Ignorování pravidel. Každý druhý řidič nákladního auta nerespektoval zákaz vjezdu
Kontrola nákladních aut ve Statenicích. Foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje
Policie chystá další kontroly.
Policie chystá další kontroly.
V článku je chyba – kritickým místem na II/240 ve Statenicích – Černém Volu je starý kamenný mostek přes Únětický potok, na kterém sice dlouhodobě byla nejvyšší přípustná hmotnost vozidla 19 t, ale kvůli stále se zhoršujícímu stavu bylo vloni zavedeno omezení na 3,5 t s výjimkou autobusů. To vylučuje prakticky všechen provoz nákladních aut, proto tak vysoký záchyt při náhodné kontrole (mimochodem jezdím tamtudy několikrát týdně a téměř pokaždé potkám nějaký kamion či velký náklaďák, takže se výsledku policejní kontroly vůbec nedivím – kdyby tam stáli každý den, mají za měsíc vyděláno na výplaty do konce roku).
Proč 19 tun,jak na to přišli?Já vím přece tam nedají omezení na 35 tun,jinak by nemohly řidič náklaďáku zmrdavat a brát pokuty
Však ty značky jsou skoro na všech křižovatkách.Misto 5 kilometrů do cíle nájezdim při dodržování 20 kilometrů.Stoji to peníze a čas.Furt jenom zákazy ,ale když tama řidič projede tak nechápe důvod proč tam jsou ty zákazy .I jinde jsou baráky,stromy,koleje a lidí a někde to nevadí a jinde zas jo.Chápu když je úzká ulice a málo místa v křižovatce
Tak až tam v dědině bude někdo potřebovat na stavbu beton, tak ať se nediví že bude za dvakrát tolik…
Jsou vůbec silnice pro objezd při uzavření hlavních silnic a dálnic ? Asi je špatně těžké kamiony nacpat na okresní silničky -tj. je dolámat a způsobit obcím a krajům vícenáklady. To je tak složitý do map doplnit vlastnosti silnic (omezená výška, šířka , omezení a na 3,5 nebo 12 tun). Řidičům kamionu by to pomohlo.
Některé navigace umí pracovat s rozměry a hmotností auta.
Když už, tak problém je spíše při cestě bez navigace, jet po paměti směr xxx. Občas pasti typu křižovatka, kde je na tři strany zákaz vjezdu (jediný legální manévr je otočení, na poslední velké křižovatce nemohlo být upozornění). A pokud je někde vjezd na výjimku od úřadu, tak jeho rychlost – 30 dní na vyřizení.
je tam značka zákaz vjezdu nákl.vozidel nad 19t, ale nepíšou že ne maximální, ale okamžité hmotnosti. Tudíž tahač a prázdný návěs tam tudy mohou.
Že by tady někdo napsal že naši tlachalové nebyli schopni za 30 let situaci ve Statenicích a okolí vyřešít a těch pár stezek udržet v provozuschopném stavu tak to dopadlo že v celém okolí nejde projet ani s nakláďákem do 12tun bez porušení předpisů tak tam žijeme v 21století, chce se mi blejt.
Vtipná byla nedávno objížďka Svitavy – Hlinsko in I34. https://zdopravy.cz/na-silnici-i-34-z-hlinska-do-svitav-zacaly-dve-velke-uzavirky-87506/
46km přímo, 101km po objížďce, kde to bylo také rozkopané, a přitom všude okolo silnice jsou. Jenom prostě neunesou obyčejný nákladní vůz.
Jak to ti Němci dělají?
V te nasi zemicce vedou deseti tisice km malych silnicek mezi kdejakou Dolni a Horni Lhotou. Mala sidla propojena asfaltovymi cestami, ktere v dobe stavby ufinancovalo za par brigad nejake mistni JZD, protoze standardy byly uplne nekde jinde. A ted jsme v 21. stoleti, dedictvi mame prave tyhle rozpadle silnicky, a kdejaky Franta ridic by chtel , aby silnice byly uzasne perfektni a unesly 50 tunove nakladaky. Pritom standardy, bezpecnostni i stavební, jsou nastesti uz pokrocile. Dokazete si představit kolik miliard korun ma kazdy kraj „dluh na infrastrukture“? Ale kazdy hejtman se tvari, protoze ma v zadech betonlobby, ze jedina… Číst vice »
Ale srovnejte, jak je opravují. V Rakousku odeberou nejen horní vrstvy, a krajnice je pěkně zpevněná, a bez velkého příkopu.
U nás jen zaplácnou vršek novým asfaltem, takže za chvíli je to zase hrbolaté, jako to bylo dřív.
Takhle se nikdy ten dluh nesplatí.
A pak se pláče, že naše silnice nic neunesou, i po 30ti letech od revoluce.
Nic proti, ale ono by obcas stacilo kdyby se zakazy tolik neplitvalo. Pomalu kazda druha obec ma zakaz a obcas se nekam dostat je nad lidsky ukol.
PS zkuste v tech osobnich autech jednou popřemýšlet že kamion může mit 44tun a ma se nekam dostat. Například do Litvínovske chemicky. Nebo projet 1/13 z Liberce do Karlových Varu.
Z Lb do KV může jet převážně po dálnicích přes Prahu. Že je to výrazně delší a dražší než přímo? No a? Žádné právo pro těžké náklaďáky jet odněkud někam nejkratší cestou neexistuje. Nějaká legální, pro ty účely určená silnice existuje. A pokud ne, no tak tam prostě ten 44-tunový náklaďák jet nemůže. Hotovo.
Vy taky běžně zaplatíte za nákup potravin 5000 Kč místo. 2000 Kč v normálním supermarketu? Z LB do KV přes Prahu? To někde teče nafta v potoce zadarmo?
Jste s tím ale rychle hotov. Mezi dvěma krajskými městy, a jen jedna možná cesta? Takže jedna větší nehoda na cestě znamená, že mezi nimi za 24h třeba neprojede jediný náklaďák? Pozor, tady nejsme na železnici, tady to potřebují firmy, které drží ten zbytek místního bordelu nad vodou. Porovnejme třeba pro srovnání cestu z Chamu do Pasova, cca 110km – přirozená a nejlevnější je po B20 a po dálnici A3. Ale legální varianty jsou B85 a B11, nebo jen po B85, nebo po B85 a B12. 4 varianty, a to jsme pořád na bundeskách, a dalo by se bez větších… Číst vice »
Profitovat z „všimného“ skladových develotrů dokáže každý. Ale kamiony přes vesnici k nim v žádném případě!
Jsou to prasata!!!! Lini jet kousek delsi trasu!!!
Peníze až na prvním místě.
Mě více děsí na silnicích jedinci, co odjezdili 27h a mají papír na řízení prakticky dosmrti. Žádné přezkoušení, psychotesty atp…
A máte pro to nějaké řešení? Jako že nové papíry už se nikdy vydávat nebudou??
A to je v roce 2023 problém dát tam kameru a automaticky odesílat pokuty? Podobně třeba v Praze na Českobrodské od Dolních Počernic, kde denně hlídkuje městská a denně skoro nestíhá všechny hříšníky zastavovat.
Jo, je. Když nejde ani automaticky kontrolovat dálniční známky, kdy údaje o jejich úhradách jsou v české databázi, jak by to mělo jít u zahraničních náklaďáků (resp. přívěsů)?
Myslím že je dost podstatný rozdíl mezi tím že něco nejde a tím že se nechce. Byrokracie miluje papíry a nařízení, ale nesnáší práci a uvádění slov z těch papírů do života.
Podstatný rozdíl v tom je, nicméně dokud ten, kdo by tam tu kameru instaloval a chtěl automaticky rozesílat pokuty, nemá přístup do příslušných databází pro vyhodnocení, komu pokutu poslat může, anebo dokud pro to neexistuje zákonný rámec, tak to prostě nejde.
Ohledně dálničních známek mnozí argumentují tím, že některá vozidla jsou při té konkrétní cestě osvobozená, takže to nejde automaticky spolehlivě určit. S náklady máte tentýž problém. Nehledě na to, jak už jsem napsal, že byste musel mít přístup do databází všech evropských států.
V tomhle případě prostě potřebujete nejen kameru, ale taky automatickou váhu… to už vyjde levněji tu silnici prostě spravit!
Vše je o směšnosti výši pokut. Z uvedeného mi vyplývá, že průměrná pokuta nedosáhla ani 2 tisíc korun. Pokud to je nějaká zkratka a jaká je pravděpodobnost chycení, navíc za toto se body nedávají.
Cizincům, kterých mezi těmi pokutovanými hádám byla většina, by i ty body byly ukradené.
pokud sem nejezdí moc často….
cizinec se v ČR může vybodovat, víme…. Nerespektování dopravního značení ovšem nespadá do bodové tabulky.
To se divím, že jich čapli tolik, většinou se o zátahu navzájem informují vysílačkami…
Nejsem řidič, ale řekl bych, že tohle už dávno nefunguje…
Tenhle blábol o vysílačkách se tu opakuje pořád. Vysílačky jsou efektivně mrtvé.
Proč, když jim to tak pěkně fungovalo?
na dopravní info je dneska navigace a holt se místo kecání mezi sebou můžou koukat na film 🙂
Kdejaká navigace umí hlášení policejních hlídek.
CBS pořád existuje, i když to nemá každý.
Řidiči si neuvědomují špatný stav opěrné zdi.
A že je to jejich vizitka? Inu ne každý má odborné stavební vzdělání, aby sám posoudil špatný stav opěrné zdi. Aniž by měl odborné vzdělání k posouzení správnosti umístění značek a že těch vyloženě NIMBY je.
Správce komunikace by si měl naopak uvědomit, že špatný stav opěrné zdi je povinen vyřešit. Je-li v havarijním stavu, tak bezodkladně.
Ještě dodatek: Vyznačeno to má být ze všech stran, než se na takovou silnici odbočí. Je to vyznačeno?
V případě uzavírek se takové značemí umí udělat, pro ŘSD běžná praxe. Dodatková cedule „Padající krajnice“ s vysvětlením „Obec Statenice neprůjezdná“ by tomu pochopení rozhodně pomohla.
No, nikdo by si neměl vykládat zákon po svém. Ani úředník a už vůbec ne řidič.
Tuhle u Klatov delaji most v ramci stavby obchvatu, nekolik znacek omezujici maximalni pripustnou vysku vozidla proste nestacilo. Kdyz jim do rozestaveneho mostu behem kratke doby uz poctvrte nekdo vrazil, doslo ke kompletni uzavirce v danem useku. Dodavam jen: Svata trpelivost! Nebo tu mame treba zakaz nad 7,5t (mimo bus) mezi Hartmanice/Celetice/Srni/Gerlova Hut, pricemz vsechny mosty jsou na minimalne snad 18t. Samo, cesta je celkem uzka, vede pres NP, neni na to uplne dvakrat vhodna, ale vytezene drevo se odvezt proste musi (a taky se samozrejme odvazi). No a pak v tom ma clovek videt nejakej smysl. U mostu to… Číst vice »
Ve Statenicích je omezení dokonce 3,5 t, sice od doby, kdy sem umístili dopravní značení, počet kamionů klesl, ale pořád jich je dost. Navíc na omezení průjezdu upozorňují značky několik kilometrů od Statenic (např. před benzínkou nebo odbočením na dálnici), takže výmluvy některých řidičů, že si ničeho nevšimly moc neobstojí (z kontrol v minulém roce).
Oni si fakt nevšimnou. Čumí do navigace apod.
Ale to je vizitka policie.
tak jestli jste volil pětikolku tak si nestěžujte 🙂
Jako ze kdybychom volili Babiše, tak … bude něco jinak?
Pokud mne skleroza neklame, snazila se tam dostat jeste jedna nova policejni partaj, ktera nastesti skoncila pod 5%. To by teprve bylo diveni, jaka musi byt na sproste poddane prisnost.
Jako kdyby snad nestacilo, ze poslednich 10++ let Vnitro dela pro represivni aparat vse, co jim na ocich vidi.
Šmarja kuš.
policie? a neni to spis vizitka ridicu?
Ne, to je vizitka celého národa a Českého státu. (Předpokládám, že těch zahraničních řidičů tam jelo minimálně).
Nedám si dnes po obědě viržinko. Neplačte, sami jste si to zavinili!
Ja bych naopak předpokládal, že těch zahraničních tam byla většina. Spojka mezi D5 a D8? Nebo co jiného tam dělali?
Pokud to tak opravdu bylo, tak především vizitka českého státu, že není schopen zjednat si, aby dálková doprava nejezdila tam, kde nemá co dělat.
Má to dvě strany mince, ve Statenicích nemá co dělat tranzitní doprava, ale pro příklad spojnice D6 a D7 před obcí Kačice propustek se zákazem nad 18t. Objízdná trasa jedině delší o několik desítek km.
Jiný příklad – přejezd z průmyslové zóny Kněževes u letiště do Úžic do druhé průmyslové zóny – osobákem 25km, náklaďákem 60km.
35km navíc je cca 10 litrů nafty navíc, které budeme muset spálené dýchat, plus další náklady.
Proč to v Německu jde, a u nás ne?
Trochu chybí ten severní okruh.
Kupujete něco z online lékárny Pil*a? Tak to financujete jednoho z proti-okruhových aktivistů.
Já nevím, proč to u nás nejde jako v Rakousku anebo ve Švýcarsku. Asi chybí politická vůle.
Když je obec motivována k vybírání pokut, hned je křik jak je to špatně (viz radary). PČR také nemá neomezené kapacity a nemůže stát u každé značky.
Kdopak asi zaplatí opravu těch zdí?
Správce komunikace. Ona ani ta operná zeď nevydrží na věky.
Budem chtít po strojvedoucích nákladních vlaků a jejich zaměstnavatelích zaplatit orpavu vyšehradského mostu?
Vy mě bavíte 🙂
Železnice používá zcela jiný systém odpovědnosti za dodržování zákazů plynoucích z limitů infrastruktury.
Pan Kocourek, jako kdybyste ho ještě neznal… ten si vždycky něco najde, i kdyby to znamenalo dávat rovnítko mezi běžné opotřebení infrastruktury, resp. „zub času“, a její neúměrné poškozování provozem, který je tam zakázaný.
Tady nevím, jestli jenom trolí, nebo neví.
Stále se usmívám nad představou podlého traťmistra, který sází terče před Vyšehradský most a hrdinného strojvůdce který terčů nedbá a jede zachraňujíc svého chlebodárce a svévolně huntuje most 😆
No, o obecném dodržování PJ si můžeme taky povídat… Čest těm 95 %, kteří jsou zodpovědní.
Doslova miluji situace, kdy bezpečnostní PJ začíná v 8.00 a v 7.55 potkám za obloukem partu chlapů s krumpáči na rameni jak si to vykračují v průjezdném průřezu.
Osobně pochybuji o tom, že nějaký strojvedoucí úmyslně nerespektuje PJ.
Troufnu si tvrdit, že za dobu své praxe již poznám rozdíl mezi 50 a 70 km/h. A takhle v noci, když se dohání zpoždění, se občas někdo urve. Jestli úmyslně nebo ne, to netuším. Já bych si při průjezdu osvětleným staveništěm s lidmi dával sakra pozor… Ale kde není žalobce, není soudce. Zas můžeme čekat do průseru, zvláště při tendenci PJ kolem pracovních míst zvyšovat.
P.S. hlídka je samozřejmě postavená a poučená. Aby nedošlo k nějakému nedorozumění.
Jak už jsem napsal: „Pan Kocourek, jako kdybyste ho ještě neznal…“. Asi jo, trolí, prostě ať už jsou článek, diskuse a konkrétní komentář o čemkoliv, on si nějakou námitku vždycky vymyslí, byť je sebenesmyslnější nebo mimo kontext.
Co se týče jeho komentáře tady, samozřejmě že na železnici to funguje úplně jinak. A předpokládám, že ten Vyšehradský most není ve špatném proto, že by po něm pravidelně jezdily těžší vlaky, než tam jezdit smí. Ale prostě sešlý věkem, případně nedostatečnou údržbou. Což ale rozhodně není vina dopravců ani strojvedoucích.
Díky za odpověď.
Alespoň teď nemusím přemýšlet nad tím, jak zjedodušit popis systému, jak to funguje na železnici pro někoho z venčí.
Policie se konečně probudila, 3x hurá… Ale ta výše pokuty🤦♂️🤣
Zrovna tady by asi bylo vhodné použít permanentní kamerový dohled. Pro kamioňáka jsou až 2000,- Kč na místě na rozdíl od většiny běžných řidičů k smíchu a za to riziko mu to stojí. Obecně by se podle mě měly kamiony a jejich trasy řešit ne formou blacklistu, ale naopak whitelistu, ať už napevno zákazy nebo lépe drtivým zpoplatněním jiných než schválených tras.
Jenže kamera nepozná, jak je ten kamion těžký a ani jestli přeci jen nemá právo tamtudy jet k vykládce apod. Minimálně místní zásobování tam přeci pustit chcete. Ze stejného důvodu ani moc nedává smysl to drtivé zpoplatnění.
Jestli blacklist nebo whitelist není podstatné, hlavní je, aby dálková doprava jezdila opravdu jen po hlavních, k tomu určených tazích. Jenže to by 1) muselo být legislativně umožněno, takové zákazy / příkazy opravdu efektivně stanovovat a 2) jejich porušování muselo být důsledně sledováno a adekvátně pokutováno. 2000 za vjezd do zákazu je opravdu směšné.
Otazne je, ake je tam osadene dopravne znacenie. Ak je tam znacka B4 s dodatkovou tabulkou 12 t, tak zakaz plati na maximalnu pripustnu hmotnost (bez ohladu na skutocnu), t.j. da sa to pomocou kamery lahko rozpoznat. Pokial je tam znacka B13, tak je odhalenie porusenia zakazu omnoho zlozitejsie.
Česká policie má přístup do lotyšských, rumunských a dalších registrů vozidel, aby si odtamtud ty maximální povolené hmotnosti mohla tahat? Vzhledem k tomu, že není schopná ani automaticky kontrolovat dálniční známky, tomu moc nevěřím.
aa, najednou jsou kamery v pořádku? Teď to není šikana?
Úplně čisté to není, protože se řeší následek místo příčiny, ale když už je stejně máme, tak ať se používají na co možná nejpodstatnější věci, kam zákaz vjezdu kamionů na rozdíl od měření rychlosti řadím. Tady je totiž materiální znak nezpochybnitelný. Osobně bych to řešil přes mýtné, reálně není problém ho nastavit tak, aby se vedlejší silnice pro nákladní dopravu využívaly jen když to opravdu jinak nejde.
v těchto věcech se vždycky budou řešit následky – příčiny není možné efektivně vyřešit, protože lidi jsou … no, jako vy.
Uz si ten whitelist predstavuju. Ten by mel smysl, pokud by kamiony jezdily mezi par body.
Ale, ty mršky, mají výchozí a cíliva místa náhodná a velmi odlišná.
A dost často v sousední vesnici. Jako jo, návoz materiálu na orpavu střechy rodinného domu se dá vyřešti překládkou na poslední míli. Ale tahat to takhle od výrobce střešních tašek? Nutit ho ke stavbě vlečky?
jaká vlečka?
Jo kéž by většina náklaďáků na středoevropských silnicích jela trasu max. 150km! To by se to lidem v okolí silnic i ostatním řidičům na nich žilo!
Proč vlečky?
Já to pochopil tak že „pokud se dá jet po dálnici, nesmí se přes obce.“ Jenže i tohle právnicky zformulovat a vymáhat by byla pakárna vedoucí k paradoxům – výrobce střešních tašek u Kladna (D6), barák u Buštěhradu(D7) = musíš přes Prahu.
Teze „pokud se dá jet po dálnici, nesmí se přes obce.“ je správně, ale se svým příkladem už poněkud přeháníte, takováto nařízení se totiž mají vztahovat především na dálkovou dopravu. Pokud to náklaďák z jednoho konce cesty na druhý má vzdušnou čarou 300km, tak určitě, i kdyby to znamenalo 100km zajížďku, pokud 30km, tak určitě ne.
Zas taková právnická pakárna by to nebyla, do předpisů můžete napsat pevné hranice s tím, že kdo by se do daných limitů nevešel, si může požádat o výjimku, která by se posoudila individuálně.
Zde je jeden z podstatných důvodů proč je doprava kamionem proti vlaku levnější. Často o dost.
Protože na silnici se z vejšky kašle na nějaká nařízení, pravidla, zákazy. Jednoduše kam se vejdu, tam jedu. Kontrol je tak málo, že když už nějaká je dokonce o ní vyjde článek. Což je fakt bizar. Kontroly by přece měly být úplně rutinní záležitost.
Kontrol stačí málo, jen by to k pokutě chtělo přidat nulu, pak třeba dvě….
Platí se dobrovolně, tak je jedno jak je vysoká
To by rozhodně nestačilo. Důkaz vidíte na přejezdech nebo u většího množství alkoholu, kde jsou pokuty enormní, riziko obrovské a přesto se to děje dál. Právě četnost a rychlost postihu hraje zásadní roli, samotná výše pokuty není až tak podstatná. Když vás za to samé chytí dvakrát za týden hned na místě, dáte si příště pozor, i kdyby to bylo dohromady za 200,-Kč, ani ty totiž nechcete vyhodit, nehledě na zbytek procesu. Když vás chytí jednou za 20 let při něčem, co děláte běžně, tak i když to bude za 50 000,-Kč, byla to prostě jen smůla a poučení nikde,… Číst vice »
S tím nemohu úplně souhlasit, jdete totiž z extrému do extrému. Souhlas, že častý a rychlý postih je určitě efektivnější než drakonická pokuta s pravděpodobností 1:10 000. Ale ani častý a rychlý postih nestačí, když pokuta není citelná. Je řada lidí, kteří pravidelně páchají drobné přestupky a pravidelné pokuty za ně bez řeči promptně platí – jenže je to pro ně výhodnější, než se držet předpisů. Např. drobná překročení povolené rychlosti, chybné parkování nebo jízda MHD načerno, pokud pokuty v součtu stojí méně než jízdné. Já jsem názoru, že i drobná překročení povolené rychlosti by měla vést ke ztrátě řidičáku,… Číst vice »
Pokud je někdo pokutován dvakrát měsíčně za 65km/h v obci, tak příjde o řidičák za 3 mesíce. Dobré ráno.
V ČR možná, ale to je spíš výjimka. A přiznávám, nevím, od jakého překročení se udělují body, nikdy jsem žádné nedostal.
Super 🙂 Takže kamery všude. Jsem pro!
Vaše teze by platila, pokud by tomu tak bylo i ve vyspělých zemích, kde tyto zákony mnohem více dodržují, než východní země. Ale ouha, i tam je to se železnicí stejně špatné.
Ne, toto okrajové nedodržování pravidel nemůže za mizerný stav nákladů na železnici. To jen média vytvářejí obraz, jak je to u nás na silnicích špatné, skočila na špek od policie, která udělala akci, ale jinak to má dlouhodobě na salámu.
Také píšu že je to jeden z důvodů, nikoliv jediný. Ten duvod vysokého rozdílu ceny neni jen jedna věc, ale rozhodně je to jeden ze střípků mozaiky.
Předně by se chtělo ptát, odkud, kam a proč ty kamiony jezdí, a konstruktivně pro ně vytvořit vhodnou trasu. Dát na nějaké místo tupý zákaz vjezdu a pak ho tupě vymáhat je jednoduché, ale ne moc funkční „řešení“ z oblasti populistické politiky.
Co třeba jednoduše tranzitní dopravě zakázat úplně sjíždět z dálnic, jako je to leckde v civilizovaném světě? Ony ty vhodné trasy leckdy existují, jenže východoevropští dopravci se vyhýbají mýtu.
Jinak teda pohledem do mapy mě napadá, že tamtudy jezdí mezi D5 a D8 a tady je pravda, že ta vhodná trasa, tedy severní část D0, opravdu chybí.
Nicméně to nelze klást za vinu obci ani krajskému úřadu! Když stát není schopen desítky let tu vhodnou trasu postavit, tak obcím opravdu nezbývá nic jiného, než rozvěšovat zákazy – a pak je taky kontrolovat!
Tranzitní doprava se přirozeně drží dálnic, kde to smysl má, alespoň u nás a v D. 1-2kč rozdílu z cca 25-30ti korun na km náklad nevyváží časovou ztrátu na delší časové přepravě po pomalejších okreskách. Ovšem ne tam, kde dálnice nejsou. Protože mýto se nevyplatí objíždět, jak mimochodem ukázal nedávno výzkum nárůstu dopravy před rozšířením mýtného na silnice 22 a ponecháním 20 bez, kde podobně jako Vy brečeli mimoňsky starostové.
Samotné mýto možná ne, ale stačí další komplikace a už to navigace posílá jinudy. A protože komplikacím se nevyhneme, je potřeba jiné řešení. Plošné mýto pro kamiony v závislosti na třídě komunikace vypadá poměrně logicky i proveditelně.
Však objet překážku, pokud se vytvořila, snad není problém?
99% jich to udělá, jen když to není časová a finanční ztráta. Ono ten kamion po těch okreskách si zas veme klidně o 5l nafty víc z důvodu nekonstantní rychlosti. Podle mě je chyba zpoplatnění jedniček a nezpoplatnění krajských silnic. Byť by se to třeba nevyplatilo finančně pro stát, byla by to větší motivace se držet hlavních tras.
V případě kamionové dopravy jsou čas peníze, dá se to snadno přepočítat. Pokud je moje domněnka správná, že kamiony přes Statenice jezdí mezi D5 a D8, tak je zřejmé, že tím oproti cestě kolem Slaného anebo pro pražském „průmyslovém okruhu“ ušetří: na kilometry je to výrazně kratší, takže nejspíš i časově, spotřebujím méně nafty a ještě ušetří na mýtu. Tohle by dost možná nevyřešilo ani zpoplatnění „okresek“, jakkoliv souhlas, že by bylo správné. Řešení je zákaz tranzitní dopravy na dotčených „okreskách“ a jeho striktní kontrola a vysoké pokuty – a samozřejmě dostavba D0. Ale obce přeci nelze trestat za to,… Číst vice »
Správná připomínka. Jeden odpůrce severní části D0 chtěl tranzit systémově poslat přes Kralupy. Tohle přání se mu splnilo… 🤦🤦
Není to podstatné, ale jak mám chápat tu statistiku? Do zákazu vjelo 43 aut, ale ta zbylá kontrolovaná auta jsou co? Pozná se nějak auto co respektuje zákaz od auta co stejně chtělo jet jinam…?
Předpokládám, že se zbytek vešel do těch 19 tun, nebo měl výjimku kvůli zásobování
Auta, která se vešla do limitu 19 tun
Aha, díky. Takže jde o srovnání počtu aut co předpisům vyhověla a nevyhověla, což není úplně totéž co počet řidičů co chce nebo nechce něco respektovat (náklaďáků do 19 tun tam prostě pojede tolik kolik pojede), ale vypovídající hodnotu to má.
Pokuta v průměru do 2 tisíc? To je výsměch.. To se jim vyplatí riskovat a jezdit přes zákaz, když si vezmu pravděpodobnost chycení vs. kolik ušetří paliva a času.
a neměl by být i náš zájem, aby se zbytečně nepálilo palivo?
Ne, pokud se šetří tím, že těžké kamiony jezdí po úzkých silnicích přes vesnice.
Za vjetí do zákazu vjezdu by měly být pokuty aspoň 10k a tak 3 body, potom by si to možná rozmysleli. A kontroly častěji, ne jednou za dva týdny
Možná by stačily i ty body.
Předpokládám že je to chyba systému a rozhodně se nevyřeší tupým zvyšováním pokut 🙂
Mít místo 2 tisíc třeba 20 nebo 50 by to určitě vyřešilo brzo. Začnou se těm místům vyhýbat.
jojo, to 50 pro fírera co projel červenou by to taky vyřešilo brzo
Ten už je dávno mrtvej, tomu to vadit nebude.
Správně. Měli by tu značku sejmout.
Máme v obci zákaz. značku nad 12m. Denně projede několik kamionů a policie nic…
Jiná zkušenost… Obec s 12t a dodatkovou tabulkou TRANZIT. PČR, příp. Měšťák, občas koná a vyhmatává. Jenže je to roztáhlý městys, navíc na kraji sklady. Dodatkové tabulky tak ti zkušenější okecat prý umí. Sankcionování tak končí u zabloudivších Poláků, kteří jsou dokonce schopni to valit po trojkách okolo. (Jasně že je to o vyhýbání stojící dálnici.) No a my si žijem se zákazem 7t, nebo o kus dál šířkový zákaz 2,4 m., ale vztekají se hodně, stylem „a kudy jako mám jet“. Že způsobí málem nehodu nebo zablokují silnici? Těžký nezájem. Dohled ze strany orgánu nulový, ač starosta upozorňuje a… Číst vice »
Ovšem až bude pan starosta potřebovat materiál na stavbu v obci, tak si výjimku zařídí do hodiny. Ale pro opravu v sousední vesnici? Ať třeba ten kostel spadne. A tak si tu žijem.
Přesně tak, tyhle nimby akce obcí napříč ČR jsou vysoce sobecké.
A přitom třeba v sousedním Bavorsku to jde krásně, dopravní zátěž aut v regionu, která jezdí mezi mezi místními malými metallbau a jinými středními podniky, se rozloží po všech DOBRÝCH místních silnicích bez problému.
Tak to máme obdobné, dokonce u nás byla Řepná kampaň…..a kluci naschvál značky otočili…
Absurdistán. Jsou chvíle, kdy mám pocit, že by tuhle zemi bylo nejlepší zrušit.
Nejlepší by bylo zrušit celé lidstvo. Doufám že hromadné vymírání druhů už začalo (i tak je to pozdě).
To je blbé i jako vtip.
Napadlo tě ji opustit?
Uvazoval jsem, vyzkousel jsem, vratil jsem se… Kurnik, nemate nejakej jinej globus, na kterym bych si vybral? 🙂 Nakonec clovek ani nemusi uvazovat nad zmenou lokality, jako spis nad zmenou toho, v jake dobe zije. Zlate casy, kdy 3/4 obyvatelstva vubec neprisly do styku s ouradem, obcanka nebyla povinnost, dane mely primerenou vysi, o sve duchodce se staralo jejich potomstvo, stavebni povoleni mel clovek vyresene za den a nikdo nemel kecy, ze tamhle u schodu na pudu chybi zabradli a proto nelze zkolaudovat… Nakonec tak souznim s nazorem, ze ja jsem tu doma, nikam nepujdu (nebudu-li skutecne muset), a kyzenych… Číst vice »
Stát, který není schopen vymáhat pravidla, která nastaví je k čemu?
No bohužel, tak je to tady se vším.
Postavit tam příslušníka jednou za dva týdny ale není řešení, měla by tam být kamera a číst SPZ.
Ale proti tomuhle návrhu by zas vyrukovalo mrtě motoristů, že je to “šikana řidičů” a kdesi cosi
Jak funguje kamera, která čte RZ, můžeme zjistit na Evropské do centra, kousek před Divokou Šárkou…
* v pruhu pro autobusy
Šikana řidičů je měření rychlosti těsně za značkou obce, i když je zástavba 500 m daleko a značka tam nemá co dělat. O něco menší šikana, ale pořád nesmysl, je trvalé omezení bez doplňkové značky, i když je důvod pro omezení jen přechodný. Třeba výjezd vozidel stavby probíhá v 99 % případů jen přes den, není proto důvod mít omezení rychlosti v režimu H24, až se budou stavby budovat v nonstop režimu (tedy rychle) tak bude dávat smysl i celodenní omezení rychlosti. Pokud je ale někde odůvodněný zákaz vjezdu (což tady je), tak automatické řešení přestupků dává smysl. Jen je… Číst vice »
Souhlas.
Ty považuješ za šikanu to, že po tobe někdo chce jezdit podle pravidel? A že 500 metrů? Kam takmpospícháš, že 500m padesátkou místo 90 je pro Tě takové trauma?
A zákaz vjezdu, a jeho vyžadování, šikana není?
Zajímavý způsob uvažování.
pak se můžem divit že se tu komunistům tak pěkně dařilo
Měl jsem před vchodem do domu značku „Vstup pzakázán“. Měl jsem se na měsíc vystěhovat?
měl jste si rok dopisovat s úřadem proč tam je!
Jde o princip, ne o čas. Každé ráno povinně 10 dřepů, však to nikoho nezabije a pohyb je zdravý…
To by tam musela být kamera a rychlostní kontrolní váha. To už je sakra drahá investice.
Tak u nás by se zaplatila za tři dny 😀
Nemusela. Předpokládám, že lze pokutovat vozy a soupravy, které přesahují nejvyšší povolenou hmotnost.
No a údaj o max. povolené hmotnosti vozu bude v techničáku = tím pádem v nějakým registru vozidel. A k tomu by snad policie měla mít přístup. Za mě lze jednoduše zautomatizovat
U nás? Tak to jo…
Minulý rok jsme jeli na Mallorce a značka ve španělštině že je tam zákaz vjezdu mezi 10-20. Samozřejmě vůbec ji nerozumíme a hlavně nebyla ani tvaru zákazu vjezdu, byl to normální čtverec jen zvýrazněný. Samozřejmě po příjezdu domů brzo přišla automatická pokuta z automatické kamery že jsme jeli zákazem. Když si představím kolik aut tam bylo a určitě o tom taky nevěděli tak si umím i představit že na tom vydělají odhadem 250 tisíc za den a to minimálně. Jedno auto zaplatí 50 eur. Toto bych nazval jako šikanu jelikož tam není odpovídající text v jiném jazyce (anglicky) a odvolat… Číst vice »
Při cenách pokut za porušení zákazu vjezdu to jde neformálně nazvat mýtným poplatkem… Ty necelé tři tisíce v horní sazbě a navíc bez bodů jsou mnohokrát levnější než oficiální trasa ..
Bylo by fajn kdyby ta pokuta aspon prispela k financování opravy tech havarijnich opernych zdi. Bohuzel soucasna vyse pokuty sotva pokryje naklady na aparat tu pokuti vybirajici. A pak vam autolobby Vlada CR vysvetli, ze pokuty jsou sikanozni a jejich castky je potreba snizit.
Vzal jste mi to z úst – přijde mi, že vlády okolních zemí se do ND snaží dostat nějaký systém a řád, aby prostředí bylo rovné pro všechny (vč. např. Polska). Pouze u nás mi přijde, že vláda ČR je hlavním advokátem ČESMADU – dělejte si co chcete, my občas uděláme nějakou kontrolu jako divadlo pro veřejnost a bububu, ale na podstatě se nic nezmění… dělejte si co chcete a jezděte si kudy chcete.
Oficiální trasa je jen a pouze na papíře a má spoustu odpůrců.
Budeme parafrázovat?
„Chápu, proč kamiony ignorují zákaz vjezdu…“
Protože nemají možnost jet jinudy. Bohužel. Jak jinak se dostanou od Kralup k letišti?
D7 – I/16 – D8
Jo, ono je to daleko a mýto k tomu. Hrc, pojedeme třeba polem.
Ne, to není o tom, že zdraží zboží a naše životní úroveň poklesne někam do obalsti středoafrických států. To je o tom, že si někdo přestane mastit kapsu na úkor eráru. Až ta opěrná zeď spadne, kdopak asi zaplatí opravu?
Fajn, tak šetři most přes Vltavu, jezdi do Plzně přes Benešov a Budějovice. No co, stejná logika.
Vy jste řidič kamionu z povolání?
Pokud ano, zajímá mě
Pracujete jako zaměstnanec?
Kdo vám určuje trasu, vy sám nebo dispečer?
Někdo vás nutí porušovat zákazové značky?
On není řidič, on je jenom debil