- Železnice •
- Dopravci •
- Cestovní ruch •
- Zprávy
Hvozdnický expres čeká na jaře premiéra se slovenskými motoráky 811 i s historickou „kachnou“
Hvozdnický expres. Pramen: FB Railway Capital
V létě na trati z Opavy-východ do Svobodných Heřmanic bude pro velký zájem jezdit souprava s lokomotivou.
Přeji ať je rok 2021 ekonomicky úspěšný, těším se na 811 , na srovnání a z nostalgie na Singrovku , přijde mi stále na tu dobu jako luxusní vozidlo . Proste vzpomínky z dětství nenahradíš.
No tak zrovna nám jako děckám přišlo hrozně supermoderní svézt se šukafonem, protože u nás jezdily výhradně singrovky. Podobně asi jako když přijela první Karosa 734 místo ŠM11 …
No já jsem z Brna a mnoho příležitosti Singrem jet nebylo🙂
Tak já jsem z karlovarska. Tam byla pravidelná příležitost ještě v druhé polovině devadesátých let 🙂 A ještě někdy před rokem 2000 jezdily na „Hrbaté“
vůbec první nasazení těchto slovenských motorových vozů v pravidelné dopravě v Česku.
To není až tak pravda. Běžně jezdí už nějaký ten rok ze Slovenska jako přípoje k 471
Teď tam jezdí 813
KPT rail již loni jezdili s jednou 811 na Jihu Čech
M 242 se taky říká kachna? Já teda znám kachnu jako tramvaj KT8D5.
Tož ona se tak houpe na vekslích, tak se jí říká kachna..
A taky je to Citroën 2CV.
A mám dojem, že se tak nějak podobně jmenuje i jakýsi pták…
Bystrý chlapec. 🙂 Tvůj dojem je určitě správný, nicméně tady se bavíme o přeneseném významu slova, o přezdívce. 😉 A mimo jiné je to článek z neověřeného zdroje. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=hG6lv0Kud74
M 240 pokud vím se vždycky říkalo Singrovka, dle zvuku motoru připomínající šicí stroj.
taky možnost
„…je jedinou s ryze turistickým osobním provozem ve Slezsku“. A Bruntál – Malá Morávka, na které je provozován obdobný dopravní model leží kde? Ve Slezsku samozřejmě.
A kdybych chtěl být hodně rýpavý, tak trať do Morávky vede 100 % po slezském území, zatímco Opava – Svobodné Heřmanice v dlouhém úseku Slavkov – Mladecko po území moravských enkláv vklíněných do slezského území.
S Malou Morávkou máte asi pravdu, s Hvozdnickou dráhou to ale vidím jinak – ta je podle mě v historickém Slezsku celá.
https://mapy.cz/zakladni?x=17.7744956&y=49.8791052&z=13&l=0&source=area&id=57
Zde odkaz na Moravu vč. moravských enkláv https://mapy.cz/s/hotaposoze
no, ona i úzkokolejka na Osoblažsku by měla být správně provozována moravskými zemskými dráhami
Nevíte Prosím někdo, v čem jsou slovenské 811 lepší oproti 810?
Zejména mají poháněné obě nápravy a mají elektrický přenos výkonu.
Což BOHUŽEL nemusí nutně znamenat, že jsou lepší vždy: trakčně samozřejmě lepší jsou, ale od samého počátku byly problémy v zimě s nasáváním sypkého sněhu do chlazení trakčních motorů, které kvůli tomu často „odcházely“.
Netvrdím, že je to lepší, jen konstatuju hlavní rozdíly. Příště budu formulovat jak u soudu, abych se nedostal do podezření.
no jo ale dotaz tak zněl. v čem jsou lepší 🙂
Jak to safra dělají ve Švýcarsku… bílá tma:
https://www.youtube.com/watch?v=XsVJ8PCV-0M&t=2400s
Prostě s tím při výrobě počítají.
Rozjezd je opravdu svižnější než u 810. Něco mi říká, že byly vyrobeny z přípojných vozů 010.
Bodejť by nebyly svižnější, mají větší výkon než originál 810. Slováci stavěli ze všeho co bylo. 811, 812 i snad 813 se stavěly z přívěšaku, motoraku a něco dokonce bylo novostavby.
Kromě výkonu mají 811 i víc než dvakrát vyšší adhezní hmotnost než 810, což té svižnosti taky pomáhá.
V případě 811 je původ: 4x 810, 13xBaafx a 10 jich má skříň z novovýroby MSV Studénka. U 812 a 813 už převažovaly přestavby z motoráků, ale část byla i z přívěsů.
Díky za solidní informace.
Skvělé! Budu tam! 🙂
Je zvláštní, jak se nejdřív zruší pravidelný provoz, protože je tam slabá obsazenost spojů. Načež vznikne turistický provoz a během 6 let už je potřeba souprava s kapacitou cca 120 míst.
Možná by stálo za úvahu zda i na jiných tratích nemít „všednodenní provoz“ pro cestující do práce, školy, atd. a „víkendový provoz“ pro turismus v jiných časových polohách, případně i třeba přímé vozy.
Protože do průměru na vlak se počítají cestující za celý rok. Ten je pak logicky mizerný, když obsazenost je jen v rámci turistiky.
Odpolední autobus z Jeseníku do Brna se taky uživí jen v neděli, když veze studenty a lidi z výletů, nic jiného bych v tom nehledal.
Není na tom nic zvláštního, je to atrakce, takže rodiny s dětmi se tam vozí čistě kvůli té jízdě. S dopravní obslužností a pravidelnou dopravou to nemá nic společného.
Hlavně jsou tam turisticky atraktivní cíle. Buď koupání na konečné nebo na kole blízká Slezská Harta, s možností svezení na lodi atd.
Ke stejnému efektu došlo na gmünských úzkokolejkách. Po zavedení sezónního turistického provozu je počet cestujících o mnoho vyšší než v dobách pravidelné dopravy. Funguje zde princip vzácnosti, nevšednosti. Na některých tratích to může být řešení.
No ale pokud je počet cestujících vyšší než v dobách pravidelné dopravy, tak tam postrádám tu vzádnoct a nevšednost 🙂
je kapku rozdil jezdit tam kazdy den … a o vikendech
Navíc jen víceméně letních dnech.
Jakartovice musely skončit, protože MS kraj potřeboval někde ušetřit ujeté km, které potřeboval použít na otevření linky na Mošnov. Kdyby nebylo Mošnova, Jakartovice pořád jezdí, protože lidi vlak používali. Neříkám, že všechny spoje jezdily narvané po střechu, ale lidi jezdili. Paradoxem je, že na Jakartovice jezdilo denně mnohonásobně víc lidí, než jezdí teď na Mošnov.
Mít vlakové spojení s letištěm je velká výhoda. Snad to cestující hojně využívají.
On ten Ryanair nějak v minulosti nechtěl přozpůsobit svůj letový řád našemu železničnímu grafikonu.
Na chvíli jsem se zasnil nad zubačkou nahoru z Bojova… 🙂
Praštěnější nápad: https://mapy.cz/s/hesaguvepu
Pokud takto, tak by to chtělo líznout obce u Slezské Harty (turismus), třeba Leskovec nad Moravicí nebo Dlouhou Stráň:-).
A rovnou honit krabičky dokola… 😀 https://mapy.cz/s/dadepebude
Je libo horský tunelmost, který vede odnikud nikam? https://mapy.cz/s/refagofure
Když tunel, tak pořádný… https://mapy.cz/s/hafotuvoce
S něčím takovým se i uvažovalo, jen ty poloměry by jste měl zvětšit alespoň na 300, ideálně 600, aby se po tom dalo jezdit rychleji.
Kdyby nebyly ty příšerné oblouky mezi Bruntálem a Dlouhou strání, tak je to dobrý návrh.