Integrace dalších částí Středočeského kraje do PID se odkládá
Středočeský kraj se rozhodl odložit start integrace veřejné dopravy do systému PID ve čtyřech oblastech. Důvodem jsou pokračující opatření vlády
Středočeský kraj se rozhodl odložit start integrace veřejné dopravy do systému PID ve čtyřech oblastech. Důvodem jsou pokračující opatření vlády
Tak teď budou volby ve středočeském kraji, té babišovky (Jaroslava Pokorná Jermanová) bylo už dost, furt se jen středočeský kraj hádá s Prahou, teď by to chtělo někoho lepšího, když Pan Hřib dokázal zlepšit PID/ROPID, tak to dokáže i budoucí kandidát na hejtmana Jiří Snížek…..Protože třeba taková appka. PIDLÍTAČKA JE SUPER APPKA, člověk nemusí do škodova paláce, či k automatu na jízdenky……PROTO JE LEPŠÍ VOLIT PIRÁTY KTEŘÍ ROZUMÍ I DOPRAVĚ > příklad obnovení trolejbusů v PRAZE co komouši zničili,nebo tramvaje na Václavák a další…. ROPID je dobrá organizace ale musí se STŘEDOČESKÝ KRAJ A PRAHA dohodnout
Nějak nechápu proč to nejde? Ano díky koroně se teď nejezdí tolik jak předtím, ale není důvod to všechno připravit tak, aby až korona odezní lidi mohli lépe a více cestovat. Ono pokud by celý středočeský kraj byl v PID, tak by se nic špatného nestalo. Právě naopak. Snad to bude jen nějaké malé technické zdržení a v brzké době se dočkáme plné integrace.
Přesně tak, minimálně přípravu dalších rozšíření, kterých bylo na rok 2020 slibováno ještě víc než dost, by to nijak výrazně ovlivnit nemělo. Ale všichni asi tušíme, jaká bude realita, není to u PID první rok nespln(it)e(l)ných slibů.
Už několik let se plánuje závěrečná etapa a dointegrování zbytku kraje. A ani letos z toho zase nic moc nebude. Uznávám, že koronavirus je mnohem lepší výmluva než ty předchozí, ale už to začíná pomalu zavánět ostudou…
Ještě by to chtělo integrovat ostatní kraje v Čechách, vzhledem k centrální poloze Prahy se to přímo nabízí. (Na Moravě a ve Slezsku ať mají vlastní systém.)
Td18: A Vysočinu dělit „napůl“ , nebo přidat k JMK celou?
Jednoduše řečeno dělit na půl. Východní oblasti má přirozené vazby k Brnu, západní k Praze. Co s těmi uprostřed (Jihlava, Žďár, Humpolec…)? Už nyní existuje (v IDS JMK) přesah za hranice kraje pomocí tzv. dojezdových zón. Takže by mohli využívat oba IDS.
Žďár spáduje na Brno, Humpolec si nechte 🙂
Tož chlape idea je to pěkná, ale ve finále bych svojí brněnskou šalinkartou doplácel ztráty prázných busů na Vysočině. A tomu teda nefandím
Luke: Ztrátovost jednotlivých linek se dá +- vyčíslit. Takže ztrátu vnitro regio linek na Vysočině by platila Jihlava.
Těch spojů na lince např. Fryšava – Nové Město nikdy nebude tolik, co třeba na lince Viničné Šumice – Brno.
svojsin, good point. Ale furt mě napadá spousta věcí, který by se musely nějak dořešit, od přečíslování zón až po novou centrálu tohohle IDSka 😀
Jo, taky by se mi líbilo, kdyby šlo na jízdenku PID dojet až do Turnova. A ne jen do Loukova u Mnichova Hradiště. 🙂
S těmito přesahy se snad počítá (Roudnice, Rokycany apod.)
Co se vleče, neuteče, což?
PID existuje přes čtvrt století, intergace těchto zapadákovů se smolí už snad čtvrtým rokem, tak snad od GVD (myslím už letošního) že by to dali? Nebo až od změny 2021?
Vidíte a Iredo zaintegrovalo celý kraj během roku
Pokud máte na mysli Hradecký kraj, tak to trvalo 5, nebo 6 let.
Pardubický byl najednou, to ano, bohužel to mělo ale své mouchy
A co není doposud integrováno, tak to jsou „emhády“ ve velkých městech obou krajů
takže sumasumárum, ještě dointegrováno není
Integrace MHD totiž v plánu není ani, takže hotovo víceméně je.
Podle toho ta integrace taky vypadá. Papírové neprestupni jizdenky a aplikace pres kterou si nemůžu zakoupit jizdenku… Samozřejmě skvela karta IREDO kterou využijí jen místní, navíc s nezainzegrovanou mhd v hk a pce. Opravdu přívětivý integrovaný systém.
A ještě k tomu nesmyslný zónový systém, kdy při cestě vlakem zaplatíte stejně z bodu A do bodu B i z A do bodu C, kdy do toho bodu C jeď přes bod V.
Přes bod B, překlep.
Konkrétní příklad takových relací, kde to povazujete za chybu?
Že cesta Český Brod – Praha Libeň stojí stejně jako Český Brod – Praha Masarykovo Nádraží a obojí stejně jako když ještě pokračuju po Praze MHD já nepovažuji za chybu.
Pardón, mluvil jsem o IREDU, s PIDem zkušenosti zas takové nemám (max na ježdění po Praze). Konkrétně mluvil například o spojení Holice – Pardubice a Holice – Hradec Králové, po silnici, to oboje sice vychází podobně (do HK tedy záleží zda jede přímo, nebo je zastávkový bus), takže tam ještě budiž, ale po kolejích se musí přes Pardubice, a tam to proto za chybu považuji. Když je to v rámci města, tak se to dá pochopit (MHD tak funguje snad všude), takže Váš příklad, zas nepovažuji za takovou chybu, i když to je nelogické, ale platit do 2 měst stejně,… Číst vice »
Přes Pardubice se „musí“ od přerušení spojení přes Týniště. A ještě byste za to chtěl vybírat víc? To je jako nucené spojení Praha – Chomutov přes Ústí, tam dali nakonec alespoň výhodnější nabídku…
Když si vezmu klasickou jízdenku ČD, tak za trasu do Pardubic zaplatím 44,- a do Hradce 75,- a tak to je správně, jelikož najedu více kilometrů. Ale to je realita, prostě se najede více km, tak logicky se musí zaplatit více, dokážu stejnou cenu pochopit do více stanic jednoho města Pardubice hl.n., Rosice, apod…, ale platit stejně do více měst, kdy při cestě do druhého jedu přes první je nelogické. A, že se tak musí? Stěžujte si na kraji a IREDU, že obnovení provozu nevěnovali nevěnovali žádnou propagaci (i městům na trati) a ještě k tomu byl úmyslně zvolen takový… Číst vice »
Pozor, Iredo po spuštění papírové přestupní nějakou dobu mělo, ale po výměně lidí v Oredu to nějaký „odborník“ ČSAD/ČSD ražení zase zrušil. A teď jsem se díval na informace o kartě, jestli by třeba nešla zaregistrovat na IN kartu nebo na platební a co myslíte? No velký kulový. O kartu si můžete zažádat na kontaktních místech nebo na kasách „národního dopravce“ (btw. tento název objednatel z neznámých důvodů velmi disciplinovaně používá): žádost vám pomůžeme vyplnit, průkazová fotografie, občanský průkaz, za dva týdny vyzvednout na kontaktním místě, kam se dostavíte bez vyzvání, bla bla bla devadesátky jsou zpátky, ba dokonce možná… Číst vice »
Ono je to ještě horší, než byste čekali… In-kartu použít můžete, ale vlastně nemůžete….
Oproti běžnému používání In Karty může cestující prostřednictvím aplikace IREDO na In Kartě používat také tarif IREDO v autobusových a vlakových spojích, zařazených do IDS IREDO, přičemž platí, že In Karta je použitelná pouze coby nosič vícedenní jízdenky IREDO, nikoli nosič jednoduchých jízdenek IREDO.
Modrogumní banda, zamrzlá ve dvacet let staré mánii RFID kartiček a ČSAD okének…
Zas na druhou stranu, ceny papírových síťových jízdenek jsou vice než příznivé a to v rodinných variantách. Pokud ma někdo cestu po hk/pce kraji rozhodně doporučuji tuto variantu využít.
Síťová pro osobu za 160
Síťová pro dva +3 deti nebo pes za 280
Síťová pro 4 libovolného věku za 400
To je pokus o korupci lidí, aby nejezdili autem. Nicméně pořád je to problém o 2-3 řády menší než „chci si v autobuse koupit jízdenku na celou cestu v IDS“.
Východní Čechy, stát ve státě. V dopravě, zdravotnictví a zejména lokálpolitiků.