Invaze RegioFoxů vyhnala motoráky 810 z dalšího kraje, který vyhlíží i konec Regionov
Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Sedm nových jednotek zajišťuje provoz na trati Pardubice - Havlíčkův Brod.
Už jsem s ním jel. Posun tam je.
To je jenom dobře.
Nám mají jezdí od příštího JŘ na trase Lomnice nad Popelkou – Stará Paka. Teď tu na současný JŘ nasadili Regio misto 810.
Je se nebojte, každá nová věc má i své mouchy, nejsem na zeleznici týden, 810 ještě budou dobrý
Jestli to přijde podobně rychle do Hradeckýho kraje, tak to bude lepší jak rychlíky a možná by to mohlo umožnit posunutí křižování na Starkoč-Trutnov Poříčí/střed už příští rok.
To těžko, brejlovci na rychlících zůstávají.
A v Moravsko-Slezký kraj pořád regíny a šukafóny 🙁
Buďte rádi, že už i k vám do těch končin jezdí vlak a ne koňka 😀
Ale klimatizovaný. To je podle modrogum potřeba v rychlosti 80 z kopce klimatizovat více, než Pardubické Honeckery jedoucí běžně 160.
Doufám, že až jednou opravdu dojezdí, bude z toho v kalendáři významový den ČR.
Významný den z toho, že místo 810 bude vozit 10 lidí Regiofox za podstatně větší prachy?
Například že Žďárce u skutce skutce borové poličky a svitav asi jsme bohatý stat
A na kolika spojích 🤣
Třeba v sobotu ráno a v sobotu večer a to tam jezdí 4 páry denne
za sólo 810 je náhrada RS1, ale za 814 či vícevozové soupravy s 810 je 847 adekvátní náhrada, kde jezdí 10 lidí je náhrada autobus..
Tak po bude polovina Českých regionálních tratí..
Ano, přesně ta polovina, kterou oblažoval tento provozně „levný“ verk…
Jenomže ten “ vercajk“ může být stejně provozně levný i s lepším odpružením, polospoustecimi okny a hlavně s kvalitními sedadly v uspořádání 2+2 a delší roztečí, takže od samého počátku z něho mohl být celkem kvalitní vůz se 44+2 sedadly!!! A nebo se mohly namísto nich vyrábět Alisony 842 s jedním motorem primárně určené pro krátké nebo málo vytížené lokálky a stejně hospodárný. Jenže ČD nic z toho nedělaly a teď mají z těch chcipaku 50 let ostudy!!!
ČSD a ČD s 842/3 řešila nedostatek velkých motoráku, náhradu za soupravy s lokomotivami při poklesech cestujících, v devadesátkách ani nultých letech by nikdo nebyl schopen zaplatit náhradu, on totiž stát neplatil za nařízené spoje ani tak.
WTo je právě ono! Chcipaky a jejich odvozeniny 810,811 a podobně málokdy v sobě vezou více, než 10 lidí, protože ti ostatní namísto nich na jimi známých relacích dávno používají jiný druh dopravy, ale přesto ČD do nich MUSÍ NACPAT 50 pidisedadel a i ta novější hlavně v uspořádání 2+3, takže se na ně stejně nevejde více, než 10 dospělých, neboť ti další by mezi sebou šermovali svými lokty!!! Tak ať s tím dopravce konečně něco dělá!!! Při uspořádání 2+2 by z nich ubylo JEN 5 sedadel!. A ještě nesmyslnější extrém jsou ty “ moderně rekonstruované“ přívěsy 011 s těmi… Číst vice »
Regiofox je strašné urvanej střep,hlavně když sedíš nad motorem to řve jak rakev zlatej regioschark a nejsou nad hlavami pořádne přihrádky na větší zavazadla
Vážená redakce,
proč mi systém, i když jsem přihlášen, cpe mezi obrázky reklamní okno? Je prázdné, ale nefunguje v něm ani ESC, ani šipky na klávesnici, takže mi přeruší prohlížení, které dělám z klávesnice?
Děkuji za promptní odpověď i vyřešení…
Praha – Vrané – Čerčany konečně kdy?
2026
kdepak…tam 847 opravdu nepůjdou…:-) do 2029 jen 814.2
Jo, pravda. Špatně založený info v paměti. Sorry.
Není nějaká souvislost s odloženou obnovou parku debata o vlakotramvaji do Dobříše ?
Ne, tratě 210, 070 a 122 měly být přesoutěženy a od 12/25 nový dopravce….proč k soutěži nedošlo? těžko říct
A pak co autobusy ? Ceco moderního či soutěž.
U Pardubického Kraje bych spíš uvítal, kdyby vstoupil do 21století a umožňoval nákup jízdenek online v mobilu, tak jak už většina krajů.
A při té příležitosti zahrnout MHD Pardubice a MHD HK do IREDO. 🙂
Správně. Ostatně my v centru kraje (Chrudim) 😉to tak už máme.
V chrudimi už takhle MHD funguje z vlaku a autobusu do určitého času na jízdence nemusíš už připlácet za mhd
Je hezké že v pardubickém kraji skončili 810 ,ale u nás na trati 210 je poruchovost reonovivých (regonova tri křápů taková že se 810 na některé spoje vrátily.
K čemu ty mínusy ?dejte mi prosím odpověď na to co se vám v mém komentáři nelíbí.
Nasazení 814 místo 810 je nehospodárné. Pokud je frekvence na jeden malý motorový vůz, je zbytečné tahat dva vozy a tím spotřebovávat více nafty. Pokud je v některé denní době frekvence větší, je možné k 810 připojit vlečný vůz. ČD by se měly chovat hospodárněji.
811 jsou navíc lepší než 814. Mají klimatizaci, méně hlučné, méně to skáče na kolejích… Jen nevím jestli je Pardubický kraj má
Celé je to nehospodárné, pokud stačí 810, pak stačí autobus , který má moderní motor a obvykle i klimatizaci !!!
Moderní motor a klimatizaci mohou mít i renovované 810. Oproti autobusu mají i klidnější chod, a(le zase) nevymetou každou náves (může být výhodou i nevýhodou).
Renovace 810 ? Jen to ne! Etcs a sběrač, co?
Jo, to je obrovská výhoda projet okolo dědiny a pak šmajdat zpátky protože nádraží je až za. Ušetříte 90 sekund jízdní doby!
Nádraží (zastávky) jsou z dob parního provozu mezi vesnicemi, společné pro obě vesnice, tak, aby to ani do jedné nebylo příliš daleko. Zástavba se časem přiblížila ke kolejím, tak to vypadá, jako že schválně projede kousek od domů a nezastaví. Při provozu parních lokomotiv byl každý rozjezd drahý a náročný.
810 oproti autobusu, že má klidnější chod? To možná když ten autobus pojede přímo po těch kolejích a skákat na pražcích.. chodové vlastnosti jsou to nejhorší z řady 810 a jejich derivátů..jinak by i ta 814 třeba s klimou byla ucházející vozidlo, ale kravál a jak to skáče to je příšerný dobytčák a na to v dnešní době fakt není nikdo zvědavej
A který je dnes už většinou i nízkopodlažní…
Čím to, že na všechny tratě, kam se tyto krámy dostaly, najednou stačí solo? Lidi tím prostě jezdit nechtějí a nebudou…
Nejezdí, protože mají auta, jezdí souběžně autobus, poklesl počet obyvatel v absolutních číslech či těch v aktivním věku co cestují denně, nebo byla spousta takových tratí na jeden vůz už před 40-50 lety, v tom případě je opravdu inteligentní tam cpát něco jako Foxe.
Nejezdí, protože tím jezdit nechtějí. Tam, kde jezdily 820 a 830 po nasazení tohohle krámu došlo k dalšímu poklesu cestujicích a to velmi rychle. Nebyl problém, aby ze Znojma na Okříšky jela nacvalká kredenc. Po nasazení tohohle zázraku bylo po cestujicích. A úbytek znamenal stopnutí Jemnice… Kdy konečně pochopíte, že tohle vozidlo škodí! Nepomáhá…
Kdy šotoušci pochopí, že problém kdo jak a čím jezdí je mnohem komplexnější, než když někde jede klimatizovaný/neklimatizovaný, vysoko/nízkopodlažní, dvou/čtyř nápravový vlak. Zrovna ze Znojma do Jihlavy a Prahy, Vídně se kolem toho roku 2000 rozjel boom soukromých autobusů, který konkuroval i cenou a vyšší rychlostí. Rychlíky do Znojma tak podle vás vytlačilo konkrétně co, když tam jezdila ty samá vozidla? Autobusy. Dnes už řadu let jezdí Sp v 840 z Jihlavy do Znojma, jsou ty vlaky zaplněné? Nejsou.
Kdo tu mluví o nějakých rychlících?! Já tu mluvil o běžných zastávkových spojích… A kdo je z vlaku vyhnán, ten už se těžko navrací
Mluvil jste o poklesu cestujících. Ti na té samé trati ale poklesy i v rychlících, kde k žádnému snížení kvality vozů nedošlo.
Zase o tolik si to navíc nevezme. Problém je spíš v platbě za nápravu. To ale kraj musí akceptovat, odkud chce naftu a nejdůležitější podmínku, nízkopodlažnost. Proto motory a jejich odvozeniny končej.. leze se do toho jak po zebříku na třešeň.
ČD se budou chovat tak hospodárně, jak stanoví smlouva. Regionova je hospodárnější, než 810 s vlekem. Na obrat 810 s vlekem je potřeba mnohem více času a téměř na všech tratích máme taktový grafikon, kde je alespoň na jedné straně ostrý obrat. To by způsobilo nárůst počtu turnusovaných vozů a tedy i personálu.
To není moc aktuální zpráva, toto nastalo již před měsícem. Mimochodem konec 810 nastal i na Vysočině. Tak třeba za měsíc.
Nastalo, jenže po neštěstí v Pardubicích nebyla na podobná oznámení úplně vhodná doba – zase se ale blíží krajské volby, tak to nešlo přejít mlčením.
Pravda no, moc aktuální to není. Zrovna minulej týden ve Třebové jezdily všechny 3 810ky. Brodský krumply totiž hodně jezděj..
Zrovna dnes jsem z Pardubického kraje jel tímto typem (z Třemošnice).
Středočeské apendixy se zjevně nepočítají…
Tam je to ale pod středočeskou smlouvou.
Což nic nemění na (ne)pravdivosti tvrzení článku.
Vyměním konec Regionov za návrat 810…
Stejně budu se slzou v oku vzpomínat, jak před volbami (tuším) 2002 k nám na nádraží přijel Zdenda Škromachů tehdy zánovní Esmeraldou. Čuměli jsme na to tehdy jak na zjevení. Myslím na Esmeraldu (i když na Zdendu vlastně taky). Naškroben rozdával ženám zdarma růže a děti kolem radostně pobíhaly s oranžovými balonky. To bylo slávy na starém bělidle! A kam míří ty Regionovy po dvaceti letech? Za Zdendou! Amen.
A Esmeralda stojí ve Vršovicích v depu v kopřivách neschopná už nějaký pátek
Psalo se o jejím znovuzprovoznení, nevi někdo jak to vypadá?
On ma tak velky bazen? 🙂
cz vysvětlení?
“ To bylo slávy na starém bělidle! A kam míří ty Regionovy po dvaceti letech?“
Po 45 letech od vyrobení a 20 letech od rekonstrukce je pochopitelné,že vozidlo bude pomalu mířit do šrotu. Z celkového pohledu je to velmi úspěšné vozidlo.
Prodat do Maďarska, tam by je dost možná jako náhradu jejich 810 brali.
V Maďarsku budou nahrazovat 810 autobusem ne?
Možná jižněji by měli zájem.
Že byx ukončili nákup Flitrů od Stadlera a pořídili si něco „lepšího“?
Jo to bude ještě nějaká doba, než poslední dojezdí, ECTS do nich půjde, ne?
reko na 814 mělo plánovanou životnost 15-20 let
„Díky nasazení RegioFoxů se nám uvolní vozy 814 RegioNova, které budou nově jezdit na tratích Přelouč – Heřmanův Městec a Chrudim – Moravany – Holice. Do budoucna však budou vyměněna i tato vozidla. Prozatím však pomohou v jiných částech kraje,“ dodal náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Jen jestli jsem to správně pochopil, do budoucna budou 814 na těchto tratích nahrazeny 841?
Ano, mělo by to tak být.
Ty 814 z Pardubic jdou přece do MSK, kde ve trojici, dvojici nebo sólo nahrazují ty slavné Push-pully i po 3 letech jejich „záběhu“ na trati 323………………….
Co by v Pardubickém kraji prospělo je nahrazení 814 ze Svitav do Poličky. Ten těsný uzel ve Svitavách, navíc s vynuceným pobytem linky R19 zde určitě není ideální. Těžko ale říci, zda by stačilo samotné nasazení RS II nebo by bylo potřeba i určitých úprav infrastruktury.
No ten běh ve Svitavách po metrovém nástupišti davem do podchodu na R19 do Phy je fakt rychlej bezpečnej .
Tak v souvislosti se zaváděním výhradního ETCS už Správa železnic připravuje rekonstrukce stanic na koridoru (včetně těch co už byly v minulosti rekonstruovány, tedy i Svitavy). Je nutné na mnoha místech posunout návěstidla a taky postupně všechny ty stanice co jsou z minulosti poloperonizované s úrovňovými přechody předělat na plně peronizované s podchody/nadchody. https://zdopravy.cz/jedna-z-nejvetsich-zakazek-sz-v-historii-chystaji-se-upravy-koridoru-praha-breclav-kvuli-etcs-183193/
Trať 261 by si určitě zasloužila ještě zabezpečit minimálně 10-15 přejezdů, aby zmizely nějaká trvalá omezení rychlosti. Spolu s dynamičtějším vozidlem (RS1) by to byl pokrok.
Jojo, tehdejsi stavba DOZ bez zabezpeceni aspon tech prejezdu, ktere tehdy vynucovaly TOR, byla snad jedna z nejhorsich investicnich prasaren v teto cenove kategorii na zeleznici za posledni desitky let.
Něco jako na trati Zdice – Protivín…
Copak zabezpečení přejezdů, to se dá doplnit později. Na této trati se ale událo jedno ještě mnohem větší zvěrstvo: ponechání zábrzdné vzdálenosti 400 metrů, čímž se na desítky let dopředu zabetonovala nejvyšší traťová rychlost 60 km/h.
S ETCS tohle padne, takze uz pujde vyuzit tech sem-tam 65 km/h… 🙂
MV 841.2 již na trati 261 několik týdnů jezdí. Nejpozději k prosincové změně JŘ budou v ČT jen vozy 841 a 841.2 (protože ETCS).
To si myslí po kanclech no, realita je taková, že z 9 kusů, jezdí max 3. Obvykle 2. Klimu radši moc nezapínáme.
Zlepšení za poslední 3 měsíce je takové, že nám sebraly 814 do Hradce a jezděj 810ky.
O etcs radši pomlčím.
Určitě se to stihne no.. :DDD
Ve kterých dalších krajích už 810 dojezdily? Asi Liberecký a Jihočeský (kromě 816 GWTR), téměř asi i Jihomoravský (Čejč, Bzenec) a Ústecký (Podřipsko, zbytky provozu na Slaný). Co třeba Vysočina a Zlínský?
Plzeňský.
Ok díky, myslel jsem že jezdí ještě do Heřmanovy Huti, Nezvěstic, Poběžovic a Tachova, ale zřejmě to už jsou všechno aspoň 814.
Fakt? Nedávno se ještě snad 4 kusy dávaly do laku přece
Královéhradecký
Určitě ne, minimálně je tu Trutnov – Královec (a dále do Polska), kde snad má KH kraj psané 810 i na plán 2030.
Aha, loni se ještě psalonze už od loňského června zmizí
Ony 810 zmizely z těch slepých krkonošských lokálek (Rokytnice/Jablonec, Vrchlabí, Svoboda nad Úpou), ale Královec je i oproti nim taková periferie. Asi bych odhadoval, že aby tam 810 zmizely, první impuls by musel přijít od Poláků.
V jihomoravském sem ještě viděl na trati Veseli nad Moravou Břeclav.
Ve zlínském už sem dlouho neviděl žádnou 810 ale nepochybuji se po celém kraji
Ve Zlínském už nejezdi, párkrát jela jako záloha zálohy Kojetín – Rožnov.
I Kroměříž – Zdounky už jezdí Regína?
Ano, jezdí se Bystřice – KM – Zborovice. Chvíli jezdila 810 místo 844, když bylo hodně poruch, to i v pátek… Ale lepší než nic.
ve zlínskem kraji zůstala pouze 810-373-1 jako záloha kterou si depo ubránilo kvůli častým výpadkům regín nicméně nasazením regionov kraj po 10 letech identického jř zařízl trat trat 305 do Zdounek a Zborovic kde na ukor taktu kroměříž-bystrice zrušil přípoje od/do rožnova a posunem odjezdů z kroměříže o 20 dříve tak aby mohl zřídit spoje Bystřice-Zborovice nově čeká skoro půl hodiny motor ve zborovicich na obrat. bohužel na stížnosti většiny cestujících nebere koved ohled a doporučuje jim použít chůzi pěšky/kolo/auto pokud jim to nevyhovuje.
V JMK také o víkendu na trati ze Zaječí do Hodonína
V Jihomoravském jsou 810 zasmluvněny na výkonech Kyjov-Veselí a Bzenec-Moravský Písek v nové smlouvě od 12/2024 do konce roku 2029.
Na Vysočině též skoro dojezdily. Velké Meziříčí – Studenec naposledy jela začátkem července. S koncem GVD zmizí i z úseku Ledeč – Zruč.
Jezdí do Jemnice
To je ale spíše turistická atrakce přes léto a o víkendech, kterou zajišťuje Railway Capital. Tam bych nic moc novějšího nečekal a řekl bych, že tam 810 vydrží tak dlouho, dokud to Vysočina bude chtít platit.
A co čečany zruč?
To už není Vysočina 🙂
Tak o Středočeském kraji jsem nepsal, tam jich jezdí ještě dost, i když s dodávkami lišek a pavouků to také poklesne.
v moravskoslezském jsou už pouze 811
akorát někde jen na papíře
Přijeďte do Kralup. S motorovými vozy 810 a 809 za hranice všedních dnů.
Nějak nerozumím tomu proč vlaky nejezdu až do Práchovic a Borohrádku, jako reálně ti strojvedoucí přijedou do Heřmanova Měsíce nebo do Holic a mezi výkony tam sedí, zaplacení a motorák nechají nastartovaný. To by byl opravdu takový náklad za dopravní cestu těch 18t za těch pár kilometrů?
A to, že mají motor neustále v chodu máte z vlastní zkušenosti nebo jen tak odhadujete aby řeč nestála? V HM se na obrat čeká skoro hodinu. A jsou to Prachovice, ne Práchovice.
Z vlastní zkušenosti
Ok, budiž. Tak se spíš nabízí otázka, kolik má motor spotřebu na volnoběh a kolik nafty by spálili ve stoupání do Prachovic.
O něco více, ale zase by se využilo placeného strojvedoucího k tomu, aby se lidé dostali dál. To postupné ořezávání je spíše politika, byť chápu, že do vesnice za uzlem nejedou davy.
Prachovičáci tím nejezdí, zastávka do vesnice daleko a prudce do kopce. Holice Borohrádek téměř nikdo nejezdil jedině kdyby fungovaly přípoje ve směru na Hradec…
Nebo by mohli být v Boro nějaké autobusové přípoje
Tak obnovit koleje do Vápenného Podolu, tam to takový krpál do obce není. 🙂 Ale Borohrádek opravdu zamrzí, aby člověk vše objížděl přes obě (!) krajská města…
Autobus přes Úherčice to ale nenahradí, takže?
Holice – Borohrádek jezdí autobus a krom školních spojů jezdí skoro prázdný, případně supluje MHD v Holicích.
A navazuje na obou stranách na vlaky? Úseková frekvence to sama o sobě asi nevytrhne…
Navazovat může, v tom problém není. Samotná náhrada busu motorákem 810 ty přípoje ale nezajistí.
Vzhledem k tomu,že většina 814 už cca po 20 minutách stopnutého motoru je bez vzduchu,zůstávají často nastartované skoro celý den…
Boj proti ropné lobby je na prvním místě 😀
Mezitím většina 814 putuje do MS Kraje
Které například?
137 (od prosince 2023), 074 (od ledna 2024) a 018 (od července 2024). To jsou prozatímní stroje
To byla 019, ne 018, tak stojí stále v H. Brodě.
814.018 již několik dní vesele jezdí v ropovodu tří Regionov místo pushu-pullu mezi Ostravou a Frýdlantem.
19 je mám tušení u nás v ČT.
Už se moc moc těšíme v Opavě, potažmo MS kraji na všechny ty vylágrované šroty, které k nám přijdou z ostatních krajů, kde se opravdu snaží obnovit atraktivitu vlakové dopravy. 810 and 814 forever, lidi opěvujte MSK!!!
Že by do Chuchelné začala jezdit 814 místo 810?
To už jezdí v letošním GVD.
A já měl za to, že tu s nána budou navždy…
Ale mám takový pocit, že pokud nebude přebytek pavouků, někdo nevyrobí kolej-krosvej, nebo nebude jezdit s BEMU přímák Bn/L, budou třeba na 074 šukafony navždy, né že by tam teda nebyly úplně ideálním vozidlem…
sakra, neumim psát
* s náma
*Bn/L – PHA
Praha asi těžko. Na jednu stranu pouze do Neratovic, občas až do Kralup a na druhou do Čelákovic.
Taková asi blabá vize spojení, kdy by jel vlak na baterie do Čelákovic, tam změnil směr a jako Sp pokračoval pod trolejí na Prahu…
Ale máte pravdu, měl jsem to v příspěvku definovat, moje chyba.
Ve Frýdku máme místo Push-pullů invazi Regionov a podobných šrotů
No, mohu vás ubezpečit , že ve skutečnosti ten Fox vypadá zvenku líp než zevnitř. Z panterů jsem byl po původních dvoupatrácích nadšený a Fox je spíše zklamání.
Co si kraj koupil to má. Že si koupil poruchové push-pully, jim za to nikdo nemůže. Ty jsou majetkem kraje. Ostatní stroje ČD
Push-pully jsou majetek ČD (s podporous evropské dotace), kraj si je „jen“ dohodl a objednává si jejich provoz.
A že se při turnusové potřebě 5 souprav a stavu 5 souprav nedaří vše vyjezdit? O to si všichni zúčastnění koledovali od začátku (původní záměr byl turnusovou potřebu snížit na 4, ale to se nezdařilo).
Turnusove jsou plánované jen 4 a 5. Turnus je plánován pro klasickou soupravu
Aha, díky. Zmátlo mě, že PP se občas objevuje i v tom jednodenním turnusu. Každopádně je tento projekt od začátku zpackaný, abych nemluvil ošklivě hned ráno.
Turnus je na 4 + 1, kdy v jednodenním oběhu není garance nízkopodlažnosti a 1. třídy, ale push-pull tam jezdit má.
Snížit turnusovou potřebu na 4 soupravy se hlavně ani podařit nemohlo, ten GVD byl nereálný a v původní podobě vydržel sotva půl roku. Během půl hodiny stihnout cestu z Frýdku do Frýdlantu a zpět včetně obratu soupravy není možné stíhat, navíc když podstatnou část roku je v Pržně postaveno trvale bokem, přibyly nějaké 60 přes přejezdy a sem tam nějaká PJ. Od prosince se vracejí delší pobyty ve FM a křižovat se bude zase v Paskově.
Takže zase fiasko. A proč ne třeba v lískovci?
V podstatě jde o částečný návrat ke konceptu z roku 2021 a před ním. S tím, že přestupy zůstanou ve všední dny ve Frýdlantu. Plus některé vlaky do Valmezu ráno a večer budou vedeny velkou soupravou, které ve VM už nyní tak jako tak nocují a nebudou tam z Frenštátu jezdit soupravově, ale s cestujícími.
Co je mi známo, tak push-pully působící v MSK jsou v majetku dopravce. Pouze jsou smluvně vázány k nasazení na vozebni rameno Ostrava – Frýdek Místek – Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm a zpět. V majetku kraje jsou z železničních vozidel v Česku pouze elektrické jednotky rad 530 a 550 JMK.
Já jezdím v Opavě a nejsme na tom o nic líp. Poděkujme progresivnímu vedení MSK a můžeme se slzou v oku sledovat další a další nově příchozí 847 a další vozidla, ve kterých se nikdy nesvezeme. V Krnově se historicky v několika epochách dojížděly staré krámy (434, 477, 556, M 262) ale občas aspoň přišlo něco nového. V 70.letech Brejlovci a o 20 let později řada 843. Ale to bylo, zdá se, na dlouho poslední, co se na „Zbytkovsku“, jak nám teď říkají, objevilo.
Naštěstí nemáte v Krnově trolej, jinak byste tam měli řadu 460, přeubytovanou z tratě 280. Takhle končí v Opavě.