Indonésie nařídila kvůli nehodě kontrolu všech Boeingů 737 MAX 8
Boeing 737 MAX 8 společnosti Lion Air. Foto: Boeing
Dva provozovatelé letadel Boeing 737 MAX 8 v Indonésii musí důkladně zkontrolovat stav těchto letadel. Inspekci nařídil indonéský ministr dopravy
Mě by zajímalo, zda je možné bez funkčních (všech) Pitotových trubic letět resp. úspěšně přistát??? Resp. jaké další „instrumenty“ nutně potřebuji?
Tipuji, že bez (umělého) horizontu to nepůjde, výška a (její změny) bude také klíčová a nastavení přípustí motorů přece +/- musí být dané. Nicméně v krizové situaci bych se ocitnout nechtěl.
Zamezi na okolnostech… nicmene, bez pitotek litat jde (pokud to ma clovek v ruce a uvedomi si, ze je bez pitotek, ale je to stale samozrejme mimoradka), bez horizontu litat jde (pokud clovek vidi na zem) a bez vyskomeru taky (pokud vidi na zem).
Samozrejme, jde v kazdem pripade o nouzi, ne o melovatelnou zabavu.
Nejsem odbornik, ale obycejny telefon s GPS je vzdy pilotovi schopen rici vysku a rychlost. Chapu, ze to neni vse co pilot potrebuje k letu. Myslim si, ze tyto zakladni udaje si muze precist na telefonu. Pokud se pletu, tak me prosim opravte.
Co se gps tyka , tak mate cca polovicni pravdu.
Vysla z gps by se dala v nouzovem pripade pouzit, ale opet – jen za viditelnosti zeme a s omezenym pouzitim. Rozdil mezi skutecnou a gps vyskou muze byt i mnoho desitek metru.
Rychlost z Gps je pro letani zcela nepouzitelna.
Z GPS dostanete rychlost proti zemi. Pro letadlo je důležitá rychlost oproti vzduchu – na ní závisí velikost vztlaku na křídlech