Hyundai v Nošovicích končí s výrobou manuálních převodovek, bude je vozit z Asie
Hyundai i30 Fastback N Line. Foto: HMMC
V uvolněných prostorech se budou vyrábět systémy pro elektromobily.
V uvolněných prostorech se budou vyrábět systémy pro elektromobily.
„Vše pro dobro světa a Nošovic“ 🙂
https://dafilms.cz/film/8091-vse-pro-dobro-sveta-a-nosovic
Se nedivým, v Česku už vyráběli poslední roky manuály jen otravně naladěné šestistupňové.
S neustálým „zlepšováním“ parametrů to dopracovali přesně sem, že už ty jejich auta s takovými manuály kupuje stále méně lidí, až to musí zaříznout. Naopak když je navrhnuto auto levněji, kdy to optimalizují na zákonný maximál 130 km/h, takže dají omezení třeba na 140. Tak to dokáží vhodně naladit i s ekonomičtějším pětistupňovým manuálem, a pro lidi co požadují levná spolehlivá auta, mají daleko lepší a žádanější nabídku.
Evropa se prostě vydala v minulých desetiletích špatnou cestou modernizace, a ty její choulostivé suché převodovky a downsizingové motory budou globálně převálcovány asijskou produkcí vycházející spíše z Japonského směru vývoje těchto komponentů.
Položme si otázku. Má pro automobilku smysl prodávat levná auta na kterých je minimální marže?
Spíš by to bylo zajímavé v absolutních číslech: kolik zákazníků staromilců si za poslední rok vzalo auto od koncernu H/K s manuálem (pokud 24 % zákazníků preferuje manuál, to mi přijde pořád docela dost) a kolik k zákazníkům odjelo aut s baterkou (mild hybridy nepočítám) či jen na baterku. Konec klasické šaltpáky to sice neznamená, ale dealeři už naznačují: vemte raději automat (+ 50 tis.), to bude dřív.
A jaký automat to je? Dvouspojkový? To by ještě ušlo… nebo s měničem? O to bych nestál, potenciál dost drahých oprav… nebo nějaký exot CVVT?
Ani dvojspojka není provozně zadarmo. Už jen z principu – jsou tam spojky a ty se opotřebovávají. Mění se i setrvačník. Obvykle to majitele potká kolem 200k km. To ty HDM vydrží déle. Pravda, pak jejich repas je dražší
Hydroměnič je poměrně osvědčená technologie a co do životnosti je na tom asi nejlíp.
ale účiností se nevyrovná suché dvojspojce.
Při průměrné spotřebě 13 l/100 km by mě asi 12,8 l/100 km nevytrhlo. Je mi milejší co 60 tisíc km měnit olej než co 120 tisíc dvě spojky. Nad 300 koní dostávají spojky zabrat.
H/K ma oboji … jak dvojspojku tak i menic, dokonce i v jednom modelu a lisi se to motorizaci.
Navic ty prevodovky jsou pak vsude mozne v globalnich model 3. nejvetsiho vyrobce. Ani ruzny fan stranky nejsou plny narku na prevodovky.
Ja mam vyzkousenej 7 dvoujspojku, menicovnou v hybridu a 8 stupen v 2.2l nafte a vsechno je parada. Jako jo, treba Mercedes ci BMW je o level vyse, ale taky to stoji o 50-100% a vic a to tu cenu pro mne nema.