Icelandair posílá do Amsterdamu vlastní nakladače zavazadel, chce předejít zpožděním

Nové barvy pro letadla Icelandair. Foto: IcelandairNové barvy pro letadla Icelandair. Foto: Icelandair

Dopravce reaguje na chaos s nedostatkem personálu na hlavním nizozemském letišti Schiphol.

Zpět na článek
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stara skola

Sheephole je hoden sveho jmena. Zajimalo by me, jestli je nejaka korelace mezi letistnim bordelem a mirou inkluze letistniho personalu. Po lonskym zazitku z CdG, kde mi posrupne hledali tejden ztracenej kufr Arab, Indka a nakej Afrofrancouz zmatenym hulakanim do vysilacky, nez jsem se po hodine proeskaloval k Hilde z Lufthanyy co mi ho za 5 minut prinsla, bych rek, ze ano.

VíKo

Nějak mi nesedí ta časová osa. 🙂

Stara skola

Zkusim vysvetlit. Kufr zpozden pri prestupu ve Frankfurtu. Jelikoz jsem dalsi den odjel TGV do Normandie, nedokazali mi ho tam celej tejden dorucit tak ho uschovali zpatky na letisti. Zbytek je v den zpatecniho letu, kdy jsem misto sezeni v loungi behal od certa k dablu abych si ho vzal domu.

OtaZ

tak hlavně že jste ten lounge nestihl… důležité info..

jkt

Presne, za vsechno muzou bubaci, jak jinak. Je mi Vas lito.

Adrian

Mám dost podobnou zkušenost z LAX

Jednou ČSA, pořád ČSA

Tak tohle jsme v ČSA praktikovali mnohokrát. Vykopenzovali jsme stávky, jen co já pamatuju 2x CPH, dále celý projekt Pákistán (tam jsme měli jak vlastní nakladače tak i load mastery), mnohokrát CDG, dokonce charter na 330 do Saudi k orlama (tam jsme měli i vlastní uklízečky) atd. To není nic nového. Níže se někdo ptal jak se to dělá. Je to jednoduchý, k operující posádce se do generální deklarace a příkazu k letu napíše extra crew a může se letět. V destinaci udělají ty vyslané profese co třeba jest a letí se dál nebo domů. V CPH nás měli za… Číst vice »

Ivan

Děkuji za vysvětlení, čili platí to moje „nebo“ 😉

Pepa

Tak zrovna to 330 ty uklizecky teda moc neuklidily. Byla celá pokalena…

Jednou ČSA, pořád ČSA

No jo no. To pravda jest… Ale bylo to psaný jen pro dokreslení, že nejen nakladači, technici, ale i další profese jde někdy vykompenzovat. Za Venduly Raymový dokonce děvčata se salónku ČSA lítali jako extra crew, pokud se sešlo v letadle 10 UMNR pod nějaký věkový limit, aby se o ně postarala během letu a holky letušky měly volnější ruce. Hlavně v létě do JFK a EWR a Kanada, kdy na prázdniny tam/zpět lítali děcka rozvedených rodičů… Dokonce i kolegové z KPV (kontrola pasů a víz) lítali i pobyty na střední východ, aby se nedovezli neřádi, co na cinknutý pasy… Číst vice »

OtaZ

A330 v SA s ptáky byla trochu za trest pro všechny 🙂
ohledně té Extra crew, vyřizovali se ji ještě povolenky na vstup na plochu, ne? Nedělal to team okolo Vládi Dvořáka nebo ten pak řešil už jen GDS a nastavení RDS a DCS?

XYYY

Čili předsunutá pasová / vízová kontrola – technicky to dělali kde ?

Za pasovkou dané země nebo společně s nimi ?

Jednou ČSA, pořád ČSA

Ano, letecký dopravce je odpovědný za to, že cestující, kterého doveze do tranzitní a cílové destinace splňuje podmínky pro vstup. A že bude mít i doklady. Pasovka na odletu (policejní) vůbec neřeší víza pro cílovou či tranzitní destinaci (řeší, jestli může dotyčný odletovou zemi opustit). Proto mají letecké společnosti specializované útvary, které jsou vycvičení na to, aby dokázali poznat falešný pas, víza atd. Normálně to kontroluje check-in agent na přepážce nebo v gate, ale v některých zemích na místní nebyl spoleh, míra falz byla vysoká-tak proto tam byli naši lidi, aby to odchytili v místě odletu (dělalo se to na… Číst vice »

pave69

Myslím, že v tomto neumí využít marketingový potenciál brněnské letiště. Pořád vymýšlí, kolik komu zaplatit, aby do Brna občas zaletěl a přitom by stačilo rozeslat mail „U nás spolehlivá nakládka i vykládka bez prodlení“ a k tomu přidat fotku Jožky, co to už 5 let v pohodě dává s jednou ještěrkou.

Libcha

Souhlasím, ale s tou poznámkou, že BRQ se těžko stane uzlem, kam by se slétaly regionální spoje z celé Evropy a přesedalo se tam na long-haul (B787, A350, …) do ostatních kontinentů 🙂

Ultras

V EU je nějaká forma prověrky potřebná pro práci v neveřejné části letiště. Fakt by mě zajímalo, jak to chtějí provést. Nebo se snad uznávají jednotlivá ověření mezi státy? Poláci s prověrkou z Islandu budou vykládat kufry v Amstru 😀

XYYY

Mne by to taky zajímalo.

Ale laicky bych řekl, že to je na riziko dopravce, který tam ty zaměstnance doveze. Ti zaměstnanci vystoupí z letadla, pohybují se na ploše, případně ve vyhrazeném prostoru letiště, kde jsou odbavená zavazadla, která je potřeba naložit na vozíky a dopravit k letadlu a tam nafutrovat do nákladového prostoru.

Ale vyhrazený prostor letiště neopustí, podobně jako stewardky při ostrém obratu … formálně ani nevstupují na území cizího státu protože nepřekračují „fiktivní“ státní hranici jako občané země EU / schengenského prostoru.

VíKo

Nápad je to překvapivej a možná fungující. Jen se asi v aerolinkách budou divit, až jim letiště budou tuhlle pomoc ukládat jako „mandatory“ a samy lettě na to ušetří baťoh.

Apex

Historie se zkrátka opakuje…tomu se říká selfhandling a kdysi se to používalo běžně 😂😂, alespoň pro dopravce na klíčových letištích.

Ivan

To by mne zajímalo, jak to v praxi probíhá z hlediska bezpečnosti. Přece jen, nejsou zaměstnanci letiště a pohybují se po ploše. Nebo jsou vedení jako posádka, přiletí, vylezou z letadla, nastoupí a zas odletí?

digi

To je bezpečnost alá boing, dokud to jde, tak to jde… a až zařvou lidi a začnou nás žalovat, začnem to řešit a možná zaplatíme nějakou pokutu no…

Supervisor

Přesně tak, na loadsheetu budou vedení jako crew, na gendecku taky. Je s nimi nakládáno jako např. s mechanikem nebo loadmasterem Ethiopianu, který na rotaci v Praze vyleze z letadla na plochu, pohybuje se okolo letadla, udělá si svoji práci, zaleze zpátky a letí se. Jen bohužel „nejspíš“ nebudou moci jet do třidírny zavazadel pro kufry a budou muset spoléhat na kámoše z AMS, že jim dovezou kufry k letadlu.