Integrace míří na Mladoboleslavsko. Přinese interval 20 minut po D10 i lepší spojení Liberce s Prahou
Autobusové nádraží v Mladé Boleslavi. Foto: MB-net.cz
Revolucí má být integrace všech spojů mezi Prahou a Mladou Boleslaví, ve špičce pojedou i po deseti minutách.
a pak že nemají peníze na dopravu, nebo zase někomu do kapsy
To je zvláštní. Autobusy po deseti minutách, protože je velký zájem cestujících. Ale při úvahách o nové železnici neustále slyším, že je to blbost a nikdo by tím nejezdil, protože vedle je dálnice (která je ale už tak přecpaná, že ji budou rozšiřovat na 3+3 pruhy).
Autobusy jsou blbost. Železnice nikoliv.
Přesně, kdyby tam tu dálnici nepostavili, tak je lidstvo dneska úplně jinde…
Dost lidí kteří se vrací v noci z Prahy do Liberce velmi ocení noční spoj v pűl jedné.
Ten spoj – to je jedno z mála plusů celého tohoto systému. Má logiku to, že někdo vyrazí například do Prahy do divadla a bude potřebovat se vrátit domů s tím , že po divadle si vyrazí například na skleničku do baru. Logiku však nemají autobusy po dvaceti minutách z Boleslavi do Prahy dopoledne- tedy v době , která je totálně mrtvá.
Dobrý nápad
No konecne, tahle dira v pidu je fakt nepochopitelna
Jsem netušil, že kraje mají po roce covidu peněz na rozhazování, aby konkurovali komerčním linkám…
Akorát se roztočí další kolo omezování, kdy kraje nasekají omezení na komerční linky, aby ochránili své tržby, zhorší ekonomiku těch komerčních linek, až skončí, kraj přijde, prohlásí „vidíte, nedokážou udržet stabilní obslužnost, musíme přidat víc dotovaných spojů“ a tak pořád dokola.
Pokud nechápete pojem „integrace“, raději nekomentujte 😉
Integrace je fajn, pokud ale likviduje zároveň dálkovou dopravu, celkovým důsledkem není přetažení lidí do aut, ale naopak. A to ještě s pomocí utrácení daní, kterých je teď sakra méně.
V čem je výhodnější dělat zcela novou celodenní brutto financovanou linku Praha-Liberec namísto VŘ na přidání kapacity navíc na stávající trase (+ přidání zastávek pro vybrané spoje)?
Cožeee?? 😱😱 On se RegioJet a FlixBus budou integrovat?? 😱😱 Ne? Tak nekomentuj!! 😎😘
Třeba půjde Regio Jet nebo Flixbus do vyběrka na tu linku PID do Liberece… .🤣
Jinak v návrhu je noční spoj z Prahy do Liberce od posledního metra přijíždějící do Liberce před druhou hodinou ráno.
Se pak může otočit a jet do Prahy na první metro. 🤣
Komerční linky dělají tyhle závleky?
Všechno je to o penězích. Pokud linka dotovaná veřejnými financemi bude levnější, komerční dopravci na trase Liberec-Praha končí….
To je samozřejmě naprostý nesmysl, protože i čas jsou peníze. Možná někdy pochopíte!
Ano, čas pro raketového vědce či špičkového manažera je velmi drahý..ale takový člověk autobusem nikdy nepojede. A čas pro takového typického uživatele VHD zase tak drahý není. Jak je drahý čas nějakého študáka ? Vždyť stejně většinu času profláká… A jestli se z Prahy do Liberce pojede 60 nebo 70 minut nehraje roli…
Pokud by kraje přišly s tím, že chtějí jen podpořit závlek a přispějou na něj, tak se klidně můžou stávající dopravci „poprat“ o to, kdo ho do své linky přidá levněji. A není třeba vytvářet paralelní linku.
Stejně tak, pokud mají kraje pocit, že je potřeba navýšit kapacitu, můžou soutěžit jen dodatečnou kapacitu nad řekněme hodinový interval autobusem 59 sedících a stávající dopravci budou soutěžit, kdo přidá levněji vozokilometry/zastávky navíc. Netřeba kvůli tomu zavádět zcela extra linku.
Cením, že to vypustili najednou a ne po jednotlivých dílčích částech, jak bylo dříve v plánu. Zapojit do PIDu celý region najednou je rozhodně lepší, než aby tam bylo několik měsíců nebo dokonce let provizoria. Zintenzivnění linek Praha-Mladá Boleslav je super, propojení do center a horských oblastí mimo Středočeský kraj rovněž. Doufám, že to pomůže trochu zvýšit kulturu cestování a už se nebudou opakovat nehorázné fronty a autobusy natřískané doslova po střechu. Co je naopak trochu slabší, to je dopad integrace na menší sídla. Podle navrhovaných jízdních řádů zaniká např. spojení Mladá Boleslav-Benátky nad Jizerou po dálnici. Trasu, kterou autobusy… Číst vice »
Hlavně aby projížděly linky městem a stavěly na několika zastávkách, místo aby stavěly jen u Bondy jako většina dálkových spojů.
To dle těchto návrhů nehrozí. Za 40 minut z ČM to nestihne přes Boleslav město..
Nejde jenom o to. Ale třeba skončí po nějakých 90-100 letech přímé autobusové spojení z Boleslavi do Brandýsa, nebo i z Benátek do Brandýsa. A já se ptám. To tam nikdo nejezdí, poptávka po přepravě je nula ? Já jsem dojížděl z Boleslavi do Prahy každý den v letech 1989-1993. Když jsem jel zastávkovým autobusem nikdy se mi nestalo, že by tam nikdo nevystoupil ani nenastoupil. Cestující z Tuřic do Brandýsa má jet přes Prahu ? Jinak opravdu je to tak dnes natřískané pod střechu ? V době , kdy jsem jezdil těch autobusů jelo méně, ale problém byl pouze… Číst vice »
A viděl jste jízdní řád linky 667? Radši si to celé projděte, než budete tady psát hovadiny.
Máte pravdu. V životě by mne nenapadlo, že nějaká parta šílenců nahradí část couravé linky do Prahy další couravou linkou…
Naprostý souhlas, již teď jezdím spoji mezi Benátkami a MB pouze spoji po dálnici, nehodlám se courat, takže přechod do auta, co se dá dělat…
Co je kdo schopen udělat pro 5 minut 🙂
No sice jde většinou o 15 minut dle JŘ a v realitě tak o 20, ale to nevadí…nicméně nejde zas až tolik o minuty, jako o to, že člověka už to prostě nebaví stále se kodrcat přes vesnice a komfort na téhle trase zrovna taky není na pořadu věci oproti dálnici.
Tak snad je na D10 nenapadne udělat bus pruh.
To nejde, na D10 už se dlouhodobě testuje P+W (park and walk). Stojí to jen 1500 Kč ročně.
OK. Měli by zavést ale i nějakou „courací“ linku co obslouží i menší díry po cestě. Známá bydlí v obci Hlavenec, která nemá poštu. Pošta je v Předměřicích nad Jizerou. Zkuste jet bez auta z Hlavence do Předměřic. Musíte linkou 669 do Staré Boleslavi na sídliště, odtud dojít pěšky (nebo počkat věčnost než tam něco pojede) na vlakové nádraží, jet něčím (R23/S32) do Lysé nad Labem a tam dojít na linku 431 a jet do Předměřic. To je na půl dne 🙂 Ano, snad jednou za den tam je spoj že stačí přestoupit ve Staré Boleslavi do čehosi co je… Číst vice »
Proč nezajde na poštu do Staré Boleslavi?
no, když má spádovou poštu v Předměřicích, tak jí nedoručené věci ukládají tam a ne ve Staré Boleslavi….
A jelikož se to tak nikdy nedělalo, tak změna je nemožná, neexistuje na to žádanka.
čímž si zase veškeré doručování minimálně o den, spíš o dva, prodloužíte
Známá si může založit datovou schránku. Mám to taky tak, balíky si nechávám doručovat normálními společnostmi a problém pošty v prdelákovicích řeším tak jednou za dva roky když mi nějaký magor nečekaně něco pošle rekomando.
Určitě to není důvod pro změnu trasování autobusových linek, proboha…
Že Česká pošta, státní podnik neumí efektivně a na přání zákazníků reagovat, není věc linkového vedení. Bohužel. I státní podnik má ale už ve velké části svých služeb naštěstí konkurenci.
To taky ano, ale když jí něco dorazí a není doma, tak to čeká na vyzvednutí v Předměřicích (když to jde poštou), když něco dorazí jinou přepravkou tak to je v Dřísech v hospodě 🙂
O.k., díky za vysvětlení.
Často se dá na ukládání takových zásilek domluvit vhodnější pošta. U vás to nejde, nebo vás to prostě ještě nenapadlo?
Díky. Asi to nikoho nenapadlo… Řeknu jí ať se zeptá, pro mne tam nic nechodí.
Do Předměřic a na Benátky se má myslím prodloužit linka 667 ze Staré Boleslavi.
Dík za info
Proč není spádová pošta Kostelní Hlavno?
To nepochopíte… Já to taky nechápu
A ohledně toho čekání, tak ke každému vlaku jezdí návazný autobus (478, 367 nebo 375)
Škoda, že nedojde k integraci linek MHD v Boleslavi… konečně by tam dal někdo ten bordel do pořádku….
Obávám se, že na IDSK nechtějí opakovat scénář Kladno…
Jaký byl scénář Kladno?
Scénář Kladno je asi takovýto: Nikdy nedotažená integrace jen tak na oko, aby se lidem co ji požadovali zavřela ústa. Ve skutečnosti se integraci město brání jak jen to jde. A při každé příležitosti si do organizátora či kraje někdo z města či zdejšího dopravce kopne, aby se ukázalo jak je celý systém Pražské integrované dopravy špatný. V PIDu není vše dokonalé, ale pořád je to lepší než systém zdejší MHD, který usnul někdy na konci 80. let minulého století…
Díky za info. V Boleslavi je MHD parodie na veřejnou dopravu, tam by nikdo nic horšího nevymyslel i kdyby to dostal přímo zadané 🙂 Jakákoliv forma integrace do PIDu by věci mohla jen prospět. Nicméně je asi dobře, že to nedělají současně s touto vlnou meziměstských spojů, protože na MHD by se to mohlo dost zaseknout…
Možná by to prospělo vylepšení MHD , ale určitě by to neprospělo boleslavskému městskému rozpočtu. Co je lepší ?
Co jsem slyšel nejnověji (nemám to ověřené, ale u ČSAD Kladno bych tomu i věřil), tak jakmile jedete linkou ČSAD Kladno po Kladně, i 3xx,tedy takovou linkou co není v MHD, tak nejenže vám řidič neprodá zlevněné jízdné za 4 Kč, ale dokonce ani celé za 18 Kč a nutí pouze městský tarif za 16 Kč. Ve směru z města je to samozřejmě jednoduché, řekněte si do první vesnice a vystoupíte dřív. Opačně problém.
linka z Prahy do Liberce …. na které nebude vyžadována místenka
takže model (pří)městským autobusem na stojáka po dálnici?
Snad bude místenka alespoň dobrovolná. Představa, že se po pařbě nebo kultuře v půl jedný v noci na Čerňáku nevejdu do „flamendru“, zní jako dobrý adrenalin. 😀
To je opatření na podporu „kultury“, kdo se nevejde, bude si to muset prodloužit do rána 😀
Místenková neintegrovaná linka nepochybně zůstane, nemám obavu.
Místenkový neintegrovaný spoj takovéto linky nepamatuji, Vy ano?
Ci sa pojde na stojaka predsa nesuvisi s miestenkami ale s kapacitou a typom autobusu, ci konstrukcne ma alebo nema miesta na statie. Pokial nema, sofer by nemal pustit do autobusu viac ludi ako je jeho kapacita miest na sedenie.
Na druhe strane, na takej linke Presov – Kosice sa chodi na stojaka po dialnici od nepamati, pretoze vacsina spojov je vykonavana autobusmi s miestami na statie a bez bezp. pasov na sedackach (primestske autobusy).
Pokial nema, sofer by nemal pustit do autobusu viac ludi ako je jeho kapacita miest na sedenie.
tím se ovšem efekt bezmístenkovosti poněkud vytrácí
Z mojho pohladu by sa mala odlisovat kapacita vozidla x miestenkovanie. Kapacita vozidla je zapisana v TP (osvedceni), miestenkovanie je sluzba, ked si cestujuci rezervuje konkretne sedadlo z dostupnej kapacity autobusu. Takze maximalny pocet odvezenych cestujucich by mal byt v oboch pripadoch rovnaky, akurat bud si cestujuci rezervuje sedacku alebo si sadne tam, kde je volne.
Ano. Ve výsledku sice ten, na koho se nedostane, stejně zůstane stát na nástupišti, ale s dobrým pocitem že nebyl obtěžován místenkovostí….
Brno-Pohořelice se jezdí autobusem na stojáka půl hodiny po dálnici úplně běžně.
Což jistě neznamená, že je to v pořádku.
Až na to, že ona ta půlhodina v tomto úseku trvá asi 10 minut, je to 14 km.
Viděl jste někdy takové ty obrázky vlaků v Indii? Autobusy v 8 ráno z MB do Prahy nebo v 8 večer z Prahy do MB k nim před koronou neměly daleko, model na stojáka po dálnici se tam praktikuje odjakživa, bez něj by tři čtvrtiny lidí vůbec neodjely.
No ta kapacitní a rychlá železnice na MB chybí jak sůl. A dále na LB samozřejmě.
už nyní jezdí poměrně dost linek vč. MHD po dálnici, kde se dá jet na stojáka.
Tak málokdy to asi bývá 95 km …. i když samozřejmě, zabít se můžete i kilometr po vyjetí na dálnici.
No, pokud si dobře pamatuju, tak dřív (před Koronou) jezdil ráno autobus z PHA do MB cca 1x za hodinu (mezi 7:30 a 9:30)
Takže když bude jezdit 2-3x častěji, pak bude třeba to stání v uličce výjimečnější tak nějak z geometrické přirozenosti euklidovského prostoru.
Myslím že řeč byla o bezmístenkovém spojení do Liberce (po mnoha letech). A tam asi stejně nebude jezdit 3x za hodinu. Z PHA do MB snad ty autobusy (povinně) místenkové nebyly.
Velmi to záleží na řidiči (a zřejmě pokynu od nadřízeného/dopravce) – většina bere na stojáka, ale některý rázně řekne, že víc lidí než sedadel nevezme.
A pak jsou další, kteří řeknou, že můžete jet ve stoje za 50, a tak nějak k tomu opomene vytisknou jízdenku …
Za těch několik let, co jsem to jezdil, (PHA-MB) jsem tam viděl kdeco.
Na jednu stranu jako obyvateli Boleslavi se takové články čtou dobře. Na druhou stranu jako daňový poplatník nejásám, protože toto je hodně a hodně předimenzované. Tohle by bylo dobré na přelomu 80-tých a 90- tých let, kdy se mezi Boleslaví a Prahou pohybovaly po silnici davy. Ale nikoliv dnes. Dále si kladu otázku, jak to bude fungovat s dálkovými linkami typu Harrachov, Rokytnice či Vrchlabí , které dnes také přepravují osoby z Prahy do MB. Tyto linky přes Boleslav nepojedou , případně budou mít zákaz přepravovat lidi z Prahy do MB ? Pokud ano , poté budou ztrátovější a vedlejší… Číst vice »
Myslím, že velká část těchto dálkových linek bude právě integrována alespoň ve středočeském úseku, ale zeptám se.
PID a IDSK dálkovku obvykle neintegrují žádnou, pokud to nejsou jejich linky.
IDOL něco málo integruje, obvykle, pokud si to domluví s dalšími kraji (např. Liberec-HK). Tam se pak v integrovaném úseku musí uplatnit výhradně ceny IDOLu, neprodávají se pro takové relace místenky, neprodává se to online, …
ten zákaz přepravovat lidi do MB by vydal kdo a na záladě čeho?
krajský úřad?
Krajský úřad v licenci. Zkuste si na lince Harrachov – Praha koupit jízdenku Harrachov – Tanvald, například.
bohužel je to velice častý způsob omezování licence, když vidíte v jízdním řádu paragrafy, že mezi označenými zastávkami se nepřeváží cestující, tak to je omezení dané KÚ, aby se nepřetahovali lidi ze ZDO
Otevřel si restauraci na náměstí, ale nesměl tam prodávat jídlo. To aby nekonkuroval dotované jídelně na radnici.
Ty davy se tam pohybují pořád, akorát v osobních autech (zejména od té doby, co Škodovka rozdává zaměstnancům auta na operát skoro zadarmo).
To pohybují. Nicméně myslet si, že lidi místo auty pojedou do Prahy autobusy je značně naivní..
To jasné – zejména průměrný škodovák by se radši střeili do kolene než jet do práce „sockou“.
Ale ono je to těžké.
Když jezdí autobusů málo, tak si lidé stěžují, že veřejná doprava nestojí za nic a nedá se používat.
Když jí jezdí hodně, lisé si zase stěžují, že je to nesmysl a vyhazují se peníze va převážení vzduchu.
Když jí jezdí akorát … to nevím, to se ještě nikdy v dějinách nestalo … protože jakákoliv frekvence je pro někoho málo pro jiného zbytečně moc a pro nikoho „akorát“.
I když si připadám stále mladý, už hodně pamatuji :-). Pamatuji 80-tá léta. Doby, kdy nikoliv každá rodina měla osobní auto. A když osobní auto měla , tak jej používala většinou na víkendové rodinné výlety a během týdne ti lidé jezdili veřejnou dopravou. Jezdit na služební cesty firemním autem , to nemohl každý… většinou to byli lidé výše postavení. 80% pracovních cest se realizovalo veřejnou dopravou. A v těchto 80-tých letech byla nabídka spojení mezi Boleslaví a Prahou mnohem nižší , než je plánováno dnes. Má to logiku ? Zajímalo by mne , kolik veřejných busů dnes jezdí ve stavu… Číst vice »
80. léta nepamatuji, ale troufl bych si říct, že tou dobou pracovalo ve Škodovce maximálně 1/2 zaměstnanců oproti dnešku (a možná i 1/4 … těžko říct, snadnlo nalezitelná čísla na internetech nejdou tak hluboko do historie a nechce se mi dělat hodinovou rešerši). A v subdodavatelských firmách okolo MB nepracoval tehdy nikdo (a dneska to jsou tisíce lidí – i když většinou cizinců z východu, kteří z Prahy nedojíždějí). Také od té doby počet obyvatel MB klesl – takže by se dalo říct, že počet dojíždějících stoupnul o tisíce (méně obyvatel města a více třísměnných pracovníků tam) Težko říct, tohle… Číst vice »
wow, tak to je super! Když už mezi Boleslaví a Prahou neexistuje civilizovaná železnice, tak aspoň toto. Ty autobusy byly neuvěřitelné dobytčáky. Ve všední dny ráno stáli studenti v Boleslavi běžně frontu na třetí či čtvrtý autobus v pořadí.
Tak tomu nevěřím. Tohle nebylo ani v osmdesátkách. A to veřejnou dopravu využívalo mnohem více lidí, než dnes…