ICOM po více než dvaceti letech končí s MHD v Třebíči, provoz převezme BORS
MHD v Třebíči. Foto: Město Třebíč
10 z 24 nových autobusů pro město má mít elektrický pohon.
10 z 24 nových autobusů pro město má mít elektrický pohon.
Taková menší “šotootázka”, ví se, s jakými autobusy BORS pro třebíčskou MHD počítá?
Nejsem úplný znalec místních poměrů, ale v Třebíči je to z kopce do kopce a proto si musím položit otázku, je pro takový terén vhodný elektrobus? Další otázkou je, zda není deset linek na tak malé město moc? Nejdou linky zoptimalizovat a tím i snížit intervaly?
Tolik linek je už výsledkem „optimalizace“ z roku 2012. Předtím jich bylo 9.
I když – linka č. 14 je jen závlekovou variantou linky č. 1.
Pak dvě „vesnické“ linky a jedna „fabriková“.
Hlavně aby měli dost řidiču 😀
Ještě technická poznámka k „Po více než dvaceti letech tak skončí s těmito službami společnost TRADO-MAD ze skupiny ICOM Transport.“
TRADO MAD skončí po více než 30 letech.
Ale O. K., teprve těch cca 20 let je součástí skupiny Icom Transport (pozn. ostatní společnosti z původního koncernu TRADO zůstaly původnímu vlastníkovi, později předčasně zemřelému Ing. Křivanovi).
Ta fotka je ale z roku 2016 nebo starší.
Od 1. 1. 2017 musely být, dle smluvních podmínek toho pokutovaného kontraktu, všechna vozidla v jednotném nátěru, a to bílá s červeným pruhem – což k tomu dni bylo dodrženo.
Aby pak o pár měsíců později byly 2 – 3 autobusy obdařeny celovozovou reklamou (i přes okna), čímž pádem nebyl ten jednotný nátěr dodržen; uvedené existovalo několik let v kuse (tzn. ani městský úřad to nezastavil/nepokutoval?).
Jen jeden bus budou mít záložní?? To si teda fandej 😁👍
I tak tam bude o 1 vůz víc než bylo typické v posledních letech. A vše vozidla běžné délky, na rozdíl od nynějších 21 busů standardní délky + 2 minibusů k tomu (u kterých obzvláště doporučuji se podívat do zadávacích podmínek z roku 2016, totiž že „minibusy smí do 20. h jezdit jen na linkách č. 12 a 31, kterýžto požadavek pak byl v 1/2018 – po roce účinnosti kontraktu – zpětně zrušen k 1. 1. 2017 v situaci, kdy celý rok 2017 dopravce jezdil s minibusy i na části spojů linek č. 10/11/13/14 i v době do 20. h;… Číst vice »
To je pravda, ale nezapomínejte, že kdykoli mohli použít vůz z Trado Bus. A taky tomu tak bylo.
Od 1/2017 už tuším ani ne, na rozdíl od let 2015 – 16 (dvoudveřák standardní délky) + obecně též do 9/2012, kdy jeden odpolední spoj tehdejší linky č. 8 byl veden vozidlem/řidičem TRADO BUS, jedoucím pak po 14:30 h na regionálním spoji.
Protože od toho 1/2017 už by (pokud by teda nemělo docházet k dalším porušováním smlouvy, nad rámec uvedených) to vozidlo TRADO BUS muselo mít 3 dveře (požadavek pro vozidla standardní velikosti), figurovat v seznamu vozidel schválených městským úřadem pro nasazení na MHD (tzn. žádné ad-hoc libovolné vozidlo „které vyjde“), dále by muselo mít (smlouvu požadovanou) wi-fi a USB-přípojky.
Kdyby těch linek bylo polovic s hustším intervalem, tak by to bylo lepší a využitelnější. A nebylo by potřeba ani tolik autobusů… Za vykopání ICOMu palec nahoru..
Nikdo neříká, že Vám tam ICOM nemůže zůstat jako subdodávka. Tak neskákejte radostí dříve, než bude den D.
např. U nás ICOM nejezdí od roku 2020 a musím říct, že za něho byla doprava o něco lepší. Teď zde máme DSÚK a autobusy jsou méně kapacitní a méně pohodlné. Řidiči v pohodě tam i tady.
Subka může pokrýt pouze 30% zadané poptávky
Přesně tak. Třebíč je jedním z případů, které přesně spadají do toho, co jsem psal k tomu článku o MHD a influencerech: – ignorace obchodních center (výmluva, že do Stop Shopu nemůže městský úřad platit spoje, protože je mimo katastr města; přitom Žďárského ulice je mimo katastr města taky a tam Město Třebíč spoje objednává i platí). – neuvěřitelné závleky zejména u linky č. 4 a 10 (spojení z Nových Dvorů/Hájku k nádraží či do Domků výhradně oklikou přes centrum města) – počet spojů dost nízký zejména po 16. h (přitom reálná přepravní špička se i v okresních městech posunula… Číst vice »
Alespoň že bude možný nástup všemi dveřmi. Ale mohlo se trochu sáhnout do linkového vedení, obzvlášť linka 4 je v současnosti příšerná (nesmyslně dlouhá jízdní doba). Linku 4 bych vedl z Modřínové k Poliklinice Hájek, a pak přes Gen. Svobody na Míčovu, a otočil na kruháku u pekárny (kde by byla nová zastávka někde tady: https://mapy.cz/s/kadadekako). A nebo když ne to, tak alespoň pro autobusy zprůjezdnit toto: https://mapy.cz/s/jadobusuke
Vy Třebíč vůbec neznáte, že? Kdo by tím jezdil?
Ale výše uvedený návrh dává smysl… Když se osobně potřebuju dostat z Domků na Hájek, tak jdu raději pěšky, protože je to rychlejší, než vyhlídková jízda čtyřkou…
Nedává. Protože vyhlídkovou jízdu zavádí. A to co uvádíte, by se stejně nezměnilo. A ta spojka v těch místech. No, to by bylo vzhledem k terénu….
Realizace té spojky byla předpokládána již v roce 1998, souběžně s realizací sousedních dvou komerčních domů.
Nakonec ta spojka „neprošla“ mj. skrz bezpečností dětí z bezprostředně blízké ZŠ Benešova.
P. S. Spojka byla uvedena už v projektu výstavby trolejbusového systému v Třebíči, projekt z roku 1991.
Plánováno být mohlo, ovšem jak sám uvádíte sešlo z toho. Z mnoha dobrých důvodů.
Ano, zejména s ohledem na odpor vedení ZŠ Benešova (jakož i řady rodičů dětí s argumentací nižší bezpečnosti) tehdy na jaře 1998, včetně „prodloužené ruky“ v podobě dlouholetého ředitele školy a souběžně tehdejšího opozičního zastupitele, Jaroslava Dejla.
P. S. Ano, také si myslím, že je dobře, že ta spojka nevznikla. A že potenciál MHD je takový, že (nyní opět se rozrůstající sídl. Na Kopcích) uživí samostatnou linku směr centrum, tzn. linky směr Hájek/horní část Nových Dvorů můžou jet rovnou po Velkomeziříčské ulici (tzn. bez záleku Modřínovou ul.), tzn. bez potřeby řešit tuto spojku.
Na Hájek by to bylo autobusem snad i blíž přes Podklášteří, které by tím pádem i získalo rozumný a pravidelný takt (a obousměrný, na rozdíl od dnešního stavu, kdy tam je podivný stav s linkou č. 11, jedoucí výhradně jednosměrně, navíc někdy po směru a jindy proti směru hodinových ručiček, ale nikdy obousměrně!).
A rozhodně ne závlekem přes Kopce (a tím pádem mj. přes Modřínovou).
Právě pro Hájek je MHD snad nejvíc „kroutící se“ – velmi nízká reálná cestovní doba nejen do centra města, ale i do Domků či jinam.
Uvidíme co s tím udělá nástup všemi dveřmi. Pokud nebudou jízdní doby jak dnes, kdy se počítá s dlouhým stanicováním a autobus se pak plouží celou cestu třicítkou, aby nejel zbytečně s náskokem, tak by to mohlo hodně pomoct.
Jízdní doby linky č. 4 jsou v době jejího jednosměrného průjezdu Hájkem stanoveny přesně tak, aby tu smyčku „z Karlova náměstí přes Kopce a horní Nové Dvory a Hájek zpět přes Kopce na Karlovo náměstí“ ujela přesně za 30 min. Tam se nic moc změnit nedá.
V jiných případech to nástup všemi dveřmi (snad) dovede trochu zkrátit, ale to by měl být jeden z, nikoliv jediný z, prvků zkrácení. Protože to „šněrování“ různými ulicemi je i té čtyřky i tak hodně… protizákaznické.