ICOM prohrál soutěž o autobusovou dopravu na Jihlavsku, výkony převezme Busem
Autobus ČSAD Autobusy České Budějovice (Busem). Pramen: FB Busem
ICOM se snažil napadnout soutěž u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, nesložil ale potřebnou kauci.
Bráško máš tam chybu, průměrné stáří nepřesáhne 9 let, a 55 nebude autobusů celkem, ale 55 je (nezávazných!) návrhových turnusů. Takže dopravce má na výběr, samozřejmě může koupit 55 kmenových autobusů nových, ale nejspíš k tomu vezme i něco do zálohy.
Hodně let tu již sledujeme, jak dopravní společnosti z různých krajů, zajišťují státem garantovanou obslužnost zrovna třeba ve vašem okrese. Občas jste si asi taky zaklepali na čelo, a říkali jste si, jo, to je ten trh, je to super že to tak funguje, autobusy Slaný, jezdí třeba co já vím v Pardubicích. (jen příklad klid :-)) Ale pak vám to prostě začne vrtat hlavou, jak se dotační vlna převaluje z kraje na kraj, z okresu na okres a najednou třeba za dvacet let zjistíte, že vás vozili na Moravě až z Čech, a třeba hned tří společnosti. A také… Číst vice »
Ono se prostě takhle chce. Usypal bych z hromádky, nakoupil mikrobusy do 8 osob a dal brigády béčkařům. Pro uživatele z Horní dolní prostě musí být jistota spojení. Po-Pá 4-5 a 9-13, 18-01 interval max. co půl hodiny nebo hodinu, So-Ne 4-01 co půl hodiny, hodinu. Intervaly přizpůsobené dle osídlení na trase linky. Linkové vedení složené z kratších linek, aby se stačily v intervalu točit. Návaznosti na páteřní spoje. Ve špičkách pracovních dnů velká Iveca a Setry se stávajícími počty řidičů třeba i na současných linkách. Hlavní trasy a aglomerace z tohoto řešení vyjmuty. Pořád vymýšlíme kolo. Do doby nasazení… Číst vice »
Převážení vzduchu velkými vozidly se může příčit selskému rozumu, ale při znalosti detailů konkrétního provozního souboru se může jevit jinak. Zadavatel veřejné zakázky obvykle určuje minimální velikost vozidla pro konkrétní spoje a k ní se vztahuje i cena za kilometr, kterou dopravci zaplatí. Dopravce pak zpravidla sám rozhoduje, zda použije vozidlo minimální požadované velikosti nebo větší, inkasovanou cenu za kilometr tím ale nenavýší, jediné co omezuje velikost vozidla „shora“, jsou technické parametry silnic. Když to hodně zjednoduším, tak například může dojít k situaci, kdy se dopravci nevyplatí pořizovat kvůli nizkému počtu cestujících mikrobus, aby jezdil pouze o víkendu, zatímco dlouhý… Číst vice »
Stejně tak jako si málokdo kupuje auto pro 4 lidi a k tomu druhé jen pro dva, aby nevozil vzduch. To většina lidí chápe. S Autobusy je to stejné. Když už ten velký musím mít kvůli špičce, tak je lepší s ním odjezdit i sedlo, než mít na sedlo extra malý bus.
Napadnuli ale nesložili kauci… připomnělo mi to výrok, že Děti Země ještě neví jak, ale určitě se proti rozhodnutí odvolají.
Tak hlavně, jak spousta chytrolínů psala, že je to výběrko šité pro Icom, a ten nakonec nevyhrál v domovském Jihlavsku.
Budou mít aspoň všichni zázemí v novém místě působení, nebo se bude o to více přejíždět sem tam, tzn. propalovat nafta a opotřebovávat silnice navíc oproti předchozímu stavu?
A co si přečíst článek?
To ani nemá cenu odpovídat.
Autobusy pod značkou busem jsou dobré, na základě zkušenosti z jižních Čech. Co mě zarazilo je cena za km, která se mi zdá vcelku nízká. Ale záleží na tom, aby nebyli moc velké prostoje.
O jízdních řádech OBB v Jižních Čechách se to už říct nedá. A taky se prý nepřetrhnou s platama, i když je to prý sociální, zelená a udržitelná skupina z Vídně, tady se pořad chovaj jako za Rakousko-Uherska.
Jízdní řády určuje objednavatel, tedy krajský úřad.
V Jihočeském kraji vypracovává jízdní řády společnost JIKORD – Jihočeský koordinátor dopravy, Krajský úřad (odbor dopravy) je pak následně schválí. Jízdní řády, které začnou platit s celostátní změnou v prosinci 2024 však vypracovává POVED (Plzeňský koordinátor), na základě výběrového řízení Jihočeského kraje, protože v prosinci tohoto roku by konečně mělo dojít ke spuštění IDS Jihočeského kraje v celém kraji se všemi náležitostmi.
Konečně
Upřímně řečeno – on ani ICOM se s platama nepřetrhne.
Ačkoliv nevím, jaké služby bude nabízet BUSEM, jsem rád že se konečně rozpustil monopol ICOMu.
Jestlipak bude (moci) nabízet alespoň službu autobusového nádraží :-))
To je často tragédie autobusové dopravy v ČR, tito „vlastníci“.
Zároveň to výrazně přispělo k úbytku dálkových linek.
Ale… Na to jste přišel jak?
Třeba tak, že ty vlastníci A.N. mohou zvýšit náhodně poplatek i o 100% podle toho jak se jim to hodí. ICOM s tím už zkušenosti má, kvůli jeho blbosti museli postavit nové A.N. Města to nedělají to vám garantuji.
Takže domněnky. Fakta žádná. A to jak kvůli blbosti Icomu museli postavit nové AN, to je nějaká svérázná interpretace dění v Humpolci?
Co se vlastně děje v Humpolci?
Nic, prostě se přesunulo AN o kousek vedle, obojí ale v režii ICOMU. Takže by mě zajímalo o jaké fantasmagorii píše.
Takových případů je…v Jihlavě čekám to samé, takže buďto RJ dovolí město používat nějakou zastávku MHD nebo do Prahy končí autobus.
Co vím, tak jeden malý dopravce vyfakoval Icom s poplatkama za nádraží. Nebude mu dle svých slov platit za nádraží kde není žádné zázemí ani informace a navíc se profláklo, že to nádraží má Icom pronajaté od města za pár korun a vesele kasíruje. Přitom o úklid nádraží se stará mesto. Je z toho docela haló.
těžko anežko, parcelu 3213 v katastrálním území jihlava vlastní nějaká Kratochvílová Kačenka 🙂
O Jihlavě se nebavím
Tak kdepak to má být? To se také jen proslýchá?
Stačí se podívat do katastru. Budova nádraží patří ICOMU, pozemky vlastní osoba personálně a majetkově s ICOMem propojená. To proslýchání nesmyslů se děje po kolikátém pivu?
Jo a který?
Tyhlety Vydřiduchové jsou zlo
V případě Regiojetu bych změnu v Jihlavě nečekal.
Pokud se to tedy nějak vyloženě nevyhroti, což snad ne.
Čekáte… Na základě čeho? A kde tedy a co přesně? V Jihlavě plánuje město terminál u nádraží Jihlava město dlouhodobě, to nemá s ICOMem nic společného, ale s výstavbou rychlotrati. Tak hlavně že cosi čekáte. Fakta nula, jen domněnky a smyšlenky…
Taky bych to od měst nečekal, ale s něčím podobným nedávno přišla třeba Kuřim (JMK). Ta začala na svém za těžké dotace zrekonstruovaném terminálu u nádraží, který slouží čistě pro ZDO, žádné komerční linky, vybírat poplatky za vjezd jako určitou formu nátlaku na kraj, aby přistoupil na její požadavky na vytvoření nové linky pro spojení s Brnem a zrušení té stávající. A podobných příkladů se nejspíš pár najde, byť naštěstí snad půjde jen o jednotky případů.
A proč by chtěli zrušit linku, která jede přímo bez zajížděk? A kterou vlastně máte na mysli? A zdroj o tom zavedení poplatku? Třeba zápis z jednání zastupitelstva?
Co myslíte konkrétně?
Viz výše a co myslí předřečník se ptejte jinde.