Inspekce poprvé upozornila na práci strojvedoucích pro více dopravců. Lokomotivy jely proti sobě, výpravčí si povídal
Nádraží Děčín východ. Autor: SŽDC
Závěrečná zpráva o mimořádné události v Děčíně loni na podzim poukázala na práci strojvedoucích pro více dopravců i debatu výpravčího se signalistou ve chvíli, kdy oba věděli, že proti sobě jedou dva vlaky.
Dodnes jsem si myslel, že strojvedoucí pro dvě společnosti jezdit nesmí. A ono to jde! Diskuse o přepracování strojvedoucích má rázem naprosto odlišné vyznění.
Sučasná společnost povýšených ale neschopných manažerů degradovala strojvedoucího na úrověň posunovače. Vrátit strojvedoucím prestiž. Podstatně jim zvýšit platy a omezit pracovní dobu. Snížit i důchodový věk. Potom budou opět strojvedoucí vážení občané a svoji profesi dostanou opět na vysokou úroveň. Další problém na železnici jsou úspory na zabezpečení za každou cenu. Nápad nechat lokální tratě bez minimálního zabezpečení jen dokazuje, jací hluboce neznalí lidé rozhodují. Zlikvidovali drážní personál, zabezpečovací zařízení dali do šrotu. Nevím, kolik ušetřili ale hmotné škody a škody na lidských životech jsou určitě vyšší. Z toho plyne, že je potřeba provést hluboké personální změny na ministerstvu dopravy.… Číst vice »
Možná to sem nepatří, možná patří a právem, ale je potřeba pro objektivní posouzení závěrů Drážní Inspekce vědět, co se děje uvnitř této organizace a kam až má přesah. Po přečtení mám velké pochybnosti zejména o nezávislosti Drážní Inspekce, naopak je to špinavá stínohra s politickým a osobním podtextem. Škoda, že zdejší portál o takovém stavu neinformuje, zásadně by to změnilo váhu a účel příspěvků pana Kučery do diskuzí k článkům. Až z toho běhá mráh po zádech a nelze si myslet, přesně podle diskuze k jednomu z nedávných článků, kde pan Kučera bojoval o presvědčení nezávislosti že tomu tak… Číst vice »
Přitom by stačilo, kdyby jezdil každý druhý osobák (to snad jezdí), nejezdily rychlíky, expresy zastavily tam, co rychlíky (i tak by byly rychlejší než takto), Švejci začínaly v Berouně nebo Zdicích a občas se místo nich něco poslalo přes Rudnou.
Tohle fakt dopadne dobře leda zázrakem.
https://www.youtube.com/watch?v=JWDjQs2Gp3Q&t=0s
Nestačilo by zavést AETR i na mašiny?
Nejlépe kompatibilní, takže pokud někdo řídí auto a druhej den vede vlak, musel by se vejít do hodin s obojím?
Ono je někdy asi i na pováženou provedení tzv. persky. Nebudu zde dotyčného lékaře jmenovat, ale když mi bylo cca 25, ani se neobtěžoval v té době kontrolovat krev, moč nebo EKG. Jen vyšetřil tlak, pak sluch, barvocit, zrak – čtení a to bylo vše. Mezi pacienty se mu říkalo „Mengele“.
Krev a EKG jednou za 4 roky. Jinak to není pravidlo na periodě.
Ale to já vím… jenže tenhle doktor to nedělal vůbec. Navíc měl tak línou sestru, že nebrala telefony a nebrala ani krev.
Ze by se jmenoval Zikuda?
Nemohu jmenovat. Ale tohle jméno to není.
To není problém jen u strojvedoucích,jsou dopravní podniky kde někteří řidiči jezdí u dalších dopravců.Z odpolední na ranní – i takové jsou případy.
Bývalo to ešte horšie. Vodič jazdil v jednom a tom istom podniku u divízie autobusy aj elektrické dráhy. Keďže v nemenovanom podniku uvedené divízie nekomunikovali, tak mohol po osemhodinovej šichte za volanom autobusu presadnúť za volant trolejbusu a fičať ďalej.
Je to stejně na konkrétním člověku. Mám v rodině 2 lidi, kteří jezdí u Dopravního podniku ve velkém městě a nikdy si nedovolili jít na směnu neodpočatí, protože si jsou vědomi, že dvojsouprava vozů tramvaje veze i 200 lidí, které mají v rámci svého zaměstnání v pořádku dopravit z místa A do místa B, a to se za směnu otočí z konečné na konečnou i 6x. Není to tak trochu o obyčejné zodpovědnosti a zdravém rozumu, pokud vykonávájí tito lidé tuto zodpovědnou práci ?
A nemohou být strojvedoucí unavení z dlouhodobého hlediska? To pak můžou mít i 3 dny volna před šichtou a stejně je ten průběh směny může unavit, zvláště při tom ježdění nahoru dolů… Nebo se mýlím?
A máme tady zcela nový precedent, kdy dopravce přijímá opatření k zamezení následků mimořádnych událostí v drážní dopravě. Omezuje maximálni rychlost při jízdě podle rozhledových poměrů na 40Km/hod ve všech prípadech, kdy tato jízda nastává a že jich není málo. Jednak se divím, že neinformoval dopravce o této zajímavosti novináře, dále pak nechápu zcela přesně, jak je to nastaveno ve smyslu oprávnění k tomuto kroku. Přeci provoz na železnici je řízen na základě dopravního řádu drah a předpisu provozovatele dráhy. Jedině jemu přísluší měnit předpisová ustanovení a to zasadně celoplošně, pro všechny dopravce. Krok jednoho dopravce v tomto překračuje rámec… Číst vice »
Píšete sice krásně, ale blbosti.
1. Pokud je nařízení/pokyn zaměstnavatele přísnější než je zákon/vyhláška/předpis není to jeho porušení.
To by v tom případě byla PKS taky.
2. I přímo D1 umožňuje vlastní předpis dopravce, ale nesmí s ní být v rozporu (měkčí než D1) a nesmí nařizovat povinnosti zaměstnancům SŽ(DC).
Takže pokud nařídí zaměstnavatel, že na PN jen 40, je to ok. Kdyby nařídil 120, je to špatně.
Trošku Vás chápu, snahu, ale blbosti píšete Vy, zde to neni o tom, že někdo může něco zpřísnit, v rámci kompetencí, zde je to o překročení kompetencí! A když si o to říkate, tak zrovna v případě PKS platí, že může ve vztahu k zaměstnancům obsahovat výhradně ustanovení, ze kterých má zaměstnanec pozici výhodnější, než podle prosté roviny zakoníku práce, pokud zaměstnance staví do roviny pozice horší, pak se k takovým ustanovením vůbec nepřihlíží!! Dále dopravce není oprávněn zasahovat do organizace provozu dráhy provozovatelem dráhy, vcetně jeho předpisu. Dále toto opatřeni má vliv na organizováni a provozování dopravy, ostatní dopravce… Číst vice »
Ještě bych se rád doplnil, že podle Vašeho názoru, by pak dopravce mohl, nic mu v tom nebrání, kromě vlastniho ekonomického prospěchu, podstatnou měrou prodloužit čas nazývaný odpočinek mezi směnama, tak aby predešel mimořadným událostem, princip naprosto stejný, efekt obrovský, jenom se nechce, zákonná překážka k tomu neexistuje, což Vy potvrzujete. Tak hurá do toho. Vidíte v jedné sitaci vymyslíte nemožné, ale aplikovat stejný princip na ochranu lidskosti a důstojnosti člověka, bezpečnosti železničního provozu, tomuž se Vám chtít nebude, ale je to jednoduché, máme časy vymezené nedefinovanému pojmu – odpočinku, dopravce rozhodne v zájmu bezpečnosti o prodloužení dob o 1/2… Číst vice »
Já nevím, už jsem z dráhy nějaký ten pátek, ale u toho Železného Brodu rozhodně nejel na dohled. Ze 70km/h na 200m podle mě nezastaví ani CityElefant…
Pokud si pamatuju (u dráhy jsem byl naposledy v ’91), u antibloku na trati se po zastavení na stůj vždycky jelo tak maximálně 20km/h, spíš bylo praxí do 15.
Pardon, autobloku. Už je to holt nějaký pátek…
O tom žádná, ale musí se to řešit jinak a systémově, ne z horkou hlavou a v rámci jednoho ze 120 dopravců. To povede naopak k situacím na tratích, kde jeden bude brzdit druhého, protože jeden pojede podle předpisu provozovatele dráhy SŽ D1, druhý podle pokynu svého dopravce XYZ třetí zase podle pokynu jiného dopravce ABC a čtvrtý zase podle SŽ D1. Takhle železnice jako spolehlivý systém fungovat nemůže.
Obdoba zde již byla v podobě opatření při jízdě PMD pro uvázlej vlak, aby se do sebe nešťouchlo, mimochodem taky jízda podle rozhledových poměrů a taky to nebylo nejlepší… .
No vidíte. Já našim strojvedoucím důrazně nedoporučuji vůbec vjíždět do obsazených oddílů stejně jako jezdit na foukáčky, obzvláště v noci.
A zrovna u jízdy podle rozhledu vůbec nechápu, o co jde kromě principu, že dopravce zasáhl do předpisu Správy železnic. Prostě je to jízda podle rozhledu a dopravce nařídil svým strojvedoucím, že bude tolerovat max. 40 km/h.
Je zásadní rozdíl nedoporučovat, a nařizovat, to jistě chápete a proto to neděláte. Od toho je strojvedoucí, aby rozhodl, stejně tak na silnici řidič nákladního vozu, autobusu, tam se jezdí podle rozhledu stále, když ne, tak pak je v protokolu uvedeno , že řidič nepřizpůsobil jízdu povaze a stavu vozovky … . Jak sám uvádite jde o princip, na principech stojí nejen demokracie, ale zde i bezpečnost! Při toleranci takového excesu nyní, nás pak po nějaké dalši nehodě, nepřeju si ji, ale ona během osudu přijde, dopravce postavi do latě tím, že nám zakáže v takové situaci jet úplně, nebo… Číst vice »
Strojvedoucí chtějí co nejvíce spát doma a co nejméně mimo domov. Proto je žádoucí omezit dobu odpočinku mimo domov na nezbytné zákonné minimum, když už nejde udělat směna tam a zpátky za třináct hodin.
Do stanice přijede nákladní vlak, dispečer oznámí výpravčímu, že bude na několik hodin odstaven. Po 6 hodinách se ozve strojvedoucí, že je připraven k odjezdu. Tentýž strojvedoucí, který vlak přivezl. Co dělal těch 6 hodin? Čerpal zákonnou přestávku na odpočinek mezi dvěma směnami. Tedy se 6 hodin vyspal (?) na mašině a potom SVĚŽE do dalších 12 hod. výkonu (nečiní tak všichni dopravci).
…. u toho Českého Brodu…..
Pro doplnění informací, dopravce ČD a.s. již o svém opatření informoval alespoň oficielně Správu Železnic, aby osoby řídící drážní dopravu věděli o způsobu jízdy vlaků ČD za sitací nařizujících jízdu podle rozhledu! Zjevně mi to dává za pravdu v tom, že opatření dopravce zasahovalo do řízení dopravy Správou Železnic a nelze jej přijmout jednostraným vyhlášením.
Opatření dopravce ČD a.s. bylo v prostředí Správy Železnic distribuováno systémem knihy normálií aby o tom všichni zainteresovaní zaměstnanci v řízení provozu věděli.
Ono je opravdu těžké si – byť právem- stěžovat na přetěžování strojvůdců a zároveň přijímat práci u dalších dopravců.
Třeba zrovna ti, kteří přijímají práci jinde se necítí přetěžováni?
Nechte na pokoji strojvedoucí. Pokud někdo může dělat ministra dopravy a zároveň ministra průmyslu, proč by nemohl strojvedoucí jezdit pro několik dopravců.
K čemu je bílá? Posun dovolen, ale s odkazem na X článků se ve své podstatě na to posunovat až tak nedá. Musí být splněno několik dalších podmínek. Dohodnutý posun, člověk řídící posun, toho někdo pověří, někdo následně musí dát souhlas atd. A ve své podstatě bílá barva na skupinovém návěstidle nic neznamená, tedy jen to, že je posun dovolen, ale posunovat jen tak nelze. U takového sk. návěstidla se vlastně ani neví, odkud je ten posun dovolen, neboť jde o skupinu kolejí, ale z které je postaveno, to ví jen pracovník SŽ.
Otázka je jestli taková bejkárna má na dráze v dnešní době co pohledávat.
Ale řešíme stávající stav, a s tím musíme nějak fungovat, ne?
Tady měl pouze objíždět soupravuna koleji tuším 16 solo lokomotivou. Pan strojvedoucí byl s jediným správným záškolem u ČD, tak nepochopím, proč jel, jel a jel a nezastavil ho ani jistý bílý kolík s modrou čepičkou a za ním byl dokonce přejezd, nevím, jestli byl zavřený, či nikoliv a vyjel až do trati proti vlaku. Když jsem úplný pitomec a vyjedu z koleje na „bílou“ a nevím vůbec nic o tom, po které koleji mám jet na druhou stranu, tak jedu volněji a dívám se směrem zpět, potom bych musel vidět za výhybkou 79 seřaďovací návěstidlo Se20, tak tam zastavím… Číst vice »
„…zahájení posunu bez jejich souhlasu..“ Nikoliv, bez jejich svolení. Doporučuji naučit se rozlišovat. Svolení jsou informace o posunu, souhlas je pokyn k zahájení jízdy (bílá na návěstidle).
Ale i na svolení se dá posunovat 😉
Tyhle detaily bych nechal do odborné diskuze a laiky tím nezatěžoval.
Takže projel normálně bílou, ale nesměl posunovat? Komu a proč svítila?
Tak svítila jemu, kolikrát se rozsvítí bílá současně se svolením k posunu, či těsně před ním. Bez toho se hýbat neměl a měl tedy zavolat výpravčímu, že mu tam svítí bílá, ale nemá to svolení k posunu. Jak učil jedné cvičný – nejezdi na tu bílou, když nevíš, kam to je.
Dovolím si trošku erejpnout. Jak je možné, že se mu rozsvítila bílá (tedy měl postavenou posunovou cestu) ještě před sjednáním posunu (svolením)?
Není toto jednoznačné porušení předpisu SŽDC D1 ze strany výpravčího (výhybkáře)?
Doporučil bych tímto Správ železnic, aby zajistila řádné proškolení a kontrolu svých zaměstnanců…
Není třeba rejpat, stačí přečíst vlastní zprávu:
„Přispívající faktory: vydání pokynu k postavení posunové cesty bez předchozího udělení svolení k posunu.“
Před zahájením posunu musíte být o posunu zpraven, odkud posunujete a kam až, kde změníte směr a kam budete posunovat. SŽ strojvedoucího o tomto nevyrozuměla, pouze „postavila bílou“ a strojvedoucí jel…Což je běžná praxe v mnoha stanicích dnes a denně.
Však já to nerozporuji.
A ano, znám i realitu stanic, ale to už je na jednotlivcích, jestli pojedou, nebo se výpravčího dotážou. Já osobně se ptám i na neobsluhované návěstidlo, když mi to hradlař neřekne, i když kolem něj posunuju ten den už po páté. Nebo zastavuji posunový díl při sunutí, když se do vysílačky začne montovat někdo třetí a řeší něco mimo posun.
Pokud nebyl sjednán posun, bílá není souhlasem k posunu. Strojvedoucí stojí jak pařez, ani se nehne, přestože bílá svítí. A může být přímo vpravo vedle koleje. Strojvedoucí ve stanici nahlásí Název přepravce, trakci vozidla a zamýšlený posun. Odkud kam, kolik potáhne vozů. Výpravčí, dispečer, mu oznámí způsob posunu, cas posunu, do kdy, svolení posunovat po dopravních kolejích není nikdy souhlasem k obsazení koleje. Potom záleží jaké je zabezpečovací řízení ve stanici, zda jsou na zhlavích signalisti, či pomocná stavědla, zda je to ve stanici, či na dálkově řízených stanicích. A je toho ještě dost. Nemá ovšem cenu to tady rozebírat.… Číst vice »
Posun sjednán samozřejmě byl, protože jinak by DK nevěděla co chce v té stanici dělat, že. Ale vyrozumění o posunu je zcela věc jiná. Loko měla objíždět po koleji 14, takže stačilo zajet za cestové návěstidlo do koleje 24a a tam změnit směr, ale to mu měli zavolat a říct. Chyba strojvedoucího je samozřejmě, že jel, bez vyrozumění a chyba SŽ byla, že ho nevyrozuměla.
Proto vy, kteří nejste od fochu— proto vy, co jste zcela mimo, zdržte se soudů, je to hrůza číst ty vaše bláboly….
Mimo vaši místu, moje praxe na loko je 30 let. typicky, vlak vjede do stanice, nezájem, neděje se nic. Zavolám telefonicky a řeknu, že chci objet soupravu, na druhé straně řeknou ok a položí telefon, rozsvítí se bílá a je ticho…. Takže nechte těch blábolů, to je praxe v 50% stanic. Abych někomu nekřivdil, jsou stanice, kde poctivě spravují a říkají až pro blbce kam mám jet a za kterou seřaďovačku a pod. Jsou stanice, kde je ticho a jen se rozsvěcují návěstidla a loko jezdí, potom je při přepřahu loko pustili na kolej a byla tam ještě původní vlaková… Číst vice »
Svatá pravda.
No tak pokud je železniční provoz vázán na toto a jiné podobné infantilní slovickareni , tak je těch průšvihu ještě malo
Pro železničáře jsou tyhle pojmy (souhlas , svolení) zřejmé a je mezi nimi zásadní rozdíl. Proto jsem na chybu pana redaktora slušně upozornil. Infantilnost nebudu komentovat.
Jste mi připoměl školu -ZÁVAZNÉ SLOVNÍ ZNĚNÍ
Ale tohle je něco jiného, jako hodinky a holinky.
No já nevím , kdysi koncem devadesátých let jsem dělal servis kopírek, kolega splácel byt a tak v noci taxikařil a přes den jezdil kopírky. Asi bych nebyl úplně klidný , kdybych byl jeho zákazník v taxi . Ono to je všelijaké , kolikrát má fíra rozbité manželství , protože když jezdí od nevidím do nevidím , tak mu může “orat s jeho kobylkou“ jiný. Pak je rozvedený , děti jsou u ženy , pochopitelně, No a aby měl na alimenty tak jezdí . Co má dělat sám doma. Pít nemůže. Nebo mladý kluk , chce se oženit a mít… Číst vice »
Tak to už pak pomůže jedině… Ano, zřídit klášterní řád Sv. Jana Pernera. To ani není tak o systému dráhy jako takové jako o společnosti, prioritách a tom jak moc člověk zvládá tomu tlaku nejen jí ale i pudů odolávat. Počet strojvedoucích, přetěžování a vysoká personální náročnost také hrají roli. Pokud budete s nákladním vlakem pomalu poskakovat celý den a odvezete jeden vlak z Břeclavi do Ústí (zatím) nad Labem, místo toho abyste to zvládl ještě zpět, tak je tu něco zle, ale není to primární k tomu co píšete. Primární problém bych já osobně viděl v tlaku, byť dnes… Číst vice »
Víceméně se dá souhlasit. Ale faktem je, že správně by zaměstnání, ať se jedná o ředitele či uklízečku, by nemělo správně narušovat manželství. Orat se může jak s kobylkou strojvedoucího tak úředníka. Pokud má žena ráda svého strojvedoucího, měla by to pochopit a respektovat. Pokud nemá ráda svého muže, podvede ho, i kdyby byl furt doma. Samozřejmě ale každé povolání by mělo poskytovat dostatek času na rodinu. Pokud někdo pracuje v kanceláři pondělí – pátek 8-16, má víkendy a odpoledne a večer volno, tak to má vyřešené víceméně. Pokud někdo dělá strojvedoucího, tak je sice pravda že se na to… Číst vice »
Částečně souhlasím, ale nemyslím si že je možné aby každá práce nenarušovala manželství, jsou podle mne některé které jsou s tím minimálně do určitého bodu neslučitelné, z vícero důvodů. Například tato nomádská zaměstnání, ať už jezdíte s vlakem, kamionem, nebo lodí, nebo různé bezpečnostní složky, armáda, letectvo, námořnictvo, v takové situaci vytvářet nějaké manželské svazky myslím není moc moudré a člověk by v takovém zaměstnání měl počítat že bude mít prioritu před jeho soukromým životem. Některá povolání jsou spíše službou než prací a zaměstnáním. A v momentě kdy má něco charakter služby, tak to ostatní věci jdou stranou. Jedno jestli… Číst vice »
Největší chyba v čr je že pracujeme nejvíc hod. za týden v celé Evropě.To že by měl fíra 100 tisíc problém nevyřeší.Ženská nemusí jít primárně po penězích a ikdyby stejně ji to časem omrzí a najde si někoho jiného.Ještě bych bral kdyby se dráha postarala o své lidi a sehnala jim levnější nájem v bytě ale to dnes nejde když se všechno rozprcalo a je tu mnoho organizací.A navíc by to bylo nefér k ostatním lidem.Co má pak dělat třeba takovej saniťák co vozí pacienty a jezdí v rizikovějším prostředí a jde mu mnohem víc o život než strojvedoucímu na… Číst vice »
Nemocnice mívají „ubytovny“, což je normálně pronajmutelný byt/garsonka v nějakém objektu který jí patří.
Jak jsem psal, podle mne ten kdo jde jezdit s vlakem, nebo MKD musí si být vědom toho že toho dost obětuje. To samozřejmě ale není omluva pro dělené směny nebo neefektivní jízdu mezi vrbami celý den padesát kilometrů do cíle.
A rovnou musím dodat, že i IDS byla tehdy firma, kde bylo i nemožný možný… (tím netvrdím, že tahle MU je jejich vina, ale věci se tam děly neskutečný….)
Děly se s tvým souhlasem a ty jsi byl jejich součástí, sám se ve videích doznáváš k tomu, že jsi např posunoval s až šestivozovými soupravami na Smíchově bez zabezpečení návěstmi pro posun a další věci, které si dělal se svým souhlasem a svým vědomím. Vyvrcholilo to tím, že jsi sám málem udělal hromadu, která jen náhodou neskončila o mnoho hůře, než Permink a nebo Český Brod. Dělal jsi to více jako 5 let, bohužel potom jsi skončil v nemilosti vedení a tak jsi začal brojit proti tomu, co jsi sám dělal. Kdyby jsi dělal u ČD v té době,… Číst vice »
Pane „pejan“. (Skutečným příjmením Petrjánoš), vy zde máte nejvíc co moralizovat. Vystřídal jste hromadu dopravců, všude samý průser, kdy to vyvrcholilo tím, že jste to 3.5.18 zboural v Křemži (GRTR). Vy jste opravdu ten pravý…..
Tak to jste těžce vedle vy idiote. Stejně jak nesedí moje příjmení, tak jsem nikdy nejezdil o GRTR (Asi to mělo být spíš GWTR) ale vaše idiocie vám nedovolí. Za 30 let praxe strojvedoucího jsem u třetí firmy. Ta první byla ještě ČSD, co tam máte dál vy hlupáku?
Lžete. A moc dobře to víte.
Chceš se za to obvinění setkat u soudu debile?? Nikdy jsem u GWTR nejezdil, stačí? I to jméno je špatně,
Klidně. U GWTR jste nejezdil jako jejich zaměstnanec, byl jste tam pronajatý. Když je jméno špatně a jste někdo jiný, nezvrušujte se, ale protože tu křičíte, sám nepřímo přiznáváte že mám pravdu.
Nikdy jsem nebyl ani na té trati a nejmenuju se Jánoš, tečka. Při dalším kecu na vás podám tratní oznámení pro pomluvu a vyřídíme to u soudu, je ti to jasný ty debile?
Už se bojím. 🙂
Hele je mi jedno, čeho se bojíš, nebo nebojíš. Já ti říkám, že se nejmenuju Jánoš a na trati z Budějovic do Volar nebo kam, jsem nikdy neřidil žádné vozidlo, stačí to tak? V případě další pomluvy, budeš čelit trestnímu oznámení.
Omlouvám se, spletl jsem si přezdívky. Informaci o Křemži beru zpět.
Známý mi právě vysvětlil, kdo doopravdy jste, sice vás neznám, ale prý jste taky pěknej nafoukanej vůl, co jsem slyšel.
Urážet pod rouškou anonymity vám jde skvěle, takže běžte šířit svá moudra jinam. Vaše příspěvky jsou sdileny z této IP adresy. michalcik30@seznam.cz
85.163.127.170
Pane Sůro, je Vám jasný, že tímto porušujete GDPR o ochraně osobních údajů, když tady zveřejňujete osobní údaje?
Myslíte jako ten pán, co se tu snažil psát něčí jména a příjmení? Nebo myslíte, že emailová a IP adresa je porušení GDPR? Vy jste tuším kolem toho Fanty všichni praštění pantokem…
Je mi naprosto u zadku, co si vy, nebo někdo myslí podle toho „co slyšel“ . Už jen to, že si děláte názor na lidi, podle toho, co „jste slyšel“ o vás vypovídá dost. Stejně jako fakt, že vyslovujete taková obvinění, když ani nevíte komu. Asi nějakej podobně „myslící“ tvor jako Fanta. Nafoukanej nejsem, jen bytostně nesnáším takový pokrytce jako je Fanta.
A koho vlastně pomlouvá, aby pomluva vznikla musí pomlouvající osobu jmenovat, ale vy tvrdíte, že to nejste. A pejan to asi nikomu nic neřekne. Takže to moc nechápu.
Jmenuje mě a tvrdí , že se nějak jmenuju a že jsem někde byl a že jsem něco udělal. Jo vy koukám nechápete víc věcí, třeba psaný text…
Opravdu se pleteš, drž raději hubu.
Takhle kvalitně přeproucená fakta aby pohledal. Ale jo, jen si kopni (není to od tebe poprvý, ani naposledy), já chodit kanálama nebudu. Ke tvý velký smůle. 🙂
V mojí smůle nikoliv, mně jsi totál u prdele, já jen nechápu takový hloupý pokrytce jako jsi ty. Ale ty zahyneš sám na svoji blbost a u ČD narazíš a nebude to moc dlouho trvat se svou nablblou povahou
Co je na to překroucené kokrétně? Není pravda, že sám ve videu říkáš, že si na Smíchově posunoval sám šestivozový soupravy RJ? Na takovém nádraží, kde se motá plno lidí je to na kriminál, podle mě daleko horší, než když je někdo 15 hodin na mašině. Nebyl jsi to ty, kdo chrápal za jízdy a potom jsi to Třebové z kopce letěl s nákladem 130+ a zastavila tě až VZ, projel jsi vjězdový návěstidlo do Třebové a zastavil až v peronech? Není to pravda? Kdyby tam cokoliv stálo, tak je tam hromada větší než u Stéblové….a nejspíš bys tu ani… Číst vice »
Když se alespoň podepíšeš, a nebudeš se schovávat se za nič neříkající přezdívkou, budu se klidně dál bavit. Jinak si trhni.
Pro ostatní:
Ano, sám jsem sunul šest vozů a ano, opravdu jsem v ČT projel návěstidlo. Nicméně souvislosti jsou totálně překroucené (a nebyl jsem nikdým donucen k odchodu, výpoveď jsem dal sám a naopak jsem byl přemlouván, abych zůstal) a řada podstatných věcí chybí. Kdo se slušně zeptá a alespoň se podepíše, tomu to rád vysvětlím, na hloupé anonymy reagovat nebudu.
Já s teblou taky ani o diskuzi nestojím, stejně jako jsem nikde netvrdil, že jsi byl k odchodu donucen. Pouze už jsi nebyl v kurzu, takže jsi byl donucen nepřímo odejít. Nebýt toho, byl bys tam dodneška. Pokud jsi sunul sám šestivozovou soupravu, ještě dlouhých rychlíkových vozů, je vidět jen co jsi za debila. Tohle bych nikdy neudělal a už vůbec na Smíchově, kde se motá plno lidí…Tohle je snad horší, než ta Třebová a nebo být 15 hodin na mašině. Tohle je na trestní oznámení, kdyby to nebylo tak starýho data… Takže ty vůbec nikde někoho nemoralizuj a ta… Číst vice »
SÁM SUNUL 6 VOZŮ??? k tomu by mne nedonutili ani pohrůžkou okmažitýho vyhazovu
Ja jsem vedel, ze nekdo zavzpomina na jeho kousky a usetri mi par minut cas. Diky 🙂
Pane Fanta, prosim, sahnete si uz taky trosku do svedomi. Pasoval jste se do role medialni hvezdy, nechtejte po nas, abychom zavzpominali na vzajemnou spolupraci i my. Hlavne at vam to u CD dobre slape. Drzte se vic rajčáku nez klavesnice a na svete zas bude o trosku lepe. Preji krasny krasny vikend.
Klidně vzpomínejte, já se za spolupráci s IDS-C nestydím, ale vy byste měli. Dodnes mám řadu důkazů (záznamy tel. hovorů a výkazy prace – momentálně jako důkaz u soudu) na to, co se (nejen) tam dělo. Tak nechtějte, abych je zveřejnil.
Co třeba Poučný list tvé nehody v Třebové, myslím, že by to byl hezký článek. Nákladní vlak řítící se z kopce do České Třebové 130+ se spícím strojvedoucím na vjezdovém návěstidle stůj….. Co vy na to pane Sůra?
A dnes u ČD takový strojvedoucí řídí EC vlaky, mám už docela strach s ČD jezdit…
To je ten problém, ty se ani nestydíš, když normální soudný člověk se seberefllexí by se styděl a byl vděčný za to, že může dál dělat svoji práci.
Co takový titulek:
Strojvedoucí který příznává, že sám masivně porušoval předpisy a nařízení vády a málem způsobil velmi tragickou nehodu, když usnul za řízením vlaku, dneska řídí u Českých drah EC vlaky…mají se cestující bát?
Takových strojvedoucích, kteří někdy něco posrali, jsou tu mraky. Vlastně téměř všichni, kteří mají papíry déle než pár let. Pracoval jste někdy v Lokotrainu? Za posledních asi tři roky tam odkud uteklo pětadvacet lidí, protože nechtěli přijít k újmě a nechtěli se vedením nechat buzerovat. U soudu na tuhle firmu leží (jen co vím) 4 žaloby čtyř bývalých zaměstnanců….
Ne, půjčovny strojvedoucích nikdy nebyly moje hobby, ale…Pokud bych vstoupil do takové firmy, dke by vyvíjeli na mne nějaký tlak ala „musíš to udělat, jinak výpověď“ a pod tak s ní taky velice rychle skončím a nebudu tam více jako 5 let. Pan Fanta prostě rejžoval, tak jako plno ostatních a dělal věci, co bych třeba já nikdy neudělal a nikdy jsem neudělal za 30let své praxe..Například sunutí 6 vozového vlaku bez zajištění návěstmi pro posun, na nádraží, kde se to hezmží lidmi, do těch vozů lezou lidi, opravuje se tam umývá, zásobuje, prohlíží, dělají opravy a pod… V okamžiku,… Číst vice »
Pokud mi šéf řekne musíš porušit nebo výpověď okamžitě odpovídám výpověď. Nejsem sebevrah.
Rozhodně to u IDS žádná vyjimka nebyla, to Gajdoš kecá. Alespoň ne v letech 2012-2017, kdy jsem pro IDS-C jezdil jako propůjčený zaměstnanec fy Lokotrain.
Největší nenažranec se ozval.
Husa zakejhala.
Celkově mě nenapadá, proč bych jezdil u osobky na příšerných směnách za nuzný peníz a bavilo by mě to tak, že bych ve volnu chtěl ještě dělat někde u soukromníka? Pokud by to byl jasný rozdíl v platu, tak dám výpověď a přejdu? Celé tohle divadlo je jen o tom, že ČD chtějí mít o svých ovečkách přehled, státní organizace hrající si na akciovku, socialistické podnebí, tam se to zkrátka tak nosí…
Napadají mě dvě cesty – buď bude strojvedoucím nařízeno pracovat pouze u jedné společnosti nebo se vytvoří jakýsi registr strojvedoucích. Jenže – v prvním případě to bude tlak na mzdy (což je pro zaměstnance dobře, pro zaměstnavatele špatně), vznikne nedostatek strojvedoucích a navíc by si lidé stěžovali, že je to další socialistický krok. U registru by to byla pro změnu další e-byrokratická zátěž. Ale z praxe vím, že nejlepší je tzv. třetí cesta, což mě bohužel nenapadá…
Zase jen blábolení kolik nehod bylo prokazatelně způsobeno tím, že strojvedoucí pracoval někde jinde??? Zakážete strojvedouzcímu taky mít třeba zahradu, nebo chalupu, aby před směnou náhodou nesekal dřevo, neskládal uhlí a nebo neryl zahradu?
Pokud vím ČD licence strojvedoucích už monitorují, protože taky od ČD chodí na brogády k soukromníkům. Strojvedoucí soukromého dopravce tohle nemá zapotřebí, protože má práve tolik, že mu bohatě stačí, co najezdí u své firmy. ¨V každým případě tohle je blábolení úplně mimo příčiny celé té současné série nehod, ale samozřejmě voliči ANO a pod obskurních stran potřebují něčím zabavit…
Jojo, tadyhle Lojza včera jezdil místo aby odpočíval. Bude na dílně a bez prémií. Co na tom, že tvrdil, jezdil s cisternou dobrovolných hasičů. Beztak jezdil pro soukromníka.
Jak jsme na to přišli? Hehehé! Chytrá karanténa a sledování polohy, motal se kolem trati, kde jela pára, to jsme z toho vyčetli.
Pro ty co to nepochopili: Ten dozorový systém bude mít sakra velké mouchy. A je úplně jedno, jestli fíra v pauze mezi směnami jezdil na soukromo v depu jako výpomoc nebo opravdu jenom s hasičskou Tatrou 148, celých 30 kilometrů.
Nějaký Lojza mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm (kde to jééé, to je aázíjéé?) nebude plniče tabulek na Nábřeží zajímat. Ani to, že štreka vede 10 metrů od silnice. Plnič tabulek si zazelení počet zbuzerovaných strojvedoucích a tabulku představí šéfovi jako úspěch pro bezpečnost dopravy. Takhle nějak funguje úřední červíček. A vykazuje se činost.
Tohle je jen zástupný problém. Po druhé světové válce jsme jezdili 120, za dalších 50 let jsme zvedli rychlost na 160, máme moderní vozidla jezdící vedle socialistického muzea a stejný stav je infrastruktura. Kromě koridorů, které jsou „nejlíp zabezpečeny“ zabezpečovačem, který neeliminuje chybu lidského činitele, takže klidně je možné jet proti stůj 100km/hod a už vůbec nic nehlídá rychlost, kterých je navíc úplná menšina tratí, je zbytek tratí zabezpečen jako za krále klacka, jen telefonickým dorozumíváním a nebo tzv D3. kde všechno závisí na tom, jestli si strojvedoucí splete datum, den a s tím související jízdní řád a křižívání ve… Číst vice »
Ale no tak,zrovna VM- R.p.R. 😀jsou i větší díry 😀
Tak zrovna z VM do Rožnova jsem rád, za ten vlak, protože ta silnice vedle tratě je docela přetížená a jezdit v tom Busem bych fakt nechtěl a asi bych se bál. Takže dobře, že tam je. Akorát je to rovná štreka, kde by mohl ten vlak jet klidně 120, ale protože D3, tak to tam jede 60..
Silnice je přetížená proč? Jezdil jem tam dobrých 6 let denně….
No já nevím prostě tam toho jezdí hodně a v autobusu bych se tam dobře necítil, nevím, je to hodně frekventovaná silnice, na to, že je dvojciferná, je docela úzká, nedá se tam přejíždět a jsou tam roizbitý krajnice…
Uz fakt dost! Nejděte někde v definici legislativy, zákoníku prace, nařizení vlády, co je odpočinek mezi směnama. Dojdete k zavěru, že to je jenom vymezeny úsek času, ale nic neřikající o tom co v tom čase můžete, nemůžete, smíte, nesmíte. Najdete, že je to časový úsek, kdy zaměstnanec nekoná podle pokynů zaměstnavatele (hlavniho), a o své vůli nakladá s volným časem. Někdo se válí, jiný stavi dům, seká zahradu, někteří chodí mlátit palicí do štěrku, opravují auta, jezdí metrem, řídí tramvaj. Už pochopte, že to co dělá zaměstnanec ve volném čase je jeho vysadní právo, které může omezit pouze zákon.… Číst vice »
Asi tak nějak. Nechápu těch 11 hodin, který vyžaduje zákoník práce. Kde je nástup, příprava, ukončení, cesta z a do (nejsou lidi, takže se stahují odkud můžou), obligátní pauza na jídlo, když se jinam nevešla.Co z těch 11hodin zbyde? Ale zase musíte uznat, že zní lépe, že jsou nehody, protože strojvedoucí neopočívají ze svého přičinění, než ,že neodpočívají, protože nemohou už z povahy práce….třeba by to chtěl někdo pak řešit….
Věřím, že ministr, šéfující dvěma ministerstvům dokáže zabranit strojvedoucím, jezdit pro dva dopravce 😉
A zároveň jim zabrání mít jakoukoliv jinou bokovku 🙂
To by se mělo také evidovat! Z důvodu vysoké zátěže pro starší organismus 🙂
Kecy. Jak zjistíte to, že si fíra ve volnu nejezdí třeba taxíkem? Nebo třeba nesvařuje OK u soukromníka? Případně že nedělá třeba ostrahu nějakého areálu?
Přesně tak. Já jim říkám pořád: proč pořád lezou někam na cizí mašiny, když klidně hned po šichtě můžou kopat kanály celý den a pak jít zase klidně na mašinu a nikoho to nebude zajímat…
Jde jen o to, že si tady některé firmy za státní peníze vyrábí donáškový systém místo toho, aby si ty své lidi pochytali sami.
Třetí cesta by byla, že to všichni budeme dělat pořádně a zodpovědně….i s tím odpočinkem před službou…….Bohužel, si myslím, že ten nastavený systém za poslední léta udělal z mnoha lidí roboty, ženoucí se za penězmi….jako ve fabrice, kde se něco občas potelí, ale nemá to takovej dosah, jako u dráhy….Jak mi jeden z tech cápků manažerskejch čerstvě po vejšce před pár lety řekl, že se strátama se musí počítat. Firma musí hlavně nést manažerům…..Divná doba….Ale to už je o samotných lidech
Tak ono je veřejným tajemstvím kdo kde jezdí bokem.. Ale toleruje se to dokud někdo nezanedbává svého hlavního zaměstnavatele.. Někteří se „nenápadně“ schovávají za staženejma roletama když jede kolem vlak domovského zaměstnavatele, občas je to úsměvný.. Tu lokotrain, tu metrans tu lte..
me to moc usmevne neprijde, ponevadz je dle me jen otazkou casu, kdy „někdo něco zanedbá“
Otázka času, ale zatím není známá nehoda s touto příčinou, zajímavé. Kromě totho, napak ten boom už je dávno pryč, to bylo tak v letech 2010 -2016, co pamatuju, to k nám chodilo polno lidí hlavně od ČD na brigády. Dnes nikdo
Tato pricina se vzdy transormuje do nejake chyby z nepozornosti (napr. projeti stuj apod.). DI ma moznosti prosetrit, zda fira, ktery je ucastnikem mim udalosti (ponechme stranou, zda ji zavinil ci nikoli) nejezdi jeste nekde jinde? Ja myslim, ze tu moznost nema.
To by se měli také schovávat fírové ČD, když nastane problém s nedodržením zákonné pauzy mezi směnami. Aby náhodou…
Ad Zabakovec: METRANS: Ukažte mi u nás jediného strojvedoucího od cizí firmy, který by byl u nás na brigádě. U MTR prostě ne.
Pak to tedy bude naopak, u MTR na plno a bokem u ČD, při zácviku na novou řadu mi kolega ukazoval firu jak seskakuje z nexaku co přijel do Děčína, jde na jidlo a pak na směnu u ČD.. Je mi to úplně jedno, mikomu to nezávidím ani nepřeji nic špatného, když jsem přišel na dráhu tak jsem o tom slýchal.. Ale říkal jsem si že jsem nikoho takovýho nepotkal, a nyní s odstupem vidím že se to děje, ale ono je zase rozdíl když někdo jde na 8micku na MVTV, kde půl směny prospí atd.. Jak říkám když někdo… Číst vice »
Pokud pak udrží pozornost a neohrožuje jiné, tak ano. Podobně by to mělo platit i při řízení aut – unavený raději do veřejné dopravy, pokud tedy ještě bude…
To prostě nedává logiku. Jak jsem psal, u MTR brigádníci nejsou. A ČD nejsou zrovna firmou, která by brala brigádníky odjinud, na to má vlastních dost. Byl v oblečku ČD nebo MTR?
No to bych chtěl vidět, jak by jezdil někdo bokem u ČD, to asi nejde :))
Jednoho znám. Když zjistil,že jako dohodář nemá placené dělenky a ostatní příplatky včetně stravného ukončil ihned DPČ.
Tak to musím zkusit, zavolám do nějakýho depa a řeknu, že bych si dal VPP, občas že jim odvezu nějaký Pendolíno, protože mě to baví :))
Z čeho čerpá Drážními Ispekce informace pro tvrzení v tomot článku: „Zdravotní stav a osobní situace, které by mohly mít vliv na vznik MU, včetně fyzického a psychického stresu, nebyly zjištěny,“ ? Pouze ze skutečnosti, že bylo zjistěno, že v době MU byli zainteresovaní podle dřívějšího posudku lékaře PLS k práci způsobilí, nebo už konečně se tento stav po MU aktivně přezkoumává? Z čeho Drážní Inspekce čerpá informace o psychickem stavu, stresu? Pouze z vyjádření strojvedoucích, kteří pro zachování pracovního poměru budou tvrdit, celkem pochopitelně, že je vše v pořadku, nebo z psychologických vyšetřeni provedených dávno při nastupu strojvedoucích k… Číst vice »
Jistý nejmenovaný praktický lékař vydává potvrzení o zdravotním stavu k řidičskému průkazu bez prohlídky žadatele…
Ohledně stresu odkazuju na VÚSL ÚVN Střešovice.
Jenže ono by to mělo být i spojené se Slovenskem. Podle toho co jsem viděl, tak si dost možná zssk strojvůdci jedou zajezdit ve volných chvílích do pohraničí do Čech. Pak to dopadá tak, že ani neví, kde jsou nechráněné přejezdy. Jak se má rozjet se strojem a podobně.
Ve 21 století nelze udělat obdobu karty to tachografu?
A k čemu by tam ty karty byly? Leda, že byste je po nocích hrál :)) Jinak většina rychloměrů je dneska elektronických a zaznamenávají každý prdnutí strojvedoucího. O rychlosti, přes mačkání tlačítka, houkání, topení vlaku, brzdění, jak moc a pod..
Poposedněte si, třeba Vám to dojde…
Jo tak taková ptákovina by mi fakt nedošla, jako aby chodil s nějakou osobní kartičkou :))
Místo co by se nad sebou Černá Díra zamyslela, nad důvodem, proč to lidi dělají a mají nutkání chodit ještě někam jinam dělat… Co tak nastřelit jim nějaký čip :))
Jinak do elektronickýho rychloměru strojvedoucí zadává data a své osobní číslo, vaše hloupost a nevědomost vám ale bohužel nedovolí, než psát kraviny o poposednutí, když to platí spíš o vás…
K cemu asi … Kdyz prijde do jine masiny u jineho dopravce, zasune kartu a vse se scita a pocita dohromady.
Tak aspoň, že to nevymyslel na CDéčka :))
Ona uz neexistuje i zakonna varianta 6 hodin mezi smenami 😉
existuje, ale nebyl to tento případ.
Proc? Mel uz zkraceny odpocinek u CD?
Nařízení vlády 589/2006 umožňuje zkrácení odpočinku až na 6h (na lůžku) s podmínkou, že následující odpočinek se o dobu zkrácení prodlouží. Tzn. v tomto případě, když se podíváme do zprávy DI, došlo o zkrácení odpočinku o 1h a následný odpočinek byl o tuto hodinu prodloužen na 12h. Vše v souladu s legislativou. Tak v čem je problém?
Kdyby ti alternativní dopravci neměli na vedlejšák strojvedoucí od ČD tak by přišli na buben. To vyškolení jednoho strojvedoucího stojí statisíce korun.
i kdyby, tak toto by nebyla chyba alt.dopravcu, ale nenazranost firu. Firove maji vyrazne nadprumerny plat oproti ostatni pracujici populaci v ČR. Nevim co je vede k tomu si jeste nekde prilepsovat s vedomim, ze si po sichte maji za chvili sednout do masiny jineho dopravce.
Průměrná mzda ČR je 36 tisíc korun hrubého, v Praze 42000 tisíc. Průměr strojvedoucího je 37000, včetně Prahy. Žádný „výrazný nadprůměr“ v tom neshledávám. Navíc, kolik by asi tak činil průměr mzdy bez přesčasů?
Kolega fira (Vršovice) hovoril o tom, ze mu po vyplate pristane 38tis. cista ruka. Ma to samozrejme vcetne prescasu. Ziji tedy v presvedceni (mozna mylnem), ze prumer hrube mzdy firy v Praze je minimalne kolem 50tis. Tedy jiste nezivori natolik, aby museli jezdit jeste pro druheho dopravce se zvysenym rizikem chyby z nepozornosti.
Jinak můžete si to nadprůměrně zkusit soudružko, chodit do práce s pocitem, že proti vám něco vyjede, nebo potkáte na přejezdu blbýho Poláka s kamionem a vrátíte se z práce za půl roku bez nohou na vozíku a to se zaa těch 40 hrubýho vyplatí….
S podobnym pocitem vyjizdi kazde rano do prace autem spousta jinych lidi-ridicu. Zase bych z firu nedelal takove chudinky, byt specielne pripad kamionu a pendolina je dost smutny, kor kdyz se to prihodi firovi-sportovci.
Co co, přece podle vás bral nadprůměrný plat, tak si nemá na co stěžovat. Dneska má jistě miliony na účtu, tak si koupi haciendu s bazénem, zaplatí holky a bude si užívat
No no no, ten fira jiste nejezdil pro vice dopravcu. Svym kometarem jsem Vam chtel rici, ze povolani firy neni o nic rizikovejsi, nez ranni cesta do prace autem kde muzete potkat jakehokoli blazna, kterej Vam ukonci zivot. Co jste chtel rici svym komentem Vy jsem nepochopil (mozna moje chyba).
Platu strojvedoucího Čd významně konkuruje plat prodavače v Lídlu. Já jsem 30 let na mašině a můžu vám říct, že když čtu takovéhle bláboly od všelijakých blbů, plus politické dění v této zemi, chování SŽ (Sabotéra železnic a nebo Socialistických železnic, jak tomu říkám já) mám chuť to už delší dobu zabalit. Můj vztah k této práci je už dlouhodobě zakalen a když budu dělat v tom lídlu, nebudu o sobě číst hámotiny, co napíše kdejakej posahanej kretén na serverech jako je tenhle a nebo k report…
Do té práce ale nemusejí autem – i když s těmi auty je to kolikrát o krk i pěšky nebo na kole, jen veřejná doprava zatím zůstává bezpečnější.
To je samozřejmě kravina
Týjo, takže za cenu jednoho Vectrona by mohli vyškolik několik stovek strojvedoucích! Proberte se!
Jako chápu, že nějaká inspekce může zjistit, jak dlouhou měl někdo papírově mezeru mezi dvěma směnami. Ale jak může zjistit, kolik času z té doby odpočíval, to mi fakt jasné není.
Zepta se?
Zeptejte se podezřelého, jestli pana továrníka zabil…
Papírová mezera mezi směnami = čas na odpočinek, jestli dotyčný ten čas skutečně využije k odpočinku celý nebo ne, je věc druhá.
V současnosti je potřeba udělat z odpočinku strojvedoucích TÉMA, protože jinak by se provalilo, že řešení skutečných příčin nikdo z politiků ani ředitelů ČD prostě nemá. A tak si ČD za státní peníze nechají zřídit dohled, jak a kde jejich strojvedoucí pracují, a vlaky se budou srážet dál.
Můžete, prosím, alespoň jednu z těch Vašich „skutečných příčin“ popsat?
Děkuji
Tyto mimoradne udalosti se stavaly i drive a v daleko vetsi mire, kdyz byl jen jeden dopravce. Pricin je samozrejme velmi mnoho a je treba hledat cestu ke zlepseni. Napriklad: skutecne zabezpecovaci zarizeni, ktere zabrani ci snizi nasledky pri projeti stuj. Kvalitni zazemi pro personal. Lepsi navesteni (znaceni) na trati. Lepsi informovani o mimoradnostech, zmenach TTP. Dnes na to mate 15 minut. Absolutne nedostatecny cas na desitky az stovky stran papiru.
Milý Ledne, takhle jednoduché, jak si to myslíte, to skutečně není a nikdy nebylo. Přidám se k Dlouhému bidlu, podle vás jsou ty skutečné příčiny tedy jaké?
Už to bylo popsáno mnohokrát – neexistence skutečného zabezpečovače, neexistence jednoduchých předpisů a bezpečnostně akceptovatelných nouzových procedur (stovkou za „Stůj“, to jako fakt?), celkově špatné pracovní klima u Českých drah (pod údajně „vynucenými“ krátkými odpočinky jsou podepsány i odborové organizace, které s tím musí souhlasit).
Strojvedoucí, co co se zabil u Českého Brodu, měl první směnu po dovolené. Asi ji teda projezdil u jiného dopravce a byl z toho unavený.
Leden, Vy jste fakt mimo.
Nejdřív popíráte, že existuje ani plán implementace ETCS, debata o něm a ETCS samotné (politici a ředitelé nemají řešení). Pak tam máte dva technologické postupy exSŽDC, pak jedno údajně, uvozovky a nakonec asi. Víte aspoň, kolik odborových organizací působí na železnici?
No jo, implementační plán ETCS… České dráhy žádají odklad zavedení výhradního provozu. To budou ona připravená řešení. Zavedení nového předpisu D1 bylo opět odloženo, protože to je hromada hoven se zásadními bezpečnostními nedostatky. Že jsou krátké odpočinky vynucené zaměstnavatelem tvrdí Federace strojvůdců, která tytéž zkrácené odpočinky rukou turnusových důvěrníků spolupodepisuje. Hledá se prostě akorát někdo jiný, na koho by se to dalo hodit, a vy jim to žerete.
Podle rozhledu vmax 100 – no a? Na silnici(včetně tramvají) je běžné, že rychlost při které řidič vidí je menší než maximálka.
Složité předpisy – souhlasím.
Oldo, vytahnout takove tema v dobe serie nehod a pujcit si pripad IDS Cargo je ucelove uhybani od skutecnych problemu. Navic me urazi, ze je pro tuto propagandu vyuzit pripad, ktery vubec neni o tom, ze by strojvedouci CD chodil na brigady k IDSC. On k nam nastupoval a na konci HPP u CD si u nas dal ve volnu nejakou smenu. A co jako??? Odpocinek mel, zase prekroucena fakta, on se da totiz odpocinek kratit a nasledny o tu dobu prodlouzit. Se zavery vysetreni MU jsme nesouhlasili. Oldo zeptej se kluku firu u CD, z ceho maj stres a… Číst vice »
Proč soukromě? Já mám pocit, že ČD vs IDSka si nemá co vyčítat, na každý pád jednání s lidmi má ČD o level někde jinde než IDS. Ono reálně těch útěků od ČD k IDS moc není, až na pár výjimek, což lze možná přikládat k nerozvážnosti omladiny.
Protoze se s Oldou zname a neprijde mi vhodne se tu bavit o detailech pred anonymnim publikem. Mel jsem pouze potrebu vyjadrit nas nazor, nic vic. 100 lidi, 100 nazoru. Pro nekoho je prima pracovat pro CD, pro nekoho pro IDSC. Ani jedno neni preci spatne. Pestrost dopravcu je siroka a kazdy fira si muze svobodne zvolit styl prace a zachazeni se zamestnancem. Co spatne je, ze na slevy vyhazi stat oknem 6 mld rocne a na ETCS je vypsana podpora vsem dopravcum 400 mil Kc. A pak se tady budeme bavit o nejake ceste bezpecne zeleznice? Ne, je to… Číst vice »
Ano Michale, přesně tak. Poslední výzva ETCS sice na jednu stranu již řeší prototypové instalace, ale například proti „přejezdům“ je tak zoufale nízká, že pro to snad ani nenacházím slov.
Ano, přejezdy voliči vidí, což nám dvojministr nezapomíná v telce třikrát denně zopakovat, ETCS vidět nejde. To uvidíme pouze, když se něco srazí a zase nastane divení, jak je možné, že to ještě nemáme…
Presne tak Petre. At se nekdo na MD mrkne do ucetnich zaverek firem. Mozna pak pochopi, jak nizkomarzovy to je obor versus extremni naklady na instalaci mobilnich jednotek ETCS
Já hlavně nechápu, co je na té bedně Siemens + Alstom + 6 nějakých dalších příštipkářů tak strašně drahýho, blbá GPS s počítačem.
Ale na slevy důchodcům milardy jsou, tak v pohodě, mají to zadára, ale obač se to prostě srazí no, sorry jako…
To, že to MUSÍ mít všichni.
Ale to už Petr Šimral předpovídal několik roků zpátky, kdy byla cena okolo 3-5 milionů.
A spousta šotoušů tehdy křičelo, k čemu, je to zbytečně drahé.
Když byla nějaká veřejná rozprava na půdě DFJP, tak se mu tam pomalu všichni vysmáli, proč by se to mělo zdražovat.
Zajímalo by mne, co by tehdejší posmíváčkové řekli dnes.
A to podle mne cena 12 mil kus není konec a určitě se vyšplhá přes 15 za kus.
Hm právě fakt, že to bude ve velkém množství, by měl cenu snížit. A opravdu nevím, co tam stojí na tom 12mega…
Osobně jako hlavní důvod nehod na železnici v poslední době ať už u dopravců nebo SŽ(DC) vidím jako čím dál větší tlak na efektivitu práce. Odvést co nejvíc vlaků a zátěže za co nejkratší dobu s co nejkratšími obraty. Což samozřejmě zvyšuje stres zaměstnanců. K tomu samozřejmě ještě „nucení“ od dispečerů, ten obrat přece zkrátíš ne, případně, ten kousek už dojedeš ne? Pak to dopadne tak, že je z toho nehoda a všichni se strašně diví, nebo je toho na něho už moc a řekne dost a zase se někteří strašně diví. Ale já vím, VŠE je křišťálově čisté a… Číst vice »
Ano, ale jak napsáno výše, o tom se mluví jen soukromě. A že má máslo na hlavě jak ČD, tak i taková IDSka, o to netřeba hovořit. Ve své podstatě všem tento způsob vyhovuje. Dopravci, že má stále lidi a druhému, že jim pomůže cizák. O utahování netřeba hovořit, to je u ČD utažené až na krev a u soukromníka když si chceš vydělat, tak si oprátku taky řádně utáhneš a za tiché podpory. Přístup nadřízený vs podřízený, ano každému vyhovuje něco jiného. Jenže pane Gajdoš, ta dráha je hrozná drbna, taky je ženského rodu! Takže tak jako se k… Číst vice »