Invaze RegioFoxů vyhnala motoráky 810 z dalšího kraje, který vyhlíží i konec Regionov
Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz![Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/11/810pardubice.jpg)
![Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/11/810pardubice.jpg)
Sedm nových jednotek zajišťuje provoz na trati Pardubice - Havlíčkův Brod.
Nasazení 814 místo 810 je nehospodárné. Pokud je frekvence na jeden malý motorový vůz, je zbytečné tahat dva vozy a tím spotřebovávat více nafty. Pokud je v některé denní době frekvence větší, je možné k 810 připojit vlečný vůz. ČD by se měly chovat hospodárněji.
811 jsou navíc lepší než 814. Mají klimatizaci, méně hlučné, méně to skáče na kolejích… Jen nevím jestli je Pardubický kraj má
To není moc aktuální zpráva, toto nastalo již před měsícem. Mimochodem konec 810 nastal i na Vysočině. Tak třeba za měsíc.
Zrovna dnes jsem z Pardubického kraje jel tímto typem (z Třemošnice).
Středočeské apendixy se zjevně nepočítají…
Tam je to ale pod středočeskou smlouvou.
Vyměním konec Regionov za návrat 810…
Stejně budu se slzou v oku vzpomínat, jak před volbami (tuším) 2002 k nám na nádraží přijel Zdenda Škromachů tehdy zánovní Esmeraldou. Čuměli jsme na to tehdy jak na zjevení. Myslím na Esmeraldu (i když na Zdendu vlastně taky). Naškroben rozdával ženám zdarma růže a děti kolem radostně pobíhaly s oranžovými balonky. To bylo slávy na starém bělidle! A kam míří ty Regionovy po dvaceti letech? Za Zdendou! Amen.
A Esmeralda stojí ve Vršovicích v depu v kopřivách neschopná už nějaký pátek
On ma tak velky bazen? 🙂
„Díky nasazení RegioFoxů se nám uvolní vozy 814 RegioNova, které budou nově jezdit na tratích Přelouč – Heřmanův Městec a Chrudim – Moravany – Holice. Do budoucna však budou vyměněna i tato vozidla. Prozatím však pomohou v jiných částech kraje,“ dodal náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Jen jestli jsem to správně pochopil, do budoucna budou 814 na těchto tratích nahrazeny 841?
Ano, mělo by to tak být.
Co by v Pardubickém kraji prospělo je nahrazení 814 ze Svitav do Poličky. Ten těsný uzel ve Svitavách, navíc s vynuceným pobytem linky R19 zde určitě není ideální. Těžko ale říci, zda by stačilo samotné nasazení RS II nebo by bylo potřeba i určitých úprav infrastruktury.
No ten běh ve Svitavách po metrovém nástupišti davem do podchodu na R19 do Phy je fakt rychlej bezpečnej .
Tak v souvislosti se zaváděním výhradního ETCS už Správa železnic připravuje rekonstrukce stanic na koridoru (včetně těch co už byly v minulosti rekonstruovány, tedy i Svitavy). Je nutné na mnoha místech posunout návěstidla a taky postupně všechny ty stanice co jsou z minulosti poloperonizované s úrovňovými přechody předělat na plně peronizované s podchody/nadchody. https://zdopravy.cz/jedna-z-nejvetsich-zakazek-sz-v-historii-chystaji-se-upravy-koridoru-praha-breclav-kvuli-etcs-183193/
Trať 261 by si určitě zasloužila ještě zabezpečit minimálně 10-15 přejezdů, aby zmizely nějaká trvalá omezení rychlosti. Spolu s dynamičtějším vozidlem (RS1) by to byl pokrok.
Jojo, tehdejsi stavba DOZ bez zabezpeceni aspon tech prejezdu, ktere tehdy vynucovaly TOR, byla snad jedna z nejhorsich investicnich prasaren v teto cenove kategorii na zeleznici za posledni desitky let.
Ve kterých dalších krajích už 810 dojezdily? Asi Liberecký a Jihočeský (kromě 816 GWTR), téměř asi i Jihomoravský (Čejč, Bzenec) a Ústecký (Podřipsko, zbytky provozu na Slaný). Co třeba Vysočina a Zlínský?
Plzeňský.
Ok díky, myslel jsem že jezdí ještě do Heřmanovy Huti, Nezvěstic, Poběžovic a Tachova, ale zřejmě to už jsou všechno aspoň 814.
Královéhradecký
Určitě ne, minimálně je tu Trutnov – Královec (a dále do Polska), kde snad má KH kraj psané 810 i na plán 2030.
Aha, loni se ještě psalonze už od loňského června zmizí
Ony 810 zmizely z těch slepých krkonošských lokálek (Rokytnice/Jablonec, Vrchlabí, Svoboda nad Úpou), ale Královec je i oproti nim taková periferie. Asi bych odhadoval, že aby tam 810 zmizely, první impuls by musel přijít od Poláků.
V jihomoravském sem ještě viděl na trati Veseli nad Moravou Břeclav.
Ve zlínském už sem dlouho neviděl žádnou 810 ale nepochybuji se po celém kraji
Ve Zlínském už nejezdi, párkrát jela jako záloha zálohy Kojetín – Rožnov.
V JMK také o víkendu na trati ze Zaječí do Hodonína
V Jihomoravském jsou 810 zasmluvněny na výkonech Kyjov-Veselí a Bzenec-Moravský Písek v nové smlouvě od 12/2024 do konce roku 2029.
Mšeno?
Tak o Středočeském kraji jsem nepsal, tam jich jezdí ještě dost, i když s dodávkami lišek a pavouků to také poklesne.
Na Vysočině též skoro dojezdily. Velké Meziříčí – Studenec naposledy jela začátkem července. S koncem GVD zmizí i z úseku Ledeč – Zruč.
Jezdí do Jemnice
Nějak nerozumím tomu proč vlaky nejezdu až do Práchovic a Borohrádku, jako reálně ti strojvedoucí přijedou do Heřmanova Měsíce nebo do Holic a mezi výkony tam sedí, zaplacení a motorák nechají nastartovaný. To by byl opravdu takový náklad za dopravní cestu těch 18t za těch pár kilometrů?
A to, že mají motor neustále v chodu máte z vlastní zkušenosti nebo jen tak odhadujete aby řeč nestála? V HM se na obrat čeká skoro hodinu. A jsou to Prachovice, ne Práchovice.
Z vlastní zkušenosti
Prachovičáci tím nejezdí, zastávka do vesnice daleko a prudce do kopce. Holice Borohrádek téměř nikdo nejezdil jedině kdyby fungovaly přípoje ve směru na Hradec…
Nebo by mohli být v Boro nějaké autobusové přípoje
Holice – Borohrádek jezdí autobus a krom školních spojů jezdí skoro prázdný, případně supluje MHD v Holicích.
Vzhledem k tomu,že většina 814 už cca po 20 minutách stopnutého motoru je bez vzduchu,zůstávají často nastartované skoro celý den…
Mezitím většina 814 putuje do MS Kraje
Které například?
137 (od prosince 2023), 074 (od ledna 2024) a 018 (od července 2024). To jsou prozatímní stroje
To byla 019, ne 018, tak stojí stále v H. Brodě.
Už se moc moc těšíme v Opavě, potažmo MS kraji na všechny ty vylágrované šroty, které k nám přijdou z ostatních krajů, kde se opravdu snaží obnovit atraktivitu vlakové dopravy. 810 and 814 forever, lidi opěvujte MSK!!!
Že by do Chuchelné začala jezdit 814 místo 810?
A já měl za to, že tu s nána budou navždy…
Ale mám takový pocit, že pokud nebude přebytek pavouků, někdo nevyrobí kolej-krosvej, nebo nebude jezdit s BEMU přímák Bn/L, budou třeba na 074 šukafony navždy, né že by tam teda nebyly úplně ideálním vozidlem…
sakra, neumim psát
* s náma
*Bn/L – PHA
Co je to Bn/L – PHA?
Praha asi těžko. Na jednu stranu pouze do Neratovic, občas až do Kralup a na druhou do Čelákovic.
Ve Frýdku máme místo Push-pullů invazi Regionov a podobných šrotů
No, mohu vás ubezpečit , že ve skutečnosti ten Fox vypadá zvenku líp než zevnitř. Z panterů jsem byl po původních dvoupatrácích nadšený a Fox je spíše zklamání.
Co si kraj koupil to má. Že si koupil poruchové push-pully, jim za to nikdo nemůže. Ty jsou majetkem kraje. Ostatní stroje ČD
Push-pully jsou majetek ČD (s podporous evropské dotace), kraj si je „jen“ dohodl a objednává si jejich provoz.
A že se při turnusové potřebě 5 souprav a stavu 5 souprav nedaří vše vyjezdit? O to si všichni zúčastnění koledovali od začátku (původní záměr byl turnusovou potřebu snížit na 4, ale to se nezdařilo).
Já jezdím v Opavě a nejsme na tom o nic líp. Poděkujme progresivnímu vedení MSK a můžeme se slzou v oku sledovat další a další nově příchozí 847 a další vozidla, ve kterých se nikdy nesvezeme. V Krnově se historicky v několika epochách dojížděly staré krámy (434, 477, 556, M 262) ale občas aspoň přišlo něco nového. V 70.letech Brejlovci a o 20 let později řada 843. Ale to bylo, zdá se, na dlouho poslední, co se na „Zbytkovsku“, jak nám teď říkají, objevilo.