Hyundai začal v Nošovicích s výrobou upraveného elektromobilu Kona Electric
Hyundai Kona Electric sjíždí z výrobní linky v Nošovicích. Foto: HMMC
Výroba běží na stejné lince s auty se spalovacím motorem.
Výroba běží na stejné lince s auty se spalovacím motorem.
Pro srovnání: Moje obstarožní, ale udržovaná Alfa Romeo 146 2.0 TS TI s výkonem 110 KW a potřebou 8,1 l/100 km ujede na 61l nádrž přes 650 km. To je o téměř třetinu více než s i-Konou. Za rok najedu asi 7 000 km, to je 567 l benzínu. Průměrná cena (jezdím obvykle za levněji) je 27 Kč za litr naturalu. Zaplatím tak ročně přes 15 000 Kč. náhradní díly jsou levné, víc jak 3 000 ročně za ně nedám. Takže do 20 tisíc ročně veškeré náklady. Nyní: kolik stojí při spotřebě 16 kWh elektřina na těch 7 000 km?… Číst vice »
Nechápu proč řešíš životnost a cenu baterky, když je stavěná na to, aby to auto přežila.
Cena za nabíjení závisí jaké máte možnosti, nejlevnější je pochopitelně domácí nabíjení z vlastní fotovoltaiky, nabíjení v obchodních centrech, či v zaměstnání. Ve veřejných nabíječkách PRE je cena kolem 3Kč/kWh. Spotřeba Kony je v průměru kolem 13kWh.
Na baterie je záruka obvykle 8 let, resp. 160.000 km, kdy úbytek kapacity nebude větší než 20%. Bylo by nefér srovnávat nový elektromobil s ojetým benzínovým autem, navíc při malém ročním nájezdu z ekonomického pohledu nedává elektroauto smysl.
Mimochodem kolik ta věc tak stojí?
Přes milion.
Zajímalo by mě odkud odebírají elektromotory a baterie. Nevíte to někdo? Celkem vzato může být montáž elektromobilů pro náš automotive sektor dost problém, když povede na jednu stranu k nižšímu odbytu dílů pro spalovací motory a na druhou stranu se k nám budou baterie a elektromotory dovážet.
Spalovácí motory jsou ze slovenské Kie, elektromotory z Maďárska. Zdroj: https://www.garaz.cz/clanek/jak-se-rodi-hyundai-i30-pojdte-s-nami-do-nosovic-21004276
Oprava: Z maďarska jsou trakční akumulátory
Pohonné ústrojí je z Koreje, články z Maďarska, baterie s kompletují v Česku…
https://www.youtube.com/watch?v=3f9s5EeH9kc&t=1400s
Děkuji,
tak snad se časem něco převede k nám. Byla by škoda dělat jenom plechy, plasty a finální montáž…
Jsem na rozpacích. Proč Hyundai? Škoda Mladá Boleslav může se svou kapacitou na stát velikosti ČR snad stačit.
Jako že se vrátíme k časům RVHP a bude jeden předem určený výrobce aut? Není lepšího způsobu jak zatavit inovace a cenovou konkurenci.
To samozřejmě ne. Ale Škoda vyrábí takovou škálu vozidel, která uspokojí většinu zájemců. Snad kromě malých užitkových vozidel kategorie N1, mikrobusů či kabrioletů. Dokonce dnes už i elektroauta.
Škoda má elekromobil ENYAQ iV, který je ale teprve v předprodeji. Zatímco Kona Electric už se prodává snad druhým rokem a je to jeden z nejpovedenějších elektroaut současnosti.
A také už Škoda vyrábí elektrické Citigo, které je vhodné pro důchodce a malé rodiny. A pokud vím, vyrábí se i hybridní Superb. Nevím, kdo kupuje značku Hyundai.
Citigo již nelze uvažovat, jen dobíhá vyřizování dřívějších objednávek… „Citigo nebude nahrazeno přímým nástupcem a ani nemáme v úmyslu do budoucna mít v nabídce vůz takové velikosti.“ https://www.auto.cz/skoda-citigo-vcetne-elektricke-verze-definitivne-konci-s-nastupcem-se-nepocita-135876
To není moudré rozhodnutí. Malý lidový automobil z domácí produkce bude na českém trhu chybět. Budeme tím pádem odkázáni na dovoz.
Komu by chyběl???? Nikdo to moc nekupoval a vyvoj se nezaplatil.
Citigo byl spíš jen takový experiment, kdy do běžného auta byl osazen elektromotor místo spalovacího. Až Volkswagen ID.3, ID.4 nebo Enyaq jsou auta navržená od základu jako elektroauta na nové platformě MEB.
Citigo není rozhodně lidovým automobilem. Je to malé městské auto. Lidové auto hledejte třeba u Dacie…
Bohužel mne Škoda neuspokojí a jsem vždy smutný pokud ji dostanu jako služební vůz.
Neříkám že je špatná, ale ….
Četl jste článek, třeba kam vyváží tu Konu?
Protože jsme díky komunistickému školství spolu se Slovenskem nejlepší na světě v polorobotizované pásové výrobě? Prostě jinde je neskutečný problém sehnat levně tolik technicky odborných minimálně se bouřících dělníků a strojních programátorů.
Jenže Škoda je předražená a kdo není hodspodský Pepík a umí počítat tak si koupí jiné auto.
Např: proč je Škoda stejně tak drahá ne-li dražší jak úměrně velká a vybavená Toyota?
Toyota se veze lodí měsíc pak přepravníkem 1000km a ještě se musí zaplatit clo 20% a přesto vyjde stejně ne-li levněji. Škodovka z Vás Škodovkářů děla hlupáky, kteří jen solí a solí a jezdí v tuctovce.
Servis na Toyotě Rav po 15tis stojí 3800kč včetně oleje. Jenže to si lidi nezjišťují když si kupují auto kolik stojí servis, zajímá je pořizovací cena a spotřeba.
Škodovkáři mínusujou, jóóó těch bude.
Měl Skodovku, má Škodovku, bude mít Škodovku. Ať to stojí co to stojí. 😂
Nálepkovat nějaký výrobek jako předraženy je nesmysl. Pokud si najde zákazníky, ochotné zaplatit, byl by výrobce hloupý, kdyby prodával levněji a tím vydělal méně, než by mohl.
A ne, nemám škodovku 🙂
Tak předraženou Škodu bych si rozhodně nekoupil….srovnejte si základní výbavu…nechápu, že má škodovka vůbec takový odbyt..asi jde víceméně o zahraniční trh a u nás o firemní auta. Rozumě uvažující člověk s ne moc vysokým platem si ji velmi pravděpodobně nekoupí. Opravdu nechápu cenovou politiku Škody…pak si KUPUJTE ČESKÉ VÝROBKY. Pokud mi to někdo dokáže vyvrátit, budu rád….
Neni potreba vyvracet.
Skodovka nema ceskeho majitele.
Je na tom stejne jako Hyundai. Tak jakepak „České výrobky“!!!!
Clo rozhodně není 20%.
Napsal si A, tak napiš taky B
Clo pro dovoz aut z Japonska bylo před rokem nebo dvěma zrušeno!
Proto tu jezdi tolik kvalitnich Toyot.
Nejodrbanejsi auta na svete.
Cena servisu nic nerikajici o kvalite a pohodli a spotrebe atd.
Kdyz jsou tak super proc jich tu je tak malo???
To neni v lidech.
Co třeba vyhnat IBM, RedHat i Microsoft? Máme tady přece Apple a ten musí stačit každému!
Myšleno je to ironicky, samozřejmě.
Stačí, že se kvůli Škodovce kdysi potlačil vývoj osobních aut v Tatře
Soudruzi potřebovali, aby se Tatra soustředila na náklaďáky.
Tenkrát to, bohužel, jinak nešlo. Doba si to vyžadovala.