Instalujte závory, doporučila inspekce před šesti lety u přejezdu, na kterém minulý týden hořel vlak
Foto z místa nehody v Olomouci - Hodolanech. Zdroj: Policie České republiky
Závorová břevna mají podle Správy železnic jen doplňkovou funkci.
Borec tuším se szdc prohlásil v televizi i nyní po nehodě, že sory, že závory nebudou. 🙂 Takže borcům nestačí 20 mega ETCS, 60 mega stroj. Málem tam ti lidi dopadli jak ve happy tree friends. S tím táborákem. Ale úředníci jsou vždy v pohodě. Hlavně zas někoho zavřít. To pomůže.
jedině výsuvnou betonovou zeď!
Zkusím ještě s obrázkem, ze Slovenska. Trochu inspirace neuškodí.
https://www.google.com/maps/@48.7936891,17.1323276,3a,75y,65.09h,85.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqFqETiGGsjawvxwyQe1cFg!2e0!7i16384!8i8192!5m1!1e2?entry=ttu
Dle posledních informací řidič sledoval za jízdy film, na okamžik se při tom zapomněl, takže by ho ani závory nezastavily.
Nějaký zroj?
Naopak, závory přímo v dráze si všimne víc než znáčky(semaforu) těsně vedle.
Ale jestli ej to takhle, tak ho to neomlouvá
Tak znám nové závory na lokálce s křížením silnice 3. třídy, kde dosud stačil kříž na ty 4 motoráky a 20 aut denně. A na tomhle frekventovaném přejezdu to nejde? A co kratší břevna? Nebyla by? Prostě plno výmluv proč to nejde.
Tak pokud dodržování zákonů nahrazujeme technickými prostredky tak je na čase začít do aut povinné montovat omezovač rychlosti aby se chudinky řidiči nemuseli namáhat s dodržováním dalšího zakona….
Vy jste si ještě nevšiml jak se řidičům v autech ulevuje a spousta věcí za ně dělá auto? Takové denní svícení je jedním z těch případů a technických řešení co nahražují nutnost rozsvítit osvětlení vozidla manuálně. Proč ikdyž víme, že je to v mnoha případech kontraproduktivní a za snížené viditelnosti to přináší rizikové situace ? No protože pohodlnost. O ničem jiném to není. Takže když se mohou montovat denní světla nevidím důvod, proč by se něměly montovat závory.
A proč by náklady na to měli nést i ti co zákony dodržují… Co píšete vy jde k úhradě majitele auta, závory se budou platit ode všech…
No a co? Fascinuje mě kolik je lidí co by si raději než přispět na veřejné dobro a bezpečnost nechali raději vrtat koleno.
Trolit opravdu neumíte… Mala skupinka nepřizpůsobivých řidičů neschopných pochopit pravidla se je holt naučí nebo v ramci veřejného blaha řídit nebude, protože jsou pro veřejnost nebezpeční… A penize půjde použít ve službách veřejnosti např nemocnice, vzděláni, školy a školky (těch je ted kritický nedostatek, pokud by jste náhodou nečel veřejně dostupné informační zdroje)
Nějaké trollení není mým cílem. Jen říkám jak to vidím. Peníze na nemocnice? Pokud se nebudem snažit zvýšit bezpečnost bude docházet k nehodám. Když bude docházet k nehodám budou více vytížené nemocnice . Všechno je to provázané. Jestli si myslíte, že nehody se týkají jen nepřizpůsobivých (zase ten hnusný tomiyovský termín 🙁 ) tak jte na omylu. Nehody se týkají všech a kdo by řekl, že nikdy žádnou nehodu neměl buď lže nebo jezdí jen krátkou dobu. Jak se říká tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne případně čím kdo zachází tím taky schází.
To je mi vás líto.. Já to vidím tak že prachy a zabezpeceniprejezdu se mají vybrat od řidičů kteří nejsou schopni dodržovat zákony.. Svoje prachy si dovedu představit investované líp než do úzké skupinky obyvatel…
Vsak se omezovač vážně planuje povinně zavést…
Tak pokud se z lidi nástupem do aut stávají nesamostatná ho**da ( viz při pokutě za parkovani je možno se vymluvit na to že nevím komu jsem auto půjčil) tak holt nic jiného nezbyde…
Hezká ukázka toho, jak DIČR nikdo nebere vážně.
Poslanci ČR poslali DI změnou zákona před cca 3 lety do role statisty, což je velká škoda pro bezpečnowt drážní doprava obecně. V současné době není politická vůle jim vrátit zpět možnost státního dozoru. Dokonce soukromé firmy usilují o zrušení UTZ, což by byla další rána bezpečnosti.
Obvyklá arogance SŽ a absurdní právní/předpisová úprava pravomocí a vzájemných vztahů DÚ, DI a SŽ.
„Drážní inspekce již před šesti lety doporučila, aby na železničním přejezdu v olomoucké Divišově ulici instalovala Správa železnic závory. Stalo se tak po nehodě, ke které došlo v září 2017 a kdy při střetnutí osobního vlaku s nákladním autem bylo zraněno 21 lidí.“ Dnes je konec října 2023. Jsou tam závory? Nejsou! Tudíž bohužel i SŽ na tom nese svůj díl viny, protože pokud by tam závory nainsatalovány byly tato nehoda se vůbec nemusela stát. Závora má sice doplňkovou funkci, ale řekl bych, že dost podstatnou, protože vytváří fyzickou zábranu přes prostor vjezdu na přejezd a to kříž nebo světelný… Číst vice »
A proto se taky stalo tolik nehod už na přejezdech vybavených závorami. Nebo ještě lépe, pak se na závory svede, že řidič zazmatkoval, závory ho tam uvěznily a proto došlo k nehodě.
Závora je dle mého názoru maximální možná ochrana a jestli ani to někomu nestačí měl by vrátit papíry. To, že se i na přejezdech vybavených závorami nehody stávají je sice pravda, ale projděte si zpět v čase ty případy co se v nedávnu staly a o podívejte se jaký byl počet přejezdů bez a přejezdů se závorami.
Tady závory nebyly, Vikýřovice- bez závor, Stráž n. Nisou – bez závor, Kostelec n. Labem-bez závor, Nová Role-bez závor. I ten střet dodávky co přejížděla přejezd někde mezi poli- bez závor.
Máte pravdu, studie CDV Brna Váš názor plně potvrdila pouze 3% střetnutí je na přejezdech se závorami. To že někoho zavřou mezi závorami je nejčastější nedostatek české legislativy a technického řešení, kdy břevna závor se zvednou, ale nedojdou do koncové polohy a hned spodnou bez předzváněcí doby. Je to nesoulad s okolními státy a není politická vůle ho řešit.
I přes bezpečnostní pásy v autech občas někdo zemře. Důvod je nemít povinné? Kdo chce hledá důvody, kdo chce hledá způsoby. Hledáte důvody proč se nenamáhat nebo způsoby jak snížit počet nehod a rizika?
NA rovinu? Zajděte sem
https://zdopravy.cz/liberecky-kraj-kraj-chce-zdrazit-verejnou-dopravu-narust-ceny-se-dotkne-i-casovych-jizdenek-182303/?comments=1#comments
Tam v mém OT příspěvku odpověď naleznete 😉
Jé, teď koukám, že to nebyla rakce na mě. V tom případě se omlouvám a tu reakci o odpovědi prosím neřešte.Děkuji.
Nejsem přímo z OL, ale znám to místo. Jestli tam nebudou komplikace ze strany správce komunikace (odbor na magistrátu), moc bych se nedivil, ten odbor je znám svými (ne)činy.
A co by říkali ti z pendolina u Studénky 2015….už za rok a možná i brzy se kopne a přejezd zmizí….
Je třeba změna základní filozofie u poslanců a legislativy, řidiči vnímají především mechanickou výstrahu, světelná je vnímána podružně. Nejbezpečnější přejezd jsou poloviční závory i v zastavěné obci. Dále by byla vhodná informace strojvedoucím, zda výstraha na přejezdu funguje, mohou dát zvukové znamení a zabránit mnoha střetnutím, kdy jde o sekundy.
Chybí statistika o příčinách střetnutí, to že nerespektoval červená světla je velice zjednodušené, ale proč je nerespektoval není známé.
Na světelných křižovatkách závory nejsou nikde. Prostě červená znamená stůj. Nikoho to nenapadá zpochybňovat. Před železničními přejezdy je dokonce upozornění 240, 160 a 80m před přejezdem. To nechť se na mne nikdo nezlobí, přejezd se signalizací nelze přehlédnout. Bez ohledu na to, zda je vybaven závorami nebo není.
No jo SŽ má vše v pořádku. Tak teď je aspoň přes přejezd rychlost 10, takže než tam vlak dojede se vytvoří kolony aut z obou stran a tím je zabráněno vjet nějakému dalšímu blbovi před vlak. Jako prevence další nehody bych tam tu desítku nechal napořád, když závory tam SŽ prostě nedá. A potvrdila někde policie národnost řidiče? Já mám informaci, že ten polský kamion řídil řidič narodnosti české.
Dlouhý interval mezi zavřením přejezdu a průjezdem vlaku taky nemusí zvýšit bezpečnost. Z obou stran kolona, ale první je střelec který si bude myslet, že je přejezd v poruše.
To je bohužel častý problém. Pokud řidiči vědí, že zavření závor trvá dlouho více riskují (porojíždějí i když je výstraha v činnosti). Ale …pokud je tam závora a ta je dole tak snad není možné aby si někdo myslel , že je přejezd v poruše a chtěl tam vjet. To je možné jen v případě přejezdu kde závory nejsou (nemyslel jste zavření přejezdu jako to, že je výstraha v činnosti?) . Tam když dlouho bliká výstražník někteří řidiči jedou. To samé pokud je jednokolejka po které projel vlak a po jehož průjezdu výstraha stále bliká. Stačí vedět, že se vlaky… Číst vice »
Jo, v letectví je takových doplňkových záležitostí, které nejsou potřeba pokud všichni dodržují předpisy nepřeberně. Jsem rád, že letectví nemá pod palcem SŽ.
Aha takže řidiči aut jsou v tom nevinně? Nemá de podle zákona před přejezdem rozhlédnout? Nenese i řidič svoji vinnu?
Není to jedno? Každý člověk dělá chyby a správně nastavený systém s tím počítá a snaží se využít dostupných prostředků ke snížení rizika chyby nebo jejich následků. Jenom u železnice to občas vypadá že by všichni nejradši zůstali v 19. století a odmítají jakoukoliv změnu.
Proč nemáme vlakový zabezpečovač? Proč přejezdy „umí“ otevřít závory neukončit výstrahu a za chvíli se zase zavřít? Proč nemáme kontrolu volnosti prostoru mezi závorami se signalizací strojvedoucímu na lokomotivu? Proč, proč, proč…ten seznam otázek by byl strašně dlouhej.
Protože náklady na to ponesou všichni..
A jde jenom o jednu, malou, skupinu občanů co nechápou zakony… A náklady na to pojedeme všichni..
Jasně pane neomylný…
Někteří už máte opravdu vymleto. Svalovat to na SŽ. Hlavní příčina je, že pí**s dostane řidičák na 40t kolos. Tečka. Ve spoustě navigacích jsou dnes přejezdy označeny. Dokonce i Waze, tak pokud vím, že jsem pí**s a nečumim na cestu, tak si ho zapnu vedle.
Bohužel svět není ideální a pí**s neví, že je pí**s, takže to neví a nezapne si to. Stačí jen sledovat značky, ale to jde vidět právě u těch GPSkářů. Zapnou navigaci a přestanou sledovat okolí.
Jo, asi už mám vymleto a proto…Pořád lepší jeden pí..s v 40t kolosu než 50 (přesný poměr kolik připadá řidičů vozidel na jednoho kamioňáka neznám) pí…ů v skořápkách do 3,5t.
Neustále převládá bohužel i v normě pro za bezpečení přejezdů ČSN 3426 50 filozofie platná za socializmu, že hlavní je světelná výstraha, a mechanická je jen doplňková, což je po konzultacích s několika instruktory autoškol chybný názor, neboť řidič převážně vnímá mechanickou výstrahu a světelnou jako doplňkovou. Řidičů máme v ČR cca 5 miliónů, ale zabezpečováků co trvají na hlavní světelné výstraze cca 1000. Dále v dnešní uspěchané době musíme dodržování zákonů vynucovat, neboť po revoluci se vžil názor, že normy jsou doporučené. CDV Brno vypracovalo několik studií na objednávku MD, jak to řeší v některých státech Evropy, ale návrhy… Číst vice »
Jaký je rozdíl mezi červenou na silniční světelné křižovatce či přechodu pro chodce a červenou na přejezdu?
Herma: Nezastavam se porusovacu předpisů, tento škůdce za to asi postižen bude. Faktem ale je, že bohuzel může nastat porušení obojího (semafor i přejezd). Lidi jedoucích na cervenou v křižovatkách je bohuzel také dost, jen to nemá většinou tak brutální následky. Proto bych nasledoval logiku z letectvi a snažil se technicky některá porušení předpisů co možná nejvíce znemožnit., čili instalovat závory.
Při poruše přejezdu vlak přijíždí rychlostí max 10km/h a dává návěst pozor. Na silnici zařízení zhasne a platí dopravní značky
Tak pokud filosofii letectví tak aplikovat na všechno, povinně montovat omezovač rychlosti aby se náhodou řidič nezranil..
Existence situací, kdy lze červenou na křižovatce projet bezpečně a legálně. (Na majáky projíždět opatrně)
Následky nelegálního projetí (ťukanec dvou podobných aut podle podobných norem vs projetí nárazníku mašiny řidičovou hlavou)
Souhlasím. Na křižovatce kde svítí červená může vozidlo s právem přednostní jízdy projet. To však nemůže v případě červené na železničním přejezdu.
Jaký? Ten, že na křižovtce červená svítí a na přejezdu se červená rozsvěcí, zhasíná, aby se zase mohla rozsvítit. To umí na světelné křižovatce jen oranžová.
Žádný. Oboje můžete projet na vlastní riziko nehody. Mechanická zábrana je ale další psychologický level, který tyto projížděče spolehlivě filtruje na pouhé sebevrahy.
Žádnej, ale stoupněte si ke křižovatce se semaforem a věřím, že do 5 minut máte prvního co projel na červenou. Ona tam teď skočila, ještě nikdo nejel, neubrzdil bych to apod…
Žádný, jen ty následky mohou být různé.
Na přejezdu svítí dvě přerušovaná světla, přesto je mnozí řidiči nerespektují. Existuje o tom i vtip, kdy v noci svítí dvě červená světla na polním přejezdu, ale řidič přidá a projede, v obci narazí na světelnou křižovatku, ale i když nic nejede tak zastaví.
Otázka proč-protože je na mnoha přejezdech výstraha nadbytečná dlouhá, ale zkrácení neumožňuje zastaralá legislativa. Takto jsme naučili řidiče jezdit na červenou na přejezdech. V Německu toto není, tam po spoštění výstrahy přijede bezprostředně vlak.
Zřejmě se zde nenajde nikdo, kdo se alespoň jednou nesetkal s tím, že ta kmitavá červená světla nebyla za jistých okolností (slunce) vůbec vidět. Možná by stálo za úvahu přehodnotit výsostné postavení těchto světel, přestože ten, kdo o tom rozhodl, může být dosud naživu. No tak se prostě bude sice cítit uražen, že došlo ke změně, nicméně za zvýšení bezpečnosti to opravené prohlášení, že závora je tím hlavním, zásadním prvkem bezpečnosti za ty životy a materiální škody stojí.
Plně s Vámi souhlasím, to je zásadní změna filozofie, kterou od revoluce prosazuji a potvrdily ji i názory instruktorů z mnoha autoškol, bohužel není politická vůle změnit legistativu.
Lepší JEDNA závora než čtyři značky. SZ si to bohužel nemyslí, a to ani když jim to doporučuji nezávislý orgán státu. Pak je to těžké.
SŽ si nemůže dělat co chce, DU musí vydat rohodnutí o změně zabezpečení přejezdu a ten nekoná, je to národní bezpečnostní orgán a specielní stavební úřad pro stavby na dráze.
Dolf: Z mého pohledu michate hrusky s jablky, protože rozhodnutí o změně zabezpečení přejezdu se asi vydává spíše na žádost provozovatele drahy než z moci uredni. Čili jsou dvě cesty: buď DU z moci úřední dojde k nezákonnosti přejezdu a vydá dané rozhodnutí – to ale dělat nebude, protože prejezd formálně odpovídá. Nebo SZ jako provozovatel dráhy dojde k tomu, že přejezd je sice formálně OK, ale materialne na pytel, a o změnu zabezpečení sama požádá. A to za uplynulé roky od zprávy DI SZ ani DU neudělaly. Nebo udělaly a zaseklo se to jinde?
Souhlasím s Vámi převládá zvyklost, že o změnu zabezpečení žádá provozovatel dráhy. V případě, že existuje doporučení DI (po ztrátě oprávnění provádět státní dozor může jen doporučovat) má doporučení DI posoudit DU, který může nařídit realizaci opatření k zajištění bezpečnosti a provozovatel dráhy je povinen je v přiměřené době zajistit.
Ono to není vůbec o tom, co si SŽ myslí nebo ne. Přejezdy musí splňovat normy a splňují je. To že norma nevyžaduje všude závory, není chyba SŽ, ale norem. A vzhledem k tomu, že PZZ se závorami je o dost dražší, než bez nich, tak je logické, že SŽ nebude dávat závory tam, kde to nedostane nařízeno Nemluvě o tom, že zrovna v případě tohoto konkrétního přejezdu je to ještě zkomplikované trolejovým vedením pro tramvaje, takže tam závory nějak smysluplně dát ani nejde.
Nepochybně nadešel čas finance vložené do přejezdů podílovat stejným podílem silnici i železnici. Jenže je to opět o politickém rozhodnutí.
Luštěnina na stavební výplň.
Dnes jsem si před přejezdem na Slovensku všiml dopravní značky Pozor, přejezd bez závor. Furt lepší, než nic.
pokud vím, tak snad všechny přejezdy jsou označeny značkou A29 (Železniční přejezd se závorami) / A30 (Železniční přejezd bezzávor) – viz http://www.dopravni-znaceni.eu/znacky/vystrazne-dopravni-znacky/
Všechny ne: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=87026639&newest=1&yaw=6.217&fov=0.216&pitch=-0.035&x=16.0795266&y=49.5664672&z=17
Jaký to paradox, že onen přejezd je nedaleko střední školy vyučující mj. budoucí drážní pracovníky. 🙂
Tak tahle sekvence (ne)značení je ale slušnej hnůj. Kdo tohle stanovil by zasloužil lískovkou a jít to všechno ručně přemotnovat. Je tam toho v bezprostředním okolí přejezdu zoufalého ještě mnohem víc, reálně ze spousty směrů mám velmi omezené možnosti, jak existenci přejezdu vůbec zaznamenat, dokud nejsem přímo před ním a (ne)vidím výstražná blikající světla.
To nevidíte, že přes napříč ulicí vedou koleje?
🙂
A kdo dneska respektuje nějaké značky? Předepsané maximální rychlosti, zákaz předjíždění, vjezd do jednosměrky,… a některé značky, respektive jejich význam, ani neznají.
Tak v ČR je běžné porušovat zákony naschvál.. a nejvíce na silnicích. Neblikání, nebezpečné předjíždění, projíždění na červenou..
Já měl na mysli značku s tímto nápisem.
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=101972314&newest=1&yaw=6.029&fov=0.440&pitch=0.007&x=17.2794833&y=49.5961201&z=17
Proveďte u všech PL řidičů test na barvoslepost, doporučuje PČR, MD:“jedná se jen o jednotlivce“ 🙈 Asi tak.
Proč do toho opět taháte Poláky? Vy z nich máte nějaký komplex?
Jeďte se projet po dálnici z Brna do Olomouce kolem půlnoci a budete mít z polských řidičů víc než jeden komplex.
Jeďte se podívat kamkoliv jinam po ČR, budete mít z českých řidičů víc než jeden komplex. Průměrný polák řídí asi podobně jako průměrný čech nebo rakušan.
No…, chlapci. Obecně se to na silnicích zhoršuje, zvláště u nás. Samozřejmě to je pohled se subjektivním omezením, protože autem doma cestujeme především u nás a čas od času po okolí (hlavně hraniční země). Ale musím se podělit o osobní zážitek, který považuji asi za prubířský kámen mého ježdění. Okolo 2004/2005 jsem musel tehdy s naloženým Favem /choť, dětičky – opravdu malé, nafukovací delfíni atak :-)/ jet v neděli na noc po E77 z Elblagu na Waršavu. Jestli máme někdy pocit, že kluci z Polandu blbnou, tak nejsme na dohled toho, jak to tam vypadalo. Žena ubrečená, děcka zařezaný a… Číst vice »
P.S.: Je to však už nějaký ten pátek a tuto trasu jsem už nikdy nejel. Teď spíše to příhraničí a dálnice do hl. města a na Gdaňsk.
Jel jsem letos Ostrava – Gdaňsk a poláci jezdili líp jak my.
Nezlobte se, ale v kraji, kde bydlím, mají zrovna Ostraváci příšernou řidičkou pověst, tak mě to ani moc nepřekvapuje 🙂 Ovšem Poláci tu mají pověst nämlich stejnou 🙂
Na trase Praha-Liberec je jich taky dost, ale to, co popisujete neznám.Ovšem znám idioty co řídí vozidla s Cz registrací a že jich je fakt hodně.
Se divím, že PČR nedoporučuje provedení psychotestů u všech řidičů osobních aut v ČR.
Hele, před pár dny jsem jel Liberec. Předemnou kamion a na návěsu značku PL. Po dojezdu do místa oprav tenhle „příšerný polský řidič“ automaticky k pravému okraji vozovky. A co Vy? Umíte to taky?
Jen poznámka: I tahač měl značku PL. Takže asi tak.
Když píšu „k místu oprav“ myslím tím, že došlo před tímto místem k vytvoření stojící kolony.
Nebrání osazení závor trolej tramvajové tratě?
Nebrání. V Ostravě jsou ve Vítkovicích, kde jezdí tramvaj.
Nebrání. Přejezd v ulici Švýcarské nábřeží z roku 2013 závory má. Samozřejmě se jedná o poloviční závory přes vozovku, ale vzhledem k štěrku v tramvajovém křížení (podobně jako v Divišově) plně dostačující. Pan Sůra by měl s tímto SŽ konfrontovat, protože uvedla nepravdu.
Přesně tak, SŽ lže až se jim od huby práší, přesně jak říkáte přímo v Olomouci takové závory už 10 let u Šantovky jsou, to není na konfrontaci, ale na přes hubu….
Tak si pořádně prohlédněte fotografie na mapy.cz. V Divišově ulici je přímo nad osou jízdního pruhu jeden z drátů trolejového vedení tramvajové tratě, který brání instalaci závor. Na Švýcarském nábřeží nad jízdním pruhem žádný drát není.
A to je technicky neřešitelný problém, nebo důvod pro výmluvu?
To netvrdím, ale není pravda, že SŽ lže. n
Na Divišově ulici je situace jiná než na Švýcarském nábřeží. Je poněkud nešťastné obviňovat ze lži a přitom sám neříkat pravdu.
V čem je jiná, že jedno místo řešení má a na druhém se někomu nechce? Na ŠV nábřeží závory jsou, hotovo dvacet. Inspekce sama řekla co má SŽ na Divišově udělat, hotovo třicet. Stačí to tak? A propos ukažte mi jedniné místo v síti SŽ které je na 100% totožné s jiným….
Důvod pro serií výmluv a polopravd. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.
Ne, přejezdů se závorami a tramvajovou tratí je v ČR víc.
A jinde ve světě je možné instalovat i závory které se otáčí podle svislé osy (zahradí buď vlak nebo silnici)
Šraňky mohou být i kloubové.
V Britanii mají posuvné… prostě možnosti jsou…
Ne, délka břeven se dá upravit.
Hlavní je, že se instalovaly tolik „potřebné“ závory ve Zborovicích nebo před Rokytnicí nad Jizerou.:)
Nebo v Budišově u Třebíče. 🙂
P. S. to „před Rokytnicí“ = přímo v „Jablonečku“.
Problém je, že Správa je vždy přesvědčena o své pravdě, má vše v pořádku a nepřipouští, že tu pravdu má i někdo jiný .
Pan Klega z O14 SŽ má vždy pravdu.
SŽ lže a nebo ani neví, kde co mají.
Tvrdit, že nelze dát závory kvůli tramvajové troleji ve městě, kde už na stejném typu přejezdu závory na jiném místě jsou, je velmi podivné.
Celá ta organizace mi začíná připadat úplně neprofesionálně třeba jako byl vždy Regiojet nebo jiní (např. letečtí) dopravci.
Pokud by ta závorová „března“ byla nainstalována už v březnu, bylo by to fajn.
„Závorová března mají podle Správy železnic jen doplňkovou funkci.“
Ovšem z pohledu řidiče tvoří značnou optickou překážku, která se prakticky nedá přehlédnout.
Sami fírové občas přiznají, že není pořádně vidět návěštidlo, když je slunko nízko, takže to není tím, že by řidič byl fyzicky nedostatečný živočišný druh.
Před každým přejezdem jsou postupně ČTYŘI značky a pořád je to málo. Kolik značek je před typickou světelnou křižovatkou?
Všude bohužel ne, značen není dokonalé ani tady. Pokud vyjede auto z ulice Táboritů, je první značkou kříž se světly. To mi přijde hodně nebezpečné. Najíždíte z vedlejší, dáváte přednost provozu na hlavní, najedete a po 70m je přejezd, na který není řidič upozorněn a připraven! Pro místní bez problémů, ale pro cizí docela past. A je jich rozhodně více.
Ano, protože z ulice Táboritů vyjíždí vyloženě velké množství „cizinců“. Vždyť to je místní komunikace mezi barákami. Co by tam „cizinec“ dělal? Jako obyvatel Olomouce jsem tam byl snad jen jednou.
Exisuje značka s dodatkovou šipkou. Třeba.
Když strojvedoucí nevidí návěst návěstidla,sníží rychlost, je-li třeba zastaví.
Jo a nebo se taky řeší případy kdy strojvedoucí vidí zelený signál na semaforu co je křižovatce vedle trati. To samé může vzniknout pokud řidič vidí spuštěný výstražník , který je vlevo a mimo směr kterým on jede. V převážné většině případů se kolem výstražníku jezdí vlevo.
Máte, prosím, konkrétní příklad?
Klasičtí #mynic ze Správy železnic
Naprostý souhlas s DI. Je pro mě neuvěřitelné, že v roce 2023 nejsou závory na přejezdu silnice I. třídy v krajském městě.
A k vyjádření Dobré (?) správy: zrovna v tomto případě by ty závory „doplňkově“ zřejmě zabránily v tom, aby ten ignorant s kamionem na ten přejezd vjel.
Ten ignorant by to vzal po tramvajových kolejích, kde závory být nemohou kvůli trolejovému vedení.
Nemáte pravdu, po tramvajových kolejích ani jet nemohl, není tam asfalt, ale štěrk, takže absolutně neměl důvod vyjíždět z vozovky. Jenom se na nich po odhození vlakem vzpříčil.
Žádný štěrk tam není a nebyl, prohlubeň cca 20 cm odhalené koleje a oddělující obrubník…
Štěrk tam je na úrovní horní plochy pražců = otevřené kolejové lože. A vyloženě pod křížením je betonová deska.
Což z pohledu řidiče říká co to tam je…a odvádí pozornost, o možnosti nouzového průjezdu po tramvajovém pásu vozidly ZS atd při kolonách asi psát netřeba.
No ale vlak by ho přece nikam neodhodil, protože by zastavil před těma závorama…
To už by bylo vědomé objíždění.
Nicméně hodně nehod je bez úmyslu (krátkodobá ztráta koncentrace) a závora přímo přes cestu může řidiče probrat.
Pokud by jel tak jak jel, tak by ty závory stejně přerazil.
V takovém případě by se ovšem dalo suše konstatovat, že z hlediska infrastruktury se pro bezpečnost udělalo maximum. Takto zbytečně zůstal prostor pro debaty a pochybnosti. Dle mého názoru by takto vytížený přejezd navíc na silnici I. třídy rozhodně měl být zabezpečen i závorami.
Neudělalo, ještě by přicházel v úvahu ruský zátaras, který se vyklopí z vozovky 🙂
Je fakt, že už jsem se mockrát zamýšlel nad něčím podobným, co by v podmínkách ČR bylo legislativně průchozí a opravdu zastavilo silniční vozidlo ještě před střetem s drážním vozidlem. Osobně si myslím, že nic podobného u nás schválit nelze, ale třeba mně někdo znalejší doplní…
Ještě je otázkou, jaká četnost srážek vozidel s vlakem tu vůbec obecně je a srovnat to s tím Ruskem…třeba to tam má mnohem větší opodstatnění a zde by to byl jen ekonomický nesmysl. Nevíte, když nemáte data.
Ze stejného důvodu zrušíme pásy v autě, stejně slouží jen k výběru pokut. Nemá smysl bojovat s lidmi, kteří chtějí porušit bezpečnost.
Těžko. Čas na zadupnutí brzd měl. Možná by jí pocuchal, ale pravděpodobnost , že by to ubzdil je vysoká. Tohle nebylo auto starý desítky let.
https://www.youtube.com/watch?v=Vo6C3HEpfsQ
Nevzal bo díra a zelené balisety.