Inspekce uzavřela loňskou největší nehodu. Strojvedoucí otočil, popřel nevolnost
Největší nehodou podle počtu zraněných bylo najetí vlaku Leo Express do zarážedla v Přerově. Foto: Drážní inspekce
Hlavním viníkem největší loňské nehody na české železnici byl strojvedoucí společnosti Leo Express. Vyplývá to ze závěrečné zprávy Drážní inspekce,
Soukomi osobní dopravci = katastrofa na železnici. Největší nehodu za rok zpusobi dopravce se 4 jednotkami. Čelní srážku na trati dopravce s par motorakama. Kdyby takle fungovaly ČD, mame tak dva vlaky v sobě každý den.
A nemáme snad? Si najdětě statistiky.
Petr_766: NEMÁME! Ukažte mi ty vaše statistiky. Díky.
U ČD i Carga je to podobné. Schválně, kolik letošních projetí stůj mají na svědomí strojvedoucí národního dopravce? Jinak při pohledu na foto mě napadá projetí Elefanta na Masarykově nádraží až ke stánku Ugovy šťávy a to byl jak známo vlak ČD a následky daleko hrozivější.
Závěrečná zpráva je zajimavá. Jednak mě překvapuje, co všechno je zase řešeno nějakým vnitřním předpisem dopravce. Pak, že dokumenty o funkčnosti vz jsou v nějaké elektronické podobě přes tablet – to pak podle mě přepíše každý administrátor dle přání dopravce. Viz závěrečná zpráva a brdové zkoušky 🙂 Není čas.. 🙂 No a pak tu máme strojvůdce, který dobržduje často celkem agresivně, sem tam 70 metrů přejede (což se u zarážedla moc nehodí, zvlášť když s touto možností moc nepočítá). Který o 20 km/h kašlal na rychlostni limit 50km/h – asi není čas. Není čas. Ale hlavně pak si to opravdu… Číst vice »
Každopádně flirt celkem na kaši.. Tedy podle mě min první vůz nový. (hliník)
Prostě musel usnout nebo být zhulený….Zhulený asi nebyl, páč první co se zjištuje je, zda je/byl pod vlivem jakýchkoliv látek….Samozřejmě může odběry odmítnout, ale vše se pak hodí na něho…
Můj osobní názor je, že to původně svedl na nějakou tu nevolnost / indispozici, aby se zakryl daleko větší průšvih s tím, že prostě nebyl odpočatý a firma ho nutí jezdit z důvodu nedostatku personálu a úspory nákladů víc než by měl. Zřejmě čekal, že ho firma za to přikryje, ale jak už to u podobně vedených firem bývá, tak zaměstnavatel resp. nějaký chytrý manager začal zjišťovat, že by to nemuselo být tak jednoduché, zvláště když se ukázal rozsah škod a místo toho, aby za ním firma stála, tak to naopak chtěla posunout právě jen na něho aby zakryla vlastní… Číst vice »
Tak těch sto mega plus mínus autobus je pro leoše slušné ponaučení. Docela mě to překvapuje. Protože Leo si od pohledu na začátku najímalo na pohled kvalitní strojvedoucí. Na rozdíl od žluté. Ale co bylo časem..
V podstatě přerušení k odpočinku bylo 5,5hodiny místo šesti? I tato doba se mi zdá pro mě osobně dost kritická pro bezpečnost dopravy. Jaksi jsme na železnici více kovaní než silniční doprava, že ty povinné přestávky mezi směnami jsou kratší a doby výkonu delší. Pak, že se to někde musí projevit
Papírově byla 6hodin. Konec 22:48hod a nástup druhý den 4:48hod. Jenže lůžko, které bylo zajištěno k odpočinku se nacházelo cca 15min chůze od odstavené jednotky (penzion EGO). Takže jaká byla skutečná doba odpočinku a samotného spánku, je otázkou diskuze. Ale i kdyby to bylo 6hodin, je to málo! Po takto krátkém odpočinku vést minimálně dva vlaky na vzdálenost cca 800km a udržet soustředěnost při rychlostech do 160km/hod. je dost vyčerpávající.
Mno, nevim… 6 hodin, pokud se do toho ma vejit cesta, osobni hygiena, spanek, osobni hygiena, obleknou se, nejake jidlo a opet cesta… K tomu se musi zapocitat, ze clovek obvykle neusne „na povel“. To mi vychazi, ze mohl spat tak 3-4 hodiny a to je zoufale malo. Agresivnejsi styl jizdy byl mozna jen snahou jak neusnout.
Takto hovoří Zákon. Diskuze není o tom, zda je to dobře nebo špatně. Minimální pauza je 6 hodin, pokud dopravce poskytne odpočinek na lůžku. Tečka.
Pouze musí další odpočinek natáhnout o tu dobu, která chybí do jedenácti hodin. Taktéž tečka…
Pravda, v tomto případě to tak je . Ale jak je to s prac. dobou strojvedoucích ? Např. 5 min. rg. jízdy a můžeš jezdit až do 15 hod. výkonu. Potom máš ten ,,6ti,, hodinový odpočinek a můžeš si dát druhé kolo . Je stanoven odpočinek mezi směnami zaměstnanců, snad se to i u strojv. hlídá ale jak je to když bude dotyčný pracovat např. jako noční hlídač a potom půjde na směnu jako strojvedoucí, kdo toto ohlídá ? Strojv. má nastupovat na směnu odpočatý a neznám případ, že ten kdo si jde přivydělat byť jako hlídač či jako strojvedoucí… Číst vice »
A navíc u této firmy se prý přiměřená doba na jídlo a oddech dle vyjádření jejich právníka čerpá při pobytech ve stanici . Tak,že než dojedou na konečnou mají vybráno, jsou odpočinutí a po jídle :)).
Dobrý den. Strojvedoucí byl kmenový. Při nástupu do společnosti byla jeho technologie jízdy odlišná od ostatních strojvedoucích. A bylo na to upozorňováno vedení. Proč ale vedení nezasáhlo? Protože se neustále potýká s nedostatkem strojvedoucích a tak i přes jejich kontroly – které samo uvedlo, že provádělo – se nic nedělo. Poukazovalo se na ostré obraty ve stanicích a možný rozpor v oddechu a odpočincích. Ale nikdo nechtěl slyšet. Zamyšlení – Kolik je dost? Kolik peněz je dost? Kolik zraněných musí být? – Aby si někteří uvědomili, že zákon, který odkazuje na odpočinek a oddech při práci je vykoupený drahým zjištěním… Číst vice »
Dobrý den. Jednalo se o kmenového strojvedoucího. Osoba odpovědná za přípravu strojvedoucích, byla již na samém počátku – tj. kdy strojvedoucí (který způsobil nehodu) – upozorňována ostatními strojvedoucími na jeho styl jízdy atd. Nabízí se spíš zamyšlení, proč vedení společnost tyto věci nijak neřešilo, když při následných kontrolách nevyvodili žádné důsledky pro daného strojvedoucího. Protože kvalitní strojvedoucí, kteří působili v této firmě, poukazovali na možné nesrovnalosti – oddech, odpočinek v obratových stanicích atd. Nikdo asi nechtěl slyšet – protože kola se musí točit a musí se vydělávat peníze. Kolik je dost? Kolik peněz je dost? Kolik zraněných muselo být, aby… Číst vice »
A to bylo jen takové ťuknutíčko no. Taky trochu přejel místo zastavení. A nebyl taky z nějaké půjčovny? Byl kmenový?
Takže celej problém byl asi ve stylu jízdy tohoto strojvedoucího… buď riskoval z vlastní iniciativy nebo tlak zaměstnavatele
A nebo varianta číslo 3, že to je idiot a jezdil jako prase. Už jen, že 2x mu něco vytkli, pak když sám uvede, že spadl ze židle a že byl překvapený, kam vlastně jede…
idiot to asi je, ale byl levnej
Já kdysi trochu jezdil a ze židle se mi podařilo spadnout jednou, teda spíš z verpánku pro pomocníka. Když jsme se 141 do oblouku před Ústím nad Orlicí, tehdy vmax=75, vjeli rychlostí někde okolo 105-110. Tak by mě to trochu zajímalo z forenzního pohledu… 🙂
Třeba neměl pro jízdu a hlavně pro brzdění cit.Někdo se to nanaučí a jezdí jako dřevák celý život….
Trochu nechápu pokud vlak jel do Prahy a byl veden na kusou kolej ?
nakonec neměl jet, cestující měli přestoupit do soupravy z Ostravy, která přijela na nástupiště vedle kusé koleje, takže přestup hrana – hrana. Viz celá ta závěrečná zpráva
Podle jízdního řádu se jelo 1340/1341 a 1342/1343 Ze Starého Města do Přerova a zpět a pak 1354 ze Starého Města do Prahy. V Přerově byl přípoj na/od 1350 a 1352 do Prahy.
Jestliže to bylo ve druhém kole, tak šlo o vlak 1342 k vlaku 1352.
Stačí jen trochu pohledat. 😉
ten chaos v textu vznikl kvůli tomu, že tento strojvedoucí pak měl jet do Prahy (podle výpovědi tam chtěl snídat)
Ano, ale mezitím měl mít ještě jeden obrat do Starého Města. 🙂
Prosim, opravte si pravopisne chyby v clanku…
Při druhé cestě do Přerova do Prahy, si ale na jeho způsob
Pred “si” nema byt carka.
pravopisné nikoliv provopisne
článku nikoliv clanku
červená je kde na semaforu?