Integrace míří na Mladoboleslavsko. Přinese interval 20 minut po D10 i lepší spojení Liberce s Prahou

Autobusové nádraží v Mladé Boleslavi. Foto: MB-net.czAutobusové nádraží v Mladé Boleslavi. Foto: MB-net.cz

Revolucí má být integrace všech spojů mezi Prahou a Mladou Boleslaví, ve špičce pojedou i po deseti minutách.

Středočeský kraj chystá na druhou polovinu letošního roku integraci posledního velkého regionu, kde dosud neplatí společný systém Prahy a Středočeského kraje. Přesný termín pro zapojení Mladoboleslavska do Pražské integrované dopravy zatím není znám, Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) a Ropid ale již na svých stránkách představily návrhy změn.

V rámci integrace dojde ke zrušení 68 linek, naopak bude zavedeno 34 nových. „Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány, dojde tak k plošnější a efektivnější obsluze území. Provoz bude hlídán koordinačním dispečinkem,“ uvádí Ropid na svých stránkách. Podobně jako v jiných oblastech ušetří zejména pravidelně dojíždějící.

Jednou z největších změn bude rychlé autobusové spojení mezi Prahou a Mladou Boleslaví po dálnici D10, které přechází plně pod objednávku Středočeského kraje. Ropid ho označuje jako revoluci.

Ve špičce z Mladé Boleslavi do Prahy po 10 minutách

Na trase budou čtyři linky, základní interval mezi spoji bude 20 minut, ve špičkách pracovního dne jen 10 minut ve směru z Mladé Boleslavi ráno, odpoledne 15 minut z Prahy. Z Mladé Boleslavi budou linky pokračovat zejména na území Libereckého a Královéhradeckého kraje.

Integrace se dotkne i linek do sousedního Libereckého kraje. Po mnoha letech se vrátí linka z Prahy do Liberce, která bude zastavovat i v Mladé Boleslavi a Mnichově Hradišti a půjde o spojení, na které nebude vyžadována místenka. Půjde o linku 345, její finální jízdní řád ještě není hotov a je předmětem jednání. Návrh počítá například i s nočním spojením v půl jedné v noci z Prahy až do Liberce.

Jízdní řády řeší i zásadní spádovost Mladé Boleslavi pro široké okolí kvůli automobilce Škoda Auto. „Při zpracovávání jízdních řádů byla maximální snaha o zachování přímých spojů na směny a ze směn ve Škodě Auto v Mladé Boleslavi,“ uvádí Ropid. Kvůli úspoře vozidel a řidičů zejména ve večerních hodinách dochází ale k některým změnám.

Tagy IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje Mladoboleslavsko PID Praha - Mladá Boleslav - Liberec Pražská integrovaná doprava ropid Středočeský kraj
86 komentářů