Hyundai spustil výrobu nové Kony Electric, na vývoji se podíleli i nošovičtí inženýři

Výroba nového vozu Hyundai Kona Electric v Nošovicích. Zdroj: HMMCVýroba nového vozu Hyundai Kona Electric v Nošovicích. Zdroj: HMMC

Bateriové články se vozí z Polska.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jerys

Hnujdaj

JiP

Malo kdo si to uvedomuje, ale Kona je na poli elektromobility spicka v pomeru cena, vykon a uzitna hodnota. Uz minula elektricka Kona se Korejcum velmi povedla a jeji prodeje se proto take dari. A jako bonus je to auto vyrabene v CR!

František

Už úplně ne… Tesla 3 s cenou šla na milion se základním motorem, který je blíže té silnější variantě. Pokud se s tím základem nedostanou pod cca 800 a plně vybaveným kouskem pod milion, budou to mít těžké.

Navíc třeba u VW se dá ukecat ID.3 Pro s 77kw baterkou na nějakých 900 bez daně.

Co mi přijde zajímavé, že Kona vlastně vytlačí i30 z Nošovic. Zbytek nějakých 72% připadá na Tuscon a tomu se daří… nejprodávanější SUV v Evropě.

JiP

Netusim kolik bude auto stat, je to nekde zverejneno? Tesla 3 je dnes zcela jiste velky konkurent vsem elektromobilum.

yxc

Kona / Niro jsou super z hlediska efektivity pohonu. Ale tuhle novou generaci totálně zabili tím pomalým DC nabíjením. Od ev6 to měli rozlišit spíš cenou než ústupkem v nabíjení. Pokud chce člověk jezdit někam dál než těch cca 400km, tak nebude chtít čekat hodinu na nabití. Zvlášť když za 1.03 mega je Tesla Model 3 Long Range RWD se 75kWh baterií. Tohle by mělo opravdu začínat někde na 0.75 milionu, aby to dávalo smysl. Ale to plati i pro ID.3 , když v Číně začíná v přepočtu na 380k, v Evropě by měla stát tak o 40, max. 50%… Číst vice »

František

Niro/Kona jedou na levnější 400V technologii, Ev6 a nové Ioninq jedou na dražší 800V a tak nabíjí rychleji.

yxc

Tesla taky jede na 400V a rychlosti nabíjení je někde jinde. A takový e-tron zvládal na 400V nabíjet prakticky plochou křivkou 150kW už v r. 2018. Takže aspoň na 120kW se s rychlostí nabíjení dostat měli.

Zlámalík

No nádhera, legendy automobilového designu se musí v hrobě obracet. Co to víčko na kábl? To je nějaká vychytávka, nebo už žádný jiný v elektroprodejně ve Frýdku neměli?

Hala D

Nezapomenout, že legendy jako F. Porsche vytvořily jako první auta na počátcích jejích kariéry elektromobily, které lámaly rychlostní rekordy dříve než poruchové benzíňáky. Až když se spal. motory vylepšily, postupně elmobily úplně vytlačily. Dnes se už spalováky nemají kam posunout a proto je vytlačují vylepšené baterie a elektromobily. Lepší technologie vždy vítězí. Tak to je.