Injekce pro Air France – KLM. Francouzská vláda letecké skupině půjčí 7 miliard eur, až 4 miliardy nizozemská

Airbus A350-900 společnosti Air France. Foto: AirbusAirbus A350-900 společnosti Air France. Foto: Airbus

Skupina Air France – KLM získala od francouzské vlády důležitou finanční injekci, která by měla aerolinkám pomoci přežít kritickou situací

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Opravdu očekávám, že úvěr nikdy nebude splacený a že bude po odeznění toho nejhoršího postupně kapitalizovaný, fakticky nikdy tedy nebude státu (i s úroky) vrácený. Pokud totiž zůstane obchodní model letecké dopravy v EU podobný (stejný) tomu, co bylo před uzeměním, nepůjde ten úvěr splatit (leda možná půjde refinancovat, tedy splatit jiným úvěrem). Při maržích okolo 3% nejde vygenerovat takový zisk, aby v životnosti letadel zaplatil tento úvěr i s úroky. Dosavadní systém žil z průtoku velkých objemů peněz, nikoliv ze zisků. Dokud ten penězovod tekl, nějak to šlo. Teď vyschl ani ne zatím na dva měsíce a firmy mají… Číst vice »

Sitgestravel

Souhlasim s vami, taky nemam uver, ale bohuzel jsme v dnesni dobe v tomhle pohledu zkameneliny. Dneska jede vsechno na dluh. Obchody nevlasni kramy, firmy nevlastni tovarny, letecke spolecnosti nemaji letadla. Jenze misto, aby se to zmenilo, tak uz dneska vsechny vlady, WTO, WB, ECB, EU komise, centrakni banky a vsechny instituce vymysli, jak zas nalit mimilardy neexistujicich penez do ekonomiky a roztocit tenhle kolotoc „nemam nic, na vsechno si pujcim a penize jdou z domu ven“. S timhle pristupem ten system nikdy nekrachne, jenom normalni lidi na tom dojedou, protoze se bude snizovat hodnota jejich penez. Takze si vsichni… Číst vice »

Pavel

Hinzo, to, co jste tady odrecitoval jako Váš recept, byly poměry za minulého režimu. A lidé sbírali a kupčili s Neckermanny, poslouchali Svobodnou Evropy a utíkali přes elektrické dráty a unášeli letadla, protože naopak NA DLUH žít, cestovat a utrácet chtěli! I do krachu Swissairu, Sabeny atd. žili nejen Švýcaři na dluh. Na dluh cestovali několikrát ročně do Thajska, kde si na dluh vydržovali milenky i milence. Na dluh se koupali ve Středomoří i v Karibiku. Na dluh poznávali svět. A Češi jim a Němcům záviděli, že sami nemohou žít na dluh, přestože Češi nemuseli celoživotně platit hypotéky, lékaře, splácet… Číst vice »

nicky

Další investiční příležitost pro SW group. Když ty aerolinky převezme, tak bude moci čerpat i ty úvěry…

Anonymus

Bohuzel pokud by se zachranili aerolinky vcetne ceskych, tak do budoucna to bude tak, ze aerolinky vzdy budou zadat o podporu. Ve Francii jsou silne odbory a Macron nepotrebuje dalsi desetitice nezamestnanych, proto radeji otevrel kasicku. Je to statni, tak muze. Je to ale spatne.

Y.K.

Všiml jste si v textu, že jde o úvěry? Tedy peníze si půjčí, ne dostanou.

Anonymus

Myslim, ze ten statni uver uz stat nikdy neuvidi..

Daniel Novák

Na jihu EU nebývá zvykem dluhy splácet.

Sitgestravel

Penize dostanou. Vrati je nekdy? Nikdo netusi.

kanafasik

too big to fail.

kanafasik

v AF/KLM mají francouzská potažmo holandská vláda po14%podílu… jaký podíl má český stát v SW group potažmo čsa?

Vojta

Podivam li se z okna neco se deje s prirodou. EU proklamuje jak bude bojovat se zmenou klimatu. A stale ctu jak evropske vlady lijou miliardy eur do zachovani stavu, ktery neni udrzitelny jak ekonomicky tak z pohledu ekologickych dopadu. Proc se neivestuje 11 miliard eur alternativne na vybudovani/zkvalitneni rychlych transevropskych zeleznicnich spojeni?

FlyingJ

Vždyť Francie i NL už mají špičkové železniční spojení. To jakože mají tratě zadotovat třeba nám?
Mimochodem, jen samotné KLM létají do 66 zemí na světě (třetina světa) – vůbec nejde jen o Evropu, ale o linky do Asie, Ameriky, Afriky které nejsou ani tak důležité kvuli turismu jako spíš obchodu.

Pavel

To jen my jsme 100 let za opicema! Stačí se dívat v Amsterdamu, kolik typů VRT tam vjíždí a vyjíždí z nádraží. To jen my máme konektivitu tratí z doby Franz Josefa a Vídeň – Berlín nás objíždí přes Bavorsko.

Y.K.

Je zajímavé je, že v textu je „zapůjčení miliard“ a vy to hned otočíte o lití peněz do železnic. Francie rozhodně buduje VRT a to už hodně dlouho. Transevropská spojení polykají své vlastní miliardy z fondů EU, samotné Francii nebo Nizozemí do toho nic moc není, že.

Pavel

Parádní zpráva! AirFrance si to určite zaslouží. Mockrát mě ochotně tahali za SkyTeam ze štychu, když jsem někde uvízl a byl nutný divert. Perfektní jednání. I jejich pobratimové Air Tahiti Nui, Air Calin a další jsou absolutní špičky. ČSA Šimáně zničil, ale Air France bude věčná. Jen tak dál! I Čechy z Wuhanu museli zachraňovat Francouzi. A triumfální lety TN64 (už 3x) non-stop Papeete – Paříž, Trumpovi a americké pakárně v L.A. na just, jsou jen skvělou třešničkou Francouzů na dortu.

Check out playback of flight TN64 from Papeete to Paris on Flightradar24. https://fr24.com/data/flights/tn64#24611467

Jan

AirFrance na kvalite velice polevilo. Obcas ma clovek pocit, ze je na palube otravuje. A za zpozdeni jsem z nich tahal odskodne asi 4 mesice.

Pavel

Ze SW páně Šimáně nejde vytáhnout ani potvrzení o zpoždění pro pojišťovnu, natož odškodné.

Milan

Dej si studenej hadr na hlavu.

Tomas

Už se naučili hezky slušně pozdravit anglicky, jako každá jiná normální letecká společnost, nebo si pořád myslí, že se každý bude učit jazyk řezníka napoleona a zrádců ČSR z mnichova?

RHood

Zrádcové z Mnichova byli rovněž ti, kteří mluví anglicky.

Daniel Novák

Mýlite se, Československo mělo spojeneckou smlouvu s Francií, nikoli s Británii. Chamberlain je sice po právu navždy spojen s Mnichovem jako hlavní bídák, ale jako svině se zachovali Francouzi. Tak prosím buďme ostražití až zase ten napudrovaný kretén Macron bude mlít cosi o „Evropské armádě“.

AirFanda

To se snad zbláznili? To i Šimáně je vedle nich troškař. Požaduje jen 1 mld Kč. AirFrance-KLM mají cca 17x větší flotilu a 40x více zaměstnanců a chtějí 191 miliard?! A pořád to není dost?

Nicky

Šimáně je opravdu troškař a to zejména rozsahem linek. Pro něj je ta miliarda úplně zbytečná, protože ho dokáže nahradit kdejaký lowcost i bez státních dotací a garancí.

kanafasik

Šimáně je hlavně klasickej porevoluční „podnikatel“z PZky s kamarády na správných místech.

kanafasik

srovnáváte nesrovnatelné. navíc v AF/KL spoluvlastní francouzská a holandská vláda po 14%….. kolik vlastní naše vláda v SW group potažmo čsa? Mám pocit že téměř půlku Sw group spíš vlastní zpostředkovaně čínská vláda….

David

Skvělý, myslím že AirFrance-KLM jsou důležitý aerolinky.