Invaze RegioFoxů vyhnala motoráky 810 z dalšího kraje, který vyhlíží i konec Regionov

Motorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 810 ve stanici Pardubice hl. n. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Sedm nových jednotek zajišťuje provoz na trati Pardubice - Havlíčkův Brod.

148 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
standa245

Už jsem s ním jel. Posun tam je.

Peter Kováč

To je jenom dobře.

Jiří Macháček

Nám mají jezdí od příštího JŘ na trase Lomnice nad Popelkou – Stará Paka. Teď tu na současný JŘ nasadili Regio misto 810.

Petr

Je se nebojte, každá nová věc má i své mouchy, nejsem na zeleznici týden, 810 ještě budou dobrý

The Baal

Jestli to přijde podobně rychle do Hradeckýho kraje, tak to bude lepší jak rychlíky a možná by to mohlo umožnit posunutí křižování na Starkoč-Trutnov Poříčí/střed už příští rok.

Kuba2

To těžko, brejlovci na rychlících zůstávají.

Stanley

A v Moravsko-Slezký kraj pořád regíny a šukafóny 🙁

Pan Tomáš

Buďte rádi, že už i k vám do těch končin jezdí vlak a ne koňka 😀

Leinad

Ale klimatizovaný. To je podle modrogum potřeba v rychlosti 80 z kopce klimatizovat více, než Pardubické Honeckery jedoucí běžně 160.

none

Doufám, že až jednou opravdu dojezdí, bude z toho v kalendáři významový den ČR.

Elb

Významný den z toho, že místo 810 bude vozit 10 lidí Regiofox za podstatně větší prachy?

Jan pesina

Například že Žďárce u skutce skutce borové poličky a svitav asi jsme bohatý stat

Happy

A na kolika spojích 🤣

Jan pesina

Třeba v sobotu ráno a v sobotu večer a to tam jezdí 4 páry denne

kix

za sólo 810 je náhrada RS1, ale za 814 či vícevozové soupravy s 810 je 847 adekvátní náhrada, kde jezdí 10 lidí je náhrada autobus..

Elb

Tak po bude polovina Českých regionálních tratí..

Happy

Ano, přesně ta polovina, kterou oblažoval tento provozně „levný“ verk…

Hans

Jenomže ten “ vercajk“ může být stejně provozně levný i s lepším odpružením, polospoustecimi okny a hlavně s kvalitními sedadly v uspořádání 2+2 a delší roztečí, takže od samého počátku z něho mohl být celkem kvalitní vůz se 44+2 sedadly!!! A nebo se mohly namísto nich vyrábět Alisony 842 s jedním motorem primárně určené pro krátké nebo málo vytížené lokálky a stejně hospodárný. Jenže ČD nic z toho nedělaly a teď mají z těch chcipaku 50 let ostudy!!!

Elb

ČSD a ČD s 842/3 řešila nedostatek velkých motoráku, náhradu za soupravy s lokomotivami při poklesech cestujících, v devadesátkách ani nultých letech by nikdo nebyl schopen zaplatit náhradu, on totiž stát neplatil za nařízené spoje ani tak.

Hans

WTo je právě ono! Chcipaky a jejich odvozeniny 810,811 a podobně málokdy v sobě vezou více, než 10 lidí, protože ti ostatní namísto nich na jimi známých relacích dávno používají jiný druh dopravy, ale přesto ČD do nich MUSÍ NACPAT 50 pidisedadel a i ta novější hlavně v uspořádání 2+3, takže se na ně stejně nevejde více, než 10 dospělých, neboť ti další by mezi sebou šermovali svými lokty!!! Tak ať s tím dopravce konečně něco dělá!!! Při uspořádání 2+2 by z nich ubylo JEN 5 sedadel!. A ještě nesmyslnější extrém jsou ty “ moderně rekonstruované“ přívěsy 011 s těmi… Číst vice »

Jan pesina

Regiofox je strašné urvanej střep,hlavně když sedíš nad motorem to řve jak rakev zlatej regioschark a nejsou nad hlavami pořádne přihrádky na větší zavazadla

VS

Vážená redakce,

proč mi systém, i když jsem přihlášen, cpe mezi obrázky reklamní okno? Je prázdné, ale nefunguje v něm ani ESC, ani šipky na klávesnici, takže mi přeruší prohlížení, které dělám z klávesnice?

Děkuji za promptní odpověď i vyřešení…

Praha - Vrané - Čerčany konečně kdy?

Praha – Vrané – Čerčany konečně kdy?

Pan průvodčí

2026

PepazDepa

kdepak…tam 847 opravdu nepůjdou…:-) do 2029 jen 814.2

Pan průvodčí

Jo, pravda. Špatně založený info v paměti. Sorry.
Není nějaká souvislost s odloženou obnovou parku debata o vlakotramvaji do Dobříše ?

PepazDepa

Ne, tratě 210, 070 a 122 měly být přesoutěženy a od 12/25 nový dopravce….proč k soutěži nedošlo? těžko říct

Někdo

A pak co autobusy ? Ceco moderního či soutěž.

Petr

U Pardubického Kraje bych spíš uvítal, kdyby vstoupil do 21století a umožňoval nákup jízdenek online v mobilu, tak jak už většina krajů.

jouda

A při té příležitosti zahrnout MHD Pardubice a MHD HK do IREDO. 🙂

Tonik

Správně. Ostatně my v centru kraje (Chrudim) 😉to tak už máme.

Jan pesina

V chrudimi už takhle MHD funguje z vlaku a autobusu do určitého času na jízdence nemusíš už připlácet za mhd

Někdo

Je hezké že v pardubickém kraji skončili 810 ,ale u nás na trati 210 je poruchovost reonovivých (regonova tri křápů taková že se 810 na některé spoje vrátily.

Někdo

K čemu ty mínusy ?dejte mi prosím odpověď na to co se vám v mém komentáři nelíbí.

král j

Nasazení 814 místo 810 je nehospodárné. Pokud je frekvence na jeden malý motorový vůz, je zbytečné tahat dva vozy a tím spotřebovávat více nafty. Pokud je v některé denní době frekvence větší, je možné k 810 připojit vlečný vůz. ČD by se měly chovat hospodárněji.

M262

811 jsou navíc lepší než 814. Mají klimatizaci, méně hlučné, méně to skáče na kolejích… Jen nevím jestli je Pardubický kraj má

Libor

Celé je to nehospodárné, pokud stačí 810, pak stačí autobus , který má moderní motor a obvykle i klimatizaci !!!

Frantisek X

Moderní motor a klimatizaci mohou mít i renovované 810. Oproti autobusu mají i klidnější chod, a(le zase) nevymetou každou náves (může být výhodou i nevýhodou).

Libor

Renovace 810 ? Jen to ne! Etcs a sběrač, co?

Jiří Kocurek

Jo, to je obrovská výhoda projet okolo dědiny a pak šmajdat zpátky protože nádraží je až za. Ušetříte 90 sekund jízdní doby!

M 474 003

Nádraží (zastávky) jsou z dob parního provozu mezi vesnicemi, společné pro obě vesnice, tak, aby to ani do jedné nebylo příliš daleko. Zástavba se časem přiblížila ke kolejím, tak to vypadá, jako že schválně projede kousek od domů a nezastaví. Při provozu parních lokomotiv byl každý rozjezd drahý a náročný.

kix

810 oproti autobusu, že má klidnější chod? To možná když ten autobus pojede přímo po těch kolejích a skákat na pražcích.. chodové vlastnosti jsou to nejhorší z řady 810 a jejich derivátů..jinak by i ta 814 třeba s klimou byla ucházející vozidlo, ale kravál a jak to skáče to je příšerný dobytčák a na to v dnešní době fakt není nikdo zvědavej

Happy

A který je dnes už většinou i nízkopodlažní…

Happy

Čím to, že na všechny tratě, kam se tyto krámy dostaly, najednou stačí solo? Lidi tím prostě jezdit nechtějí a nebudou…

Elb

Nejezdí, protože mají auta, jezdí souběžně autobus, poklesl počet obyvatel v absolutních číslech či těch v aktivním věku co cestují denně, nebo byla spousta takových tratí na jeden vůz už před 40-50 lety, v tom případě je opravdu inteligentní tam cpát něco jako Foxe.

Happy

Nejezdí, protože tím jezdit nechtějí. Tam, kde jezdily 820 a 830 po nasazení tohohle krámu došlo k dalšímu poklesu cestujicích a to velmi rychle. Nebyl problém, aby ze Znojma na Okříšky jela nacvalká kredenc. Po nasazení tohohle zázraku bylo po cestujicích. A úbytek znamenal stopnutí Jemnice… Kdy konečně pochopíte, že tohle vozidlo škodí! Nepomáhá…

Elb

Kdy šotoušci pochopí, že problém kdo jak a čím jezdí je mnohem komplexnější, než když někde jede klimatizovaný/neklimatizovaný, vysoko/nízkopodlažní, dvou/čtyř nápravový vlak. Zrovna ze Znojma do Jihlavy a Prahy, Vídně se kolem toho roku 2000 rozjel boom soukromých autobusů, který konkuroval i cenou a vyšší rychlostí. Rychlíky do Znojma tak podle vás vytlačilo konkrétně co, když tam jezdila ty samá vozidla? Autobusy. Dnes už řadu let jezdí Sp v 840 z Jihlavy do Znojma, jsou ty vlaky zaplněné? Nejsou.

Happy

Kdo tu mluví o nějakých rychlících?! Já tu mluvil o běžných zastávkových spojích… A kdo je z vlaku vyhnán, ten už se těžko navrací

Elb

Mluvil jste o poklesu cestujících. Ti na té samé trati ale poklesy i v rychlících, kde k žádnému snížení kvality vozů nedošlo.

Kumsta

Zase o tolik si to navíc nevezme. Problém je spíš v platbě za nápravu. To ale kraj musí akceptovat, odkud chce naftu a nejdůležitější podmínku, nízkopodlažnost. Proto motory a jejich odvozeniny končej.. leze se do toho jak po zebříku na třešeň.

Pan průvodčí

ČD se budou chovat tak hospodárně, jak stanoví smlouva. Regionova je hospodárnější, než 810 s vlekem. Na obrat 810 s vlekem je potřeba mnohem více času a téměř na všech tratích máme taktový grafikon, kde je alespoň na jedné straně ostrý obrat. To by způsobilo nárůst počtu turnusovaných vozů a tedy i personálu.

Francimor

To není moc aktuální zpráva, toto nastalo již před měsícem. Mimochodem konec 810 nastal i na Vysočině. Tak třeba za měsíc.

Tonik

Nastalo, jenže po neštěstí v Pardubicích nebyla na podobná oznámení úplně vhodná doba – zase se ale blíží krajské volby, tak to nešlo přejít mlčením.

Kumsta

Pravda no, moc aktuální to není. Zrovna minulej týden ve Třebové jezdily všechny 3 810ky. Brodský krumply totiž hodně jezděj..

Vít Jůza

Zrovna dnes jsem z Pardubického kraje jel tímto typem (z Třemošnice).

Jan

Středočeské apendixy se zjevně nepočítají…

Tomáš Škrov

Tam je to ale pod středočeskou smlouvou.

Vít Jůza

Což nic nemění na (ne)pravdivosti tvrzení článku.

Jan

Vyměním konec Regionov za návrat 810…

johny

Stejně budu se slzou v oku vzpomínat, jak před volbami (tuším) 2002 k nám na nádraží přijel Zdenda Škromachů tehdy zánovní Esmeraldou. Čuměli jsme na to tehdy jak na zjevení. Myslím na Esmeraldu (i když na Zdendu vlastně taky). Naškroben rozdával ženám zdarma růže a děti kolem radostně pobíhaly s oranžovými balonky. To bylo slávy na starém bělidle! A kam míří ty Regionovy po dvaceti letech? Za Zdendou! Amen.

Tibor Gič

A Esmeralda stojí ve Vršovicích v depu v kopřivách neschopná už nějaký pátek

Avlaky

Psalo se o jejím znovuzprovoznení, nevi někdo jak to vypadá?

Tomáš Záruba

On ma tak velky bazen? 🙂

piko

cz vysvětlení?

Apollo 17

“ To bylo slávy na starém bělidle! A kam míří ty Regionovy po dvaceti letech?“
Po 45 letech od vyrobení a 20 letech od rekonstrukce je pochopitelné,že vozidlo bude pomalu mířit do šrotu. Z celkového pohledu je to velmi úspěšné vozidlo.

Kamui

Prodat do Maďarska, tam by je dost možná jako náhradu jejich 810 brali.

vlachjan

V Maďarsku budou nahrazovat 810 autobusem ne?

Elb

Možná jižněji by měli zájem.

Jiří Kocurek

Že byx ukončili nákup Flitrů od Stadlera a pořídili si něco „lepšího“?

Elb

Jo to bude ještě nějaká doba, než poslední dojezdí, ECTS do nich půjde, ne?

kix

reko na 814 mělo plánovanou životnost 15-20 let

Joe

„Díky nasazení RegioFoxů se nám uvolní vozy 814 RegioNova, které budou nově jezdit na tratích Přelouč – Heřmanův Městec a Chrudim – Moravany – Holice. Do budoucna však budou vyměněna i tato vozidla. Prozatím však pomohou v jiných částech kraje,“ dodal náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.

Jen jestli jsem to správně pochopil, do budoucna budou 814 na těchto tratích nahrazeny 841?

Vašek H.

Ano, mělo by to tak být.

David

Ty 814 z Pardubic jdou přece do MSK, kde ve trojici, dvojici nebo sólo nahrazují ty slavné Push-pully i po 3 letech jejich „záběhu“ na trati 323………………….

Dan

Co by v Pardubickém kraji prospělo je nahrazení 814 ze Svitav do Poličky. Ten těsný uzel ve Svitavách, navíc s vynuceným pobytem linky R19 zde určitě není ideální. Těžko ale říci, zda by stačilo samotné nasazení RS II nebo by bylo potřeba i určitých úprav infrastruktury.

Dušan

No ten běh ve Svitavách po metrovém nástupišti davem do podchodu na R19 do Phy je fakt rychlej bezpečnej .

Vašek H.

Tak v souvislosti se zaváděním výhradního ETCS už Správa železnic připravuje rekonstrukce stanic na koridoru (včetně těch co už byly v minulosti rekonstruovány, tedy i Svitavy). Je nutné na mnoha místech posunout návěstidla a taky postupně všechny ty stanice co jsou z minulosti poloperonizované s úrovňovými přechody předělat na plně peronizované s podchody/nadchody. https://zdopravy.cz/jedna-z-nejvetsich-zakazek-sz-v-historii-chystaji-se-upravy-koridoru-praha-breclav-kvuli-etcs-183193/

aaabbb

Trať 261 by si určitě zasloužila ještě zabezpečit minimálně 10-15 přejezdů, aby zmizely nějaká trvalá omezení rychlosti. Spolu s dynamičtějším vozidlem (RS1) by to byl pokrok.

Tomáš Záruba

Jojo, tehdejsi stavba DOZ bez zabezpeceni aspon tech prejezdu, ktere tehdy vynucovaly TOR, byla snad jedna z nejhorsich investicnich prasaren v teto cenove kategorii na zeleznici za posledni desitky let.

2101

Něco jako na trati Zdice – Protivín…

Kuba2

Copak zabezpečení přejezdů, to se dá doplnit později. Na této trati se ale událo jedno ještě mnohem větší zvěrstvo: ponechání zábrzdné vzdálenosti 400 metrů, čímž se na desítky let dopředu zabetonovala nejvyšší traťová rychlost 60 km/h.

Tomáš Záruba

S ETCS tohle padne, takze uz pujde vyuzit tech sem-tam 65 km/h… 🙂

Pepa

MV 841.2 již na trati 261 několik týdnů jezdí. Nejpozději k prosincové změně JŘ budou v ČT jen vozy 841 a 841.2 (protože ETCS).

Kumsta

To si myslí po kanclech no, realita je taková, že z 9 kusů, jezdí max 3. Obvykle 2. Klimu radši moc nezapínáme.
Zlepšení za poslední 3 měsíce je takové, že nám sebraly 814 do Hradce a jezděj 810ky.
O etcs radši pomlčím.
Určitě se to stihne no.. :DDD

Twix

Ve kterých dalších krajích už 810 dojezdily? Asi Liberecký a Jihočeský (kromě 816 GWTR), téměř asi i Jihomoravský (Čejč, Bzenec) a Ústecký (Podřipsko, zbytky provozu na Slaný). Co třeba Vysočina a Zlínský?

Ares

Plzeňský.

Twix

Ok díky, myslel jsem že jezdí ještě do Heřmanovy Huti, Nezvěstic, Poběžovic a Tachova, ale zřejmě to už jsou všechno aspoň 814.

Avlaky

Fakt? Nedávno se ještě snad 4 kusy dávaly do laku přece

-mm

Královéhradecký

Liquid

Určitě ne, minimálně je tu Trutnov – Královec (a dále do Polska), kde snad má KH kraj psané 810 i na plán 2030.

-mm

Aha, loni se ještě psalonze už od loňského června zmizí

Liquid

Ony 810 zmizely z těch slepých krkonošských lokálek (Rokytnice/Jablonec, Vrchlabí, Svoboda nad Úpou), ale Královec je i oproti nim taková periferie. Asi bych odhadoval, že aby tam 810 zmizely, první impuls by musel přijít od Poláků.

Occi

V jihomoravském sem ještě viděl na trati Veseli nad Moravou Břeclav.
Ve zlínském už sem dlouho neviděl žádnou 810 ale nepochybuji se po celém kraji

Jan Z.

Ve Zlínském už nejezdi, párkrát jela jako záloha zálohy Kojetín – Rožnov.

vlachjan

I Kroměříž – Zdounky už jezdí Regína?

Jan Z.

Ano, jezdí se Bystřice – KM – Zborovice. Chvíli jezdila 810 místo 844, když bylo hodně poruch, to i v pátek… Ale lepší než nic.

Michal

ve zlínskem kraji zůstala pouze 810-373-1 jako záloha kterou si depo ubránilo kvůli častým výpadkům regín nicméně nasazením regionov kraj po 10 letech identického jř zařízl trat trat 305 do Zdounek a Zborovic kde na ukor taktu kroměříž-bystrice zrušil přípoje od/do rožnova a posunem odjezdů z kroměříže o 20 dříve tak aby mohl zřídit spoje Bystřice-Zborovice nově čeká skoro půl hodiny motor ve zborovicich na obrat. bohužel na stížnosti většiny cestujících nebere koved ohled a doporučuje jim použít chůzi pěšky/kolo/auto pokud jim to nevyhovuje.

Petronius

V JMK také o víkendu na trati ze Zaječí do Hodonína

Domis

V Jihomoravském jsou 810 zasmluvněny na výkonech Kyjov-Veselí a Bzenec-Moravský Písek v nové smlouvě od 12/2024 do konce roku 2029.

Kandelábr

Na Vysočině též skoro dojezdily. Velké Meziříčí – Studenec naposledy jela začátkem července. S koncem GVD zmizí i z úseku Ledeč – Zruč.

Cestujici

Jezdí do Jemnice

okk

To je ale spíše turistická atrakce přes léto a o víkendech, kterou zajišťuje Railway Capital. Tam bych nic moc novějšího nečekal a řekl bych, že tam 810 vydrží tak dlouho, dokud to Vysočina bude chtít platit.

Někdo

A co čečany zruč?

okk

To už není Vysočina 🙂

Twix

Tak o Středočeském kraji jsem nepsal, tam jich jezdí ještě dost, i když s dodávkami lišek a pavouků to také poklesne.

piko

v moravskoslezském jsou už pouze 811

kix

akorát někde jen na papíře

M 474 003

Přijeďte do Kralup. S motorovými vozy 810 a 809 za hranice všedních dnů.

Szony

Nějak nerozumím tomu proč vlaky nejezdu až do Práchovic a Borohrádku, jako reálně ti strojvedoucí přijedou do Heřmanova Měsíce nebo do Holic a mezi výkony tam sedí, zaplacení a motorák nechají nastartovaný. To by byl opravdu takový náklad za dopravní cestu těch 18t za těch pár kilometrů?

Joe

A to, že mají motor neustále v chodu máte z vlastní zkušenosti nebo jen tak odhadujete aby řeč nestála? V HM se na obrat čeká skoro hodinu. A jsou to Prachovice, ne Práchovice.

Szony

Z vlastní zkušenosti

Joe

Ok, budiž. Tak se spíš nabízí otázka, kolik má motor spotřebu na volnoběh a kolik nafty by spálili ve stoupání do Prachovic.

Frantisek X

O něco více, ale zase by se využilo placeného strojvedoucího k tomu, aby se lidé dostali dál. To postupné ořezávání je spíše politika, byť chápu, že do vesnice za uzlem nejedou davy.

Jan

Prachovičáci tím nejezdí, zastávka do vesnice daleko a prudce do kopce. Holice Borohrádek téměř nikdo nejezdil jedině kdyby fungovaly přípoje ve směru na Hradec…

Szony

Nebo by mohli být v Boro nějaké autobusové přípoje

Frantisek X

Tak obnovit koleje do Vápenného Podolu, tam to takový krpál do obce není. 🙂 Ale Borohrádek opravdu zamrzí, aby člověk vše objížděl přes obě (!) krajská města…

Jiří Kocurek

Autobus přes Úherčice to ale nenahradí, takže?

Belgičan

Holice – Borohrádek jezdí autobus a krom školních spojů jezdí skoro prázdný, případně supluje MHD v Holicích.

Frantisek X

A navazuje na obou stranách na vlaky? Úseková frekvence to sama o sobě asi nevytrhne…

Jiří Kocurek

Navazovat může, v tom problém není. Samotná náhrada busu motorákem 810 ty přípoje ale nezajistí.

Aleš

Vzhledem k tomu,že většina 814 už cca po 20 minutách stopnutého motoru je bez vzduchu,zůstávají často nastartované skoro celý den…

Jiří Kocurek

Boj proti ropné lobby je na prvním místě 😀

Avlaky

Mezitím většina 814 putuje do MS Kraje

Michal

Které například?

Ondřej Raška

137 (od prosince 2023), 074 (od ledna 2024) a 018 (od července 2024). To jsou prozatímní stroje

Kandelábr

To byla 019, ne 018, tak stojí stále v H. Brodě.

Hřebíček

814.018 již několik dní vesele jezdí v ropovodu tří Regionov místo pushu-pullu mezi Ostravou a Frýdlantem.

Kumsta

19 je mám tušení u nás v ČT.

Kontra

Už se moc moc těšíme v Opavě, potažmo MS kraji na všechny ty vylágrované šroty, které k nám přijdou z ostatních krajů, kde se opravdu snaží obnovit atraktivitu vlakové dopravy. 810 and 814 forever, lidi opěvujte MSK!!!

M262

Že by do Chuchelné začala jezdit 814 místo 810?

Chleba Nakup

To už jezdí v letošním GVD.

silenysotous

A já měl za to, že tu s nána budou navždy…
Ale mám takový pocit, že pokud nebude přebytek pavouků, někdo nevyrobí kolej-krosvej, nebo nebude jezdit s BEMU přímák Bn/L, budou třeba na 074 šukafony navždy, né že by tam teda nebyly úplně ideálním vozidlem…

silenysotous

sakra, neumim psát
* s náma
*Bn/L – PHA

Tibor Gič

Praha asi těžko. Na jednu stranu pouze do Neratovic, občas až do Kralup a na druhou do Čelákovic.

silenysotous

Taková asi blabá vize spojení, kdy by jel vlak na baterie do Čelákovic, tam změnil směr a jako Sp pokračoval pod trolejí na Prahu…
Ale máte pravdu, měl jsem to v příspěvku definovat, moje chyba.

Dominik

Ve Frýdku máme místo Push-pullů invazi Regionov a podobných šrotů

Martin

No, mohu vás ubezpečit , že ve skutečnosti ten Fox vypadá zvenku líp než zevnitř. Z panterů jsem byl po původních dvoupatrácích nadšený a Fox je spíše zklamání.

Tibor Gič

Co si kraj koupil to má. Že si koupil poruchové push-pully, jim za to nikdo nemůže. Ty jsou majetkem kraje. Ostatní stroje ČD

Kubrt

Push-pully jsou majetek ČD (s podporous evropské dotace), kraj si je „jen“ dohodl a objednává si jejich provoz.
A že se při turnusové potřebě 5 souprav a stavu 5 souprav nedaří vše vyjezdit? O to si všichni zúčastnění koledovali od začátku (původní záměr byl turnusovou potřebu snížit na 4, ale to se nezdařilo).

Avlaky

Turnusove jsou plánované jen 4 a 5. Turnus je plánován pro klasickou soupravu

Kubrt

Aha, díky. Zmátlo mě, že PP se občas objevuje i v tom jednodenním turnusu. Každopádně je tento projekt od začátku zpackaný, abych nemluvil ošklivě hned ráno.

Hřebíček

Turnus je na 4 + 1, kdy v jednodenním oběhu není garance nízkopodlažnosti a 1. třídy, ale push-pull tam jezdit má.

El Barto

Snížit turnusovou potřebu na 4 soupravy se hlavně ani podařit nemohlo, ten GVD byl nereálný a v původní podobě vydržel sotva půl roku. Během půl hodiny stihnout cestu z Frýdku do Frýdlantu a zpět včetně obratu soupravy není možné stíhat, navíc když podstatnou část roku je v Pržně postaveno trvale bokem, přibyly nějaké 60 přes přejezdy a sem tam nějaká PJ. Od prosince se vracejí delší pobyty ve FM a křižovat se bude zase v Paskově.

zdenek

Takže zase fiasko. A proč ne třeba v lískovci?

El Barto

V podstatě jde o částečný návrat ke konceptu z roku 2021 a před ním. S tím, že přestupy zůstanou ve všední dny ve Frýdlantu. Plus některé vlaky do Valmezu ráno a večer budou vedeny velkou soupravou, které ve VM už nyní tak jako tak nocují a nebudou tam z Frenštátu jezdit soupravově, ale s cestujícími.

Neznámý.

Co je mi známo, tak push-pully působící v MSK jsou v majetku dopravce. Pouze jsou smluvně vázány k nasazení na vozebni rameno Ostrava – Frýdek Místek – Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm a zpět. V majetku kraje jsou z železničních vozidel v Česku pouze elektrické jednotky rad 530 a 550 JMK.

Kontra

Já jezdím v Opavě a nejsme na tom o nic líp. Poděkujme progresivnímu vedení MSK a můžeme se slzou v oku sledovat další a další nově příchozí 847 a další vozidla, ve kterých se nikdy nesvezeme. V Krnově se historicky v několika epochách dojížděly staré krámy (434, 477, 556, M 262) ale občas aspoň přišlo něco nového. V 70.letech Brejlovci a o 20 let později řada 843. Ale to bylo, zdá se, na dlouho poslední, co se na „Zbytkovsku“, jak nám teď říkají, objevilo.

Jiří Kocurek

Naštěstí nemáte v Krnově trolej, jinak byste tam měli řadu 460, přeubytovanou z tratě 280. Takhle končí v Opavě.