Hyundai připravuje v Nošovicích nové parkoviště pro skladování aut, na plochu se jich vejde až 8 tisíc

Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýAutomobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Důvodem investice jsou nedostatečné parkovací kapacity, na které závod narážel při problémech s nedostatkem čipů, ale i efektivnější logistika.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
tmmcz

Nové parkoviště chystá i Toyota v Kolíně … cca 200.000 m2
https://mapy.cz/s/cakogaturu

Kdo já

Nestačilo by to udělat se zatravňovacích dlaždic? Z nových aut snad olej nekape, a když místo bude potřebné, tak posečou a připravené. Vsákne více vody do půdy, když zasvítí nebude tak teplo.

MaT

A vyrábí se i nějaké zatravňovací dlaždice, které by umožňovaly štosovat 4-5 aut nad sebou?

U parkovacího domu se dá zase udělat zelená střecha a případně přebytečnou vodu ze střechy nějak jímat a dál využít.

Kdo já

Nikde jsem nenašel,že to má být parkovací dům…. Pokud tomu tak je, tak dlaždice tedy né. 🙂

Jarda

také měla vzniknout na dálnici nová múk, pro lepší napojení zejména jejich automobilky. Ale dochází tam k nějakému zpoždění.

Frantisek

Všechno vybetonovat a zaplácat auty… Ještě, že to má zpoždění. Také by si mohli postavit lehkou skladovací halu a dávat to do pater, než promění další půdu v poušť – když už musejí mermomocí vyrábět na sklad.

Jarda

nebo by mohli využívat vlečku, když už ji mají a prostě auta vozit vlakama, škodovka toho také začíná využívat a nová auta prostě naloží na vlak a jede se.
Aktuálně má muk nošovice opět prodloužení a to do roku 2026, pamatuju že bylo 22, 23, pak 24 a ted koukam, že už to šoupli rovnou na 26.

Kubrt

Auta z Nošovic po železnici jezdí..

Mysel

A nejen z Nosovic.

Kubrt

Samozřejmě. Jen jsem potřeboval uvést na pravou míru Jardovy bláboly.

Mysel

Jasne, to byl jen dodatek..

Jeřdno

A co jsem pochopil, tak by chtěli vozit po železnici víc, ale na jednokolejce Ostrava FM není kapacita

xman

Každopádně v roce 2020 dokončili modernizaci nakládacího prostoru:
https://ibb.co/x3BSwhD
https://ibb.co/9yMTVKK
https://ibb.co/HPQrjkg

Kubrt

Ano. SŽDC tehdá, při lákání Hyundai do ČR, mluvila o kompletní elektrifikaci tratí v trojúhelníku Ostrava-FM-Český Těšín a o vozbě mezi „sesterkými“ závody v Žilině a Nošovicích. Co se na železnici v dané oblasti od spuštění výroby (2008) změnilo? Obávám se, že nic. Nechci nikomu křivdit, třeba běží příprava, ale o té fabrice se začalo mluvit před dvaceti lety.

Permonik

JJ je to dvacet let. Ale taky tam byl bojkot některých obyvatel podél trati 322. (Nošovice-Tešín)

jal

Trať na Těšín se stala rukojmím teťáka z tetčic, tedy ze Stříteže, který do toho hodil vidle. Tudy to vozit nepůjde.

Změnilo se na ní jen to, že byla opravena z FM do vexle v odbočce do fabriky a udělaly/dělají se světla a někde závory na přejezdech.

Ova- FM se stále odkládá…

Granja

To by mě velice zajímalo, proč by to tudy nešlo. Všichni jsou si přece rovni a národnost stěžovatele by neměla hrát žádnou roli.

jal

Hodinový takt a nemožnost křižovat ve stanicích. Jsou příliš krátké. Trať Dobrá-Těšín v nedobrém stavu. V Těšíně nutnost překopat kolejiště v části pro nákl.dopravu.
Nic z toho se neudělalo a už asi nikdy neudělá.

Spojka Ropice – Ropice zastávka uvažovaná kdysi je taky odpískaná.

Granja

Tak je to kvůli investicím do trati a stanic, nebo kvůli té osobě????

jal

Kvůli osobě (a sdružení) se neinvestuje.

Popsal jsem současný stav, proč to nejde.

jal

Koukněte sem https://mapy.cz/letecka?l=0&x=18.4412480&y=49.6686218&z=19 a ta auta na vagonech uvidíte. Před asi dvěma roky přidali třetí nakládací kolej a budovu nakládky.

Peeetr

Čím větší budou mít parkoviště, tím snáze budou moci vypravovat ucelené vlaky do jednotlivých zemí.