Indové překolejili Himálaj a napojili Kašmírské údolí na železniční síť
Most přes řeku Čanáb. Foto: Konkan Railway
Most přes řeku Čanáb je nejvyšším železničním mostem na světě, tok překlenuje ve výšce 359 metrů.
Most přes řeku Čanáb je nejvyšším železničním mostem na světě, tok překlenuje ve výšce 359 metrů.
Ten velký vysypaný kužel v levé části fotky, hádám, nebyl součástí projektu…
Zajímalo by mne, jak dostali do Kašmírského údolí lokomotivy a vagony, když tam byla do této chvíle jen autonomní železnice.
Nevím, tak třeba je naložili na nákladní automobily a převezli je tak přes ten krátký úsek mimo železniční síť?
No tak třeba v těchto místech https://mapy.cz/s/nutacafada bych asi nechtěl řídit náklaďák s lokomotivou na návěsu. V Indii používají hlavně šestinápravové lokomotivy s váhou kolem 120 tun, osobní vozy mají skříň širokou 3,24 metru oproti našim 2,825, i když jsou o něco kratší. Musela to být hodně zajímavá přeprava. Ten úsek bez kolejí měřil asi 170 km po silnici, část cesty je tam normální dálnice, ale část je úzká horská silnice.
Rozmontovali a naložili na slony.
Když je možný vozit lokomotivy za náklaďákem po Evropě, tak to půjde taky.
Masakr a u nás máme problém vyhloubit dva tunely mezi Ústím nad Orlicí a Chocní nebo neumíme postavit tunel na 200 km/h. Indi, kterým se sněhem za to jak cestují, postavili něco takového, neuvěřitelné.
To srovnáváte dvě různé věci. U nás by se ten tunel postavil v pohodě. Problém není samotná stavba. Problém je přípravný proces.
Taky je rozdíl stavět trať do míst, které ještě nebyla připojená na železniční síť anebo dělat nové tunely u stávající trati, kde vám uberou jen jednotky minut, to se hůř prosazuje.
U nás se za tu dobu vyměnilo 12 pražců na výhybce
Jako vtip dobré, ale ohrané, tak s dovolením si taky nudně dovolím oponovat:
U nás od 80. let: všechny koridory.
Od roku 2009: 4. koridor, Uničovka na 160, Brno – Zastávka, komplet nové Pardubice (těch pražců na výhybkách asi vyměnili jen v Pardubicích víc), přechod na ETCS na koridorech.
Ač SŽ většinou kritizuji, tak mě nebaví to neustálé shazování čehokoliv českého, takže tak.
Ale možná se musím omluvit. Je-li pan diskutující z Albánie, tak to asi odpovídat bude.
Přijeďte k nám vlakem do Liberce, my jsme SŽ a elektrifikací nepolíbený kraj.
Nu ale víc než jednu novou výhybku máte, ne? Jinak jako cestující na trati 300 soucítím.
Jak to elektrifikací nepolîbený kraj? Vždyť za Adolfa jste za hranicí na území Pruska měli elektrifikaci skoro všude.
Krásný, jak na tom výčtu jsou jen rekonstrukce a ne nové tratě…
Stavba začala v roce 1983.
Titulek článku mě zcela vykolejil…….
Naolejovala Julie koleje? I v Himaláji? 🙂
Oceňuji termín překolejit, který použila Michaela Škultéty v českém překladu Winterbergovy poslední cesty. Ta v originále odkazuje na knihu Die Überschienung der Alpen.
Himaláje, sesuvy, zemětřesení, nadmořská výška, konflikt se sousedním Pakistánem zcela bledne ve srovnnání s modernizací tratě skrze Střešovice. To je naprosto nesrovnatelný oříšek, to by nedali ani Číňani.
Jak se tak dívá na videa tratě, tak ty mosty stavěly rovnou pro dvě koleje.
A u nás jsou problém Brdy. 😀
Pro SŽ je problém i rovina kolem Pohořelic.
U nás jsou problémem především lidé. Je to ten věčně opakovaný scénář. Ano postavte to, je to velmi potřeba… no, ale víte tady u nás ne, ale hned vedle u sousedů. a tak se to opakuje s jen drobnými obměnami dokola. Takže nekritizujte SŽ (nebo jindy ŘSD apod.).
Pro SZ je problém cokoliv jiného než vizualizace a nebo oprava nádraží
Ono i pro ŘSD. Viz informace o stavbě spojky D5-D4.
Pět let plánů a teď se probudil alespoň ministr s jižní dálnicí. https://zdopravy.cz/plan-na-desitky-let-ministerstvo-predstavilo-dalnicni-obchvat-strednich-cech-40352/
Pěkná stavba
…bylo rozhodnuto v roce 1994, stavět se začalo o rok později… U nás to trvá i 30 let než se kopne do země.
Dost špatné srovnání. V Indii asi neřeší některé věci, které se řeší v Evropě. Třeba životní prostředí. Srovnávat se má srovnatelné.
A jste si jist, že oni o tom předtím taky 30 let nedebatovali? Indie je tradičně celkem byrokratická země, to mají po Britech.
Základní kámen trati Džammú – Udhampur ukládala ještě Indira Gándhíová v roce 1983, ten úsek byl zprovozněn až v roce 2005. Z indické organizace staveb si opravdu vzor neberme.
No hlavne je videt co lze postavit kdyz se chce a co je za problemy v ceske kotlince, kdyz se tzv nechce. Nase kopecky jsou uplne k smichu a tunely a mosty stejne ve velkem nestavime.
Strategický krok v dlouholetém přetlačování o Kašmír s Pákistánem. Rovněž určité gesto směrem k Číně…
Že by Indové chtěli propojit indickou a čínskou železniční síť?
Myslím že jde o to, kdo tam dřív dopraví vojsko. I když trefit most není problém ani z Číny
To určitě ne. Ale je dobré ukazovat přítomnost a aktivitu v regionu.
Pokud by snad chtěli, o čemž pochybuju, tak to by bylo mnohem snažší udělat na druhém konci Himalájí u Derjeelingu.
To asi ne, i když teoreticky by Indové byli dostatečně chráněni rozdílným rozchodem…