Invaze RegioFoxů vyhnala motoráky 810 z dalšího kraje, který vyhlíží i konec Regionov

Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Sedm nových jednotek zajišťuje provoz na trati Pardubice - Havlíčkův Brod.

Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
král j

Nasazení 814 místo 810 je nehospodárné. Pokud je frekvence na jeden malý motorový vůz, je zbytečné tahat dva vozy a tím spotřebovávat více nafty. Pokud je v některé denní době frekvence větší, je možné k 810 připojit vlečný vůz. ČD by se měly chovat hospodárněji.

M262

811 jsou navíc lepší než 814. Mají klimatizaci, méně hlučné, méně to skáče na kolejích… Jen nevím jestli je Pardubický kraj má

Francimor

To není moc aktuální zpráva, toto nastalo již před měsícem. Mimochodem konec 810 nastal i na Vysočině. Tak třeba za měsíc.

Vít Jůza

Zrovna dnes jsem z Pardubického kraje jel tímto typem (z Třemošnice).

Jan

Středočeské apendixy se zjevně nepočítají…

Tomáš Škrov

Tam je to ale pod středočeskou smlouvou.

Jan

Vyměním konec Regionov za návrat 810…

johny

Stejně budu se slzou v oku vzpomínat, jak před volbami (tuším) 2002 k nám na nádraží přijel Zdenda Škromachů tehdy zánovní Esmeraldou. Čuměli jsme na to tehdy jak na zjevení. Myslím na Esmeraldu (i když na Zdendu vlastně taky). Naškroben rozdával ženám zdarma růže a děti kolem radostně pobíhaly s oranžovými balonky. To bylo slávy na starém bělidle! A kam míří ty Regionovy po dvaceti letech? Za Zdendou! Amen.

Tibor Gič

A Esmeralda stojí ve Vršovicích v depu v kopřivách neschopná už nějaký pátek

Tomáš Záruba

On ma tak velky bazen? 🙂

Joe

„Díky nasazení RegioFoxů se nám uvolní vozy 814 RegioNova, které budou nově jezdit na tratích Přelouč – Heřmanův Městec a Chrudim – Moravany – Holice. Do budoucna však budou vyměněna i tato vozidla. Prozatím však pomohou v jiných částech kraje,“ dodal náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.

Jen jestli jsem to správně pochopil, do budoucna budou 814 na těchto tratích nahrazeny 841?

Vašek H.

Ano, mělo by to tak být.

Dan

Co by v Pardubickém kraji prospělo je nahrazení 814 ze Svitav do Poličky. Ten těsný uzel ve Svitavách, navíc s vynuceným pobytem linky R19 zde určitě není ideální. Těžko ale říci, zda by stačilo samotné nasazení RS II nebo by bylo potřeba i určitých úprav infrastruktury.

Dušan

No ten běh ve Svitavách po metrovém nástupišti davem do podchodu na R19 do Phy je fakt rychlej bezpečnej .

Vašek H.

Tak v souvislosti se zaváděním výhradního ETCS už Správa železnic připravuje rekonstrukce stanic na koridoru (včetně těch co už byly v minulosti rekonstruovány, tedy i Svitavy). Je nutné na mnoha místech posunout návěstidla a taky postupně všechny ty stanice co jsou z minulosti poloperonizované s úrovňovými přechody předělat na plně peronizované s podchody/nadchody. https://zdopravy.cz/jedna-z-nejvetsich-zakazek-sz-v-historii-chystaji-se-upravy-koridoru-praha-breclav-kvuli-etcs-183193/

aaabbb

Trať 261 by si určitě zasloužila ještě zabezpečit minimálně 10-15 přejezdů, aby zmizely nějaká trvalá omezení rychlosti. Spolu s dynamičtějším vozidlem (RS1) by to byl pokrok.

Tomáš Záruba

Jojo, tehdejsi stavba DOZ bez zabezpeceni aspon tech prejezdu, ktere tehdy vynucovaly TOR, byla snad jedna z nejhorsich investicnich prasaren v teto cenove kategorii na zeleznici za posledni desitky let.

Twix

Ve kterých dalších krajích už 810 dojezdily? Asi Liberecký a Jihočeský (kromě 816 GWTR), téměř asi i Jihomoravský (Čejč, Bzenec) a Ústecký (Podřipsko, zbytky provozu na Slaný). Co třeba Vysočina a Zlínský?

Ares

Plzeňský.

Twix

Ok díky, myslel jsem že jezdí ještě do Heřmanovy Huti, Nezvěstic, Poběžovic a Tachova, ale zřejmě to už jsou všechno aspoň 814.

-mm

Královéhradecký

Liquid

Určitě ne, minimálně je tu Trutnov – Královec (a dále do Polska), kde snad má KH kraj psané 810 i na plán 2030.

-mm

Aha, loni se ještě psalonze už od loňského června zmizí

Liquid

Ony 810 zmizely z těch slepých krkonošských lokálek (Rokytnice/Jablonec, Vrchlabí, Svoboda nad Úpou), ale Královec je i oproti nim taková periferie. Asi bych odhadoval, že aby tam 810 zmizely, první impuls by musel přijít od Poláků.

Occi

V jihomoravském sem ještě viděl na trati Veseli nad Moravou Břeclav.
Ve zlínském už sem dlouho neviděl žádnou 810 ale nepochybuji se po celém kraji

Jan Z.

Ve Zlínském už nejezdi, párkrát jela jako záloha zálohy Kojetín – Rožnov.

Petronius

V JMK také o víkendu na trati ze Zaječí do Hodonína

Domis

V Jihomoravském jsou 810 zasmluvněny na výkonech Kyjov-Veselí a Bzenec-Moravský Písek v nové smlouvě od 12/2024 do konce roku 2029.

Regionovan

Mšeno?

Twix

Tak o Středočeském kraji jsem nepsal, tam jich jezdí ještě dost, i když s dodávkami lišek a pavouků to také poklesne.

Kandelábr

Na Vysočině též skoro dojezdily. Velké Meziříčí – Studenec naposledy jela začátkem července. S koncem GVD zmizí i z úseku Ledeč – Zruč.

Cestujici

Jezdí do Jemnice

Szony

Nějak nerozumím tomu proč vlaky nejezdu až do Práchovic a Borohrádku, jako reálně ti strojvedoucí přijedou do Heřmanova Měsíce nebo do Holic a mezi výkony tam sedí, zaplacení a motorák nechají nastartovaný. To by byl opravdu takový náklad za dopravní cestu těch 18t za těch pár kilometrů?

Joe

A to, že mají motor neustále v chodu máte z vlastní zkušenosti nebo jen tak odhadujete aby řeč nestála? V HM se na obrat čeká skoro hodinu. A jsou to Prachovice, ne Práchovice.

Szony

Z vlastní zkušenosti

Jan

Prachovičáci tím nejezdí, zastávka do vesnice daleko a prudce do kopce. Holice Borohrádek téměř nikdo nejezdil jedině kdyby fungovaly přípoje ve směru na Hradec…

Szony

Nebo by mohli být v Boro nějaké autobusové přípoje

Belgičan

Holice – Borohrádek jezdí autobus a krom školních spojů jezdí skoro prázdný, případně supluje MHD v Holicích.

Aleš

Vzhledem k tomu,že většina 814 už cca po 20 minutách stopnutého motoru je bez vzduchu,zůstávají často nastartované skoro celý den…

Avlaky

Mezitím většina 814 putuje do MS Kraje

Michal

Které například?

Ondřej Raška

137 (od prosince 2023), 074 (od ledna 2024) a 018 (od července 2024). To jsou prozatímní stroje

Kandelábr

To byla 019, ne 018, tak stojí stále v H. Brodě.

Kontra

Už se moc moc těšíme v Opavě, potažmo MS kraji na všechny ty vylágrované šroty, které k nám přijdou z ostatních krajů, kde se opravdu snaží obnovit atraktivitu vlakové dopravy. 810 and 814 forever, lidi opěvujte MSK!!!

M262

Že by do Chuchelné začala jezdit 814 místo 810?

silenysotous

A já měl za to, že tu s nána budou navždy…
Ale mám takový pocit, že pokud nebude přebytek pavouků, někdo nevyrobí kolej-krosvej, nebo nebude jezdit s BEMU přímák Bn/L, budou třeba na 074 šukafony navždy, né že by tam teda nebyly úplně ideálním vozidlem…

silenysotous

sakra, neumim psát
* s náma
*Bn/L – PHA

Škrpál

Co je to Bn/L – PHA?

Tibor Gič

Praha asi těžko. Na jednu stranu pouze do Neratovic, občas až do Kralup a na druhou do Čelákovic.

Dominik

Ve Frýdku máme místo Push-pullů invazi Regionov a podobných šrotů

Martin

No, mohu vás ubezpečit , že ve skutečnosti ten Fox vypadá zvenku líp než zevnitř. Z panterů jsem byl po původních dvoupatrácích nadšený a Fox je spíše zklamání.

Tibor Gič

Co si kraj koupil to má. Že si koupil poruchové push-pully, jim za to nikdo nemůže. Ty jsou majetkem kraje. Ostatní stroje ČD

Kubrt

Push-pully jsou majetek ČD (s podporous evropské dotace), kraj si je „jen“ dohodl a objednává si jejich provoz.
A že se při turnusové potřebě 5 souprav a stavu 5 souprav nedaří vše vyjezdit? O to si všichni zúčastnění koledovali od začátku (původní záměr byl turnusovou potřebu snížit na 4, ale to se nezdařilo).

Kontra

Já jezdím v Opavě a nejsme na tom o nic líp. Poděkujme progresivnímu vedení MSK a můžeme se slzou v oku sledovat další a další nově příchozí 847 a další vozidla, ve kterých se nikdy nesvezeme. V Krnově se historicky v několika epochách dojížděly staré krámy (434, 477, 556, M 262) ale občas aspoň přišlo něco nového. V 70.letech Brejlovci a o 20 let později řada 843. Ale to bylo, zdá se, na dlouho poslední, co se na „Zbytkovsku“, jak nám teď říkají, objevilo.