ICOM nezvládá rozjezd linek na Teplicku, hrozí mu velká pokuta
Nové autobusy Setra pro provoz na Teplicku. Foto: ICOM Transport
Dopravce má problém s nedostatkem řidičů i odbavovacím systémem.
Dopravce má problém s nedostatkem řidičů i odbavovacím systémem.
Kde to žijeme aby se partner dostal domů po noční z Dubí do Duchcova musí jed taxíkem. Nač má tedy měsíční jízdenku. Měla by jim platit i v lednu, protože teď je na 💩.
Když se firma k řidičům, tedy ke klíčovým lidem, chová jako ke kusu hadru, mizerně jim platí a navíc jim berou při průseru vedení a manažerů prémie, tak si taková firma ani nezaslouží, aby se v soutěži o dopravní výkony ucházela. To bychom ale nesměli být v Česku, kde to schytá ten nejnevinnější, a kde je hlavním kritériem cena. Vím, že to jde z našich daní, jenže co je lepší? Zaplatit za dopravní službu nižší cenu nebo neodjeté spoje?
„Mizerně“ jim platí proto, aby se dostala na nízkou nabídkovou cenu …
Kdyby jim platila řekněme „jen“ 200 Kč / hod, tj. za 170 hodin měsíčně základ 34 000 hrubého + pohyblivá složka mzdy + příplatky So, Ne tak asi nevyhraje ….
Vidim, ze ICOM babractvom kopiruje Arrivu Bratislava…
Co vím, tak Arriva je ve vztazích se zaměstnanci oproti ICOMu ještě zlatá.
U Arrivy se špatně nepracuje. Naopak bych řekla, že je to protipól ICOMu. U ICOMu jsou řidiči sledováni a trestáni za jakýkoliv drobný prohřešek, u Arrivy naopak nikoho nikdo nezajímá a něco po Arrivě jako zaměstnanec chtít je očistec.
Vysoká nemocnost řidičů? Arriva den před nástupem ICOMu se zajištěním provozu problém neměla (nebo spíš u Arrivy nepamatuju větší problémy s neodjetými spoji). Tak nemocnost řidičů asi nebude ten hlavní důvod.
Nevíte někdo od kdy ICOM převezme všechny oblasti v kraji Vysočina?
Doufám, že nikdy.
Zajímalo by mě proč se ty pokusi na lidech provádí zrovna v prosinci, když mrzne.
Začínat s novým dopravcem v červenci nebo srpnu se mi zdá prostým selským rozumem daleko lepší.
Že by celostátní termín změny jízdních řádů?
To není obhajitelný důvod. Např. v JM kraji se měnily smlouvy k 1. 5. 2021. A s nimi se měnili i dopravci. I ve východních Čechách má dojít ke změně příští rok v létě.
Tipuju, že termín zahájení provozu nového dopravce závisí také na termínu ukončení předchozí zakázky, sjednané např. před 10 lety právě na 10 let. Kraj má různé možnosti, jak termín změny dopravce přesunout na léto, ale asi to není pro něj priorita.
Nemůžu si pomoct, ale na mě ta firma působí pořád tak trochu postbolševicky. Takový ČSAD s novým logem.
Takový dojem spíše ve mě vyvolává GW Bus (Jihotrans České Budějovice).
Netvrdím, že je v tom ICOM sám. Jihotrans je další dobrej příklad.
Tak a zase je to tady. Sliby, machrováni jak to zvládneme atd. Potom klap a je průser. Někde kvůli ušetřené koruně se vyhodí dopravce, co je zajetý, má řidiče a ti znají trasy. Pak přijde nový dopravce, řidiče vozí přes celou republiku, platí jim diety, ubytování cestu, a ty cestující se modli, aby našel zastávku u tebe v obci, nebo dojel včas, nebo nezapomněl odbočit. Půl roku to vydrž, pak si to sedne. Pokuty zaplatí, řidiče obere o prémie. Však to nějak dopadne.
Toto nás čeká každých 10 let.Dokud bude cena hlavním kritériem.Krátkozrakost krajských radních nemá obdoby.
No jsem zvědav, jak to zvládnou s dalšími linkamy co přebírá v JmK
Proč vlastně řidiči nepoužívají nějakou navigaci?
Neříkej to nikomu, že jsem jezdil v ICOMu.
Už jsem slyšel také Idiot COMpany 🙂
A jak vidíte rozjezd linek v Kraji Vysočina, kde ICOM vyhrál všechny soutěžené oblasti kvůli hodně podsazeným cenám? Podle mě ani tam není řidičů nazbyt.
Tak to, že měl ICOM dostatek řidičů je lež. Ještě týden před výjezdem jich chybělo 14. Ale především hlavní příčinou kolapsu je jistá vedoucí střediska, která kdysi byla u Arrivy odejita za nekonvenční metody přístupu k zaměstnancům. ICOM ji přijal jako vedoucí Teplické divize a myslel, si, jaká výhoda to bude. Jenže ICOM zřejmě nepátral po její pověsti. Mimochodem včera dal výpověď další člověk u ICOMu, který přešel z Arrivy a dost dobře zná místní poměry. Dost lidí odradilo i jednání a arogance Kratochvílaa jeho dcery na náboru v Teplicích v listopadu. O zdvojených šichtách aby jelo aspoň něco taky… Číst vice »
Co přesně jsou ty „zdvojené šichty“?
Nějaké „kouzla“ s krácením odpočinku?
To se pořád ještě najde někdo ochotný riskovat?
Čl. 3, odst. a) nařízení 561/2006: Toto na řízení se nevztahuje na silni ční dopravu
a) vozidly používanými pro přepravu cestujících v linkové dopravě, jestliže délka tratě této linky nepřesahuje 50 km;
Navíc u takto velkých autodoprav to funguje trochu jinak, tam už se řeší problémy na politické úrovni.
Máte to nějaké pomotané : 561/2006 Sb. Vyhláška o stanovení seznamu aglomerací pro … Nařízení vlády č. 589/2006 Sb.Nařízení vlády, kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě – vámi uvedené : a) vozidly používanými pro přepravu cestujících v linkové dopravě, jestliže délka tratě této linky nepřesahuje 50 km Když už tak § 2, písm. e) : e) členové osádky autobusu v linkové osobní dopravě, kterými jsou řidiči, pomocníci řidiče a průvodčí, u které délka žádného ze spojů nepřesahuje 50 km (dále jen „člen osádky autobusu v linkové osobní dopravě“); za tohoto zaměstnance se nepovažuje… Číst vice »
Heh, este stale sa u ICOMu musi dokupovat nafta za vlastne, ak chce vodic dostat premie? Ale zase ak si dobre spominam, Arriva tam v 2015om predvadzala nieco podobne, uz si mohli zvyknut…
V Arrivě sice nějaké normy byly, ale pokud zcela očividně někdo naftu nekradl, tak se drobné odchylky nadspotřeby neřešily. Geislerovy móresy s tabulkou teplot a povoleného času zaplýho bufika před výjezdem odešly s příchodem Veolie.
Čistě subjektivně mi posledních pár let při občasných cestách s tímto koncernem přišlo, že extrémismus v šetření naftou byl omezen. Přinejmenším tedy řidiči jezdili relativně normálně (na Vysočině, Benešovsku i Slánsku) ve srovnání s tím, co bylo lze zažít před cca 10 lety s ČSAD UO na silnicích 1. třídy…
To tak nějak se to dalo čekat. Pokud podseknou cenu tak jako na Vysočině , tak aniž bych se chtěl někoho dotknout, na té Vysočině to ustojí bo mají poměrně velkou základnu vesnických „strejců“ co jezdí odjakživa a kteří za mrzký peníz jsou ochotni pro ně pracovat za výhodu jezdit v místě a bus parkovat u sebe u baráku. To ale na Teplicku budou těžko hledat. Tam kdo chce vydělávat jde do Prahy, do Německa, kdo makat nechce jde si pro dávky…..No a něco mezi tím se hledá blbě 🙂
Jasně, takže sankce spočítá dopravce mmm… a že ráno mi předevčírem nepřijel autobus do práce, to nikoho nezajímá. Navíc bych přepokládal, že tak velký koncern si alespoň tři dny před začátkem provozu povolá dočasně řidiče z jiných krajů a zjistí si práce schopnost zasmluvněných lidí včas, zase někomu pokulhávala organizace. Je to ostuda pana Hrabáče z krajského úřadu. Na tiskovce ujišťoval, jak je príma, že jezdí o 10Kč na km méně než DSÚK, která zde měla subdodávkou Arrivu, 5 let to více méně spolehlivě funguje a pak si člověk musí pomoci sám a za své. To kraj nechává lidi na… Číst vice »