznačena proto, že někde ji objednatelé nechtějí. A tam, kde první třída funguje jako první třída, ji zase objednatelé vyžadují.
Ok.. každopádně mi v tom zmiňovanén oddíle nic jako 1. třída nepřipadá. Naopak to pískání je dost protivné.
za dob minulých byla unifikace daleko masovější
V některých typech chybí odpadkové koše a plechovky od piva/kelímky od kafe/obaly od baget se pak povalují všude možně, myslím, že jsem to zažil v JMK. Tam to nepatří ČD, ale ať si ty koše buďto doplní (úklid je v ceně jízdenky) nebo, si tam rada a zastupitelstvo udělá brigády a sbírá odpadky za jízdy jako kdysi stewardky u Jančura.
Bylo by pěkné, kdyby se výrobci podařilo vymyslet oddělen í nástupního prostoru a oddílů (dveřmi).
Přidat by to samozřejmě šlo, ale to by to musel zadavatel chtít (a taky zaplatit). Ale to se nechce, protože se by se blbě vytáčelo s kuframa a batohama.
Elefanty to mají a vede to spíš k tomu, že lidi zůstanou stát v nástupním prostoru na nejhorším možném místě.
Pokud má jednotka zavírání dveří na časovač, tak otevřený prostor není problém.
V zimě je v panteru při otevřených dveřích nepříjemný průvan.
Panteři jsou momentálně fajn, ale nezapomeňme, že toto nás bude vozit dalších nejméně 30 let….
Podívejte se na Elephanty, první byly dodány v roce 1997, tedy před 26 lety. Dodnes je jako cestující považuji za celkem novou a moderní jednotku. (Oproti Tornádům, které u nás furt jezdí) Pokud se to nějak udržuje a přečalouní se sedačky a není to počmárané sprejery, tak to i 30 let může vypadat jako nové.
Díky Bohu za moderní vozidla .
To, čím se běžně jezdilo mimo hlavní tratě ještě dekádu zpátky bylo úplně šílené. Asi bych se něčemu takovému nedivil v nějaké rozvojové zemí, ale u nás to byl opravdu extrém a chápu spoustu cestujících, že přestali vlaky jezdit. Doháníme dluh a je to dobře.
Moc nerozumím tomu hatu, ty jednotky jsou fajn a mile mě překvapily. Navíc, je to domácí výrobek, což je vždycky fajn.
Kraje na to sraly .. a proto to tak vypadalo
Sorry jako, ale panter je jednotka pro rozvojovou zemi. Do vyspele nepatří.
Zkuste se projet i něčím jiným za hranicemi….
Tak na Moravskoslezský kraj už se zase kašle, jo??!! Už několikrát byla dodávka odložena, a zase mají výrobce a dopravce jen výmluvy?? Takto by tu dotaci v ČELE VÝŠI a bez jakéhokoliv pardonu měl zaplatit viník, tedy firma Škoda transportation!!! A navíc kraji zaplatit odškodné za pozdní dodávku. A cestující by na trasách, kde nebudou fungovat nová objednaná vozidla měli platit jen symbolické jízdné, max poloviční cenu!
Tak tu ideu domyslete až do konce 😊
MSK zatlačí na ČD, ty zase na ostravskou vagonku. Vagonka nevyplatí odměny s odkazem na kraj. Krajský politik tím vlaky dřív nezíská, ale navíc teď má image někoho, kdo kope do domácího průmyslu a místních zaměstnanců…
Tím neříkám, že je to tak správně, ale dopravní politika MSK má dlouhodobě divné priority.
MSk to neměl zadarmo darovat ČD, ale udělat pořádný výběrko.
Ví někdo, jak je na tom výběrové řízení na dalších 47 jednotek? Je to už tuším půl roku a nějak se po něm slehla zem…
Tak se ptám zda ČD ví že je taky Ústecký kraj. Přijeďte se podívat v čem se tady jezdí.Specifika je hlavně trasa Ústí nad Labem -Lysá nad Labem.
Asi ví, když se tam účastnily soutěže na elektrickou trakci. A prohrály.
To je pravda a prohrály vcelku právem. Předloni jsem několikrát po sobě jel na trase Ústí nad Labem – Most namísto avizovaný hlavně Regio panterů ve starých Honeckerech a s původními pidisedadly. Tak za takovou spolehlivost si vyřazení ČD opravdu zasloužily.
Tak se těšte přijde RegioJet kokote
Já před chvílí jel žlutomorem ze Střekova do Všetat a bylo to proti všem očekáváním úplně v pohodě. Byla už tma, tak jsem osobák ČD neviděl. Ale v létě byl opravdu nechutný.
co tam jezdí za hrůzu? Dřív tam jezdil sysel
Škoda slibuje že, ……škoda že zase jen slibuje…. 🙂
Co..dej si mokrý hadr
Ježdění vlakem jako cestující nemám rád. V tomhle je v létě chladno a v zimě teplo. Neprší do toho. Sedačky jsou tam taky v pohodě a nic tam nevrže a neklepe, jako u polské konkurence. Takže to činí mé utrpení snesitelnějším. Ani z pohledu údržby nejsou špatné (až na topnice) a ani fírové si nestěžují. Takže za mě je Panter naprosto v pohodě.
Souhlas, přesně. Cestu vlakem přímo nesnáším a ve volném čase bych vlakem nikdy nejel, ale zaměstnavatel se mně bohužel neptal…tím mi po 25 letech dost znepříjemnil život. Ale tyhle jednotky jsou v pohodě, mám je rád. Teplo, zima, pohodlí, klid, klidná jízda…. jo dobrá volba.
Tak jezdí na kole kokote
Jsem rad, konecne se citim jak v Rakousku. Vsude stejny typ, stejne jednotky 🙂 krasa…
Bohužel, všude stejné předražené krámy od Scheizewerke.
Tak dejte konkrétní typ na srovnatelné a levnější. Jinak je to jen osobní výkřik averze na Škodovku.
asi jenom Pesa, nic jiného za stejnou cenu k mání není
Upřímě to vidím stejně, sice to není nejvyšší kvalita, ale oproti minulým hrozný skok. Stejné jednotky jako v Rakousku u nás holt jezdit nemůžou to by se nikdy nezaplatilo. Řekl bych, že obecně je to pro cestující velký posun. (Pochopitelně je to posun odpovídající 21. století, nic speciálního, ale pořád posun)
Vsaďte se, že ty rakouské jednotky byly levnější než tyhle naše krámy.
Nějaké fakta?
Nemá, jen žvaní co by, kdyby.
Tak žvaní no, demokracie-názor. Není odborník, je laik, né šotouš, nemá-má někoho rád atd…. tak žvaní no.
Tohle není názor ale lež
Ježiši kriste…proč fakta, ty si můžete přečíst v odborných článcích… tohle je diskuse….věčně důkazy, fakta, jak to víte, co víte…. Je to jen diskuse!!
Fakta jsou snadno dohledatelná. Jedno třívozové Mireo vyjde na 9,26 mega€, při odběru 540 jednotek. Jestli je to levnější nebo dražší než pantery, jsem líný hledat. https://www.railway-technology.com/news/siemens-mobility-5bn-contract-mireo-obb/?cf-view&cf-closed
Celková cena rámcového kontraktu je 1,2 miliardy. Jeden vlak RegioPanter tak vyjde přibližně na 109 milionů.
Zdroj:
https://www.lidovky.cz/byznys/vlakovy-nakup-za-miliardu-drahy-posili-flotilu-o-devet-regiopanteru-ze-skody.A170912_172607_ln-doprava_pave
Někde se kdysi tuším psalo, že např. v soutěži pro JMK byl Stadler levnější než Škoda.
To jo. Ale byl kratší,takže se tam nevlezl požadovaný počet sedadel.
Ha nebyly
Už se ví, jaké soupravy budou jezdit v JMk na lince S4 Brno – Zastávka? Cca za rok a týden má skončit elektrifikace.
Když elektrifikace konci asi diesel 😀😀
Pokud bude zrovna výlukové snížená potřeba Moravií, tak ty, jinak nějaké starší jednotky ČD, které právě ušetří nasazováním regiopanterů v jiných regionech. Rozhodně to nebudou jiné nové jednotky. To ve smlouvě není. Pokud nebude štěstí na Moravie, tak stejné křápy, jako před elektrifikací, akorát s el. pohonem
Oprava, samozřejmě ne „starší jednotky“, myslel jsem starší soupravy
no moment, ale smlouva s ČD je jen do 12/24, ne?
Trať Brno – Zastávka je součástí nové smlouvy STŘED + linka S4. Zasmluvněná na dobu deseti let s možností dřívějšího ukončení kvůli pořízení hybridních jednotek.
Asi plecháč s heneckerovou pomstou, že? My na Hané jsme měli zapůjčený z Jmk 640.204. Trefila ho Tatra, byl vrácen a teď máme půjčený 640.205. V Los Brňos a okolí je asi Panterů na rozdávání
To slyším prvně 🤔,z jakého důvodu tam končí elektrifikace?
Asi bude hotová, ne?
Když jsem tu formulaci četl, tak se mi vybavila jako první věc Neffova Tma. 🙂
S trochu bohatší slovní zásobou bychom to třeba mohli vylepšit na srozumitelnější „elektrifikace bude dokončena“, že…?
Jo jo dobrý, mohl sem to napsat líp, hlavně že se chápeme. Takže teda jak? Bude na tu linku teprve soutěž? Chápu to správně? Takže se ještě neví kdo to vyhraje?
Ví, ČD tam bude jezdit v rámci nové smlouvy „střed + linka S4“
Nejsou to moc kvalitní vlaky, někam do Asie by se to třeba hodilo, sem ale ne. Stačí se podívat, jaké kvalitní a pěkné vlaky jezdí v okolních zemích – v Německu, Rakousku…, to se nedá srovnávat.
Co se týče těch nejnovějších RegioPanterů, tak si myslím, že jsme Německo a Rakousko předběhli. Jsou to ty nejlepší regionální vlaky snad v Evropě. Navíc se konečně ČD v regionálních vlacích zaměřily na pohodlí i ve 2. třídě, a ne jak bylo dlouho zvykem, že pohodlí patří pouze do jedničky, že ve dvojce se vozí “dobytek”. Bohužel se to nedá říct o všech vlacích v ČR, jezdí tu ještě mnoho starých souprav, které českou železnici drží na mnohem nižší úrovni, než je ta v Německu a v Rakousku.
Mohu potvrdit. Jezdím 640.2 a 650.2 denně a sedačky jsou hrozně fajn. Rovnám si na nich svoje kulatá záda. Bez ironie. Přestupuji v Nez. a to je pak rozdíleček. Takové Bdt 262, někdy i v zelené kožence, jako před čtyřiceti lety. Jen ty popelníčky v područkách jsou zavíčkované.
Tak hlavně, že všechno máme na úrovni Německa nebo Rakouska. Platy, příjmy rozpočtu, fungování státní správy, velké firmy…
Platy se nijak zásadně neliší, pouze o desítky procent v čisté mzdě. Rozhodně ne o násobky. Rozdíl je v tom, že v Německu se jako mzda uvádí to, co bylo u nás pod pojmem „superhrubá“.
Táhni do Asie vole
Zrovna jsem o tom přemýšlel. Jejich problém je, že na dálkové výkony budou mít už za 10 let nedostatečnou rychlost. Snad se uplatní ty stávající. Ale nové vlaky už budou nejméně na 200 km/h.
REGIOpantery pro dálkové vlaky tak nějak nejsou určené.
A víc než 160 km/h pro Os vlaky? Zažil jsem jednou cestu po trati 330 Interpanterem, který jako R mimořádně zastavoval ve všech zastávkách – rychlost 160 km/h dosáhl mezi zastávkami většinou jen na pár desítek sekund… I kdyby byla trať třeba na 200, pro Os vlaky to nemá smysl.
😂
Jezinky taky slibovaly…
Nevíte někdo, jak to vypadá s dalšími soutěžemi ČD? Například právě dvouvozové elektrické jednotky (pro Pardubický kraj) nebo třeba elektrické jednotky pro dálkovou dopravu?
Úsudek si lze udělat z https://ceskedrahy.cz/sites/default/files/2023-06/moody-s_rating_2023.pdf
Nekrmit Axela.
Das kokot .. ja
Tady fakt nemá cenu jakákoliv diskuze, když tu člověk dostane mínus za rozumný dotaz…
Jednotky pro Pardubický kraj budou ze stávající opce (Objednáno 50 souprav, odebráno 38)
Podle Wikipedie je to vyčerpané, pro Pardubický kraj nic nezbyde: https://zdopravy.cz/podepsano-ceske-drahy-budou-na-jihu-cech-provozovat-elektricke-vlaky-dalsich-deset-let-185838/
Nově se bude pro jihočeský kraj dodávat ještě 5ks dvouvozových panterů a od Krapince je k tomu tato citace: „Brousil si na ně zuby například Pardubický kraj, kde budou po dnešku velmi smutní,“ – je to vybraný, ale ČD mají už tuším přes půl roku vypsané nové výběrko na podobné jednotky. Jen se po něm nějak slehla zem…
Nebudou.
Vypadá to tak, že nic není v tuto chvíli ještě uzavřeno – vše stále probíhá.
vřele doporučuji se touto jednotkou svézt. na sedačce čtyřce má člověk problém se vejít s nohama, i když proti němu nikdo nesedí. Podle mého se jedná o soupravy, které omylem jsou distribuovány v Čechách a na Moravě, patrně byly určeny do oblastí obývaných křováky, tedy obyvatelstvem nízkého vzrůstu, nebo do Indonésie? Nevím. Na byť jen trochu delší trasy, třeba spěšné vlaky, rozhodně nedoporučuji, pokud nebude v ceně jízdenky následná návštěva fyzioterapeuta.
U okna vadí odpadkový koš. Aspoň toto by mohli přeprojektovat a odstranit ho z tama někam jinam.
A to je přesně ono. Výrobce hostí semináři a rauty jednoho hejtmana za druhým, chlebíčky, rauty , krásné vizualizace, jen ať už se to hlavně podepíše. Důraz na WiFi, zásuvky a líbivé potahy sedaček a jdeme to podepsat. Že pak kraje dostávají na první pohled moderní jednotky za cenu Audi, ale ve skutečnosti dodaná Dacia Logan, to už nikoho nezajímá. Neůtulný uvrzaný přesvícení paskvil nikterak s příjemně uživatelským prostředím. No na západ od našich hranic by je s timto sparťanským vozítkem panstvo hnalo ! A bezbariérovost je zde též k smíchu. Zde je jen vstup , pak už je to… Číst vice »
Taky se podívejte kolik těchhle škodováckých krámu jezdí na západě… Nebo kolik jich dobrovolně koupili soukromníci u nás.
A už jste se projel novou ŠVÝCARSKOU jednotkou OŽ/TEŽ pod Vysokými Tatrami – proti sobě se sedět nedá – to Honeckerova pomsta měla mezi sedačkami ještě prostor na tancování a v Panteru muže tancovat i skupina a navíc, jak mile nastoupí větší počet lidí, objeví se nápis Nenastupujte, vlak je „přetížen“ a vešlo by se klidně i další desítky lidí.
no to jsem se sice neprojel, ale jízda zde mi přišla prostorem kolem sedačky jako klecový chov. To, co se tu psalo o těch světlech je taky pravda. Přesvícenost interiéru není moc příjemná.
prostě B, Bdt a 460 na věčné časy.
Doporučuji vyzkoušet jednotky CityJet mezi Bratislavou a Vídní a uvidíte co je ta pravá sardinkárna. Proti tomu je RegioPanter taneční parket…
Doporučuji nové RegioPantery 640.2, na požadavek dvou krajů se zvětšila rozteč mezi sedačkami a snížila se kapacita.
Mám 180cm a v pohodě. asi chceš používat polosedpololeh
Už aby se Sysel dostal z provozu, na takových relacích jako je Os – DC – ÚnL – Kadaň je opravdu zážitek jet v něm s kočárkem a ještě nákupem i když spoje jsou vedeny jako nízké.
Dualizace je dávno hotová..
Když si je někdo objedná tak třeba jo
Tohle není vlak, ale tramvaj a bude jich všude jako máku, to je konec s klasickou železnicí jako jsem byli zvyklí.
Za konec „klasické železnice jako jsme byli zvyklí“ bude většina zbývajících cestujících ráda. Málokdo chce jezdit v 810 a podobných šrotech starších než průměrný cestující.
Tohle už tu určitě bylo s koncem páry a časem bude zase s koncem strojvedoucich….
Panteři jezdí bez strojvedoucích?
Jj, tohle bylo asi moc složité, pardon.
😀
do Kadaně v neplánovaném testovacím režimu ano
blbost, většina lidí to vnímá jako moderní a příjemné cestování. Např. srovnání na jih Plzně. Buď RegioPanter nebo béčko v R11 … Někdo i říká, kéž by na R11 jezdily Pantery, to bylo fajn….
Nevím, jak vy, ale já si na moderní pantery a interjety zvykl velmi rychle a jen tak bych neměnil. Nějaká nostalgie mě absolutně nezajímá. Doufám, že panterů, interjetů, comfortjetů a dalších moderních souprav bude přibývat.
To bych netvrdil. Vždyť je to přímý nástupce Žabotlamů a Tornád. Jen lepší a modernější.
Škoda že nejdou jednotlivé série spojovat a zjednoho místa řídit.
A opravdu nejdou?
Ne, 6xx.0 a 6xx.2 spolu nejdou spojit do vícečlenného řízení.
Ano, Škoda.
A ty čtyři slezské s bateriemi?
Slezské?
Moravskoslizské….
Oprava: Kolega bvovka má pravdu. Ferdinanka vede z časti (Studénka – Svinov) Slezském….to jsem netušil.
Tratě do Opavy a Třince taky.
https://szl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Al%C5%8Dnsk 🙂
Slezsko je v Polsku v Čr Moravskoslezsko
To bude konec i souprav bdmtee + sysel.. neví se co s nimi?
To se tady nemůžu ani zeptat.
Syslové jistě uplatnění najdou, s honeckery to asi bude horší.
Jasně že bdmtee do šrotu.. možná jen pár nechat jako zálohu.. má to podvozky na 160
Tedy nechat hlavně ty podvozky. 🙂
Celý vagón.. jinak je to asi k ničemu
A co s tím podvozkem? Stavět novou kříň pro 30 let staré podvozky je bláznovství.
Možná mi něco uniká, ale řekl bych, že když z těch podvozků sundáte všechno, co je zastaralé nebo opotřebené, tak co vám zbyde? Osa dvojkolí? Možná.
Jestli něco nepošlou náhodou na 323 jako výpomoc těm 5 jednotkám pusch pull co jezdí Ostrava Frýdlant Frenštát. Nějaký ten rok jestli teda 2025 vůbec začnou se bude snad celá 323 postupně opravovat modernizovat…
No a pak po těch letech se uvidí co se za jednotky ještě objednají k těm 5 PP. Aby se s novými moderními jednotkami daly obsloužit spěšné OV VM á 120 minut. OV FpR město á 120 minut. A os OV Ostravice jak z budoucího konceptu Msk vyplývá…
Tož uvidíme…👍
To vím že přijdou do Bohumína.. to určitě má depo radost.elektrifikace je opět posunuta 2029.takze já už se jí nedočkám. Tak krásně by se to dalo z VM vyjezdit pár soupravama.. kurva i kraj na to musí tlačit.
Po ukončení elektrizace Svinov – Opava (2007) a Ostrava hl.n. – Ostrava-Kunčice mělo být pokračováno dál na 323 tak, aby elektrizace až do ValMezu byla hotová v roce 2014, později 2018. Předpokladem na lince S6 bylo nasazení EMU 240, dříve se uvažoval i EMU 310 (ř.471). Pak přišel Vít Bárta (zastavení projekčních prací), Hyundai (přednostní optimalizace a elektrizace Č.Těšín – Frýdek-Místek) , Mošnov, Natura 2000, studie Beskydy (323 + 322, 325 – další 4 roky) a do všeho trvale a opakovaně házela vidle Siweho banda ze Stříteže. Roky běžely a i cena se dnes už skoro ztrojnásobila…… Kraji to ovšem… Číst vice »
S tím souhlasím .. vlaky mají jezdit do Frenštátu nejlepší je až do VM..
Frenštát není dle mého názoru vhodné místo k rozlomení té linky. Když už by se měla lámat, možná by bylo praktičtější ji rozlomit ve Veřovicích, aby cestující např. z Frýdlantu či KpO mohl pokračovat směrem na Štramberk a Kopřivnici jen s jedním přestupem namísto dvou.
Od roku 2004 se vždy uvažovalo o ukončení linky S6 s EMU 240 ve Veřovicích. Tomu měla napomoci i zastávka Frenštát – město. Bohužel (ne)logika kraje a KODISu je jiná……
Vy jste tam asi nikdy nebyl.
Pro těch pár lidí, mimo hezké víkendy v létě, je zbytečné něco dělat s JŘ.
Tak je běžte podívat do většiny vlaků jedoucích za Čeladnou. Kde tam vidíte davy lidí?
Busy jezdí úplně jinudy, narvané nejsou.
Ty davy lidí by klidně mohly jezdit z Frenu do Ostravy – střed a opačně vlakem za 1:06 hod. Přestupy, výluky, ujíždění přípojů a naprostá nespolehlivost jízdního řádu od roku 2022 je ale vyhnaly do „náhodou nabízené a posílené“ linky 980 – Z ÚANu do Frenu v prac.den 23 busích spojů – za 1:08 hod. v hodinovém intervalu, ve špičku v int. 30, ale i 18 min. V So a Ne ovšem jen 9 spojů, co 2 hod, proto PP jezdí až do Frenu, prázdnější než v X – a to je celé. To samozřejmě nemá s verbální proklamací kraje… Číst vice »
A část 323 je opravena a zvýšená rychlost Frenštát – Frýdlant. Verovice – Hostašovice.
…to jsem jenom čekal, kdy to tu padne. Zase se někomu něco nechodí, tak to skončí v MSK. Děkujeme, jako zálohu už máme Bdt a B.
Takže když je jeden PP rozbitý je lepší aby za něj jezdila souprava vozy + řídicí vůz ať se stíhají obraty. Hromada Bdt je odstavených .. Becka už téměř nejezdí.. teď jezdilo Ab .. kvůli 1 třídě.
AB na Os Ova-Hranice ale permanentně zamknuté. Zbytečná přitěž na vlaku.
Souprava z B už byla též nasazena, když 2 soupravy z Bdt nasazené místo push-pullů už nestačily….
Je to lepší než nasazení na oběh Frýdlant -Ostrava – Frýdlant 811 + Baafx (lidi sice v 30 st.C trochu remcali, ale kraj si aspoň prakticky ověřil, že koupil vysoce nadkapacitní poruchové krámy)
Dnes např. ráno místo PP jela 814.
„koupil vysoce nadkapacitní poruchové krámy)“
Jak ovlivní „poruchový krám“ věci, které s jeho konstrukcí atd. nesouvisí? Srážka na přejezdu, vykolejení z důvodu lidské chyby nebo problémem v napájecím stojanu souvisí s výrobcem?
Podle čeho určujete, že je víc poruchový, než jiná vozidla?
Podle JŠP?
(Jeden Šotouš Povídal)
Nadkapacitní? Přitom tu zní, že musí jezdit až do VM, kde z Frýdlantu opravdu stačí 814.
Dohodněte se, jak je to s tou kapacitou.
: – )
Zbytečně nadměrná kapacita je zřejmá m.j. i z toho že i z Frýdlantu do Ostravy postačuje často na celý denní oběh jako náhrada PP Regionova nebo 811 s jedním Baafx. Těch 356 opravdu zbytečných míst slouží jen jako mlýnek na žvanění takových jako vy, o tom, že z Frýdlantu za Čeladnou v X už vlastně nikdo nejezdí…. Zkuste tam někdy jet třeba ve čtyřech s kolem, nebo když jede škola nebo důchodci na výlet……. Fůra lidí přestala jezdit vlakem a sedla do aut právě kvůli přestupům ve FnO i FpR nebo F-M (zvláště šťavnaté s dalšími přestupy za výluk) ,… Číst vice »
Právě že se objevila jedna náhradní souprava béček a jelikož jsem s tím celkem dlouho nejel, vůbec mi to nevadí. Navíc teď nejezdím s koloběžkou.
Už aby to bylo. Typické Ústí nad Labem,
teda pokud se něco tam teď změní, ale cestovat na Os v relaci DC- Kadaň s kočárkem a nákupem je opravdu hezky pocit i když spoje jsou vedeny jako bezbariérové.
Navíc v Chomutově na nějakou údržbu kašlou a dobrá polovina dveří polepená.
I když tuhle jsem ve Veselí nad Lužnicí viděl dvouvozového pantera co z jedné strany měl polepeny dva páry dveří taky. Opravdu to musí být super cestování
U těch syslů to není údržbu ..ale kroutí se skříň vozu..proto blbnou dveře.. já vím jako cestující je vám to. Prostě přijdou pantery..
No právě, Sysly a Honeckery postupně vyřadit, to je zdnouzecnost.
V Chomutově na to kašlou,protože se tam žádná údržba neprovádí. 🙂
Depo je prodané NTM a provádí se tam údržba parních mašin a jiných historických exponátů. Sysly, Pantery, Esa ,Honekry, PESY RegioJetu udržují v Děčíně.
Vozy Bdmtee by měly dostat „letecké“ sedačky a nechat jako posily na korodorové vlaky. Aby nadále nedocházelo k tomu, že kvůli jednomu béčku na 140 se jede ve stovkovém profilu a max 140.
To je snad jediné vhodné užití Honeckeru: Záloha za jinak spolehlivé vozy, takže je nasazován jednou za uherský rok.
Jen aby to už byla pravda….
Tak ještě aby fungovaly. Na trati 230 teď při sněžení byla jejich spolehlivost špatná.
A kolem Ostravy jezdily v pohodě.
Ale kdepak. Cokoliv zabliká-hned se to hlásí jako porucha a v záruce to tak je správně. Navíc tady Škoda má svého technika nonstop. Ty vlaky jsou super. Prostě se vychytávají mouchy za provozu a lidi si zvykají na nové vlaky.
Tak možná u Vás to tak funguje, ale v JMK to takto rozhodně nefunguje. Těch indispozic jsem od jejich začátku zde už zažil opravdu řadu a rozhodně to není dobrá reklama na cestování vlakem. Zvláště tento týden je na 24500 výživný, v pondělí jsme zkysli v Blansku, dneska jsme z Brna do pěti ani nevyjeli. Takové zkoušení na cestujících, to je fakt super věc, nevyzkoušené vergly ať si Schadewerke vetkne… za klobouk. Jako fakt. A to říkám jako ten, který je schopen vlakům odpustit hodně. Korunu tomu nasazuje čím dál tím více vypadávající připojení k internetu, takže když už člověk… Číst vice »
Není to tím že jsou vyrobeny pro JMK a ne pro ČD??? ….v Polsku jakási aférka proběhla…..
Jenomže v JMK má údržbu na starosti výrobce, takže Škoda. To je ten rozdíl proti Polské cause.
No to ale nejsou RegioPantery, ale slavné JMK Ibalginy. Do toho kraj strašně kecal a udělal z nich příšerné zmetky. V pondělí v těch mrazech zdechlo několik jednotek. A to ani nezmiňuji že je jich většina upištěných a pod trafem se nedá sedět, protože člověkovi duní hlava …
Čím podstatným se (krom nátěru 🙂 ) liší Ibalginy od běžných panterů?
Podle mně použitýma komponentama. Jízda v RegioPanteru je poslechově mnohem přijemnější než v Ibalginu. Je to upištěný strašně … a už vůbec jak jsem psal se nedá sedět pod trafem. To se prostě v RegioPanteru nestane.
Tak třeba nemají stejnosměr, asi aby jim nemohly emigrovat do stejnosměrných krajů.
Jo, na to jsem nevzpomněl. Ale stejně, tohle snad není důvod, aby to byly „příšené zmetky“.
Celkově jsou Ibalginy oproti ČD Panterům dost low cost, minimálně na interiéru to jde vidět (a nebude to jenom interiér).
Jojo, výrobce nasliboval všechno možný, aby snížil cenu, tak je tam jen jedno trafo. A jeho slavná údržba se taky moc nepředvádí. Jen doufám, že penále za odstavování a náhrady kraj uplatní v plné výši.
Lidi si zvykají, že vlak nejede, aneb pokračování přesunu na silnice…
Lidé si zvykli i na pětihodinové stojící kolony na dálnicích. Proč stoupá počet cestujících ve vlacích?
Poprosím Vás o zdroj Vaší informace.
Neboť za první pololetí kleslo využití kapacity např. u firmy ČD (na 27,1%) oproti loňskému prvnímu pololetí (27,6%).
A na několikahodinové stání ve vlaku, protože stržená hákovnice.
Taky na to, že do starého vagonu naložíte kočárek, když se nezaseknou dveře. Ale zavazí na představku, protože neprojde dveřma do oddílu.