ICOM po více než dvaceti letech končí s MHD v Třebíči, provoz převezme BORS

MHD v Třebíči. Foto: Město TřebíčMHD v Třebíči. Foto: Město Třebíč

10 z 24 nových autobusů pro město má mít elektrický pohon.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Taková menší “šotootázka”, ví se, s jakými autobusy BORS pro třebíčskou MHD počítá?

OndraG

Nejsem úplný znalec místních poměrů, ale v Třebíči je to z kopce do kopce a proto si musím položit otázku, je pro takový terén vhodný elektrobus? Další otázkou je, zda není deset linek na tak malé město moc? Nejdou linky zoptimalizovat a tím i snížit intervaly?

xyz

Tolik linek je už výsledkem „optimalizace“ z roku 2012. Předtím jich bylo 9.

I když – linka č. 14 je jen závlekovou variantou linky č. 1.
Pak dvě „vesnické“ linky a jedna „fabriková“.

Pavel

Hlavně aby měli dost řidiču 😀

xyz

Ještě technická poznámka k „Po více než dvaceti letech tak skončí s těmito službami společnost TRADO-MAD ze skupiny ICOM Transport.“

TRADO MAD skončí po více než 30 letech.

Ale O. K., teprve těch cca 20 let je součástí skupiny Icom Transport (pozn. ostatní společnosti z původního koncernu TRADO zůstaly původnímu vlastníkovi, později předčasně zemřelému Ing. Křivanovi).

xyz

Ta fotka je ale z roku 2016 nebo starší.

Od 1. 1. 2017 musely být, dle smluvních podmínek toho pokutovaného kontraktu, všechna vozidla v jednotném nátěru, a to bílá s červeným pruhem – což k tomu dni bylo dodrženo.

Aby pak o pár měsíců později byly 2 – 3 autobusy obdařeny celovozovou reklamou (i přes okna), čímž pádem nebyl ten jednotný nátěr dodržen; uvedené existovalo několik let v kuse (tzn. ani městský úřad to nezastavil/nepokutoval?).

Emil

Jen jeden bus budou mít záložní?? To si teda fandej 😁👍

xyz

I tak tam bude o 1 vůz víc než bylo typické v posledních letech. A vše vozidla běžné délky, na rozdíl od nynějších 21 busů standardní délky + 2 minibusů k tomu (u kterých obzvláště doporučuji se podívat do zadávacích podmínek z roku 2016, totiž že „minibusy smí do 20. h jezdit jen na linkách č. 12 a 31, kterýžto požadavek pak byl v 1/2018 – po roce účinnosti kontraktu – zpětně zrušen k 1. 1. 2017 v situaci, kdy celý rok 2017 dopravce jezdil s minibusy i na části spojů linek č. 10/11/13/14 i v době do 20. h;… Číst vice »

Horal

To je pravda, ale nezapomínejte, že kdykoli mohli použít vůz z Trado Bus. A taky tomu tak bylo.

xyz

Od 1/2017 už tuším ani ne, na rozdíl od let 2015 – 16 (dvoudveřák standardní délky) + obecně též do 9/2012, kdy jeden odpolední spoj tehdejší linky č. 8 byl veden vozidlem/řidičem TRADO BUS, jedoucím pak po 14:30 h na regionálním spoji.

Protože od toho 1/2017 už by (pokud by teda nemělo docházet k dalším porušováním smlouvy, nad rámec uvedených) to vozidlo TRADO BUS muselo mít 3 dveře (požadavek pro vozidla standardní velikosti), figurovat v seznamu vozidel schválených městským úřadem pro nasazení na MHD (tzn. žádné ad-hoc libovolné vozidlo „které vyjde“), dále by muselo mít (smlouvu požadovanou) wi-fi a USB-přípojky.

Happy

Kdyby těch linek bylo polovic s hustším intervalem, tak by to bylo lepší a využitelnější. A nebylo by potřeba ani tolik autobusů… Za vykopání ICOMu palec nahoru..

Igor Mauricio

Nikdo neříká, že Vám tam ICOM nemůže zůstat jako subdodávka. Tak neskákejte radostí dříve, než bude den D.

Mufiklo

např. U nás ICOM nejezdí od roku 2020 a musím říct, že za něho byla doprava o něco lepší. Teď zde máme DSÚK a autobusy jsou méně kapacitní a méně pohodlné. Řidiči v pohodě tam i tady.

Igor

Subka může pokrýt pouze 30% zadané poptávky

xyz

Přesně tak. Třebíč je jedním z případů, které přesně spadají do toho, co jsem psal k tomu článku o MHD a influencerech: – ignorace obchodních center (výmluva, že do Stop Shopu nemůže městský úřad platit spoje, protože je mimo katastr města; přitom Žďárského ulice je mimo katastr města taky a tam Město Třebíč spoje objednává i platí). – neuvěřitelné závleky zejména u linky č. 4 a 10 (spojení z Nových Dvorů/Hájku k nádraží či do Domků výhradně oklikou přes centrum města) – počet spojů dost nízký zejména po 16. h (přitom reálná přepravní špička se i v okresních městech posunula… Číst vice »

Kamui

Alespoň že bude možný nástup všemi dveřmi. Ale mohlo se trochu sáhnout do linkového vedení, obzvlášť linka 4 je v současnosti příšerná (nesmyslně dlouhá jízdní doba). Linku 4 bych vedl z Modřínové k Poliklinice Hájek, a pak přes Gen. Svobody na Míčovu, a otočil na kruháku u pekárny (kde by byla nová zastávka někde tady: https://mapy.cz/s/kadadekako). A nebo když ne to, tak alespoň pro autobusy zprůjezdnit toto: https://mapy.cz/s/jadobusuke

M19

Vy Třebíč vůbec neznáte, že? Kdo by tím jezdil?

Qaws

Ale výše uvedený návrh dává smysl… Když se osobně potřebuju dostat z Domků na Hájek, tak jdu raději pěšky, protože je to rychlejší, než vyhlídková jízda čtyřkou…

M19

Nedává. Protože vyhlídkovou jízdu zavádí. A to co uvádíte, by se stejně nezměnilo. A ta spojka v těch místech. No, to by bylo vzhledem k terénu….

xyz

Realizace té spojky byla předpokládána již v roce 1998, souběžně s realizací sousedních dvou komerčních domů.

Nakonec ta spojka „neprošla“ mj. skrz bezpečností dětí z bezprostředně blízké ZŠ Benešova.

P. S. Spojka byla uvedena už v projektu výstavby trolejbusového systému v Třebíči, projekt z roku 1991.

M19

Plánováno být mohlo, ovšem jak sám uvádíte sešlo z toho. Z mnoha dobrých důvodů.

xyz

Ano, zejména s ohledem na odpor vedení ZŠ Benešova (jakož i řady rodičů dětí s argumentací nižší bezpečnosti) tehdy na jaře 1998, včetně „prodloužené ruky“ v podobě dlouholetého ředitele školy a souběžně tehdejšího opozičního zastupitele, Jaroslava Dejla.

P. S. Ano, také si myslím, že je dobře, že ta spojka nevznikla. A že potenciál MHD je takový, že (nyní opět se rozrůstající sídl. Na Kopcích) uživí samostatnou linku směr centrum, tzn. linky směr Hájek/horní část Nových Dvorů můžou jet rovnou po Velkomeziříčské ulici (tzn. bez záleku Modřínovou ul.), tzn. bez potřeby řešit tuto spojku.

xyz

Na Hájek by to bylo autobusem snad i blíž přes Podklášteří, které by tím pádem i získalo rozumný a pravidelný takt (a obousměrný, na rozdíl od dnešního stavu, kdy tam je podivný stav s linkou č. 11, jedoucí výhradně jednosměrně, navíc někdy po směru a jindy proti směru hodinových ručiček, ale nikdy obousměrně!).

A rozhodně ne závlekem přes Kopce (a tím pádem mj. přes Modřínovou).

Právě pro Hájek je MHD snad nejvíc „kroutící se“ – velmi nízká reálná cestovní doba nejen do centra města, ale i do Domků či jinam.

Kamui

Uvidíme co s tím udělá nástup všemi dveřmi. Pokud nebudou jízdní doby jak dnes, kdy se počítá s dlouhým stanicováním a autobus se pak plouží celou cestu třicítkou, aby nejel zbytečně s náskokem, tak by to mohlo hodně pomoct.

xyz

Jízdní doby linky č. 4 jsou v době jejího jednosměrného průjezdu Hájkem stanoveny přesně tak, aby tu smyčku „z Karlova náměstí přes Kopce a horní Nové Dvory a Hájek zpět přes Kopce na Karlovo náměstí“ ujela přesně za 30 min. Tam se nic moc změnit nedá.

V jiných případech to nástup všemi dveřmi (snad) dovede trochu zkrátit, ale to by měl být jeden z, nikoliv jediný z, prvků zkrácení. Protože to „šněrování“ různými ulicemi je i té čtyřky i tak hodně… protizákaznické.